FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regulacja zaworów by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 15:39, 24 Lip 2013 Powrót do góry

Ja u siebie wymieniłem to na nowy i jest ok. Wydaje mi się, że to kiedyś był oring (u mnie tak samo) gdyż powierzchnia pod nim jest dobrze zaokrąglona, jak by była stworzona właśnie pod oring.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:04, 22 Paź 2016 Powrót do góry

Aktualizacja - zmienione niektóre opisy i rozszerzony komentarz Arrow [link widoczny dla zalogowanych]

Poprzednia wersja offline będzie nadal dostępna na naszym forum - link w pierwszym poście. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 17:11, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
daniel75




Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica

PostWysłany: Pią 10:53, 13 Paź 2017 Powrót do góry

Po regulacji zaworów coś przekombinowalem z linkami gazu bo delikatnie podnosi mi obroty przy skręcie kierownicą w prawo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:17, 13 Paź 2017 Powrót do góry

Linka ułożyła się inaczej niż była poprowadzona wcześniej. Wyreguluj jej luz przy rollgazie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 10:16, 19 Paź 2017 Powrót do góry

Możesz takzę delikatnie ją przesunąć ku przodowi motocykla (rozgałęzienie). To także pozwala uniknąć podnoszenia bądź w niektórych przypadkach spadku obrotów lecz należałoby sprawdzić czy taka korekta ułożenia nie wprowadza zmian w synchro. Wspomniana przez Gribę regulacja luzu też jest możliwa, najczęściej należy poluzować nieco linkę. Nie mniej jak luz na rolgazie będzie za duży to jużwchodzi w grę pprawa ułożenia pancerzy czyli ich poprzesuwanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xepher




Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sacz

PostWysłany: Sob 13:29, 10 Sie 2019 Powrót do góry

Panowie, jaki rozmiar ma kwadrat śruby?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 14:10, 10 Sie 2019 Powrót do góry

Podstawowe pytanie o którą śrubę ci chodzi i jaki kwadrat? Chodzi ci o przekrój?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xepher




Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sacz

PostWysłany: Sob 17:59, 10 Sie 2019 Powrót do góry

Chodzi mi śrubę którą kręcimy, na górze nie ma łebka na tradycyjny klucz sześciokątny, tylko kwadrat i o bok tego kwadratu się rzecz rozchodzi aby klucz do niego dobrać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sokrates




Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 9:28, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Witam...! Jeśli masz na myśli śruby regulacji zaworów, które znajdują się w dźwigienkach zaworowych to ich bok kwadratu ma 2,7 milimetra. Ja używam klucza o rozmiarze 3 milimetry kupionego na jednym z portali (taki trójnik).


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez sokrates dnia Nie 21:42, 11 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:06, 13 Sie 2019 Powrót do góry

xepher napisał:
Panowie, jaki rozmiar ma kwadrat śruby?

Co ciekawe pasuje tutaj klucz od regulacji naciągu szprych w kołach rowerowych (do dostania zapewne w sklepie z rowerami i akcesoriami do nich).

[link widoczny dla zalogowanych]

W praktyce po odkręceniu nakrętki kontrującej śrubę regulacyjną da się obrócić palcami (ewentualnie można sobie pomóc małymi kombinerkami). Podczas kontrowania nie zmienia ona zazwyczaj położenia, jeśli listek szczelinomierza pozostawimy niewyciągnięty spomiędzy śruby a trzonka zaworu. Da się to zrobić w ten sposób nie kleszcząc listka szczelinomierza i uzyskując odpowiedni luz zaworowy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Orfeusz




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą

PostWysłany: Wto 11:12, 14 Kwi 2020 Powrót do góry

Koledzy a jest ktoś z okolic Kostrzyna nad Odrą z kim mógłbym tzn. pod czujnym okiem tego kogoś zrobiłbym regulację? Przyjadę, odwiozę, obiad dodam i zawsze coś za pomoc skapnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 15:45, 14 Kwi 2020 Powrót do góry

Najbliżej Kostrzyna to Tomek z Izką ale nie wiem czy Tomek regulował zawory u siebie. Woodstocku pewnie nie będzie w tym roku więc szkoda bo można by przy okazji się spotkać i ogarnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Orfeusz




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą

PostWysłany: Pią 20:07, 17 Kwi 2020 Powrót do góry

Ustawiłem zawory, jest wszystko ok, ale poszedłem na chłopski rozum, nie ustawialem na znaki, bo to naprawdę bardzo precyzyjny proces. Z teorii wynika że jeżeli zawór wydechowy się otwiera i dochodzi już prawie do samego dołu, to zaraz zacznie otwierać sie zawór ssacy, popatrzyłem I wyczułem ten moment kiedy jedna para zaworów była w tym właśnie punkcie to druga para byla zamknięta z maksymalnym luzem i ma przemian, wyregulowałemi jest wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Orfeusz




Dołączył: 13 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie, okolice Kostrzyna nad Odrą

PostWysłany: Pią 20:10, 17 Kwi 2020 Powrót do góry

Jeżeli chodzi o oring i uszczelki, w Kostrzynie nad Odrą, jest sklepik, maja tam cuda wianki od oringow, symeringów, łożysk, lamp, to zalewają węże, jak trzeba podam namiary


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hook13




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:00, 24 Kwi 2020 Powrót do góry

Panie i Panowie, domyślam się że kiedy "uchwycimy moment, kiedy zawory wylotowe (bliżej wydechu) zaczną się zamykać, po nich otworzą się zawory dolotowe (bliżej kolanka prowadzącego od gaźnika)" to jesteśmy we właściwym suwie i po ustawieniu w okienku FFT lub RFT ( zależności od cylindra nad którym aktualnie pracujemy) możemy przystąpić do regulacji.
Generalnie chodzi mi o to jak sprawdzić czy jesteśmy na odpowiednim suwie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin