Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 15:39, 24 Lip 2013 |
|
Ja u siebie wymieniłem to na nowy i jest ok. Wydaje mi się, że to kiedyś był oring (u mnie tak samo) gdyż powierzchnia pod nim jest dobrze zaokrąglona, jak by była stworzona właśnie pod oring. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 16:04, 22 Paź 2016 |
|
Aktualizacja - zmienione niektóre opisy i rozszerzony komentarz [link widoczny dla zalogowanych]
Poprzednia wersja offline będzie nadal dostępna na naszym forum - link w pierwszym poście. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 17:11, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 10:53, 13 Paź 2017 |
|
Po regulacji zaworów coś przekombinowalem z linkami gazu bo delikatnie podnosi mi obroty przy skręcie kierownicą w prawo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 13:17, 13 Paź 2017 |
|
Linka ułożyła się inaczej niż była poprowadzona wcześniej. Wyreguluj jej luz przy rollgazie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 10:16, 19 Paź 2017 |
|
Możesz takzę delikatnie ją przesunąć ku przodowi motocykla (rozgałęzienie). To także pozwala uniknąć podnoszenia bądź w niektórych przypadkach spadku obrotów lecz należałoby sprawdzić czy taka korekta ułożenia nie wprowadza zmian w synchro. Wspomniana przez Gribę regulacja luzu też jest możliwa, najczęściej należy poluzować nieco linkę. Nie mniej jak luz na rolgazie będzie za duży to jużwchodzi w grę pprawa ułożenia pancerzy czyli ich poprzesuwanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xepher
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany:
Sob 13:29, 10 Sie 2019 |
|
Panowie, jaki rozmiar ma kwadrat śruby? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 14:10, 10 Sie 2019 |
|
Podstawowe pytanie o którą śrubę ci chodzi i jaki kwadrat? Chodzi ci o przekrój? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xepher
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany:
Sob 17:59, 10 Sie 2019 |
|
Chodzi mi śrubę którą kręcimy, na górze nie ma łebka na tradycyjny klucz sześciokątny, tylko kwadrat i o bok tego kwadratu się rzecz rozchodzi aby klucz do niego dobrać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sokrates
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 9:28, 11 Sie 2019 |
|
Witam...! Jeśli masz na myśli śruby regulacji zaworów, które znajdują się w dźwigienkach zaworowych to ich bok kwadratu ma 2,7 milimetra. Ja używam klucza o rozmiarze 3 milimetry kupionego na jednym z portali (taki trójnik). |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez sokrates dnia Nie 21:42, 11 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 0:06, 13 Sie 2019 |
|
xepher napisał: |
Panowie, jaki rozmiar ma kwadrat śruby? |
Co ciekawe pasuje tutaj klucz od regulacji naciągu szprych w kołach rowerowych (do dostania zapewne w sklepie z rowerami i akcesoriami do nich).
[link widoczny dla zalogowanych]
W praktyce po odkręceniu nakrętki kontrującej śrubę regulacyjną da się obrócić palcami (ewentualnie można sobie pomóc małymi kombinerkami). Podczas kontrowania nie zmienia ona zazwyczaj położenia, jeśli listek szczelinomierza pozostawimy niewyciągnięty spomiędzy śruby a trzonka zaworu. Da się to zrobić w ten sposób nie kleszcząc listka szczelinomierza i uzyskując odpowiedni luz zaworowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Orfeusz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą
|
Wysłany:
Wto 11:12, 14 Kwi 2020 |
|
Koledzy a jest ktoś z okolic Kostrzyna nad Odrą z kim mógłbym tzn. pod czujnym okiem tego kogoś zrobiłbym regulację? Przyjadę, odwiozę, obiad dodam i zawsze coś za pomoc skapnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 15:45, 14 Kwi 2020 |
|
Najbliżej Kostrzyna to Tomek z Izką ale nie wiem czy Tomek regulował zawory u siebie. Woodstocku pewnie nie będzie w tym roku więc szkoda bo można by przy okazji się spotkać i ogarnąć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Orfeusz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą
|
Wysłany:
Pią 20:07, 17 Kwi 2020 |
|
Ustawiłem zawory, jest wszystko ok, ale poszedłem na chłopski rozum, nie ustawialem na znaki, bo to naprawdę bardzo precyzyjny proces. Z teorii wynika że jeżeli zawór wydechowy się otwiera i dochodzi już prawie do samego dołu, to zaraz zacznie otwierać sie zawór ssacy, popatrzyłem I wyczułem ten moment kiedy jedna para zaworów była w tym właśnie punkcie to druga para byla zamknięta z maksymalnym luzem i ma przemian, wyregulowałemi jest wszystko ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Orfeusz
Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą
|
Wysłany:
Pią 20:10, 17 Kwi 2020 |
|
Jeżeli chodzi o oring i uszczelki, w Kostrzynie nad Odrą, jest sklepik, maja tam cuda wianki od oringow, symeringów, łożysk, lamp, to zalewają węże, jak trzeba podam namiary |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hook13
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 15:00, 24 Kwi 2020 |
|
Panie i Panowie, domyślam się że kiedy "uchwycimy moment, kiedy zawory wylotowe (bliżej wydechu) zaczną się zamykać, po nich otworzą się zawory dolotowe (bliżej kolanka prowadzącego od gaźnika)" to jesteśmy we właściwym suwie i po ustawieniu w okienku FFT lub RFT ( zależności od cylindra nad którym aktualnie pracujemy) możemy przystąpić do regulacji.
Generalnie chodzi mi o to jak sprawdzić czy jesteśmy na odpowiednim suwie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|