Autor |
Wiadomość |
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Wto 20:53, 28 Mar 2017 |
|
Mały pro-tip, którym pragnę się podzielić z własnego doświadczenia..
Po złożeniu sprzęgła, a przed założeniem pokrywy sprzęgła, warto wstępnie wyregulować dźwignię sprzęgła.
W moim przypadku przy montażu docisku nie zauważyłem, że nie wszedł na swoje miejsce (w te rowki), skręciłem wszystko, zalałem olejem, a klamka sprzęgła luźna i żadna regulacja nie pomaga. Tak więc, ponowne rozkręcenie, poprawienie montażu docisku i dopiero wtedy było ok.
Jak to mówimy u nas, nauczyłem się poprawnie składać sprzęgło w trybie "you learned it tin he hard way".
I o dziwo po wymianie klamka sprzęgła zdaje się chodzić z większym oporem, ale to może minie po odpaleniu silnika i ostatecznej regulacji sprzęgła. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Śro 20:55, 03 Maj 2017 |
|
Witam serdecznie naprawiaczy VX'ów
Mam pytanie: właśnie poskładałem do kupy sprzęgło (nowe tarcze, przekładki i sprężyny) i niestety nie mogę sobie poradzić z regulacją. Czy ktoś z mechanicznie oświeconych mógłby mi wyłożyć jak dokonać regulacji klamki sprzęgła? Ja po poskładaniu wszystkiego do kupy śruby regulacyjne ( przy klamce i przy skrzyni) powkręcałem na maxa i próbowałem podregulować napięcie linki przez wykręcanie tej na dole do momentu aż sprzęgło zaczyna łapać mniej więcej w połowie zakresu ruchu klamki. Niby jest OK ale na czwartym biegu po mocniejszym odkręceniu manetki zaobserwowałem delikatny uślizg sprzęgła (wskazówki obroto- i prędkościomierza się rozjechały). Czy nowe sprzęgło musi się jakoś "dotrzeć", żeby się nie ślizgało? A może jest to jeszcze kwestia regulacji- jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?!
Proszę o jakąś poradę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 21:48, 03 Maj 2017 |
|
Sławko a wymoczyłeś tarcze w oleju przed ich założeniem? Jak "napiją" się oleju inaczej pracują i ma to wpływ na ogólną pracę sprzęgła. Jeżeli sprzęgło łapie w połowie to powinno być ok na każdym biegu.
Może też być kwestia montażu sprzęgła - są dwie długości śrub które muszą być odpowiednio mocowane (co druga), może to? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 1:38, 04 Maj 2017 |
|
Tarcze kąpały się w oleju dość intensywnie- przez 3 doby. Śruby wkręcane naprzemiennie- długa w korpus kosza a krótka w krzyżak. Sprężyny zakładałem tak, że długa była na długiej śrubie a krótka na krótkiej. |
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Czw 1:41, 04 Maj 2017 |
|
Anonymous napisał: |
Tarcze kąpały się w oleju dość intensywnie- przez 3 doby. Śruby wkręcane naprzemiennie- długa w korpus kosza a krótka w krzyżak. Sprężyny zakładałem tak, że długa była na długiej śrubie a krótka na krótkiej. |
Przypadkowo wysłałem tego posta jako gość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Czw 14:42, 04 Maj 2017 |
|
jest jeszcze kwestia regulacji samego wysprzęglika (tego elementu pod klapką do którego jest zaczepiona linka).
Jest tam śruba z kontrą. Trzeba to poluzować, odkręcić parę obrotów, wkręcić delikatnie do oporu i bodajże cofnąć o 1/4 obrotu (tego nie jestem pewien, bo nie mam dostępu do serwisówki), złapać kontrę, wyregulować na nowo linkę i tyle. Myślę, że taka regulacja powinna pomóc. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Czw 17:00, 04 Maj 2017 |
|
Dzięki Zefir za podpowiedź. Spróbuję coś pokręcić w następnym tygodniu bo na weekendzie nie bardzo będę miał czas.
A może ktoś wie gdzie w serwisówce szukać tych informacji bo w tej chwili nie mam opcji żeby sprawdzić ale nie kojarzę abym coś widział o regulacji wysprzęglika. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 9:17, 05 Maj 2017 |
|
|
|
|
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Pią 9:19, 05 Maj 2017 |
|
@dis właśnie miałem to samo pisać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 10:15, 05 Maj 2017 |
|
szybszy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Pią 13:06, 05 Maj 2017 |
|
Dzięki chłopaki za zaangażowanie. Po niedzieli spróbuję coś podziałać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|