Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 13:22, 26 Cze 2013 |
|
Alvar4, bardzo ładny opis.
Dodaję info (kiedyś znalezione w sieci) o stosowanych w VX sposobach dławienia gaźników.
61 KM standard do końca 1995, bez dławienia, oznaczenie gaźnika 45C50.
60 KM standard VX800 T (od mniej więcej 1996), oznaczenie gaźnika 45C50, spadek mocy został wprowadzony w skutek surowszych norm hałasu. Osiągnięte zostaje przez mniejsze okno wlotowe gaźników (redukuje szczytową moc). W praktyce kolanka w połowie zaślepione - wystarczy wyciąć nadmiar gumy. Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat.
50 KM - kolejne wydanie, oznaczenie gaźnika 45C60 i VX nazywa się VX800 UM - UT. Rurki z tworzywa sztucznego redukują drogę przepustnic. Gaźnik ma większe dysze główne. VX jest do oddławienia bez dodatkowych części. To właśnie opisany tutaj przypadek.
34 KM - były dwie metody dławienia:
1. Tak jak 50KM z dodatkowym ograniczeniem redukującym dolot gaźników. VX jest do oddławienia bez dodatkowych części. Czyli kolanka do przeróbki i do tego metoda opisana powyżej przez Alvar4.
2. Zmodyfikowane przepustnice ze zredukowanym skokiem zostawiają tylko około 1/3 otwarcia do dyspozycji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 15:39, 26 Cze 2013 |
|
Griba aby wersja 61KM nie miała gaźników 45C00? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 16:46, 26 Cze 2013 |
|
Hej!
Ten opis z jakiejś niemieckiej strony, być może 45C50 też występowało w tej wersji.
U mnie faktycznie mają oznaczenie 45C00. Wg książki serwisowej wydaje się, że brak różnic między tymi gaźnikami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 18:10, 26 Cze 2013 |
|
W serwisówce też zauważyłem, że przy chyba 8 rodzajach gaźników część ma dokładnie takie same parametry. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:33, 26 Cze 2013 |
|
Ano tak. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 16:13, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kami
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec woj.śląskie
|
Wysłany:
Czw 21:55, 27 Cze 2013 |
|
60 KM standard VX800 T (od mniej więcej 1996), oznaczenie gaźnika 45C50, spadek mocy został wprowadzony w skutek surowszych norm hałasu. Osiągnięte zostaje przez mniejsze okno wlotowe gaźników (redukuje szczytową moc). W praktyce kolanka w połowie zaślepione - wystarczy wyciąć nadmiar gumy. Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat.
mam VX-z 96 roku w dowodzie 45kW zaintrygowało mnie to co napisałeś Znacznie spada spalanie przy prędkościach autostradowych - przerabiałem ten temat. mój pali średnio 5 L jazda do max 130km/h czy można jeszcze zejść poniżej dla mnie 5 L to juz bardzo oszczędnie tak tylko pytam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kami dnia Czw 21:57, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 22:17, 27 Cze 2013 |
|
Hej!
Już wyjaśniam. W moim przypadku sprawa miała się następująco - podczas jazdy z prędkościami rzędu 140-170 km/h średnie spalanie sięgało od 6,5 do 7,9l na 100 km.
Zobacz pozycje od 5 do 8 w podsumowaniu kosztów podróży > [link widoczny dla zalogowanych].
Po oddławieniu kolanek na filtrach (przez wycięcie zaślepionej połówki) spalanie znacząco spadło - pozycje 76-79 to jazda autostradą w Niemczech, prędkość utrzymywaliśmy przynajmniej na poziomie 140-150 km/h, a spalanie wyniosło w granicach 5,3-6,1 na 100 km > [link widoczny dla zalogowanych].
Dodam, że pomiędzy tymi dwoma trasami oprócz standardowej synchronizacji i drobnej korekty składu mieszanki (bez znaczenia przy takich prędkościach obrotowych silnika) żadnych innych regulacji nie robiłem.
Przy niższych prędkościach obrotowych zużycie paliwa było "normalne" o ile tak to mogę określić, przykładowo w Bośni udawało mi się zejść ze średnim spalaniem poniżej 4,5 l na 100 km, a w Alpach raz nawet do 4,21l i 4,31l.
Podejrzewam, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnika przed gaźnikami wytwarzało się za wysokie podciśnienie i stąd wzmożony apetyt na paliwo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 22:26, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 13:55, 29 Kwi 2014 |
|
W moim dowodzie znalazłem wpis 42kW. Oznacza to ze mam 57KM, czyli wersje 60konną? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 17:40, 29 Kwi 2014 |
|
Tego to ci nikt nie powie bo w dowodach wpisują co chcą. Jedynym pewnym sprawdzeniem mocy w swoim moto jest hamownia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pią 21:04, 02 Maj 2014 |
|
W drugim VX800 w dowodzie mam wpisane 61kW
Rocznik 93
Chyba faktycznie wpisywali co chcieli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adamart
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 22:11, 09 Cze 2019 |
|
Pytanie o gaźnik 45CD E621
Posiadam VX 800 z 1996 r.Zblokowany jest poprzez zaślepione do połowy wloty powietrza do filtrów powietrza.Dysze z gaźnika pierwszego #107,5,a drugiego #100.
Powycinałem połówki zaślepienia,jest teraz otwór 100% do wlotu powietrza.
Jestem na etapie doboru dysz.I teraz pytanie.Mój gaźnik 45CD E621.Nie ma takiego gaźnika w specyfikacji.Na pewno mam takie oznaczenie.Jakie mam dobrać dysze?CO robić? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 23:59, 09 Cze 2019 |
|
W niektórych wersjach zaślepienie wlotu powietrza jest celowe i bez niego Moto chodzi o wiele gorzej !!! Gaźniki możliwe że masz z innego moto niz vx np z vs i tam może być inna numeracja. Ja nie wiem jakie tam są oznaczenia ale gaźniki mają taką samą budowę. Sama numeracja jest dziwna bo w vx jest oznaczenie 5 cyfrowe 45Cxx gdzie to xx określa typ czyli zastosowane dysze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adamart
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:55, 10 Cze 2019 |
|
Motor jest na pewno zblokowany.Jedzie max około 160 km/h.W dokumentach wpisane 25 kw.Po odślepieniu otworów wlotowych powietrza do filtrów,zadławia się i nie wchodzi na obroty.Podciągnięcie ssania do połowy lekko pomaga.Czuć że brakuje mu paliwa.Nie wiadomo jakie dysze dobrać.Zaryzykować i wkręcić #132,5 i #120?.Eksperyment.Lub zaślepić ponownie i jeździć na zblokowanym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adamart
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:57, 10 Cze 2019 |
|
Niżej zdjęcia oznaczenia tego gaźnika i dysz. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Pon 10:59, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
adamart
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:57, 10 Cze 2019 |
|
Oznaczenia gaźnika i dysz
[img]https://ibb.co/7XBg2BQ[/img] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Czw 18:55, 19 Lis 2020, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|