Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 17:38, 18 Kwi 2018 |
|
Jeżeli chciałbyś podnieść wyżej zawieszenie to możńa zastosować przedłużki jak np. w intruzach. to jest ok 20 cm przedłużka wkręcana w lagę zamiast korka i na tym mocują do półek. Problem w tym, że moto nie będzie równo stało co wpłynie na pochylenie silnika i przepływ oleju zawsze ku tyłowi (akurat tam jest pompa i smok ale filtr jest z przodu) Ja do kardana (krzyżak) stosuję zwykły smar ale mogą być też inne. Ważne by nie pracował całkiem "na sucho" ale nie ma się co martwić bo i tak zawsze trochę smaru w nim jest ( nie widziałem jeszcze całkiem suchego). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Śro 21:36, 18 Kwi 2018 |
|
Myślałem o dorobieniu tulei z jednej strony wkrecana w polke jak zwykłą lagę, a z drugiej strony nakładaną na lagę, ewentualnie dorobić z cnc półkę. Chodzi o podniesienie przodu dosłownie o 2cm. do tego i tak będzaie kierownica podniesiona o kolejne 2-3cm i powinno to jakoś wyglądać. Ewentualnie myślałem też o zmianie amortyzatorów tylnych na krótsze ale to koszta.
Apropo amorków z tyłu. wie ktoś jak z nich zdjąć sprężynę? mam amorki bez dodatkowej puchy, producent to ikon, kupowane z jakiegoś VXa na części. Sprężyny są piękne, ale amorki pod spodem wymagają odświeżenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 23:24, 18 Kwi 2018 |
|
asma1313 napisał: |
Myślałem o dorobieniu tulei z jednej strony wkrecana w polke jak zwykłą lagę, a z drugiej strony nakładaną na lagę, |
Pomysł wydaje się dobry. Taki patent można znaleźć w Internecie, ale do DL'a. Tak to wygląda [link widoczny dla zalogowanych]. Może zdjęcia Ci coś podpowiedzą. Z drugiej strony patent z wkręceniem rury zamiast korka też jest interesujący. Ciekawe jednak jak wytrzymałość takiego rozwiązania. Z drugiej strony to tylko 2 cm i górna półka chyba obejmie łączenie.
asma1313 napisał: |
wie ktoś jak z nich zdjąć sprężynę? mam amorki bez dodatkowej puchy, producent to ikon, kupowane z jakiegoś VXa na części. Sprężyny są piękne, ale amorki pod spodem wymagają odświeżenia. |
A może jak w kolumnie samochodowej jest tam jakaś centralna śruba na dole lub u góry? Generalnie ciężki temat. Dobrze by było znaleźć jakiś rysunek lub zdjęcie pokazujące przekrój tego amortyzatora. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 11:27, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 9:10, 19 Kwi 2018 |
|
Sprężynę zwykle ściąga się ściskając ją i wyciągając pierścień blokujący, który znajduje się z jednej strony pod sprężyną. Do ściskania są narzędzia ale można ścisnąć samemu mając płaskowniki z otworami oraz pręt gwintowany odpowiedniej długości. Ogólnie zdjęcie sprężyn nie jest zbyt trudne. Jeżeli ściągniesz to pamiętaj tylko by nie odświeżać trzpienia chromowanego chyba że przez oddanie go do właściwego warsztatu gdyż to musi być precyzyjnie zrobione. Jeżeli chcesz odświeżyć tylko obudowę to samemu bez problemu powinieneś to wykonać.
