Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 17:07, 01 Cze 2012 |
|
Griba napisał: |
Poniżej link do dokumentu all-in-one. Znajdziecie tam to samo co w tym poście, ale w lepszej oprawie.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Śruby składu mieszanki odpowiadają za pracę gaźników na biegu jałowym i na średnich obrotach.
Gdzie ich szukać?
[link widoczny dla zalogowanych]
Przedni gaźnik (nr 2) s. 6-4 > śruba znajduje się mniej więcej nad kółkiem przepustnicy - niestety nie zaznaczona.
Tylny gaźnik (nr 1) s. 6-5 > nr 17.
Śruby lepiej widać na zdjęciach poniżej.
Przedni gaźnik, lewa strona motocykla
Tylny gaźnik, prawa strona motocykla
Zwykle, gdy są za mocno odkręcone to przelany silnik chodzi w miarę dobrze i odpala bez ssania. Gdy będą za bardzo zakręcone mamy strzały w wydech na ssaniu. Po rozgrzaniu szarpanie przy delikatnym odkręcaniu manetki, kichanie gaźnika w filtr powietrza oraz brak płynnej pracy silnika mniej więcej poniżej 4k obr.
Proponowałbym regulację wg następującego schematu (zakładam, że mamy synchro zrobione i a pozostałe elementy zasilania i dolotu są ok).
Silnik rozgrzany.
Wybieramy gaźnik. Skręcamy śrubę mieszanki tak długo, aż obroty zaczną maleć. Powinno tak być. Zaczynamy ją odkręcać powoli. Obroty wzrosną od pewnego momentu i przestaną dalej się zwiększać. To mniej więcej jest dobre ustawienie mieszanki. Tak samo postępujemy z drugim gaźnikiem. Czyli zakręcamy go, a potem powoli odkręcamy, aby znaleźć moment w którym obroty przestaną rosnąć.
Potem kontrolujemy czy oba gaźniki ładnie reagują na gaz (z osobna otwierając lekko przepustnicę przy każdym gaźniku). Jeżeli brak płynności przy gazowaniu lub gaźnik się dławi i kaszle to jeszcze trochę odkręcamy śrubę regulacyjną. No a potem po dłuższym odcinku obserwujemy jeszcze świece, ale to już inna bajka. |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 21:36, 13 Sty 2018, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
|
|
PrzeMo
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 10:40, 03 Mar 2016 |
|
Cześć
dałoby rade wrzucić foto gażników z zaznaczonymi tymi śrubami?
Mi po zmianie świec, wstawieniu nowych filtrów powietrza i regulacji ssania zacząło z tylnego bardzo strzelać, Zwłaszcza na ssaniu ale i bez też strzela. Gdy całkiem odpuszcze gaz a później go dodaje to następuje głośny strzał.
A ogólnie to silnik chodzi bardzo fajnie, równo i szybko wchodzi na obrotu, moc tez ok
Synchro mam zrobione wg instrukcji z forum
pozdrawiam
Przem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 11:39, 03 Mar 2016 |
|
Hej,
akurat nie mam takich zdjęć - jak będę w garażu to zrobię.
A jak poszczególne gaźniki reagują na dodanie gazu? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 11:41, 03 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
PrzeMo
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 11:50, 03 Mar 2016 |
|
Bez zastrzeżeń. Chodzi naprawde idealnie równo. Waku też wskazują bardzo równo oba cylindry. W całym zakresie obrotów nie ma żadnych szarpań czy innych objawów. Jedynie to strzelanie...
denerwujace najbardziej jak sie dojeżdza do skrzyżowania odpuszczając gaz a gdy ruszam mam strzał z rury
Przez pewien czas myślałem że moze żle ustawiłem linkę ssania która regulowałem bo mi jeden gar nie odpalał po długim postoju. Po regulacji i wspomnianych wymianach świec i filtrów oba garki odpalają ale z lewej rury strały sie pojawiły. Więc to chyba raczej skład mieszanki żle ustawiony?
Przemo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 20:57, 03 Mar 2016 |
|
Skład mieszanki lub masz gdzieś dziurę przy podciśnieniu. Pamiętam jak na zlocie bodajże Czoperowi zleciał wężyk, to był piękny strzał |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 1:36, 05 Mar 2016 |
|
Szybciej mi było zdjęcia w necie znaleźć niż samemu zrobić.
Dodałem je w pierwszym poście. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 1:42, 05 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
PrzeMo
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Sob 23:37, 05 Mar 2016 |
|
Dzieki
postaram się poregulowac i zobaczymy jak wyjdzie.
Weżyki podciśnienia sprawdziłem czy sie gdzieś nie zsunął ale nie wyglada na to. Zobacze jeszcze czy rzeczywiście nie ma gdzieś przerwy, przy zdejmowaniu baku i wymianie filtrów ruszałem je więc może coś niechcący uszkodziłem
Griba, gdyby mi nie wyszła ta regulacja to może znajdziesz chwilę aby pomóc? Mieszkam na Osowej wiec niedaleko mam do Gdynii, a od poniedziałku do piątku ma być słonecznie i około 8-10 stopni na plusie wiec można pojeździć
pozdrawiam
PrzeMo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:05, 06 Mar 2016 |
|
Ha - faktycznie, też jesteś przecież z trójmiasta. Jak asfalt będzie suchy i czysty to możemy się kawałeczek przejechać. Tylko nie wiem jeszcze jak czasowo - ten tydzień mam dość słaby.
Co do strzałów - na razie sprawdź regulacje i zobaczymy. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 13:54, 07 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
PrzeMo
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 20:58, 08 Mar 2016 |
|
Wyregulowane! dziala tak jak powinno
Przetestowane dziś na 100km prawie. pogoda dopisała
Dzięki bardzo za pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Śro 0:00, 09 Mar 2016 |
|
góri napisał: |
...na zlocie bodajże Czoperowi zleciał wężyk, to był piękny strzał |
Oj był, i to kilka, a ja myślałem, że ktoś do nas strzela, bo hałasujemy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 9:28, 09 Mar 2016 |
|
Szybki serwis na stacji i po sprawie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojtek1616
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 7:57, 07 Wrz 2016 |
|
CZy jest jakas zalecana ilosc obrotów od całkowicie wkreconej śruby (naprzykład 7 obrotów tak jak czasami w innych modelach ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 9:01, 07 Wrz 2016 |
|
Tak są takie informacje. Zależy od gaźnika (są różne). Zobacz w książce serwisowej - dział FUEL AND LUBRICATION SYSTEM, s. 6-6.
Zazwyczaj śruby składu mieszanki trzeba więcej odkręcić niż podano, żeby silnik płynnie wchodził na obroty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 21:30, 11 Paź 2022 |
|
Cześć,
Ustawiał ktoś z Was skład mieszanki na świecę Colortune? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Karol Moryc
Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wasilków
|
Wysłany:
Sob 13:19, 09 Wrz 2023 |
|
Znalazłem!
Numery gaźników są w jednej linii z napisem made in Japan .
Jak z bardzo bliska- z przyłożenie poświecić małym Ledzikiem, to stają się widoczne.
Moje oba to T071 45C00.
Czyli 1,4 i 1,1 obrotu fabrycznie. Plus po pół na ucho, aż obroty silnika przestały wzrastać i żeby ładnie się wkręcał i nie strzelał marchew na ssaniu. A potem poprawiłem do 2 obrotów na przód i 2,25 obrotu tył, bo za bardzo się grzał |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Karol Moryc dnia Pią 6:48, 15 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|