FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Regeneracja sprzęgła w VX 800 by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:52, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Konsekwentnie - w miarę postępującego zużycia mojego VX'a - staram się dokumentować wszelkie wykonywane przeze mnie prace serwisowe i rozszerzać forumową bazę wiedzy. Wink

W tym poście przeczytacie co nieco o sprzęgle. W końcu przyszła kryska na Matyska - pomyślałem, gdy pojawił się u mnie jego uślizg . Wink

Temat wydawał się banalny do ogarnięcia, ale... człowiek uczy się całe życie.

Najważniejsze wnioski płynące z roboty:

  1. to, że sprężyny trzymają wymiar kontrolny (z dużym zapasem) nie oznacza, że są dobre - mogą być za miękkie po ściśnięciu,
  2. tarcze przed montażem należy namoczyć w oleju - dotychczas nie wierzyłem w to uznając taką procedurę za typowe gusła, ale takie jest zalecenie producenta (informacja od producenta na pudełku).

Podsumowując słuszne jest zalecenie EBC (także zamieszczone na pudełku), żeby wraz z tarczami wymieniać sprężyny sprzęgłowe.

Zdjęcia wraz z opisami znajdziecie tutaj Arrow [link widoczny dla zalogowanych] Image

Myślę, że być może stare tarcze z nowymi sprężynami nie ślizgałyby się, ponieważ ich okładziny nie wykazują śladów zużycia co do grubości.
Nie wiem jak właściwości starych tarcz (współczynnik tarcia okładzin?)- trudno to ocenić.
Chciałem nawet sprawdzić po założeniu nowych sprężyn, ale ponieważ nie mam za dużo czasu na eksperymentowanie i nie chcę problemów na trasie, zostałem przy nowych tarczach.

Dis - dzięki za konsultacje - miałeś rację co do sprężyn. Wink

Jeśli coś byłoby niejasne to proszę pytać. BTW - cała powyższa procedura jest też przystępnie przedstawiona w książce serwisowej.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 23:47, 28 Mar 2017, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
zyski




Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 0:14, 01 Maj 2015 Powrót do góry

Wielkie dzięki.
Czeka mnie właśnie taka robótka, a dzięki Tobie będzie mniej stresująca - a to przecież chodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:51, 01 Maj 2015 Powrót do góry

Cieszę się, że opis się przyda! Wink

Jakby coś to pytaj!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 0:07, 23 Maj 2015 Powrót do góry

U mnie też sprzęgło zrobione, sprężyny co prawda zeszłoroczne jednak na starych tarczach już nie podołało Wink Jedyne co to po wymianie samych tarcz zrobiła się luźna klamka i po naciągnięciu z lewej strony pod pokrywą wszystko śmiga elegancko Wink Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 16:45, 22 Lis 2015 Powrót do góry

Witam
obserwuję forum juz z kilka miesięcy ale nie było do tej pory potrzeby zapytań Smile
Teraz taka potrzeba się pojawiła.. niestety :/ Przy wymianie tarcz sprzęgłowych w moim vx okazało się ze brakuje tych pierścieni o których kolega Griba wspomina na zdjęciu 7-9 w swojej galerii naprawy. po prostu ich nie ma :/
Jakieś porady gdzie to można kupić? są gdzieś nowe zamienniki czy serwis?

PrzeMo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 17:33, 22 Lis 2015 Powrót do góry

PrzeMo napisał:
obserwuję forum juz z kilka miesięcy

Na początek zapraszam do działu Powitalnia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:31, 22 Lis 2015 Powrót do góry

Przekładki owe można zakupić od osób sprzedających części używane (jeśli chodzi o same 2 przekładki) natomiast nie jestem pewien czy aby w zamiennikach też ich nie ma, trzeba by sprawdzić u dostawców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:08, 23 Lis 2015 Powrót do góry

A zapytaj w serwisie, może cena nie będzie zaporowa.

Tak to z jakiegoś rozbitka - tylko czy ktoś będzie chciał same pierścienie sprzedać?

Może PHU V-MAX z allegro ma coś u siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:18, 23 Lis 2015 Powrót do góry

CZeść
dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem w serwisie Suzuki w Gdyni oryginały. Plaski pierscień 38zł wypukły 46. czas oczekiwania 2-3dni

To jeszcze jedno pytanie- te pierścienie powinny iść na sam początek kosza sprzęgłowego? Tak niby jest na rysynkach serwisiwych i tak masz w opisie swojej naprawy, Jednak w opisie naprawy Stefana opisuje on że najpierw wkładamy tę największa tarczę sprzęgła a nastepnie dopiero pierścienie

pozdro
PrzeMo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 20:33, 23 Lis 2015 Powrót do góry

pierwsze pierścienie wchodzą w "środek" pierwszej tarczy sprzęgłowej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 23:27, 23 Lis 2015 Powrót do góry

Tarcza pierwsza od silnika w koszu jest nieco inna i ma chyba miejsce na te pierścienie - z tego co pamiętam może mieć większą średnicę wewnętrzną czy jakoś tak.

Tak, to jest to. Zobacz tu - na przekroju widać, że średnica jest większa i pierścienie się mieszczą w tej pierwszej tarczy - [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 23:49, 23 Lis 2015 Powrót do góry

Dzięki, Tak własnie myśłałem tylko bez tych pierścieni nie mogłem tego sprawdzić.
Domyślam się że te pierścienie, zwłaszcza ten wypukły powodują "nisklejanie" się tarcz z przekładkami. podczas naciśnięcia sprzegła powodują chwilowe rozsunięcie elementów
Teraz, gdy w moim moto nie było tych pierścieni tarcze sprzęgła były dość mocno posklejane ze stalowymi przekładkami, podczas demontażu od razu zwróciło to moja uwagę, były tak jakby zassane. Dziwne że wogóle sprzęgło działało

pozdrawiam
PrzeMo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:12, 24 Lis 2015 Powrót do góry

Heh, nigdy się nie zastanawiałem nad rolą tych pierścieni. Ktoś kiedyś pisał, że jak miał je źle włożone to sprzęgło działo 0-1. Wink

Zassanie to raczej "wina" warstewki oleju między tarczami a przekładkami. Tym się nie przejmuj - silnik ma siłę, by kiedy trzeba zerwać ten "film" olejowy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PrzeMo




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 0:25, 24 Lis 2015 Powrót do góry

U mnie zassane było bardzo - praktycznie sklejone i wymagało siły ich rozwarstwienie. Ale silnik dawał sobie z tym rade skoro jednak sprzęgło jako tako działało jeszcze
Inna sprawa że przekładki stalowe zrobiły sie czarne od poprzepalanych tarcz sprzęgłowych. Tak więc teraz wymieniam koplet: tarcze sprzegłowe, pierścienie stalowe, sprężyny i nawet pierścienie. Przy okazji olej i filtr

To jeszcze jedno pytanie- łancuszek który jest widoczny może miec jaki luz? u mnie to ze 2cm i zacząłem się obawiać że to chyba za dużo jednak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:50, 24 Lis 2015 Powrót do góry

Łańcuszek napędza pompę oleju i pompę wody (jedna oś).

Nie pamiętam, czy książka serwisowa coś mówi na ten temat - musiałbyś tam poszukać informacji.

Wg mnie może mieć spory luz - póki nie dzwoni o obudowę i nie przeskakuje na zębatkach to myślę, że jest to do zaakceptowania. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 0:51, 24 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin