Autor |
Wiadomość |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Śro 16:16, 14 Maj 2014 |
|
góri napisał: |
Synchro zostało zrobione idealnie i żeby zapobiec rozjeżdżaniu posmarowałem kontry klejem anaerobowym..
. Przyjrzałem się to linka na przednim gaźniku jest luźniejsza i reaguje ułamek później... |
Witam swego młodszego kolegę.
Chyba się nie obrazisz za wstęp.
"góri"
Sam sobie zaprzeczasz raz pisząc , że synchro jest idealne a za chwilę , że któraś z linek reaguje za późno .
Synchronizacja dwóch gaźników polega na tym że w każdym zakresie obrotów silnika linki do dwóch gaźników reagują tak , że na wakuometrze nie zobaczysz zmian ( dla któregoś z gaźników ).
I to jest poprawna synchronizacja ( a nie pseudo synchronizacja)
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Śro 18:55, 14 Maj 2014 |
|
Drogi Stefanie rzecz w tym, że wskazówki idą równiutko a mimo to jedna z linek reaguje minimalnie wolniej a z "rozjechanym" synchro mam wrażenie, że chodził lepiej. Dlatego zaczynam podejrzewać walnięte wakuometry |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Śro 22:38, 14 Maj 2014 |
|
Podłącz oba do jednego cylindra to zobaczysz czy są tak samo wyskalowane. I pospiesz się bo zlot już wkrótce:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Śro 23:43, 14 Maj 2014 |
|
Szuwar dzięki za radę spróbuje, choćbym miał zapchać to moto to na zlocie się pojawie! W najgorszym przypadku ustawie na "oko" żeby linki ciągnęły równo, bo dzisiaj widzę już że delikatnie ruszyłem sprawę to przód reaguje od razu a tył o pół milimetra później. Powalczę do skutku! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Wto 21:10, 14 Paź 2014 |
|
Witam ja dzisiaj próbowałem zrobic synchronizacje i poległem. Kręcąc tą śrubą co zaznaczyłem na zdjęciu w pewnym momęcie jedena ze wsakazówek zaczeła się zbliża względem drugiej. Cały czas jak kręciłęm to obroty wzrastały. Cały czas korygowałem obroty obniżając je śrubą od wolnych obrotów aż doszłoo do tego że wskazówki dalej rozjechane a regulacji od wolnych obrotów brakło. śruba od wolnych obrotów wykręcona na maksa a przy manetce wkręcona. Poniżej fotki
Może musze wykręcic tą linnkę całkowicie
A tą wkręcić i wówczas będę miał możliwość korygować wolne obroty
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Wto 21:55, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 23:29, 14 Paź 2014 |
|
Poluzuj śrubę zaznaczona przeze mnie na czerwono. Ona ma tylko trochę podpierać "kółko" przepustnicy, żeby nie blokowała się z dźwignią od synchronizacji (części zaznaczone na zielono). A u Ciebie chyba jest nieco za mocno wkręcona.
Linki gazu zostaw, przecież widać, że masz na nich luz i nie będą kolidować z synchronizację, bo nie otwierają przepustnic, gdy manetka puszczona. Jak zrobisz synchronizację przepustnic to wtedy się nimi zajmiesz.
Zobacz też czy przepustnice płynnie cofają się do końca. Może być tak, że zasyfione nie chcą całkiem się zamykać, chodź Twoje gaźniki wyglądają z zewnątrz na ładne, zdrowe. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 23:31, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Wto 23:37, 14 Paź 2014 |
|
A może jeszcze pokręcić śrubami od składu mieszanki. I jeszcze jedno miałem kiedyś kranik podciśnieniowy teraz mam zwykły i tu moje pytanie czy dobrze że podłączam bezpośrednio wakuometr do kuruca bez żadnego stosowania trójnika. A może ssanie coś broii |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Wto 23:40, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 23:43, 14 Paź 2014 |
|
Ssanie przyjąłem, że masz ogarnięte. Sprawdź czy linka jest luźna, a tłoczki się cofają.
Śruby składu możesz sprawdzić, zobacz co się stanie jak je skręcisz. Licz ile skręcasz, żeby w razie czego wrócić do poprzednich ustawień.
Tak czy inaczej, nie zapomnij o śrubie, którą Ci wskazałem, wg mnie za bardzo wkręcona.
Tylny gaźnik bez trójnika - kranik nie dostaje podciśnienia i powinien się zamknąć.
Przedni gaźnik bez trójnika - pompa nie dostaje podciśnienia i nie pompuje paliwa.
Bez trójnika jednego lub drugiego (lub obu), po chwili - nawet dłuższej, na biegu jałowym trochę to trwa - silnik powinien zgasnąć, najpierw przedni cylinder potem tylny. Jak tak nie jest to coś z kranikiem nie tak - leje paliwo cały czas. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 23:45, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Wto 23:45, 14 Paź 2014 |
|
kranik mam zmieniony na zwykły ,,nie podciśnieniowy" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 23:53, 14 Paź 2014 |
|
Sorry, pospieszyłem się. Muszę dokładniej czytać.
Ok, jak tak to bez trójnika, ale zasilanie pompy podciśnieniem z przedniego cylindra daj przez trójnik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Wto 23:58, 14 Paź 2014 |
|
A może to przez nieszczelny trójnik. Z tym że pozaciskałem na nim weżyki trytkami- znaczy się opaskami zaciskowymi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:03, 15 Paź 2014 |
|
Raczej nie chciałby chodzić na nieszczelnym - zresztą rozłącz któryś przewód i zobaczysz jak chodzi na fałszywym powietrzu. Ale może ewentualnie przez nieszczelność oszukiwać wakuometr. Może, żeby mieć pewność, obklej wężyk na trójniku taśmą jaką. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 0:04, 15 Paź 2014 |
|
Obstawiam też zaznaczoną na czerwono śrubkę do zluzowania (o niej pisałem na pw).
Jak ona blokuje z przodu krzywkę przepustnicy to obroty bardziej nie zmaleją przy nie ruszanej lince synchro. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Czw 16:55, 16 Paź 2014 |
|
Dzisiaj przeprowadziłem synchronizacje i tak mi to wyszło. Co sądzicie jest dobrze ???
https://www.youtube.com/watch?v=2Mmrj_esJWg |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Czw 18:29, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 19:59, 16 Paź 2014 |
|
Obejrzałem film do końca.
Przy 4k RPM nie trzyma, a powinno.
Na wolnych ok. Dziwna sprawa. Coś nie tak z linkami gazu - może któraś się zacina?
Jedna sprawa - na ssaniu nie ma sensu sprawdzać lub regulować.
Zrób synchro linek gazu dla 4k RPM i zobacz co będzie przy lekkim gazowaniu.
BTW - i co śrubka blokowała? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 20:17, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|