Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 20:36, 16 Paź 2014 |
|
Na luzie bardzo ładnie na ssaniu ok lecz to i tak nie do wyregulowania bo na linkach ssania nie ma regulacji. Musisz popracować jedynie jak Griba pisze nad linkami gazu by równo się wyciągały. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Czw 21:18, 16 Paź 2014 |
|
Kupiłem porządny trójnik, wykręciłem trochę śrubkę o której pisaliście i zwróciłem uwagę na wszystkie zagięcia na wężykach i poszło. Musze ściągnąć jeszcze raz bak i popatrzeć na te linki od gazu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Czw 23:47, 16 Paź 2014 |
|
dis napisał: |
Na luzie bardzo ładnie na ssaniu ok lecz to i tak nie do wyregulowania bo na linkach ssania nie ma regulacji. Musisz popracować jedynie jak Griba pisze nad linkami gazu by równo się wyciągały. |
Tylko jak to zrobić ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 11:56, 17 Paź 2014 |
|
To już bezpośrednio przy przepustnicach trzeba regulować najlepiej przednią linkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 18:22, 17 Paź 2014 |
|
Dzisiaj ponownie powróciłem do synchronizacji. A mianowicie chciałem poprawić ustawienia linek gazu. O boże co się nakręciłem to moje. I tak nie jestem do końca zadowolony z moich ustawień ponieważ na jeździe próbnej okazało się że motocykl zbyt mocno (agresywnie reaguje na manetkę w chwili gdy odpuszczam i lekko podciągam manetkę podczas jazdy tak przy 3 tyś lub 4 tyś- jest tak zwane szarpnięcie.
Przed tymi ustawieniami ściągnąłem bak przypatrzyłem się linką czy bak ich nie przycina. Wszystko wygląda ok.
Nie wiem jak jest zasad ustawiania tych linek. Przy manetce odkręciłem pare obrotów w tylnum gaźniku rozkręciłem do połowy a na przednim zacząłem ustawią przepustnice równo względem siebie.
Na filmie pokazuje jak mi wyszła ta synchronizacja ma wakuometrach i z tymi samymi ustawienia na u rurce. U rurka okazała się tak czuła że gdy mocniej dociągałem nakrętkę od kontry śruby przepustnic to synchro się rozjechało. Wystarczyło że gaźnik za pomocą klucza lekko uniosłem i też synchro się rozjechało. O boże co za delikutaśna maszyna. Brakło już mi dzisiaj cierpliwości
https://www.youtube.com/watch?v=8ULxZ5Q6egY |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Pią 18:24, 17 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 19:07, 17 Paź 2014 |
|
Jest o niebo lepiej niż na początku. jeszcze odrobinkę można by podkręcić i byłoby idealnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 20:41, 17 Paź 2014 |
|
Ale co zrobić żeby nie był taki czuły na odejmowanie i dodawanie gazu. Tak jazda jest bardzo męcząca jeżdżąc po mieście. Jak ustawi odpowiedni luz na manetce ?
Flinster w swoim temacie na temat remontu silnika w bardzo fajny sposób opisał naciąg linek z tym ż w celu potwierdzenia może na poniższych zdjęciach może mogli byście zaznaczy o które elementy (ŚRUBY) mu chodzi żeby nie był niejasności
1. Regulujemy złotą śrubą (po poluzowaniu kontry) napięcie linki gazu tylniego cylindra.
Odpowiednie napięcie jest gdy
2. kółko na gaźniku do którego mocowana jest końcówka linki gazu ma pełen zakres a przy puszczonej manetce dotyka 3.dolnego ogranicznika a po odkręceniu na maksa manetki dotyka górnego ogranicznika.
Do wyregulowaniu linki tylnego gaźnika możne być potrzebne napięcie lub poluzowanie linki gazu na przednim gaźniku ponieważ obie linki poruszane są o tyle samo więc jeśli jedna dotyka już ogranicznika
to ruch drugiej może być już blokowany.
Po ustawieniu napięcia linki gazu tylnego gaźnika i za-kontrowaniu śrubki przechodzimy do synchronizacji która ma za zadanie zrobić tak aby oba gaźniki dostawały taką samą dawkę mieszanki.
