FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 zacisk, tylny przewód oraz tarcza Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 0:02, 03 Lut 2012 Powrót do góry

Panowie napewno któryś z Was rozbierał te rzeczy z tyłu. Mam pytanie jak odkręcić tylny przewód hamulcowy w miejscu pompy, mam tam coś w stylu dwubolcowego styku połączonego z taką kostką pod która jest końcówka przewodu i nie mam pojęcia jak to odkręcić. Kwestia zacisku to jak najlepiej dostać się do tłoczków, oraz jeśli chodzi o tarcze to równiez jak najlepiej do tego sie zabrac. Przód oplot szybko poszło, jedno piwko wypilem samo sie zmienilo, troche odpowietrzania bylo ale tak to elegancko teraz mam problem z tyłem, wypicie drugiego nie pomogło... Very Happy Z góry dzięki za odpowiedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:47, 03 Lut 2012 Powrót do góry

Hejka!

Na schemacie przewód pompy mocowany jest śrubą, która przechodzi przez oczko przewodu hamulcowego.

Porównaj z tym > [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 13:06, 03 Lut 2012 Powrót do góry

Dzięki wielkie ale właśnie patrze na ten rysunek a tam ni chu... nie ma tego co jest u mnie owszem przychodzi końcówka przewodu i w miejscu gdzie jest śruba mam jakąs czarną stalową kostkę do której wkręcona jest śruba z dwoma bolcami jakby jakiś nie podpięty czujnik. Nie moge tego za cholere wykręcić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez góri dnia Pią 17:40, 03 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 13:55, 04 Lut 2012 Powrót do góry

Zapodaj może fotkę to będzie wiadomo czym się różni mocowanie przewodu i będzie łatwiej pomóc.
Co do budowy zacisku z tyłu to jest tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
Wynika stąd, że najlepiej dobrać się do tłoczków rozkręcając zacisk bo to nie jest monoblock (odkręcamy 2 śruby i rozkładamy) niemniej najlepiej wpierw wysunąć tłoczki ile się na np. pompując dźwignią hamulca. Uważaj tylko na płyn hamulcowy bo jest dość "agresywny".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 14:58, 04 Lut 2012 Powrót do góry

OT: A jak jest z reperaturką? Serwis oferuje coś takiego jak zestaw gumek do zacisków?

Auto-fren z tego co kiedyś sprawdzałem niestety nie ma zestawu do VX.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 17:15, 04 Lut 2012 Powrót do góry

Jak bede tylko mial mozliwosc to zrobie fotki jak najlepszej jakosci i wrzuce. Przez DOT-a w jednym miejscu na feldze zlazł mi lakier bo podczas hamowania, przy zwiekszonym ciśnieniu wytrysł a pozniej na postoju kapał czego niestety w pore nie zauważyłem. Teraz jest praktycznie cały spuszczony ze zbiornika, w przewodzie napewno coś zostało ale to obłoże szmatami przy sciaganiu i da rade. Jeśli chodzi zestawy naprawcze to na allegro znalazłem kilka zestawów dedykowanych do VX-a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 17:41, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Wczoraj i dziś (między 22 a 6 rano Very Happy) nastąpił spory postęp. Przyszedł do mnie kumpel, posiadasz yamahy virago, podobnie jak ja lubi podłubać przy moto. Wypiliśmy jednego Stock'a oglądając Skazani na Shawshank po czym wzieliśmy kolejną flache i zeszliśmy obejzec co takiego jest zamocowanego na tej śrubie ,z którą mialem problemy. Rozochocony kolega wzial klucza i zawziecie odkrecil co sie okazalo naszym wspolnym zdaniem coś w stylu czujnika plynu ktory nie byl do niczego podpięty. Skoro już byliśmy przy moto to zabraliśmy się za zmianę tarczy, rozebranie zacisku, wymianę przewodu Very Happy Wszystko chyba się udało po różnych perypetriach ze zgubieniem, dorabianiem i odnalezieniem zawleczek z zacisku włącznie Very Happy Nie do końca wszystko pamiętam aczkolwiek tarcza na miejscu, zacisk zlozony, przewod wymieniony, felga doczyszczona pastą tempo do chromu i alu (polecam cena ok 7,5zł) bajzel pozostawiony, na dokrecenie blotnika braklo sil Very Happy Teraz tylko ciekaw jestem skuteczności naszego "dzieła" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez góri dnia Nie 17:42, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:02, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Obyście po pijaku dobrze to skręcili bo jak już nie pamiętasz końca to bym wszystko sprawdził jeszcze raz przed dalszym składaniem czegokolwiek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 23:23, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Haha bede sprawdzal napewno Very Happy Zacisk i tak musze rozebrać jeszcze raz bo bede zmienial klocki bo te bardzo nierowno sa zjechane i traktowalismy je szlifierką Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 21:39, 24 Lut 2012 Powrót do góry

Mam taki problem: Tylny Zacisk od strony zasilania plynem w kierunku mocowanie wahacza delikatnie trze o tarcze, nie brakuje zadnego dystansu. Wlasnie wymienialem klocki i co ciekawe jeden byl zupelnie luzny wypadl sam a drugi z duzym oporem. Jakies pomysly? Bo chyba mi pozostaje zeszlifowanie jednego klocka lub podszlifowanie zacisku w miejscu tarcia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 22:04, 24 Lut 2012 Powrót do góry

Bez przesady góri sprawdź jeszcze raz bo powinno wszystko współgrać i adne szlifowanie nie powinno być potrzebne. A czy to sam zacisk tobie trze czy klocki? Jak klocki to czy aby nie masz tłoczków za mocno wysuniętych, sprawdzałeś je?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 1:50, 25 Lut 2012 Powrót do góry

Napewno zacisk bo po wyjeciu klockow widac dokladnie miejsce obcierania sie a do tego slychac przy kreceniu kolem wiec nie mam pojecia jak to jest. Tak jakby jakiegos dystansu nie bylo, ale nawet wg schematu nie ma co tam podkladac. Tarcza i klocki z EBC wiadomo wszystko nowe musi sie dotrzec ale takie cos mnie zaskoczylo. Drugi z klockow wychodzilby luzno gdyby nie przesutniety zacisk bo oba tloczki chowaja sie rowno


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 17:52, 25 Lut 2012 Powrót do góry

A nie obróciłeś aby odwrotnie tego "trójkąta" do którego mocuje się zacisk? On jest lekko wygięty i może źle był założony co powoduje przesunięcie się zacisku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 13:07, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 0:13, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Dzieki Dis... sprawdze to ale i tak jest nauczka zeby nigdy nic nei robic po pijaku... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 8:56, 27 Lut 2012 Powrót do góry

hahaha, nieźle Mr. Green
te posty to jeszcze "na bani" pisałeś? naprawdę chciałeś ZACISK szlifować bo o tarczę trze? Laughing dobrze, że to tylko tylny hamulec, a nie przedni.. Wink
może jest tak jak dis pisze i po problemie. a jeśli to nie o to chodzi, to znaczy, że coś grubszego jest na rzeczy.. ważne też, czy trze równo po całej tarczy, czy tylko w niektórych miejscach. druga opcja wydaje mi się bardzo niebezpieczna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin