|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Śro 15:13, 16 Wrz 2009 |
|
Zgodnie z sugestią shreqa zamieszczam wszelkie zdobyte do tej pory informacje związane ze stelażami i kuframi KRAUSER K2 montowanymi często domyślnie z logiem SUZUKI w naszych motocyklach. Są to stelaże takie jak na moto w logu czyli idealnie wpasowujące się w sylwetkę motocykla.. (oczywiście jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe informacje czy materiały dotyczące systemu K2 to ten temat bedzie najlepszym miejscem do podzielenia się tymi informacjami ) Własne info podzielę w ramach dostępnego czasu prawdopodobnie na 2 części - pierwszą ogólną i drugą poświęconą montażowi stelaży do naszego moto.
część zdjęć pochodzi z serwisu [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych]
Część 1
Szukając jakiegoś rozwiązania dla siebie, przeglądałem wiele stron poświęconym kufrom i ostatecznie zdecydowałem, że nie chcę żadnych standardowych kufrów ze stelażami w kształcie bliskim owalowi, który zasłania pół koła ([link widoczny dla zalogowanych]).. Cały czas podobały mi się "niewidoczne" stelaże takie jak w logu tego forum..
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Przeglądając opisy takich stelaży przy aukcjach i ogłoszeniach stwierdziłem, że niewiele ludzi kojarzy kto jest producentem i jaki to model. Zacząłem się bardziej nimi insteresować i szukać informacji na ich temat i szczegółów montażu do naszego moto. Oto co się dowiedziałem:
Krauser (obecnie bodajże Hepco&Becker, jednak marka Krauser nadal istnieje - [link widoczny dla zalogowanych]) oficjalnie nie ma już w sprzedaży systemu K2 (kufry + stelaże). Teraz oficjalnie sprzedają już tylko stelaże K-Wing ([link widoczny dla zalogowanych]) i kufry K4 i K5. Jednak w czasach swojej świetności system K2 był stosowany przez przeróżne marki (Suzuki, Yamaha. Kawasaki itp) i stosowne logo było umieszczane zamiast loga Krausera. Z naszym moto było podobnie, dlatego jesli ktoś widzi logo Suzuki, na pierwszy rzut oka nie kojarzy kto tak naprawdę wyprodukował te kufry i stelaże..
Stelaże te były dostępne w kilku opcjach:
na same kufry boczne:
na 3 kufry:
choć ta opcja była podzielona na 2 "podopcje" - można dostać stelaż z zamontowanymi na stałe wspornikami do płyty pod kufer centralny lub wykorzystać stelaż na kufry boczne i dokupić samą "górę":
dostępne jeszcze były stelaże typu S-Wing (jednak pominę je z uwagi na to, że są to stelaże pod kufer centralny):
Na stelaże boczne pasują tylko kufry boczne Krausera z serii K2, natomiast na górny stelaż możemy założyć centralny kufer K2 (bezpośrednio) lub jakikolwiek kufer dostępny na rynku (po zamocowaniu płyty dedykowanej pod tenże kufer - jak w logo).. Niewątpliwą zaletą używania trzech kufrów z serii K2 jest fakt posiadania jednego tylko kluczyka, który obsłuży nam wszystkie zamki - zarówno zamki otwierające wszystkie 3 kufry, jak i 3 zamki przytwierdzające kufry do stelaża (nie dotyczy kufrów kupionych z różnych źródeł - z różnymi zamkami). Można również zamocować same stelaże boczne Krausera i jakikolwiek inny stelaż pod kufer centralny, ot choćby i oryginalny bagażnik dedykowany dla VX'a wraz z płytą pod konkretny kufer..
Do dyspozycji mamy 2 rodzaje kufrów bocznych (30 lub 42 L - smukły lub pojemny) oraz 3 rodzaje kufrów centralnych (40 lub 46 L - niski lub wysoki oraz tzw. Softcase 45-60 L - taka jakby wysoka materiałowa torba w kufrze "plastikowym", prawie niedostępny więc nie opisuję). Oficjalna ładowność 10 kg (boczne na pewno, centralne być może 5 kg).
wymiary zewnętrzne kufrów (boczne "S" w środku częściowo są trochę płytsze, z uwagi na tylne wcięcie pod stelaż):
S30 - 54 × 39 × 24 (cm) (wchodzi co najwyżej "orzeszek")
S42 - ? (wchodzi każdy kask integralny; trudno znaleźć kask większy niż mój 36x26x28, który również się mieści)
T40 - 48 × 38 × 29 (cm) (wchodzą niektóre kaski integralne)
T46 - 48 × 38 × 32 (cm) (wchodzi każdy kask integralny)
Teraz może ceny.. Oficjalnie te kufry nie są już w sprzedaży, jednak po wysłaniu zapytania do niemieckiej firmy [link widoczny dla zalogowanych] (twórca marki, teraz działa już jako inna firma, nie mylić z [link widoczny dla zalogowanych] choć ich w sumie też możnaby zapytać) otrzymałem takie oto informacje:
2 sztuki S42 - 378 euro
centralny T40 - 190 euro
stelaże boczne - 98 euro
stelaż górny - 87 euro
czyli niemałe kwoty.. do tego jeśli chcielibyśmy dokupić oryginalny zestaw montażowy dedykowany dla naszej Suzi, koszt zwiększyłby się o 60 euro. Można również kupić części zamienne (zamki, klosze kierunkowskazów itp). Nie ma problemu z wysyłką za granicę czyli bezpośrednio nam do domu (za dodatkową opłatą oczywiście).
Kufry i stelaż można jednak kupić taniej używane, a montaż postaram się opisać w kolejnej części bo teraz już czasu brak
Mała aktualizacja:
Używane kufry czasami trafiają się ze zgubionymi kluczykami. Nie jest to wielki problem, można bowiem zamówić same klucze za 15 uero + wysyłka. Nie jest to jakiś strzasznie wielki koszt jeśli zakup samych kufrów okazałby się okazyjny. Na każdym oryginalnym zamku krausera i kluczu jest podany krótki numer seryjny, który wystarczy podać w zamówieniu.
Dodatkowe zdjęcia (można kliknąć żeby powiększyć), większość z ebay.pl i allegro.pl:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Niektóre strony z jakich korzystałem, a warto zajrzeć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Część 2
Czas na te ważniejsze informacje. Szukając stelaży dla siebie bałem się czy poradzę sobie z zamontowaniem ich do moto. Nigdzie nie mogłem znaleźć stosownych informacji, dlatego jeszcze przed zakupem prosiłem nawet shreqa o zdjęcia mocowań przy swoim moto (dzięki raz jeszcze!). Oczywiście, jak wspomniałem już wyżej, dla "nie majsterkowiczów" istnieje możliwość dokupienia zestawu mocowań dedykowanego dla VXa, jeśli tylko kogoś nie przeraża cena 60 euro (około 250zł + opłata za przesyłkę z Niemiec). Mi na szczęście udało się kupić stelaże zdjęte właśnie z VXa.. Niestety większość sprzedawanych stelaży jest jednak ściągana z innych moto i patrząc na zdjęcia mocowań, tylko niektóre części da się wykorzystać do naszego moto, a czasami nawet sprzedawane są stelaże bez jakichkolwiek dodatkowych części.. Dla chcących zaoszczędzić lub lubiących zabawy z metalem postaram się w miarę przejrzyście opisać to co sam otrzymałem i zamontowałem.
Po ściągnięciu siedzenia i zadupków naszym oczom ukazuje się najczęściej taki oto widok:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powyższe oznaczone punkty to miejsca mocowań naszego stelaża. Element znajdujący się pomiędzy 1 i 2 będzie zbyteczny i należy go usunąć. Punkt 3 na pierwszym zdjęciu jest niewidoczny, znajduje się z tyłu seta podtrzymującego podnóżek - jest to otwór specjalnie nagwintowany dla mocowania stelaży, wystarczy wkręcić w niego krótką śrubę od tyłu.
Sam stelaż ma w zasadzie 5 miejsc montażowych, jednak punkty 7 i 8 można pominąć - służą do zamocowania stelaża pod kufer centralny (punkt 8 dodatkowo mocuje języczek zamka):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Najważniejszym elementem mocującym jest ten element:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pomiędzy 1 i 2 jest płaskownik odpowiednio wygięty (poniżej zdjęcie z góry), do którego przyspawane są 2 mniejsze płaskowniki, które mają za zadanie obniżyć mocowania stelaża (nagwintowane dwustronnie dystanse 5a i 6a) poniżej poziomu zadupka (dystanse znajdują się około 0,5 cm niżej niż zadupek - poniższe prawe zdjęcie). Moje dystanse mają 4 cm długości, jednak jak to będzie można później zobaczyć ich długość może być różna, w zależności od zastosowanych pozostałych elementów.
Różnica poziomów pomiędzy 1 i 2 wymusza zastosowanie różnej długości pionowych płaskowników, aby wypoziomować dystanse. Wydaje mi się, że spaw łączący pionowe płaskowniki z poziomym mógłby być zastąpiony śrubami, w końcu ten fragment jest schowany za zadupkiem i jest za nim wystarczająca ilość miejsca na śruby.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powyżej widać jak wygięty jest poziomy płaskownik. To zaznaczone strzałkami dwa delikatne wygięcia dopasowujące po prostu płaskownik do kątów mocowań 1 i 2. Skreślony element jest do pominięcia, to dodatkowy element mocujący bagażnik GIVI.
Element stabilizujący stelaż - mocujący podnóżek (3) z dolną częścią stelaża (4) to tylko kawałek odpowiednio wygiętego płaskownika, tak aby ominąć amortyzator.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Do mojego stelaża dołączone zostały jeszcze takie oto elementy (4b, 5b i 6b):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Początkowo elementy 5b i 6b nie posiadały jednak dziur zaznaczonych wyżej strzałkami i pozwalały zamontować stelaż w ten sposób:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o dodatkowe dziury w elementach 5b i 6b, nawierciłem je, aby obniżyć nieco stelaż ponieważ tak standardowo podniesiony przeszkadzał mi lekko w zamontowaniu górnego kufra na niestandardowym stelażu GIVI. Jak więc widać, nie ma problemu z ustaleniem wysokości stelaża, ostatecznie zdecydowałem się nawet pozbyć elementów 5b i 6b i zastąpiłem je samymi podkładkami. Najważniejsze ze wszystkiego to wspomniane wcześniej zawieszenie dystansów 5a i 6a poniżej poziomu zadupka, reszta jest zależna już tylko od indywidualnych potrzeb.
Poniżej widać różnicę pomiędzy stelażem zawieszonym na oryginalnych elementach 5b i 6b i bez tych elementów:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Element 4b:
[link widoczny dla zalogowanych]
tak w zasadzie też nie jest potrzebny, to przykręcona podkładka z dospawanym kawałkiem śruby. Tzn sama podkładka przyda się, tylko śruba niepotrzebna
Prawdę mówiąc być może wolałbym jednak zamontować oba elementy (5b i 6b), aby skorzystać z wywierconych dodatkowo dziur - stelaże najładniej wtedy wkomponowują się w linię zadupka (są pośrodku w najszerszej jego części). Może kiedyś znajdzie się jeszcze chwila na zmiany, musiałbym przyciąć oba elementy bo brzydko wyglądały wystające od spodu ze starą niepotrzebną dziurą..
Ostatecznie obniżone stelaże prezentują się następująco (w zasadzie ostatecznie to tylko ostatnie zdjęcie bo to jedyne wykonane już po "poserwisowej" kąpieli ):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Na pewno dystanse 5a i 6a muszą być tak dobrane, aby dawały odpowiedni odstęp od założonego zadupka. Trzeba pamiętać, że stelaże lekko drgają podczas jazdy i kufry mogłyby porysować zadupek, również samo ściągnięcie zadupka wiąże się z rozszerzeniem go na boki, tak więc potrzebujemy ciut dodatkowego miejsca. Oprócz tego uważam, ze bardziej niż ja to zrobiłem nie da się już obniżyć stelaży ponieważ zbliżyłem je już wystarczająco mocno do rur wydechowych
Jeśli coś przedstawiłem nazbyt zawile, proszę się nie krępować i pytać/krytykować - tu czy na PW postaram się dopowiedzieć to o czym zapomniałem lub zagmatwałem..
Na zakończenie prezentuję posiadane zdjęcia przedstawiające nieco inne scenariusze montażu tych stelaży do VXa (pierwsze 2 zdjęcia to moto sqreqa ).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Poza tym, skoro już się tyle namęczyłem to na prawdziwe zakończenie nie omieszkam wtrącić w ów temat trochę "offtopa" i dorzucę zdjęcia córy
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Śro 11:11, 23 Wrz 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:45, 26 Lip 2012 |
|
witam zamówiłem te kuferki
[link widoczny dla zalogowanych]
jest może ktoś z okolicy Torunia co by mi pomógł w montażu tego cuda ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 12:01, 28 Lip 2012 |
|
Myślałem o tym zestawiku lecz dyskwalifikował go brak mocowania centralnego kufra. Sam zestaw krausera jest ładny i idealnie się komponuje z maszyną i kufry boczne są fajne, jednak w kufrach tych przestrzeń załadunkowa jest zaburzona przez wytłoczenie na stelaż. Stelaż pod centralkę którego tam nie ma też wygląda ładnie jednak te kufry centralne wizualnie to porażka (moim zdaniem). Poza tym dostępność centralnych jest naprawdę problemem. Są albo drogie albo małe, tych większych ciężko uraczyć.
Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że więcej będę jeździł z centralnym niż z bocznymi i dlatego pod niego szukałem rozwiązania i jest nim wingrack. Chyba jako jedna z nielicznych jak nie jedyna osoba w kraju będę miał takie rozwiązanie przy VXie. Na zachodzie widziałem zdjęcia chyba tylko 2 VXów z wingrackiem reszta to krausery i inne rozwiązania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:13, 28 Lip 2012 |
|
ja do tego chce zrobić bagażnik taki jak ktoś na forum zaprezentował i dać jeszcze duży centralny kufer ponieważ pod koniec września chce się wybrać do Chorwacji i pomału zbieram wyposażenie do motocykla |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Pią 15:43, 19 Paź 2012 |
|
Hej!
do wszystkich użytkowników Krausera i innych spryciarzy
Czy taki stelaż da się dopasować do VXa
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 19:41, 19 Paź 2012 |
|
Sam stelaż da radę dopasować tylko mocowania trzeba bedzie zmienić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Swietyss
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw
|
Wysłany:
Pią 22:17, 19 Paź 2012 |
|
Da sie.... da...... Ja mam to cudo zamontowane ;P |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:16, 22 Paź 2012 |
|
Przeczytałem sobie jeszcze raz manual ivf'a i przyjrzałem temu zdjęciu, które wrzuciłem. Wychodzi na to, że jedynym elementem, którego mi brakuje to "tylko" ten płaskownik z przyspawanymi/przykręconymi mniejszymi płaskownikami...
"Tylko" bo tak naprawdę jakoś nie mam pomysłu na to kto mógłby mi coś takiego wykonać we wrocku. Ma ktoś może pomysł? Sam bym się chętnie tego podjął, ale nie za bardzo mam materiały i narzędzia i do tego zdolności manualne by się zdały, a mi czasem trochę brakuje precyzji Do tego kącik majsterkowicza w Castoramie może nie wystarczyć
chyba napiszę jednak do któregoś z chłopaków o wymiary tych płaskowników... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czoper dnia Pon 23:18, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Nie 21:49, 04 Lis 2012 |
|
Hej,
muszę się pochwalić, że zostałem szczęśliwym posiadaczem zestawu kufrów Krausera:
Poprzedni zestaw zawierał tylko dwa kufry, a koleś nie chciał się zgodzić na zaproponowaną przeze mnie cenę.
Dodatkowo nie byłbym ich posiadaczem, gdyby nie uprzejmość Qwestora, który zaczął już ten obserwowany przeze mnie zestaw licytować w przekonaniu, że ja jestem po zakupie swojego... Na moje szczęście odpuścił i serdecznie mu za to dziękuję!
Teraz czeka mnie demontaż zestawu Swietyssa celem dorobienia takich samych płaskowników i dystansów. Swietyss jeszcze o tym nie wie Ale na pewno się zgodzi |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czoper dnia Nie 22:07, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Swietyss
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw
|
Wysłany:
Pon 22:10, 05 Lis 2012 |
|
Swietyss juz wie Jak je bedziesz mial to daj znac.
Tak to wyglada u mnie...
[link widoczny dla zalogowanych]
Bedziem montowac... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Swietyss dnia Pon 22:19, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Qwestor
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 20:37, 13 Gru 2012 |
|
Taki mały update
nowe mocowania do stelaży z dostawą z Niemiec = 105 euro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Swietyss
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wroclaw
|
Wysłany:
Czw 22:41, 13 Gru 2012 |
|
Oo ;P |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qwestor
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 22:11, 17 Gru 2012 |
|
Panowie
Dwóch forumowiczów chciało by sobie dorobić mocowania do tych stelaży, problem w tym, że umiejętności, wiedza i możliwości są słabe więc czy znalazłby się ktoś kto by pomógł w dorobieniu takowych (można ukraść od Swietyssa na wzór, część już mu zakosiłem ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Śro 23:48, 19 Gru 2012 |
|
Dis miał się u mnie pojawić z tym tematem. Jak to opanujemy nie powinno być problemów z powieleniem, a że motory się nie różnią to pewnie można przesłać. Nie pytaj o koszt, bo chwilowo nie ruszyliśmy tego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 0:00, 20 Gru 2012 |
|
Szuwar właśnie chciałem pisać, że pewnie jedna osoba z forum by to potrafiła
Problem tylko w tym, że ja mam stelaże givi wingrack a nie krausery więc mocowanie będzie inne. Pomiędzy świętami zamykam zadaszenie maszyny i rozbieranko czeka by zrobić na sezon |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|