Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 0:54, 27 Mar 2014 |
|
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 10:06, 27 Mar 2014 |
|
I tu właśnie potrzebny jest sygnał z czujnika Neutrala. Rokk weź miernik lub żaróweczkę z przewodami i sprawdź wg schematu co się dzieje. To nie jest trudne. Musisz ustalić czy masa z czujnika Neutrala dochodzi do wspomnianych diód i dalej do przekaźnika side-stand.
Zobacz w [link widoczny dla zalogowanych]. Wszystko jest tam dokładnie rozrysowane i opisane. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:26, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Rokk
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany:
Pon 10:38, 31 Mar 2014 |
|
Veni, Vidi, Vxem!!
Wiosenne przepalanie poza dziką radością z jazdy dostarczyło niespodziewanych niespodziewajek.
Cała przedsezonowa regulacja tak poprawiła osiągi zastałego sprzętu, że dopiero wiatr uprzytomnił mi iż przekraczam 160km/h.
Podczas hamowania słyszałem delikatne trzaski, jakby zwarcia i nagle.... uruchomił się neutral, mogę odpalać na nóżce bocznej i wszystko jest cacy.
Podejrzewam że musiałem mieć na czujniku jakieś przepięcie. Dostał wiatru, temperatury i doszedł do siebie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 14:29, 31 Mar 2014 |
|
Nie wiem czy takie "samo uzdrowienie" jest powodem do radości, gdyż świadczy to o braku styku lub zaśniedziałych stykach, które chwilowo się "oczyściły" bo innego wyjścia nie widzę. Tym samym symptom może powrócić, więc jak masz chwilkę czasu i chcesz poznać lepiej VXa możesz przeczyścić układ elektryczny i sprawdzić jego połączenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:01, 09 Kwi 2014 |
|
Ku potomności - na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych], czyli dwie zintegrowane w jednej obudowie diody przez które płynie minus od czujnika neutral'a w skrzyni biegów (właściwie to czujnik jest pod lewą kapą na wałku wybieraka ). Trafia on do lampki N oraz do przekaźnika side-stand, a diody działają tutaj jako separator minusa z włącznika przy bocznej nóżce.
Od tych właśnie diód proponowałbym zacząć sprawdzanie w przypadku problemów opisanych w tym poście. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:01, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 23:06, 09 Maj 2014 |
|
dis napisał: |
Z rozłożoną nóżką można spokojnie odpalić jeśli moto jest na luzie. Jeżeli odpalisz i nie złożysz nóżki a wrzucisz bieg to moto zgaśnie to takie zabezpieczenie w czasie jazdy. Na luzie musi odpalać z nóżką bo jak czasem się odpali i się ubierasz to musiałbyś inaczej wciąż trzymać moto. |
Mam mały problemik - przy złożonej nóżce, po włączeniu biegu silnik gaśnie. Od czego zacząć - podejrzewam, że problem może tkwić w tym wyłączniku przy nóżce. Czy mogą być jeszcze jakieś inne powody takiego stanu rzeczy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 0:12, 10 Maj 2014 |
|
Zyjon odczep przewody od stopki, zewrzyj i sprawdź czy wszystko działa jak należy. Jeśli będzie działało jest odpowiedź gdzie jest przyczyna. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 12:11, 12 Maj 2014 |
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 23:50, 13 Maj 2014 |
|
Przepraszam, że pytałem - miałem odwrotny objaw niż kolega Rokk - mi kontrolka neutrala działała. Pytałem, bo z elektryki jestem noga (i nie wszystko co pisze griba było dla mnie jasne). Jednak ogólnie bardzo dziękuję. Diagnoza Dis'a była właściwa. Co prawda nie znalazłem wtyczki od wyłącznika przy stopce, jednak po jego odkręceniu i ponownym założeniu wszystko zaczęło właściwie funkcjonować. Tak z ciekawości o jakich przewodach Dis pisałeś, bo przewody idące do wyłącznika są w nim zatopione. Dąkąd idzie ten kabelek? Do tej diody pod siedzeniem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:32, 14 Maj 2014 |
|
Zyjon napisał: |
Przepraszam, że pytałem |
No co Ty, daj spokój, po prostu myślałem, że nie zauważyłeś tamtego postu.
Jak coś nie jasne to pytać, pytać, pytać.
Przewód idzie do góry, a złączka jest pewnie w okolicy wiązki, gdzieś za lewą cewką zapłonową. Przewód rozgałęzia się na wspomnianą diodę i przekaźnik "side-stand".
I teraz tak - jak minus z wyłącznik przy nóżce nie płynie (a powinien tam być jak jest ona złożona), to gdy zapniesz bieg, minus od czujnika ze skrzyni zanika i na lampce i na przekaźniku. Wtedy rozłączy on zasilanie modułu i cewek. Innymi słowy przekaźnik musi mieć minus z czujnika neutrala (który zasila również lampkę) albo z czujnika nóżki, żeby zapłon działał. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|