p.s. zdjęcie amorka pomogło by opisać wskazując na zdjęciu co i gdzie ruszyć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Czw 16:18, 19 Kwi 2018 |
|
Amor leży daleko ode mnie, zrobię zdjęcia najszybciej w sobotę jak pojadę do garażu. Właśnie się zastanawiałem nad bezpieczeństwem takiego podwyższenia, ale widzę że temat jest w miarę prosty do ugryzienia. Zostaje wykonać rysunki techniczne i oddać tokarzowi. Sproboje wykonać takie wkręcane w korek, jednocześnie z kołnierzem aby połączenie nie opierało się na gwincie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez asma1313 dnia Czw 16:21, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 19:11, 19 Kwi 2018 |
|
Opcja, którą przedstawił Griba też jest dość prosta po pomiarach i można takie przedłużki też dać wykonać tokarzowi. Amorki to ogólnie dość prosta sprawa jeśli chodzi o zdjęcie sprężyn reszt to trochę więcej zabawy ale ty tylko chcesz odświeżyć. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 21:01, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Czw 20:39, 19 Kwi 2018 |
|
Właśnie tylko ściągnięcie sprężyn i pomalowanie obudowy. Co do prowadzenia amorka - wiem żeby go nie ruszać, ale on akurat jest w świetnym stanie, tylko obudowa wymaga pracy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:35, 19 Kwi 2018 |
|
dis napisał: |
Sprężynę zwykle ściąga się ściskając ją i wyciągając pierścień blokujący, który znajduje się z jednej strony pod sprężyną. |
A niech to - nie wiedziałem, że tak się to robi. Myślałem, ze będzie z tym większy problem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 13:34, 20 Kwi 2018 |
|
Zrobię fotkęco gdzie jak będę w domu przy moto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Wto 22:22, 01 Maj 2018 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzisiaj udało się ruszyć trochę do przodu, część elementów pomalowana podkładem, półka na próbę kolorem docelowym, potem przyszedł czas na mycie silnika. Szczerze powiem, że po paru godzinach się chciałem poddać, ale szybki telefon do Disa dodał sił. Dzięki wielkie. Silnik wyczyszczony w połowie, jutro dokończę i przygotuje pod malowanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pią 20:54, 04 Maj 2018 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejna mikrocząsteczki prac za mną. Kolejne elementy poszły w kolor i bezbarwny. Silnik został pomalowany a rama wstępnie wyczyszczona i jutro jedzie do piaskowania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
danielb26
Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie, okolice Włodawy i Jeziora Białego
|
Wysłany:
Czw 12:07, 19 Lip 2018 |
|
Bardzo fajny kolor wybrałeś. Efekt na pewno będzie ciekawy. Powodzenia!
p.s.
Chyba trochę pod wpływem Twoich postów na temat braku wężyka od akumulatora i korozji postanowiłem zerknąć mając zdjęte siedzenie co się u mnie dzieje i okazało się, że wężyk spadł i opary wydostawały się na ramę zżerając jak na razie tylko lakier na szczęście. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez danielb26 dnia Pią 14:13, 27 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Czw 13:10, 26 Wrz 2019 |
|
Dawno tu nie zaglądałem, ale to nei znaczy że prace utkneły w martwym punkcie:D
Ogólnie jest zrobione całkiem sporo - silnik został założony, koła z nowymi oponami też, elektryka zaczyna już przypominać to co powinno.
W międzyczasie przygotowałem przeróbkę tłumików oraz malowałem resztę elementów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Malowanie baku i plastików prawie zakończone - czekam na polerkę i ostatnią utwardzoną warstwę. Góra będzie biała z niebieskimi drobinkami, nadająca efekt perłowego lakieru. Zmieniłem też keirownicę na płaską, przez co mam parę probemów - musże dorobić dystanse do mocowanie, ponieważ przy pełnym skręcie kierownica zatrzymuje się 5mm od baku, i trą o niego przewody, a i same przewody również nie do końca chcą pasować linki zachodzą nad półkę. Muszę poszukać kogoś kto dorobi inne końcówki do oplotów o mniejszym promieniu zgięcia oraz skróci za długi pancerz od linki sprzęgła.
Elektryka już prawie skończona, choć zostały jeszcze zegary do wykończenia. dawno temu włożyłem tam paski ledowe zamiast standardowego podświetlenia, ale muszę zamontować też jakiś opornik bo jest stanowczo zbyt jasno.
W związku z piętrzącymi się problemami przy składaniu będę wdzięczny za informacje oraz zdjęcia przedstawiające poprowadzenie przewodów na odcinku między puszką filtra powietrza z przodu a wejściem do lampy - mam wrażenie że na wiązkę z kablami oraz wszystkie linki jest tam stanowczo zbyt ciasno, a nie zrobiłem zdjęcia przed demontażem akurat tej części. Dodatkowe punkty za zdjęcie podłączenia czujników i wentylatora przy chłodnicy do wiązki
Innym tematem są hamulce - z zacisków musiałem wyrywać tłoczki młotkiem, więc podejrzewam że nie nadają się już do niczego. A że ciężko dorwać zestawy naprawcze do tego hamulca (stary typ, z dwoma tłoczkami o różnej średnicy) to kombinuje ze znalezieniem gotowca w stanie "do użycia" z jakiegoś VXa lub z innego modelu pasującego (z tego co wiem np. w gs500 lub którymś bandicie były te same) Gdyby ktoś miał tkie na zbyciu to bardzo BARDZO BARDZO proszę o info
Wielkie podziękowania dla Disa, którego życie sukcesywnie zatruwam telefonami od pół roku, bez Ciebie pewnie podpaliłbym cały garaż już dawno temu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 13:12, 26 Wrz 2019 |
|
Good job!
