Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 22:40, 29 Mar 2012 |
|
Griba napisał: |
Poniżej link do dokumentu all-in-one. Znajdziecie tam to samo co w tym poście, ale w lepszej oprawie (m. in. zmienione niektóre opisy i rozszerzony komentarz).
[link widoczny dla zalogowanych] |
Poniżej znajdziecie opis regulacji luzów zaworowych ze zdjęciami i wyjaśnieniem niektórych kwestii.
Jakkolwiek instrukcja do VX 800 w prosty i czytelny sposób podaje czynności zmierzające do ustawienia luzu zaworowego, może komuś przyda się bardziej rozbudowany manual ze zdjęciami.
Link [link widoczny dla zalogowanych]
Informacja uzupełniająca: oring pod klapki zaworowe ma wymiar 65x3.
Do rozpakowania archiwum wymagane hasło VX800 (wielkie litery)
W razie czego gdyby Windows nie dał rady (wątpliwe) archiwum można rozpakować dowolnym programem do kompresji/dekompresji plików na przykład tym, który znajdziecie tutaj [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 12:57, 28 Maj 2018, w całości zmieniany 10 razy
|
|
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Śro 20:15, 03 Kwi 2013 |
|
Witam Panowie dotyczy regulacji zaworow tak prawde mowiac mam prosbe do Stefana i Gibry .Zaczolem tak szkam nakole przez wziernik ,punkt fft to dotyczy cylindra pierwszego tego od strony akumulatora,obracam ta sruba w lewa strone az mam luz na zaworach ssacych .Reguluje wedlug waszych zalecen 010 .W tym czasie zawory wydechowe tegoz cylindra sa zamkniete nie maja luzu.Obracam kluczem 17 o1 obrut znow zatrzymuje sie na fft wtedy mam luzy zaworow wydechowych ustawiam tez na 0,10ale z wiekszym wyczuwalnym luzem .Zaczynam obracac 17 i na wzierniku mam rft to dotyczy cylidra 2 tego od przedniego kola i ta sama sytulacja obracam az mam rft i zaczynzm luzy zaworow ssacych .obtut 17 i lapie luzy zaworow wydechowych. Nie sprawdzalem slomka w ktorym miejscu jest tlok bo jak mniemam jezeli mam luzy na zaworach to zaczynam regulacje co innego gdybym rozebral silnik .Dla mnie najistotniejsza zecza jest ze wpierw regulujemy fft 1 cylinder rft 2 Jeszcze jedno na tym kole sa takie oznaczenia FF-T PUNKT ten na pokrywie zrownalemz punktem T Bardzo prosze o opinie czy dobrze to zrobilem narazie nie odpalam by nie narobic sobie balaganu pozdrawiam wiecho |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 20:38, 03 Kwi 2013 |
|
Hej!
FFT dotyczy cylindra nr 2 - F = front!
Jak ustawisz na ten punkt to zwróć uwagę, że zarówno zawory wydechowe jak i dolotowe będą luźne cylindra PRZEDNIEGO (od koła)!
RFT dotyczy cylindra nr 1 - R = rear!
I znów - jak ustawisz na ten punkt to zwróć uwagę, że zarówno zawory wydechowe jak i dolotowe będą luźne cylindra TYLNEGO (od koła)!
Z tego co opisujesz ustawiłeś luzy zaworowy zamieniając oznaczenia.
Nie ma znaczenia czy będziesz miał znak FFT lub RFT trochę w tą czy tamtą. W praktyce krzywki już dawno nie naciskają na trzonki zaworów. Więc stopień w tą czy tamtą obrotu wału nie ma znaczenia.
Kręcąc wałem obserwuj jak po kolei następują ruchy zaworów na wybranym cylindrze. Łatwo zauważyć moment, gdy kończy się wydech, potem mamy dolot, potem sprężanie. Gdy zamkną się zawory dolotowe wtedy zaczynamy uważać na znak dla danego cylindra, który wskaże nam koniec suwu sprężania.
Dokładnie zapoznaj się opisem z przygotowanego przeze mnie PDF. Tam jest wszystko krok po kroku opisane.
Powodzenia! |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 12:30, 01 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Śro 21:01, 03 Kwi 2013 |
|
Dzieki za szybka odpowiedz ,jednak czulem ze cos robie zle.Sprawa dotyczy jezeli ustawie na odpowiedni znak czy FFT lub RRT TO MAJA BYC ZAWORY W DANEJ CHWILI LUZNE SSACE I WYDECHOWE TEGOZ CYLINDRA. Bo jak robilem to byly luzine np ssace a wydechowe nie . Narobilem sie ale super sprawa tak sobie popracowac pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 21:19, 03 Kwi 2013 |
|
Tak, oba dolotowe i oba wylotowe zawory mają być luźne dla danego cylindra, który regulujesz.
