|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 11:33, 06 Cze 2020 |
|
Tarcze mają swój wymiar graniczny podany w serwisówce. Ja miałem tarcze z 4 używanych sprzęgieł i w sumie wszystkie tarcze są bardzo dalekie od limitów. Założułem najgrubsze ale różnica między wszystkimi to ok 0,1mm gdzie do limitu brakuje jeszcze chyba z 0,4-0,5mm.
Sprężyny też mam drugi komplet. Jak byś chciał mogę dostarczyć tarcze ze sprężynami (komplet używany) za ułamek ceny nowych. W moto przed remontem ani jedno ani drugie sprzęgło nic się nie ślizgało i pracowało jak należy.
Jak masz wątpliwości czy wymieniać sprężyny to podłóż pod śruby po dodatkowej podkładce i sprawdź wtedy jak chodzi. Jeśli podkładki pomogą to sprężyny warto podmienić. Swoją drogą sprężyny także mają graniczny wymiar podany w serwisówce. Wystarczy suwmiarka i 5 minut by sprawdzić sprężyny. Tarcze to lepiej śrubą mikrometryczną, dokładniejsza jest, no chyba że masz suwmiarkę cyfrową do 0,01mm. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Andrzejek
Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany:
Nie 16:56, 07 Cze 2020 |
|
Ok. Dzięki. Tak też zrobię, najpierw rozbiorę, zrobię pomiary a później zamówię. Pozdrawiam 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Czw 7:12, 23 Lip 2020 |
|
Cześć
Jestem na etapie wymiany tarcz przekładek i sprężyn w moim vx - ślizgało się
Na początku postu znalazłem kapitalny wpis jak poukładać tarcze przekładki i pierścienie jednak mam kilka pytań gdyż nie chciałbym złożyć czegoś złe
1. Czy aby na pewno jako pierwsza powinna iść tarcza o największej średnicy wewnętrznej a nie dwa pierścienie
„
Pierwszą wkładamy tarczę, która ma największą średnicę wewnętrzną taka jest w komplecie tylko jedna , następnie pierścień płaski ,dalej pierścień taki sam tylko wypukły i wypukłością w stronę silnika, następnie przekładkę stalową dalej tarcze, przekładkę na przemian aż się skończą,na koniec zakładamy kosz z gniazdami na sprężyny, następnie sprężyny z tulejkami dystansowymi i najważniejsze , żeby się nie pomylić śruby M6 są cztery krótsze i cztery dłuższe .
„
To jest wpis z forum, nw int. znalazłem schemat na którym widać ze na początku powinny iść metalowe pierścienie a dopiero później przekładka
2. Zamówiłem sprężyny - czy one powinny być rożnej dlugosci( stare były jednakowe)
Ktoś kto składał sprzęgło przede mną na pewno złożył je złe bo na początek dał płaski pierścień później przekładkę a później pierścień wypukły i dopiero przekładkę
Pzdr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 9:53, 23 Lip 2020 |
|
Ad.1
te dwie inne tarczki jak spojrzysz to mają średnicę zewnętrzną taką jak średnica wewnętrzna pierwszej tarczki więc one wchodzą dokładniej rzecz biorąc w środek 1 tarczy
Ad.2
Sprężyny powinny być różnej długości podobnie jak śruby mocujące którymi je skręcasz. 4szt są wkręcane w kosz (dłuższe) a kolejne 4 (krótsze) w ten krzyżak na środku kosza (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Nie pamiętam tylko czy sprężyny tak samo idą czyli dłuższa z dłuższą śrubą - do sprawdzenia w serwisówce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 14:23, 28 Lip 2020 |
|
Tu mam wszystko zebrane na blogu [link widoczny dla zalogowanych].
W niektórych zestawach naprawczych sprężyny mogą być tej samej długości.
Dłuższe śruby (i sprężyny) w kosz, krótsze w "back torque limiter". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|