Autor |
Wiadomość |
Filip
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:32, 30 Paź 2016 |
|
Cześć
Czy mógłbym prosić o ponowne udostępnienie zdjęć z pierwszego postu?
Pozdrawiam,
Filip |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 21:49, 30 Paź 2016 |
|
Hej, zdjęcia Andrzeja się "wysypały".
Zobacz tutaj - [link widoczny dla zalogowanych].
Silnik ustawiasz na RFT (tylny cylinder tłok u góry), potem wkładasz wałki (różnią się między sobą, więc każdy na swoje miejsce). Strzałki na nich mają pokazywać przód silnika i być poziomo (równolegle do bloku cylindra). Zakładasz koła zębate z łańcuszkami, dokręcasz wstępnie do wałków. Obracasz przynajmniej ze dwa obroty wał korbowy i sprawdzasz, czy znaki się pokrywają. Dokręcasz śruby i zaginasz zabezpieczenia.
Jak coś pytaj.
A może - tak przy okazji czekając na zdjęcia od Dis'a - zajrzałbyś do "Powitalni" i naskrobał kilka słów o sobie i swoim motocyklu? Jeśli składasz dla kogoś silnik, a nie jeździsz VX'em, to też napisz coś o sobie. Mechaników nigdy nie za wielu. Uzupełnij też profil! Dzięki! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:50, 30 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 22:49, 23 Lip 2017 |
|
Cześć,
Jaka jest rola znacznika (kropki) na wale korbowym od strony sprzęgła przy wielowypuście? Strona 3-59 serwisówki.
Pozdrawiam
Porter |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 11:01, 24 Lip 2017 |
|
Na zębatce napędzającej łańcuch też powinna być kropka.
Na moim zdjęciu słabo, ale widać (na dole wałka i zębaki), że obie kropki są spasowane razem.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 11:09, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 12:36, 24 Lip 2017 |
|
OK. to zauważyłem, że zębatka ma kropkę, ale zastanawia mnie czy ma to jakiś wpływ na sama procedurę ustawienia rozrządu.
Jak wspomniałem te kropki są wyraźnie zaznaczone na rysunku w dolnym położeniu razem ze znakami strzałek na wałkach rozrządu...
Jednak kropka jest przesunięta o ~ 15 stopni od znaków R|F|T tzn jak kropka jest na dole (wg rysunku w serwosówce) to znacznik R|F|T nie jest widoczny (jest poniżej) i z oczywistych względów strzałki na wałkach rozrządu niepokrywają się z górną płaszczyzną głowicy.
Podrawiam,
Porter
PS
Składając rozrząd ustawiłem go "na kropkę" w dolnym położeniu + Strzałki w płaszczyźnie głowicy w przód..... (moja wina 3 w nocy i parcie na składanie )
Moto jeździ i generalnie jest ok ale mam wrażenie,ze trzeba będzie szarpnąć silnik ponownie i ustawić go na znaki R|F|T |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Pon 12:40, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 19:29, 24 Lip 2017 |
|
Coś mi tu nie gra z tym rysunkiem ze s. 3-59. Faktycznie, pokazuje on kropkę niby na dole i znaki na kołach rozrządu równolegle do korpusu cylindrów.
Ale jak robisz ustawienia na znaki R|F|T to kropka się przesuwa o około 15 stopni...
To chyba znaczy, że rysunek ze s. 3-59 nie jest dokładny. Nie ma zresztą kropki na karterze (jak to bywa w silnikach samochodowych), do której można by się ustawić z wałem korbowym.
Normalnie silnik wychodzi z fabryki z rozrządem złożonym na R|F|T tak jak jest to opisane na s. 3-57 i 3-58. Tych znaków nie da się przesunąć, bo są nabite na magneto, a ono jest z kolei mocowane zawsze w tym samym położeniu względem wału korbowego, które wyznacza klin. Tym samym R|F|T nie może zmienić położenia względem kropki nabitej na wale.
Teraz wygląda na to, że w pozycji R|F|T (cylinder nr 1, tylny, tłok w GMP) masz wałki obrócone w stosunku do korpusu głowicy o jakieś 7,5 stopnia (wałek rozrządu robi jeden obrót na dwa obroty wału korbowego). Zawory otwierają się zatem minimalnie szybciej niż powinny. Z czasem mogą się wypalić gniazda zaworowe.
Tak mi się wydaje, ale prześledź jeszcze dokładnie mój "tok rozumowania". |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 19:43, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 20:31, 24 Lip 2017 |
|
Kropki na wale korbowym i zakładanym na wielowypust kole łańcucha rozrządu, umożliwiają jednoznaczne wzajemne ustawienie zębów kół napędowych łańcuchów rozrządu lewego i prawego...
Tak, czy inaczej rysunek 3 ze strony 3-59 wprowadził mnie trochę w błąd. W tygodniu szarpnę silnik i przestawię rozrząd wg znacznika na R|F|T. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Pon 20:32, 24 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 23:03, 24 Lip 2017 |
|
Porter napisał: |
Kropki na wale korbowym i zakładanym na wielowypust kole łańcucha rozrządu, umożliwiają jednoznaczne wzajemne ustawienie zębów kół napędowych łańcuchów rozrządu lewego i prawego... |
Na to wychodzi. Obie zębatki muszą mieć odpowiednio ustawione względem siebie zęby. Po lewej stronie silnika zębatka jest elementem wału korbowego i tam nie ma pola do manewru. Stąd ma znaczenie jak umieścimy na wielowypuście zębatkę po prawej stronie. Prawidłowe położenie obu elementów względem siebie wyznaczają kropki. Na tym jednak ich rola się kończy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 12:39, 26 Lip 2017 |
|
Rozrząd ustawiony na R|F|T....
Jednak jest różnica - nie prycha w gaźnik a i wolne obroty stabilne (przedtem trochę falowały) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Porter dnia Śro 12:40, 26 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 0:07, 27 Lip 2017 |
|
Good job! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|