Ty robiłeś regulację zamieniając znaki w stosunku do cylindrów, które ustawiałeś.
Musisz jeszcze raz sprawdzić, czy luzy są dobrze ustawione. Istnieje jednak szansa, że tylko część z nich będzie do korekty.
W razie czego pytaj.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 21:23, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Gregor
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
|
Wysłany:
Czw 9:31, 04 Kwi 2013 |
|
Wiecho, pamiętaj, że to jest czterosów 4T, może ustawiasz na nie ty suwie. Przekręć wał o 360 stopni, czyli cały obrót, ustaw na znak i zobacz luz. jeśli ustawiłeś na złym suwie będziesz miał luz ze 3 mm.
Wał obraca się chyba 2x szybciej od wałków rozrządu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Czw 20:47, 04 Kwi 2013 |
|
Panowie wszystko oky zrobilem wedlug zalecen Griby za co szacunek poprostu pomylilem cylindry.Dzisiaj od rana zabralem sie do roboty zamontowalem wsio zalalem przez rurki strzykawka troche paliwa i maszyna ruszyla od kopa az dziw.nie jestem zadowolonybo mi sie wydaje ze cos delikatnie stuka moze zaduzy luz albo tak mi sie wydaje .Zrobie korekte jak bedzie cieplej bo wiecie jaka robota niby w garazu .Ale moge sie pochwalic synchronizacja wyszla super wedlug filmu Griby jestes kolego WIELKI dzieki bede sie kontaktowal jak cos. Gregor tobie tez dzieki pozd wiecho |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 20:55, 04 Kwi 2013 |
|
Ok, miło słyszeć że się udało pomóc.
Polecam się jakby co!
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gregor
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
|
Wysłany:
Czw 21:59, 04 Kwi 2013 |
|
Super że maszyna cyka
Kolejny VX gotowy do drogi! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gregor dnia Czw 22:00, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Nie 19:39, 12 Maj 2013 |
|
Dzisiaj mam czas wiec jade po kolei co mnie boli i moto .Regulacja zaworow wedlug przepisu .Ale jak odpale super po osiagnieciu temperatury cos pyka w 2 -im cylindrze slychac nawet przy jezdzie czy moze zawor ustawilem 0,10 ssacy 013 wydech .jak to jest manual podaje 0,8 s 0,13 w czego sie trzymac .Stefan jak pamietam ustawia w obu przypadkach 0,10 bardzo prosze o opinie pozdrawiam.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 20:47, 12 Maj 2013 |
|
Wiecho,
ja ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach (patrz mój manual). 0,13 douszczalne, ale to już dość dużo. Spróbuj, może cykanie ustąpi.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:23, 12 Maj 2013 |
|
Ja mam ustawione wszystkie ciasno 0.09 a mam wszystkie śruby nowe więc dość dokładne ustawienie. Patrząc na swoje stare jak były zużyte go proponuję ustawiać luzy raczej z zakresu 0.08-0.10 niż wyżej bo i tak zmierzymy szczelinomierzem luz w niewyrobionym punkcie co oznacza, że na właściwej pracującej powierzchni luz wyjdzie nieco większy. Ustawiając u siebie ciasne 0.09 nie słychać nic. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Nie 16:04, 26 Maj 2013 |
|
Panowie pozdrawiam dzisiaj odpalilem moto ,zawory ustawilem wszystkie na 0,10 ,jak juz wczesniej pisalem slychac bylo cykanie ,po regulacji 0,10= 0,13.Po waszej namowie walnolem ,jak juz wspomnialem wyzej 0,10 rewelacja ,jestem zaskoczony tylko szum lancuszkow .Ustawilem synchro ,musze go dopracowac bo Zona jak jest w domu to nie robota Jeszcze raz dzieki za porade pozdrawiam !!!!!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 19:22, 26 Maj 2013 |
|
Nic dodać, nic ująć.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 19:23, 26 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sebov
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:36, 22 Lip 2013 |
|
Hej!
Chciałbym zrobić u siebie regulację zaworów - manual świetnie wszystko opisuje. Mam jednak kilka pytań:
- dlaczego regulacji należy dokonywać przy wykręconych świecach?
- gdzie można kupić oringi do pokryw zaworów? jaki mają mieć rozmiar, czy kształt (czy są prostokątne oringi, czy dopasowuje się okrągły)? na jakiej zasadzie się je w ogóle dobiera (niestety nie mam garażu i robię wszystko pod chmurką i o ile to możliwe wolałbym nie rozkręcać i zostawiać wszystkiego tylko po to, żeby z pokrywką jechać do jakiegoś sklepu),
- czy do zaślepki śruby wału korbowego też jest potrzebny jakiś oring? w jakim rozmiarze?
Pozdrawiam,
Sebov |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|