Napięciem linki gazu przedniego cylindra się nie przejmujemy wyregulujemy to później - byle linka nie była za mocno napięta -ma dotykać dolnego ogranicznika)
Luzujemy kontrę i obracamy kolejną złotą podłużną śrubką
tym razem jest ona przy przedni gaźniku po lewej stronie motocykla - łączy przednim gaźnik z tylnym.
Obracając tą śrubka to na zegarach widzimy że wskazówki na wakuometrach zjeżdżają się do siebie pokazując coraz bardziej podobne wartości lub też rozjeżdżają się .
Robimy więc tak by wskazania wakuometrów pokazywały te same wartości i dźwięk silnika w tym momencie przechodzi rewolucje, słychać dokładnie jak wyrównuje się praca silnika
Jeżeli gaźniki są mocno rozsynchronizowane trzeba sporo pokręcić śrubka by wskazówki zaczęły się schodzić.
Po ustawieniu synchronizacji zakręcamy kontrę i po dokręcaniu okazać się może że synchro się troszeczkę zmieni więc już na dokręconej kontrze doregulowujemy delikatnie by nie poruszyć kontry)
Teraz czas na wyregulowanie linki gazu przedniego cylindra.
Przekręcamy lekko manetką i widzimy że wskazówki rozjeżdżają się przy dodaniu gazu.
Wówczas kręcimy śrubka napicia linki gazu do momentu aż strzałki się zejdą i będą reagować równocześnie .
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Nie 18:12, 19 Paź 2014, w całości zmieniany 9 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:38, 24 Paź 2016 |
|
Aktualizacja - oprócz filmów instruktażowych dodałem szczegółowy opis ze zdjęciami [link widoczny dla zalogowanych]
BTW - nasz film instruktażowy ma już ponad 5 lat. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:03, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 13:38, 27 Paź 2017 |
|
Nie mogę zrozumieć jednej sprawy. Synchro robi się po to aby oba cylindry pracowały równo w całym zakresie obrotów. W mojej suzi na wakuometrach jest no prawie idealnie, ale na słuch tak nie jest. Więc na chłopski rozum zrobiłem tak, zdjąłem fajkę z jednego cylindra Moto pracuje 1100-1200 obrotów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 13:40, 27 Paź 2017 |
|
Robiąc to samo z drugim cylindrem Moto gaśnie bo obroty są za niskie. Co jest nie tak?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 14:24, 27 Paź 2017 |
|
A regulowałeś skład mieszanki? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 20:26, 27 Paź 2017 |
|
Regulację składu mieszanki zrobiłem tak jak opisał Griba. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 20:34, 27 Paź 2017 |
|
Wolniej chodzi cylinder od strony chłodnicy i to do tego stopnia że gaśnie, jeżeli podkrece na lince od synchronizacji jest dobrze ale po podłączeniu wskuometru synchro jest rozjechane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 1:03, 28 Paź 2017 |
|
Na początek sprawdź wakuometry, czy są dobrze wyskalowane. Podłącz je do jednego cylindra i zobacz, czy równo pokazują. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Karol Moryc
Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wasilków
|
Wysłany:
Czw 13:44, 31 Sie 2023 |
|
daniel75 napisał: |
Wolniej chodzi cylinder od strony chłodnicy i to do tego stopnia że gaśnie, jeżeli podkrece na lince od synchronizacji jest dobrze ale po podłączeniu wskuometru synchro jest rozjechane. |
Odświeżam temat.
Ciekawa sprawa, synchro na wolnych obrotach ustawione ideolo, 1100-1200 obrotów. Dodatkowe strzały z przedniego cylindra. Jazda na wolnych obrotach przerywana, szarpana.
Jak na ucho i gładkość jazdy ustawię wolne obroty, to toczy się powoli, dostojnie i pewnie. Nic nie szarpie nic nie stuka, ale podciśnienia różne.
Prawdopodobnie ma to związek z większą zawartością benzyny w mieszance tylnego cylindra?
Pozdro! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|