Powodzenia w dlaszych pracach! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 23:49, 26 Wrz 2019 |
|
asma1313 napisał: |
Góra będzie biała z niebieskimi drobinkami, nadająca efekt perłowego lakieru.
|
Może być bardzo ciekawy efekt tym bardziej z czarnymi, niebieskimi i białymi elementami reszty moto
asma1313 napisał: |
Zmieniłem też keirownicę na płaską, przez co mam parę probemów - musże dorobić dystanse do mocowanie, ponieważ przy pełnym skręcie kierownica zatrzymuje się 5mm od baku, i trą o niego przewody, a i same przewody również nie do końca chcą pasować linki zachodzą nad półkę. Muszę poszukać kogoś kto dorobi inne końcówki do oplotów o mniejszym promieniu zgięcia oraz skróci za długi pancerz od linki sprzęgła.
|
jak podniesiesz kierownicę - w mocowaniu do półek - to możliwe, że przewody nie będą wymagały przeróbek. Nie mniej jeśli potrzebujesz firmy zajmującej się modyfikacją linek to możesz skorzystać z firmy Linki Samochodowe - PIAST mieszczącej się przy ulicy Bosej 26A w Poznaniu. Przerabiają oraz dorabiają linki do wszystkich pojazdów według wytycznych i na wymiar i ja tam modyfikowałem linki gazu oraz sprzęgła stosowane u mnie (później linka sprzęgła w ogóle u mnie wyleciała z użytku bo mam hydraulikę).
Nie mniej przed modyfikacją linek sprawdź czy zmiana pozycji kierownicy nadal będzie wymuszała modyfikację linek
asma1313 napisał: |
Elektryka już prawie skończona, choć zostały jeszcze zegary do wykończenia. dawno temu włożyłem tam paski ledowe zamiast standardowego podświetlenia, ale muszę zamontować też jakiś opornik bo jest stanowczo zbyt jasno.
|
Ściemnij sporo bo ledy potrafią mocno razić w nocy czy w deszczu - znane z autopsji lecz jeszcze nie poprawione
asma1313 napisał: |
W związku z piętrzącymi się problemami przy składaniu będę wdzięczny za informacje oraz zdjęcia przedstawiające poprowadzenie przewodów na odcinku między puszką filtra powietrza z przodu a wejściem do lampy - mam wrażenie że na wiązkę z kablami oraz wszystkie linki jest tam stanowczo zbyt ciasno, a nie zrobiłem zdjęcia przed demontażem akurat tej części. Dodatkowe punkty za zdjęcie podłączenia czujników i wentylatora przy chłodnicy do wiązki
|
Całą elektryka przepuszczona jest przez oczko przy główce ramy więc nie ma tam zbyt dużej możliwości modyfikacji ułożenia przewodów. Jeśli chodzi o czujnik temperatury i wentylatora to sugeruj się kolorami przewodów by w kostki wchodziły te same i będzie ok. Ogólnie łączenie jest z wiązki do czujnika i dalej do wentylatora i spowrotem do wiązki
asma1313 napisał: |
Innym tematem są hamulce - z zacisków musiałem wyrywać tłoczki młotkiem, więc podejrzewam że nie nadają się już do niczego. A że ciężko dorwać zestawy naprawcze do tego hamulca (stary typ, z dwoma tłoczkami o różnej średnicy) to kombinuje ze znalezieniem gotowca w stanie "do użycia" z jakiegoś VXa lub z innego modelu pasującego (z tego co wiem np. w gs500 lub którymś bandicie były te same) Gdyby ktoś miał tkie na zbyciu to bardzo BARDZO BARDZO proszę o info
|
Z GS500 od starszych modeli podchodzą ale niestety przewidziane są bodajże na drugą stronę bo w GS mocowana jest tarcza z prawej a nie z lewej. Daj mi czas na zerknięcie u mnie bo z dawcy części chyba zacisk został
asma1313 napisał: |
Wielkie podziękowania dla Disa, którego życie sukcesywnie zatruwam telefonami od pół roku, bez Ciebie pewnie podpaliłbym cały garaż już dawno temu |
Nikomu życia nie zatruwasz. Nie jesteś jedyną osobą która dzwoni z pytaniami ale w końcu kto pyta nie błądzi lub ma łatwiejsze zadanie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 23:50, 26 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|