Autor |
Wiadomość |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 16:06, 06 Lut 2012 |
 |
flinster napisał: |
Wydaje mi sie ze moje byly juz parokrotnie planowane i że poprostu kolejne planowanie moze zrobic więcej złego niż dobrego
ponawiam pytanie dotyczące głębokości rowka w tłoku, czy należy go mierzyć?
luz w rowkach po wlożeniu pierscienia był b.mały max 0.06 a dopuszczalny jest 0,15/0.18
więc tu jest ok ale czy głębokość tego rowka też ma znaczenie?
) |
Odnośnie planowania Twojej głowicy .
To masz rację , że tak na prawdę to już faktycznie ( patrząc na powierzchnię Twojej głowicy ) nie ma z czego zbierać bo może dojść do kolizji zaworu z tuleją cylindra.
Natomiast jeśli chodzi o głębokość rowka w tłoku pod pierścieniem to go się nie mierzy i ta wartość się nie zmienia bo pierścień nie pracuje po tej powierzani.
Mierzy się natomiast szerokość rowka czy nie przekracza dopuszczalnej wielkości podanej w serwisówce.
Pomiaru dokonuje się najczęściej szczelinomierzem zakładając uprzednio pierścień na tłok.
Mierzymy luz między pierścieniem a rowkiem wkładając w szczelinę właśnie szczelinomierz.
Tylko przed pomiarem pamiętajmy o usunięciu nagaru z rowków w tłoku.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 17:49, 06 Lut 2012 |
 |
Jeśli chodzi o firmę ridenow zadałem im pytanie mailem i na razie czekam na odpowiedź. Możliwe, że ze względu na koniec tygodnia, kiedy to zadałem im pytanie nie odpowiedzieli. Oczekuję, że dziś bądź najpóźniej jutro będzie jakaś odpowiedź to napiszę co i jak.
Koszt przedstawionej powyżej aukcji za pierścionki nie jest taki tragiczny ale można zawsze szukać taniej  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
flinster
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 17:52, 06 Lut 2012 |
 |
ok rozumiem,
więc tłoki są okej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 18:34, 06 Lut 2012 |
 |
A zapomniałem, odnośnie głowicy to ja miałem więcej "mięska" w głowicy i mogłem sobie bez obawy pozwolić na planowanie więc je wykonałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pon 22:14, 06 Lut 2012 |
 |
Hej kurde nie dostaje 'majli" na pocztę ze coś się dzieje w temacie :/ zawory sam robiłem, pasta chyba do szlifowania 1 (są 0 1 2 3 ) koszt jakieś 1,50zł do 3zł. paste miesza sie z olejem bo sama w sobie jest za mocna a nie chciałem zacierac gniazd i zaworów ,docierać powinno sie ręcznie przez specjalny przyrząd z przyssawką ,ale wiele razy robiłem to na głowicach samochodowych wiec wiem ze mozna i wiertarka z regulowanymi obrotami łącząc trzpień zaworu przez gumowy wąz z czym wkręconym w łep wiertarki,nie możesz pomylić miejsc zaworowych,ten sam zawór do swojego gniazda (wiadomo wydech w ssacy nie pasuje ) z reszta chyba nawet zdjecia z przed szlifowania i po sa na forum jak robiłem swój silniczek .Głowicy nie planowałem ma małą powierzchnie nie jak w autach ze pokrywa 5 czy więcej tłoków zatem się nie wypacza.a gładź była Ok. koniecznie odkręć wieczko na 4 śruby 8mm pod silnikiem tam jest "filtr" siatka która zbiera śmieci z oleju im mniej wiórów tam znajdziesz tym dalej do remontu  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Pon 22:16, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
flinster
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 0:14, 07 Lut 2012 |
 |
ok dzięki za informacje
po położeniu szkła na głowice nie czuć żadnych nierówności
ale niestety w jednym miejscu jest uskok
bo wchodzi szczelinomierz 0,08 mm w rogu w promieniu ok. 2 cm od miejsca widocznego na zdjęciu
wyrównanie papierem z wodą 800/1500/2000 wygładziło powierzchnie ale
szpara cały czas taka sama.
serwisówka mówi max. 0,05 jak nie to nowa głowica
ale ja mysle ze duzej nieszczelnosci nie bedzie, moze troche olej bedzie uciekał
ale kompresji stracic nie powinien.
z tego co Stefan pisał o uszczelka powinna to wyłapać bo stara ma ok 1 mm grubości (nowa powinna być minimalnie grubsza)
na tym narożniku więc duży zapas do tej 1/3
w każdym razie planowac chyba nie ma co bo z tego co zmierzyłem mniej więcej suwmiarką
to odległość gniazd tych większych zaworów to ok.0,7 mm |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez flinster dnia Wto 0:19, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Wto 1:03, 07 Lut 2012 |
 |
Widze ze już się w pasty zaopatrzyłeś  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
flinster
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 10:33, 07 Lut 2012 |
 |
tak, kumpel mnie zaopatrzył
mam 0 i 1 .
tylko z tego co wstępnie patrzalem to przylgnia w wiekszosci zaworów jest większa o pare dziesiątych od podawanej w serwisówce,
docieranie powiększy przylgnie czy tylko ją 'oczyści' ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
flinster
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 17:13, 07 Lut 2012 |
 |
zestaw pierścieni na jeden cylinder w ASO kosztuje 240 zl
na ebay'u tez nie moge znalezc zadnych więc najprawdopodbniej dorobie.
myśle ze za zestaw max 2 stówki zapłace za oba cylindry
jakością mogą być gorsze od oryginałów , tego nie wiem
ale i tak myśle ze dadzą rade,
dodatkowo zrobią na wymiar (dam im tłoki i cylindry)
wiec powinny byc jeszcze lepiej spasowane
co o tym myślicie, mieliscie kiedyś doczynienia z dorabianiem?
może ktoś zna jakiś warsztat w trójmieście?
znajomy mechanik pokierował mnie na grunwaldzką , naprzeciwko hali olivia
podobno tam dorabiają - jutro dowiem sie więcej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Wto 19:49, 07 Lut 2012 |
 |
hmh czy powiększy.. pogłębi może ale to w setnych mm. na pewno spasuje dobrze zawór w gniazdo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 19:52, 07 Lut 2012 |
 |
Zobacz też tu > [link widoczny dla zalogowanych]
Głowice robią, zawory docierają, nie wiem jak z pierścieniami - może też dorobią. Zadzwonić można i zapytać co i jak. Gość, który to prowadzi jest kumaty wg mnie i mają dobre maszyny (robiłem głowicę do samochodu i zadowolony byłem).
Jakbyś robił pierścienie, to niech Ci od razu założą je na tłoki i powiedzą jak zamki względem siebie ustawić (pewnie w manualu jest, ale ciekawe co powiedzą).
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Wto 22:35, 07 Lut 2012 |
 |
flinster tak myślę jak patrze na zdjęcie ze szczelinomierzem ,czy wziąłeś pod uwagę krzywiznę szyby ?? sprawdzałeś odwracając ją itp ? szkło jest plastyczne szyba pracuje i jak ta półka (myślę ze to półka ) z barku czy coś stała obciążona może się wypaczyła ??  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 23:47, 07 Lut 2012 |
 |
Zamki w każdym kolejnym pierścieniu (w sumie jest ich 5) są względem siebie obrócone o 120stopni czyli 4 pierścień od górnej powierzchni tłoka ma tak samo zamek jak 1 pierścień a 5 tak samo jak 2 (dane wg. serwisówki). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Śro 8:27, 08 Lut 2012 |
 |
griba napisał: |
Jakbyś robił pierścienie, to niech Ci od razu założą je na tłoki i powiedzą jak zamki względem siebie ustawić (pewnie w manualu jest, ale ciekawe co powiedzą).
Pozdr,
Griba |
Griba - w manualu jest na pewno.
Jeszcze jest zasada co do ustawienia zamków na tłoku.
360 stopni dzielimy przez ilość pierścieni na tłoku i co tą ilość stopni patrząc od góry na tłok ustawiamy kolejno zamki na pierścieniach.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Śro 8:41, 08 Lut 2012 |
 |
Pracując kiedyś w "Bumarze" miałem do czynienia z wykonaniem pierścieni nie tylko tłokowy ale również do sprzęgieł hydraulicznych i wiem z autopsji , że to nie jest łatwy proces technologiczny przy wykonaniu i uzyskaniu odpowiedniej charakterystyki pierścienia.
"flinster" - mogę tylko dodać ,że ja jak bym miał podobny problem z pierścieniami to szukał bym rozwiązania w zakupie oryginału w dorabiane bym nie wierzył .
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|