|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
adamart
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:34, 20 Lis 2020 |
|
Na głowce ramy mam oznaczenie E 6 ,na gaźnikach jak na zdjęciu 45 CD E 621.
Chciałbym dobrać dysze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 21:38, 26 Lis 2020 |
|
adamart napisał: |
Na głowce ramy mam oznaczenie E 6 ,na gaźnikach jak na zdjęciu 45 CD E 621.
Chciałbym dobrać dysze. |
Najbliżej wychodzi, że to będzie 45C00. Z kolei 45C00 ma dysze takie jak 45C50 (Service Manual, 06. FUEL AND LUBRICATION SYSTEM, s. 6-6).
Gaźniki generalnie są takie same. To właśnie dysze determinują jakie oznaczenie zostaje na gaźniku nabite. Dodatkowo w 45C60 występuje opisana w pierwszym poście tego tematu blokada "tłoczka" podnoszącego iglicę. Łatwo ją usunąć.
Z tego co widzę to w książce serwisowej żaden z gaźników nie ma dyszy 100 lub 107,5. Czy ta są główne dysze, które prezentujesz na zdjęciach? Co ciekawe żaden gaźnik nie jest przyporządkowany do motocykla z oznaczeniem E6. W książce serwisowej w rozdziale GENERAL INFORMATION (s. 1-11) też nie ma nic o E6.
Może wymień dysze i iglice na stosowane w gaźnikach dających pełną moc, czyli 45C50 / 45C00?
Albo poszukaj całych gaźników. Tak może być czasem prościej. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 21:43, 26 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:23, 30 Lis 2020 |
|
Te szukałem co może oznaczać naklejka E6 naklejona na główce ramy i w jeszcze jednym miejscu.
Po dłuższej rozkminie moim zdaniem oznacza to kraj w którym moto zostało homologowane to samo oznaczenie mam na wydechach. E6- homologacja w Belgii.
Ale to są moje i mogę się mylić bo tak naprawdę nigdzie nie znalazłem o tym informacji. |
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Wto 22:21, 08 Gru 2020 |
|
Griba masz racje w serwisówce nie ma dysz 100 i 107, ale w mojej ocenie dla tego, że serwisówka jest zdaje się z 93 roku, a te dysze były montowane w motocyklach z roku 96 i 97. Wiem bo właśnie takie dysze mam w swoich gaźnikach.
A odgrzebując trochę temat, chciałbym zapytać czy zmiana dysz na większe i odślepienie kolanek faktycznie ma sens? W tym momencie mam vmax na poziomie 170, zaślepione kolanka i wyżej wymienione dysze.
Dodatkowo chciałbym zapytać, w jaki sposób wyregulować pływak. Chodzi o to że w serwisówce jest napisane by regulować przy pomocy tongue - zupełnie nie wiem co to jest - wiem że to może głupie pytanie - ale dopiero się uczę obsługi gaźników i nie chce nic zepsuć.
I jeszcze jedno czy polecacie jakieś konkretne dysze do tych gaźników.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 2:07, 09 Gru 2020 |
|
Guri54 napisał: |
Griba masz racje w serwisówce nie ma dysz 100 i 107, ale w mojej ocenie dla tego, że serwisówka jest zdaje się z 93 roku, a te dysze były montowane w motocyklach z roku 96 i 97. Wiem bo właśnie takie dysze mam w swoich gaźnikach.
A odgrzebując trochę temat, chciałbym zapytać czy zmiana dysz na większe i odślepienie kolanek faktycznie ma sens? W tym momencie mam vmax na poziomie 170, zaślepione kolanka i wyżej wymienione dysze.
|
Może to być, że serwisówka jest niepełna! Ja niestety nie zanotowałem jakie mam dysze. Mój jest z końca produkcji '96, kolanka miał zaślepione. Po odetkaniu kolanek doregulowałem śrubami składu mieszanki i jest ok. Co zyskałem? Mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych.
Potrafił spalić ponad 7 litrów na 100 km. Po usunięciu dławienia spalanie w tych samych warunkach zmniejszyło się do około 5,5 - 6 litrów. Osiągi bez zmian.
Guri54 napisał: |
Dodatkowo chciałbym zapytać, w jaki sposób wyregulować pływak. Chodzi o to że w serwisówce jest napisane by regulować przy pomocy tongue - zupełnie nie wiem co to jest - wiem że to może głupie pytanie - ale dopiero się uczę obsługi gaźników i nie chce nic zepsuć.
|
Podginając języczki przy pływakach, które są połączone z iglicami wpłyniesz na poziom paliwa utrzymywany w komorze pływakowej gaźnika.
Guri54 napisał: |
I jeszcze jedno czy polecacie jakieś konkretne dysze do tych gaźników.
|
Niestety nie pomogę. Myślę, że to bez różnicy jeśli dysza ma pasujące wymiary. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Śro 20:03, 09 Gru 2020 |
|
Griba, dziękuję za pomoc.
Dziś dzięki koledze z francji poznałem prawidłowy sposób na odblokowanie naszych vx z 96 roku.
Niestety z tego co napisał sama wymiana dysz nie wystarczy.
Po pierwsze należy wymienić dysze na 132,5 - tył i 122,5 przód
Po drugie rozwiercić wiertłem tą dziurkę która jest obok iglicy ( w miejscu gdzie wychodzi iglica obok jest po prostu dziurka) z przodu na 2,5 mm ( jest 2,3 ), z tyłu na 2,8 mm ( jest 2,5 ).
Po trzecie wymienić iglicę w tylnim gaźniku z 5F10 9-2, na 5F10 9-3
Prócz tego ważnym jest by odłączyć czujnik który jest na pierwszym gaźniku takie 2 kabelki z białą wsuwką - to powoduje opóźnienie zapłonu.
Z kolei mam pytanie do kolegów czy może wiecie czym różnią się te iglice. U mnie na oznaczeniu jest po prostu 5F109 i tyle. Może to chodzi o regulację tej iglicy? ( nie znam w ogóle francuskiego i działałem przez transaltor ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 13:42, 11 Gru 2020 |
|
Guri54 napisał: |
Griba, dziękuję za pomoc. |
Nie ma za co!
Guri54 napisał: |
Dziś dzięki koledze z francji poznałem prawidłowy sposób na odblokowanie naszych vx z 96 roku.
Niestety z tego co napisał sama wymiana dysz nie wystarczy.
Po pierwsze należy wymienić dysze na 132,5 - tył i 122,5 przód
Po drugie rozwiercić wiertłem tą dziurkę która jest obok iglicy ( w miejscu gdzie wychodzi iglica obok jest po prostu dziurka) z przodu na 2,5 mm ( jest 2,3 ), z tyłu na 2,8 mm ( jest 2,5 ).
Po trzecie wymienić iglicę w tylnim gaźniku z 5F10 9-2, na 5F10 9-3
Prócz tego ważnym jest by odłączyć czujnik który jest na pierwszym gaźniku takie 2 kabelki z białą wsuwką - to powoduje opóźnienie zapłonu.
Z kolei mam pytanie do kolegów czy może wiecie czym różnią się te iglice. U mnie na oznaczeniu jest po prostu 5F109 i tyle. Może to chodzi o regulację tej iglicy? ( nie znam w ogóle francuskiego i działałem przez transaltor ) |
U mnie jest czujnik przy jednym z gaźników. Załącza się przy pełnym otwarciu przepustnicy. Jednak nie każde ECU (zależnie od roku) ma do niego podłączenie. Były przecież VX'y bez tego czujnika, a pełnej mocy. Zaryzykowałby bez niego. Tak myślę.
Iglica może mieć inną średnicę.
Podaj link do manuala. Ogarniam się jako tako po francuku. Spojrzałbym co tam jest napisane. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 13:47, 11 Gru 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Pią 21:38, 11 Gru 2020 |
|
W takim razie wrzucam link do manuala.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli jesteś na facebooku, jest taka międzynarodowa grupa vx 800, właśnie tam jest wszystko opisane ze zdjęciami. Nie będę tu wklejał linka.
Wydaje mi się jednak że kluczowa jest modyfikacja średnicy tych dziurek w tłoczku z iglicą. Większe dziurki wg mnie, spowodują większe otwarcie iglicy, a co za tym idzie wzbogacenie mieszanki w zakresie otwarcia przepustnicy od 1/3 do 3/4. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Guri54 dnia Pią 21:45, 11 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 0:09, 12 Gru 2020 |
|
Link nie działa. Przekierowuje mnie przez FB, a potem na forum wymaga logowania. Możesz podać bezpośredni link z tego forum? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Sob 17:54, 12 Gru 2020 |
|
Niestety mam dokładnie to amo, jednak ten kolega wkleił mi opis po francusku w wiadomości.
Poniżej oryginalna wiadomość, oraz jej tłumaczenie.
... un possesseur de vx a crée un tutoriel sur le débridage du modèle 1996 , j'ai fait ce qu'il a préconisé et le moteur ma VX a maintenant un peu plus de couple et monte plus facilement en régime ... [link widoczny dla zalogowanych] Zobacz więcej
Le forum du Vx800 ::
VXDEFRANCE.CLICFORUM.FR
Le forum du Vx800 ::
Le forum du Vx800 ::
1
· Odpowiedz
· Udostępnij
· Zobacz tłumaczenie
· 3 dni
Jean Philippe Dufrenoy
Les derniers modèles 1996 ont été bridés pour répondre à une norme allemande de réduction d'émissions sonores.
- Les manches à air en caoutchouc fixées sur les boîtes à air sont bridées intérieurement par un moulage en demi lune.
- Il apparait que les réglages des carbus ont été changés par la réduction des gicleurs principaux, et qu'il faut donc reprendre les réglages des modèles 92-93.
- Enfin un micro-interrupteur équipe le carbu avant et applique un retard à l'allumage, poignée dans le coin, toujours dans le but de réduire les émissions sonores.
Version 90-95 61 CV (puissance estimée).
Réglage 45C50
Gicleur avant 120,0
Gicleur arrière 132,5
Aiguille avant 5D49-3ème cran
Aiguille arrière 5F108-3ème cran
Puits avant P-4
Puits arrière P-4
Passage d'air du boisseau avant diamètre 2.3 mm
Passage d'air du boisseau arrière diamètre 2.5 mm
Version 96 55 CV (puissance estimée).
Réglage 45CC
Gicleur avant 100,0
Gicleur arrière 107,5
Aiguille avant 5D49-3ème cran
Aiguille arrière 5F109-2ème cran
Puits avant P-4
Puits avant P-4
On peut obtenir une version 62 CV (puissance estimée)
- La demi-lune peut être découpée au cutter pour retrouver un orifice cylindrique et récupérer ainsi les chevaux perdus.
- Réglage CS1
Gicleur avant MKD 122.5
Gicleur arrière MKC135
Aiguille avant 5D49-3ème cran
Aiguille arrière 5F109-3ème cran
Puits avant P-4
Puits arrière P-4
- Il suffit de déconnecter le micro-interrupteur du faisceau pour le désactiver.
Najnowsze modele z 1996 roku zostały zamocowane, aby spełnić niemiecką normę dotyczącą redukcji hałasu.
- Gumowe tuleje powietrzne przymocowane do skrzynek powietrznych są wewnętrznie kołnierzowane listwą półksiężycową.
- Wygląda na to, że ustawienia gaźnika zostały zmienione przez zmniejszenie głównych dysz i dlatego konieczne jest wznowienie ustawień modeli 92-93.
- Wreszcie mikroprzełącznik wyposaża przedni gaźnik i włącza opóźnienie zapłonu, uchwyt w rogu, zawsze w celu zmniejszenia emisji hałasu.
Wersja 90-95 61 CV (szacowana moc).
Ustawienie 45C50
Dysza przednia 120,0
Dysza tylna 132,5
Igła przednia 5D49 - 3. ząb
Igła tylna 5F108 - 3. ząbek
Studnia czołowa P-4
Tylna komora P-4
Średnica kanału powietrza przedniego zaworu 2,3 mm
Średnica kanału powietrza tylnego zaworu 2,5 mm
Wersja 96 55 CV (szacowana moc).
Strojenie 45CC
Dysza przednia 100,0
Dysza tylna 107,5
Igła przednia 5D49 - 3. ząb
Igła tylna 5F109 - 2. ząb
Studnia czołowa P-4
Studnia czołowa P-4
Możemy otrzymać wersję 62 CV (szacowana moc)
- Półksiężyc można przeciąć nożem, aby znaleźć cylindryczny otwór i odzyskać utracone konie.
- Ustawienie CS1
Dysza przednia MKD 122.5
Dysza tylna MKC135
Igła przednia 5D49 - 3. ząb
Igła tylna 5F109 - 3. ząb
Studnia czołowa P-4
Tylna komora P-4
Przepływ powietrza przedniego zaworu o średnicy 2,5 mm uzyskany za pomocą wiertła HSS.Przepływ powietrza tylniego zaworu o średnicy 2,8 mm uzyskany za pomocą wiertła HSS.
- Wystarczy odłączyć mikroprzełącznik od wiązki, aby go dezaktywować.
Dziś oglądnąłem dokładnie tą iglicę. W moje ocenie chodzi o przestawienie takiego kołnierza ( tam jest 5 rowków i domyślnie kołnierz jest na 2 trzeba go przestawić na 3 licząc od strony rowków ). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Guri54 dnia Sob 17:56, 12 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:32, 13 Gru 2020 |
|
Informacja o tym, że dławienie w '96 wprowadzono z powodu norm głośności była podawana przeze mnie na forum (w tym temacie).
klik
U mnie właśnie była taka sytuacja. Zaślepione kolanka. Znalazłem dokładne informacje - w tym temacie - które kiedyś podawałem, co spowodowało u mnie odetkanie kolanek.
klik
Co do opisu z forum francuskiego. Tłumaczenia i uwagi w nawiasach kwadratowych. Dałem też angielskie znaczenia z książki serwisowej (patrz s. 6-5 i następne).
*****
Dwie wersje gaźników w roczniku '96.
Version 90-95 61 CV (puissance estimée). [Wersja 90-95 61 KM (moc szacunkowa)]
Réglage 45C50 [obudowa, typ gaźnika]
Gicleur avant 120,0 [dysza główna, gaźnik przedni]
Gicleur arrière 132,5 [dysza główna, gaźnik tylny]
Aiguille avant 5D49-3ème cran [iglica (jet needle) gaźnik przedni na trzecim ząbku]
Aiguille arrière 5F108-3ème cran [iglica (jet needle) gaźnik tylny na trzecim ząbku]
Puits avant P-4 [rurka emulsyjna (needle jet)]
Puits arrière P-4 [rurka emulsyjna (needle jet)]
Passage d'air du boisseau avant diamètre 2.3 mm [kanał powietrzny zaworu (prawdopodobnie chodzi o otwór na dole tłoczka z membraną), gaźnik przedni]
Passage d'air du boisseau arrière diamètre 2.5 mm [kanał powietrzny zaworu (prawdopodobnie chodzi o otwór na dole tłoczka z membraną), gaźnik tylny]
Version 96 55 CV (puissance estimée). [tłumaczenia będą j. w.]
Réglage 45CC
Gicleur avant 100,0
Gicleur arrière 107,5
Aiguille avant 5D49-3ème cran
Aiguille arrière 5F109-2ème cran
Puits avant P-4
Puits arrière P-4
On peut obtenir une version 62 CV (puissance estimée)
- La demi-lune peut être découpée au cutter pour retrouver un orifice cylindrique et récupérer ainsi les chevaux perdus.
[w połowie zaślepione (kolanka dolotowe) trzeba odetkać przez odcięcie nożem (gumy), żeby znaleźć (zrobić) okrągłe otwory i odzyskać utracone konie mechaniczne]
- Réglage CS1 [nie kojarzę takiego oznaczenia gaźnika]
Gicleur avant MKD 122.5 [teraz przy dyszach nie wiedzieć czemu pojawiły się symbole MKD i MKC, jednak pewnie nic to nie zmienia]
Gicleur arrière MKC 135
Aiguille avant 5D49-3ème cran
Aiguille arrière 5F109-3ème cran
Puits avant P-4
Puits arrière P-4
- Il suffit de déconnecter le micro-interrupteur du faisceau pour le désactiver.
