Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 20:14, 20 Wrz 2013 |
|
Hej, Haver6!
Zobacz tutaj > [link widoczny dla zalogowanych].
Strona 3-54:
1) śruby długie wkręcasz w "clutch sleeve hub" czyli w kosz sprzęgłowy,
2) śruby krótsze wkręcasz w "torque limiter", czyli w element w kształcie krzyża.
Element "torque limiter" jest pokazany na stronie 3-53.
Co do strzałów silnika nie jest to związane ze sprzęgłem. Przypomnij sobie czy przy robocie coś nie zruszyłeś - obstawiałbym fałszywe powietrze lub fajkę źle założoną itp. Zobacz czy po rozruchu oba cylindry startują sprawdzając ciepło wydechów, potem na rozgrzanym czy oba cylindry reagują. To drugie sprawdzisz poruszając osobno kółkami przepustnic przy gaźnikach. Silnik muli bo coś jest z nim nie tak od strony paliwa lub zapłonu.
Niestety od jutra, chwilowo jak mam nadzieję, będę off-line, więc póki co więcej nie będę Ci wstanie pomóc. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Nie 12:35, 27 Paź 2013 |
|
Mam problem z regulacją sprzęgła dobrze zrozumiałem śrubę regulacyjne przy ślimaku wkrecam, odkontrowac trzeba ta nakrętki na ślimaku i wkretakiem wykręcić i wkręcić tak żeby poczuć opór, kontruje i reguluje juz na tej na lince na dole i przy klamce ? Wymieniłem tarcze przekładki i sprężyny w moim i chce je doregulować bo mam wrażenie ze dalej slizga(chociaż mniej niż wcześniej) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ruffboy dnia Nie 12:35, 27 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 16:01, 27 Paź 2013 |
|
Hej!
Na ślimaku kasujesz luz popychacza kosza sprzęgłowego. Żeby dobrze złapać moment, kiedy mechanizm wyłączania sprzęgła łapie, możesz na uruchomionym silniku poruszać dźwignią przy ślimaku i będziesz czuł drgania, gdy popychacz dotyka kosza.
Na dole regulujesz napięcie linki, gdyby u góry nie było już pola do manewru.
Podsumowując, najpierw zluzowałbym linkę, potem doregulował ślimakiem popychacz, dopiero wtedy wrócił do regulacji linki.
Jak coś to pytaj. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Nie 18:14, 27 Paź 2013 |
|
w sumie tak zrobilem, ale mam wrazenie ze jakies "krotkie" sprzeglo mam 4/5 dlugosci pracy klamki luz, 1/5 lapie i jazda |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Nie 18:21, 27 Paź 2013 |
|
a, jeszcze jedna sprawa osobna:
Rozebrałem kosz, nie zdarzyłem złapać tych tulejek dystansowych pomieszały się i ... moje zdziwienie 5 długich 3 krótkie... różnica ok 2-3 mm, wg katalogu powinny mieć jednakowa długość wiec skróciłem jedna teraz mam po 4 i do krótkich śrub dałem krótkie a do długich długie, tylko teraz nie wiem czy czegoś sobie nie namieszałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 18:49, 27 Paź 2013 |
|
Hej!
Tulejki mają taką samą długość - 24,1 mm.
Kto wie, być może to jest powód dziwnej pracy sprzęgła?
Długością różnią się sprężyny, przy czym w zestawach naprawczych bywają o takiej samej długości. Różnej długości są również śruby.
Zobacz kilka postów wyżej > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/problemy-ze-sprzeglem,1121-49.html. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 18:55, 27 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ruffboy
Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
|
Wysłany:
Nie 19:04, 27 Paź 2013 |
|
przed rozebraniem to mniej więcej ok 80 km/h sprzęgło ślizgało było to słychać, być może dlatego były krotsze żeby szlo bardziej dokręcić pokrywę sprzęgła, teraz nie ma już tego objawu nie odczuwam ślizgania ale tez nie czuje żeby mi miała Suzi z pod tyłka wyskoczyć (zmieniłem tez olej na Castrola) już nie mowie, ze ciężej się nią manewruje za pomocą sprzęgła bo małe pole manewru na klamce (moment od kiedy ciągnie do końca klamki), samo sprzęgło raczej pracuje ok nie ciągnie ani nie strzela (coś tam gruchnie ale nie tak żeby poszło w zęby) skrzynia przy wrzucaniu biegów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 21:42, 27 Paź 2013 |
|
Sposobem na zwiększenie siły docisku jest podłożenie podkładek pod śruby.
O skracaniu dystansów nie słyszałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
haver6
Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:10, 26 Lis 2013 |
|
Dziękuje Panowie za podowiedzi! Okazało się że coś ją bolało i przepaliła się i wróciła moc. Co do sprzęgła to ślizgało się po wymianie ( Tarcze EBC, przekładki LUCASA oraz nowe sprężyny). Próbowałem wszystkiego ale na końcu kolega mi polecił aby zostawić stare przekładki ( nowe lucasa były gładkie a stare z delikatnymi wypustkami przez co siła tarcia była o wiele większa). Tak też zrobiłem i wiecie co? Sprzęgło chwyciło tak że tyłek prawie został na asfalcie. Potem drobne regulacje i sprzęgło zrobione. Do dzisiaj jednak strzela... Hm... też jest problem z pukaniem w silniku ale to opisałem w innym temacie. Przekładki lucasa leżą, okazuje się że oryginalne są o niebo lepsze. Jeśli ktoś coś może podpowiedzieć na temat "stukania w silniku" to umieściłem post w temacie Pukanie w dolnej części silnika. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 22:22, 17 Mar 2014 |
|
Jeżeli zapomniałem o wkręceniu śruby regulacyjnej sprzęgła a wykręciłem śruby z kosza i zabieraka i zdjąłem tarcze to coś się stało/stanie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 22:54, 17 Mar 2014 |
|
Jak dobrze złożysz to nic się nie stanie w końcu to tylko śruba regulacyjna i wykorzystujesz ją po złożeniu by wszystko było ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Śro 19:49, 26 Mar 2014 |
|
Pilnie potrzebuję śruby do sprzęgła, wiecie gdzie nabyć? Urwala się jedna w zabieraku ;/ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 0:08, 27 Mar 2014 |
|
Identyczna to chyba serwis lub PHU VMAX na Allegro. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 0:28, 27 Mar 2014 |
|
Ok, dziękować. Bo nie wiem czy w jakimś sklepie żelaznym takie dostane, żeby twarde były... Generalnie skoro jedna poszła to pewnie reszta też jest już naruszona to machnalbym komplet. Przy dokręcaniu sporo gwintu zostało a tu jeb, aż mi się cieplo zrobiło. Dobrze, że to zabierak a nie kosz to łatwiej wydostać... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 10:01, 27 Mar 2014 |
|
Pewnie ktoś za mocno dał, albo od nowości nie ruszane. W sieci Fachman prawdopodobnie coś dostaniesz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|