Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 10:39, 16 Mar 2012 |
|
Griba napisał: |
Poniżej link do dokumentu all-in-one. Znajdziecie tam to samo co w tym poście, ale w lepszej oprawie (m. in. dodany szczegółowy opis ze zdjęciami).
[link widoczny dla zalogowanych] |
Film pokazuje jak wykonać synchronizację gaźników w VX 800 Synchronizacja przepustnic gaźników
Został wykonany na I ZLOCIE SUZUKI VX 800.
Tutaj pokazane wskazania wakuometrów z tłumieniem dyszami zsynchronizowanych gaźników Sprawdzenie synchronizacji przepustnic gaźników |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 21:28, 13 Sty 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:45, 24 Kwi 2012 |
|
Witam
Niedawno przeprowadziłem pierwszą w życiu synchoronizaję gaźników i tak mi to wyszło:
http://www.youtube.com/watch?v=usMLOskaSt8
Oczywiście nie obeszło się bez popażenia ręki, na co była zwracana uwaga na filmiku ze zlotu
Pozdrawiam Arti |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 8:35, 25 Kwi 2012 |
|
Tak, do dziś mam pasek zegarka przypalony.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jaroo_oo
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 21:46, 20 Cze 2012 |
|
Witam. To znów ja.
Zrobiłem wszystko po kolei jak na filmie i lipa
Tzn. silnik rozgrzany, ustawione wolne obroty i zsynchronizowałem przy pomocy wakuometru słupkowego. trochę wolne obroty się rozjechały ale w trakcie synchro trochę obniżyłem do ok 1150. Silnik cykał jak ta lala.
Na drugi dzień odpaliłem i po wyłączeniu ssania jak się rozgrzał było ok. 900 obr/min. Podkręciłem śruba od wolnych obrotów znów na ok 1150, ale teraz chyba znów muszę zrobić synchro? bo ruszyłem wolne obroty?
Dodatkowo zauważyłem, że jeden słupek w waku gdy robiłem synchro był nieruchomo, a drugi drgał +- 1 cm w górę i w dół. czy to mogło być przyczyną że wolne obroty zjechały w dół.
Dziś rano jak odpaliłem sprzęt obroty trzymały normę. Czy ciśnienie atm. może mieć na to wpływ?
A poza tym to sprzęt chodzi dobrze. Staram się pojeździć jak najwięcej, żeby wyłapać wszystkie mankamenty, ponieważ sezon dla mnie skończy się już w lipcu z uwagi na operowane kolano i będąc na L-4 mam nadzieję przy maszynie przy Waszych podpowiedziach i pomocy trochę pogrzebać gdyby coś moto dolegało. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 1:31, 21 Cze 2012 |
|
Hej!
Co do rozgrzania to nie zawsze takie samo. Dopiero jak się przejedzie kawałek to silnik osiąga odpowiednia temperaturę i również obroty.
Ja gdy ruszam rano to po rozgrzaniu silnika do jazdy (ssanie zdejmuję gdy chodzi już w miarę równo) mam obroty niższe nieco niż ustawione. Dopiero po przejechaniu kilku km osiągają nominalną wartość.
Jak robiłeś synchro to mógł się dobrze nagrzać, a następnego dnia jeżeli trochę tylko pochodził na ssaniu to obroty mogą być nieco niższe od ustawionych wcześniej. Chodź przyznam, że 900 to dość nisko spadły. Może któryś cylinder nie zaskoczył na ssaniu?
Po regulacji obrotów synchro trzeba niestety sprawdzić.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Czw 16:50, 30 Maj 2013 |
|
film z linku z pierwszego postu niestety urywa się po 1s.
Można by go wrzucić na YT albo w formie do ściągnięcia ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:32, 31 Maj 2013 |
|
Hej!
Film działa ok.
Pobierz do siebie i odtwarzaj np. w [link widoczny dla zalogowanych].
Pozdrawiam,
Griba
P.S. Wrzuciłem film na swój serwer > [link widoczny dla zalogowanych]. Hasło: VX800. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 13:02, 25 Lis 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Sob 0:42, 01 Cze 2013 |
|
jak to działa to ja wiem.. jakoś tak się zakręciłem. klikałem w to i od razu mi się player otwierał w przeglądarce (dropbox tak ma).
Już ogarnąłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 0:54, 01 Cze 2013 |
|
W razie czego pytaj. Ten gostek co tam reguluje na filmie i bluzga co chwilę to ja.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 0:54, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dextergdynia
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:42, 05 Mar 2014 |
|
Witam mam takie Tycie pytanko... nawet kilka ale liczę na drobną pomoc nie chciał by mi ktoś pomóc zsynchronizować gaźników tak przed sezonem ? bo z tego co ja reguluję to albo to źle robię albo mi nie wychodzi fakt wakuometry (czy jakoś tak) nie są jakiejś dobrej jakości ale nie jestem w stanie tego ustawić był bym wdzięczny za pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 23:29, 07 Kwi 2014 |
|
Robiłem synchro w sobotę, wczoraj machnąłem 200km i dzisiaj się rozjechało. Zauważyłem możliwie dwie przyczyny: źle ułożona linka, która poprawiałem bo ciągnęła gaz przy skręcie (na wertepach się coś poprzestawiało) druga sprawa to coś jest nie tak z kontrą na nowej lince przy przednim gaźniku bo opiera się i kręci się w koło więc pewnie zerwany gwint (pierdzielona wszędzie chińska stal), postanowiłem naciąć długą, twardą podkładkę i przełożyć przez linkę i skontrować od spodu. Podczas synchro jak załączał się wentylator rosły obroty ale wydaje mi się to związane z większym obciążeniem alternatora i przez to ten wzrost? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 0:48, 08 Kwi 2014 |
|
Co do gwintu to niestety na zlocie też zayważyliśmy, że niektóre linki - chodzi o gwint przedniej nie są takie jakie powinny i kręcąc kontrą rozjeżdżają się one. Trzeba mieć mimo wszystko odpowiedni gwint, on się nie zrywa lecz jest za mały! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 20:31, 26 Kwi 2014 |
|
Ostatnio usłyszałem, że trochę się rozjechało synchro. Zapiąłem waku, faktycznie na wolnych obrotach troche się poprzestawiało i... pizdnę tym wszystkim niedługo i zepchne moto do kamionki nad, która mieszkam. Dwie godziny się dzisiaj męczyłem i albo jest synchro przy wolnych obrotach 2tys albo rozjechane i co jakiś czas delikatne przebicie z wydechu na 1,2tys. Jak już dwa razy udało się ustawić to albo po chwili chodzenia obroty same wzrastały, a po chwili spadały dość nisko albo znowu kopcił z jednego komina lub niby wszystko ustawione ale na słuch jednak przebicia idą... pochlastać się idzie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 0:05, 05 Maj 2014 |
|
Hm, a może gubi zapłony? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Nie 22:17, 11 Maj 2014 |
|
Synchro zostało zrobione idealnie i żeby zapobiec rozjeżdżaniu posmarowałem kontry klejem anaerobowym... zobaczymy jaki będzie efekt W razie czego na zlocie oddam wam moto i naprawcie
No i co ciekawe po mimo wskazywań waku idealnych to moto straciło jednak na mocy szczegolnie przy zbieraniu się. Do tego przy wyższym biegu delikatnie szarpie. Przyjrzałem się to linka na przednim gaźniku jest luźniejsza i reaguje ułamek później... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez góri dnia Wto 19:04, 13 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|