[Wystarczające jest odłączenie mikro-switcha od wiązki dla jego deaktywacji]
*****
Nie widzę fragmentu o przewiercaniu otworów. Widzę tylko informację o otworach w wersji gaźnika 45C50.
Domyślam się, że trzeba przewiercić otwory na dole tłoczków (an orfice 3) (patrz książka serwisowa s. 6-8 ).
Podsumowując - z tego co można tutaj wyczytać to zmiana polega na:
- wymianie dysz głównych na 122,5 (przód) i 135 (tył),
- ustawieniu iglic w obu gaźnikach na 3 ząbek (jeśli nie są tak ustawione),
- wymianie iglicy tylnego gaźnika jeśli nie jest 5F109 na taką właśnie,
- odłączeniu włącznika przy przednim gaźniku dającego ECU sygnał do opóźnienia zapłonu przy pełnym otwarciu przepustnic,
- przewierceniu (jeśli są mniejszej średnicy) otworów (an orfice 3) w tłoczkach.
Wracając do mojego przypadku. Odślepiłem kolanka. Podregulowałem śrubami składu mieszanki gaźniki... i wszystko zagrało. Nie odłączałem czujnika (zresztą on daje sygnał tylko przy full manetce), nie zmieniałem dysz ani nie przestawiałem iglic. Świece mam ładne, spalanie w normie, a moto jeździ ok. No taka sytuacja. Ale co u mnie się udało, nie musi zadziałać w innym moto. Moje gaźniki to (chyba) 45C00.
Więcej nie pomogę.
Jak będziesz modyfikował gaźniki to zrób proszę foty i wrzuć na forum. No i daj znać jak efekty.
P.S. To [link widoczny dla zalogowanych] wydaje się całkiem nieźle działać. Chyba się tam zaloguję z ciekawości. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 1:14, 14 Gru 2020, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Hook13
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 8:49, 16 Gru 2020 |
|
Z czego wiem ten mikroprzełacznik przy gaźniku jest tylko dla odciny przy maksymalnych obrotach. Rozwiązane wprowadzone w ostatnim roczniku produkcji -związane z wymaganiem ograniczenia hałasu (przynajmniej pisali tak w liście zmian dla rocznika 96 na stronie VX800.de) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Guri54
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Pon 19:47, 01 Mar 2021 |
|
Witam po dłuższej nieobecności. Jako że parę ciepłych dni za nami miałem okazję przetestować powyższe ustawienia.
Ujmę to krótko. Różnica jest kolosalna. To nie ten motocykl. Na 2 z gazu chce iść na koło
Ja tylko przesunąłem zęby na iglicy, oraz zmieniłem dysze i całkowicie ściągnąłęm te gumowe zabezpieczenia nakładki z filtrów powietrza ( po angielsku snorl - dalej kolanka ).
Co ważne jest duża różnica miedzy ściągniętym kolankiem, a wyciętym kolankiem.
Dodam że zrobiłem pełen serwis gaźników, ( mycie, ustawianie poziomu paliwa, weryfikacja zużycia elementów itd).
Podsumowując, motocykl ma znacznie więcej momentu i dużo szybciej wkręca się na obroty tak do 6k rpm. Z założonymi kolankami był naprawdę zmulony, polecam przetestować to ustawienie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 17:05, 02 Mar 2021 |
|
No to elegancko!
Zrób jeszcze pomiary zużycia paliwa na dłuższym odcinku. Ciekawe, jakie jest zapotrzebowanie na 100 km.
Guri54 napisał: |
Co ważne jest duża różnica miedzy ściągniętym kolankiem, a wyciętym kolankiem.
|
A widzisz, to ciekawe. Kiedy wprowadzałem poprawki do ustawień gaźników, przez jakiś jakiś czas jeździłem bez kolanek i różnicy nie zauważyłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|