|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 22:34, 22 Lip 2011 |
|
Witam!
Zmieniłem mój zajeżdżony tył z Michelin Pilot 150/60/17 na Maxxis Promaxx 150/70/17. Teraz mam profil zgodny z założeniami konstrukcyjnymi.
Na razie zaliczyłem krótką trasę po okolicy. Dziś trójmiasto było fatalne do jazdy i nie byłem wstanie dobrze przetestować nowej opony.
Jeżeli chodzi o jazdę na łukach itp. nie czuje w zasadzie żadnej różnicy. Ale jeszcze muszę gdzieś dalej na szosie trochę pocisnąć, żeby coś więcej napisać.
Różnica jest taka, że teraz przy 4k obr. mam około 95 km/h a miałem 90 km/h - czyli pozytywnie, przy wyższych prędkościach spadek obrotów silnika będzie jeszcze bardziej widoczny.
Nowa opona jest na tyle wyższa, że wydaje mi się, że teraz na bocznej nóżce motor jest znacznie bardziej pochylony. Za to opona nieco lepiej wygląda optycznie. No i chyba nieco łatwiej wrzucić teraz VX na centrala (nieco wyżej dupa stoi), chodź w zasadzie na tamtej oponie też nie było aż tak źle.
OT > Znajomy sprzedawca zwrócił mi uwagę, że w Larssonie (i gdzie indziej pewnie też) jest dostępna opona Maxxis Promaxx 100/90-18 6102 - czyli przód, co wydaje się dobrą opcją dla dość nietypowej serii 110/80-18 58H. Różnica w promieniu 2 mm i chyba dużo poniżej 1% na obwodzie mi wyszło w kalkulatorze.
Myślę, że 1 cm różnicy w szerokości nie powinien robić dużej różnicy, a opona jest dobra w cenie i wtedy mamy komplet na oba koła.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 22:34, 22 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 22:50, 22 Lip 2011 |
|
No to można już chyba stwierdzić że maxxisy są najczęściej montowanymi nowymi oponami w naszych maszynach 100/90 na przód będzie miało profil wyższy o 2mm czyli 90mm oryginał ma 88mm. Mogę powiedzieć że 99mm to już za dużo aby w całości błotnik zostawić. Jeśli komuś pasuje węższa o 1cm opona z przodu to warto pomyśleć bo cena fakrycznie jest kusząca. Ja u siebie przy zmianie też zastanawiałem się nad rozwiązaniem maxxisa 100/90 lecz kupiłem 110/90 i więcej takiej nie kupie bo ma za wysoki profil. 90mm profilu to jeszcze ale 99 nikomu nie polecam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:52, 22 Lip 2011 |
|
Ano racja z tymi wymiarami. Procentowo zamiennik nie powinien się różnić obwodem więcej niż +/- 2% czy jakoś tak - więc ten Maxxis się łapie bez problemu.
Tylko nie wiem czy taka cieńsza opona nie będzie źle wyglądać? Ale 1 cm to chyba nie jest wiele. Na półce oglądałem i normalnie to wyglądało. Na prowadzenie raczej też nie powinno wpłynąć, wręcz lepiej podobno na węższej może być oponie.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 15:39, 26 Wrz 2011 |
|
Chciałbym się pochwalić a mianowicie stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem opony Shinko 741( [link widoczny dla zalogowanych]). Miękka guma, praktycznie zero ślizgania zaraz po załozeniu kiedy byla jeszcze teflonowa powloka:) Wymieniłem również olej w dyfrze. Jedyne co mnie martwi to ,że mam już nabite ok 60g ciężarków na tylnej feldze... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 17:14, 26 Wrz 2011 |
|
60g to sporo ale to zależy w dużej mierze od tego czy wulkanizator poprawnie założył oponę. Na oponie są najczęściej znaczniki w postaci kolorowych kropek mówiące o ich usytuowaniu względem wentyla (różne kolory różne miejsce - są 2 czy 3 kolory). Złe ułożenie wpływa na zwiększoną ilość ciężarków wyrównoważających. Nie jest to jakiś powód do obaw jednak zużywanie się opony będzie zmieniało rozkład mas i ja przynajmniej u siebie (mimo nie za dużej ilości odważników) jak zjadę oponę do połowy mam zamiar dać do wyważenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 23:33, 26 Wrz 2011 |
|
Obecny mechanik stwierdził ,że była albo źle wyważona i założona albo felga tak walnięta bo sam musiał dołożyć 20g. Nie ma w sumie tragedii.... Ostatnio w "Świecie Motocykli" Czytałem artykuł o nowym "Junaku" Gdzie po przejechaniu 1400km założyli na tył 135g ; D |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 9:23, 27 Wrz 2011 |
|
Też pisałem że jeździć można ale po częściowym zużyciu opony dobrze jest chociaż sprawdzić wyważenie, bo bicie ma wpływ na trwałość nie tylko elementów zawieszenia czy łożysk ale i na komfort jazdy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Pią 6:18, 13 Sty 2012 |
|
Witam!
Żeby jeździć muszę jeszcze opony zmienić, a to niemały wydatek.. Prawie się przekonałem do maxxisa, ale spotkałem się z opinią, że nie należy zmieniać opon na takie o innym profilu czy szerokości, ponieważ moto jest skonstruowane pod fabryczne opony i może się potem czasem dziwnie zachować w zakręcie.. Inna sprawa, że taka przednia opona (Maxxis Promaxx 100/90-18 6102) ma indeks nośności 56, a powinien być w Vx-ie 58 - czy to nie problem?
Jeśli chodzi o shinko - można dostać komplet za 450zł, ale z bieżnikami o różnych oznaczeniach - przód f280, tył 741. Czy taki zestaw ma sens - ma ktoś takie opony u siebie? Finansowo wygląda to ok, a nie wiem czy będę mógł wydać wiele więcej. Prawidłowy komplet to f280 i r280, ale cena tej drugiej skacze wtedy z 230zł na 350zł i przestaje się to opłacać. Najtańszy continental na tył potrafi kosztować około 400zł, więc różnica niewielka.
Najbardziej skłaniam się do takiej kombinacji - przód conti go! za jakieś 310zł (bo przód chyba ważniejszy..) tył - z braku pieniędzy - polecany często maxxis promaxx (nawet od 250zł), ale nie wiem, czy nie jest to trochę przekombinowane Jakby starczyło, dobrze byłoby mieć komplet jakichś continentali (koło 710zł za go! + motion na tyle lub 770zł za komplet ContiRoadAttack) - najtańsze z markowych, a podobno nie są złe i na mokrym dają radę.. spirala się nakręca.
Ogólnie zmiana opon to spory wydatek, więc za każdą radę będę wdzięczny Pozdrawiam:
W. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W dnia Pią 6:20, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 15:49, 13 Sty 2012 |
|
Osobiście mogę się wypowiedzieć w kwestii tylnej opony bo zmieniłem dosyć zjechanego metzelera na Shinko SR741, ma ciekawy bieżnik, świetnie trzyma się drogi za równo suchej i mokrej(dobrze odprowadza wodę, jeździłem w solidnym deszczu i nie odczułem poślizgu nawet przy zmianie pasa i przejechaniu po liniach). Ma dosyć miękka gumę dlatego szybko łapie temperaturę i po przejechaniu ok. 800km na niej jestem naprawde zadowolony. Zaplacilem w promocji na allegro nieco ponad 200zł (oczywiście nowa, niebieżnikowana i nieleżakowana) także osobiście mogę polecić. Nawet mechanik ktory zmieniał i wywazal potwierdzil ze dobra opona tak samo znajomy motocyklista jest zadowolony z tej firmy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 19:34, 13 Sty 2012 |
|
Ja śmigam na maxxisach przód i tył i jest dobrze zarówno na suchym jak i mokrym. Nie zauważyłem zmian w zachowaniu maszyny przy zmianie przodu na 110/90 poza tym że dodatku do błotnika nie można mieć i prędkościomierz trochę zmienił wskazania o ok 5km/h. Najważniejsze by opony się sprawdzały. W VXie nie śmigasz zawodowo po torze i nie jeździsz tak ostro jak nawet plastiki po ulicach więc nie ma się co martwić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 20:11, 13 Sty 2012 |
|
Witam!
Ja będę prawdopodobnie brał na przód tego węższego Maxxis Promaxx 100/90-18 - na razie puchy są w Larsson, jak się pojawi to pomyślę (o ile dobrą cenę dostanę).
Nie sądzę, żeby trakcja się zmieniła, raczej martwi mnie, że optycznie może nieco chuda ta oponka być.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Sob 13:48, 14 Sty 2012 |
|
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi
Pomijając prowadzenie maszyny, nie martwi Was niższy indeks nośności przedniego, węższego maxxisa? Bardzo chciałbym mieć taki komplet, ale za dużo "ale".. Jestem prawie przekonany do najtańszych opon shinko (czyli nie komplet, ale każda z innej parafii - przód f280, tył 741) tylko znowu mały problem.. Chciałbym zmienić opony i później nie żałować, a wyczytałem, że różne opony na osiach mogą powodować problemy na mokrym, ponieważ przednia opona odprowadza wodę w jakiś określony sposób, dostosowany do tylnej, a przy stosowaniu różnych opon z powodu aquaplaningu ponoć może być czasem z tyłu ślisko.. Dużo tych "ale", szkoda, że nie ma maxxisów na wymiar Pozdrawiam:
W |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 15:21, 14 Sty 2012 |
|
> nie martwi Was niższy indeks nośności przedniego, węższego maxxisa
Nie martwi.
Nośność (znalezione w necie):
56 – 224 kg / na oponę
58 – 236 kg / na oponę
No, właśnie też wolałbym mieć opony jednakowe na przodzie i tyle niż z różne, dlatego myślę o tym maxxisie.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Sob 16:00, 14 Sty 2012 |
|
Mnie niestety martwi.. Jak pisałem wcześniej, za dużo "ale" Nie tylko rozmiar, ale i nośność nie ta.. 12kg to całkiem sporo, a przy wjechaniu np. w dziurę obciążenie jest na pewno dużo większe, niż zmierzone na stojącym motocyklu. Poprawkę na to na pewno wzięli przy konstruowaniu opony, ale tu jednak indeks jest jeszcze niższy niż wymagany minimalny. Nie martwiłoby mnie to w ogóle gdyby chodziło np. o pirelli czy dunlopa, ale maxxis.. Wychodzi na to, że nie ma złotego środka, szkoda ;/
Jeśli chodzi o opony z jednego kompletu wyszło mi, że najtańszym poprawnym technologicznie rozwiązaniem jest shinko (f280 i r280) za jakieś 570zł lub continentale ContiRoadAttack za 770zł (oczywiście + wysyłka, + montaż, + wyważenie..).
Powariowali z tymi cenami, ale przecież nie mogę jeździć na 20-letnich, łysych metzelerach..
Jeśli chodzi o jazdę z dużą prędkością, widziałem na youtubie filmy z Vx-ami szalejącymi na torze, całkiem nieźle sobie radziły Kto wie, może i ja będę chciał chociaż raz głębiej się złożyć w zakręcie - wolałbym wtedy z niego wyjść bez niespodzianek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Sob 16:48, 14 Sty 2012 |
|
shinko nie polecam mam nową z tyłu efekt jest taki ze na suchym asfalcie opona uslizguje sie na zakrętach czasem,guma jest za twarda, może dzięki temu dłużej na niej pojeżdżę przód to maxxis i jest ok |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|