FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Uszczelniacze - Wymiana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
asma1313




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 23:15, 15 Kwi 2010 Powrót do góry

Witam. jestem posiadaczem VXa od zeszlego sezonu i jest to moje pierwsze moto, wiec jestem zielony. muszę wymienić uszczelniacze w zawieszeniu z przodu, lecz nie mam pojęcia jak. Czy może ktoś napisać mi krok po kroku co i jak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WilQW




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Pią 7:34, 16 Kwi 2010 Powrót do góry

poszukaj sobie manuala do Vx-a tam jest wszystko krok po kroku opisane, a jak dalej nie będziesz mógł ogarnąć tematu to pisz w czym problem, jest to bardzo prosta czynność, ale oczywiście jak się to robi pierwszy raz to się wydaje że to kosmos
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 10:16, 16 Kwi 2010 Powrót do góry

Wbrew pozorom nie jest to takie trudne nawet za 1 razem.
Ustawiasz motocykl na centralnej po czym ściągasz zacisk hamulca odkręcasz z prawej strony w lagach śrubę na dole przy ośce i wykręcasz ośkę po czym ściągasz koło (prosta czynność). Następnie trzeba wyciągnąć lagi z półek do czego odkręcasz śruby w półkach i wysuwasz lagi i golenie ku dołowi. Możesz też ściągnąć teraaz błotnik lub wcześniej po ściągnięciu koła.
Dalej opiszę czynność dla pojedynczej lagi (analogicznie robisz drugą).
Odkręcasz śrubę u góry rury - ta która była równo z górną półką tylko ostrożnie bo pod nią jest sprężyna która może spowodować odskoczenie tej nakrętki. Po odkręceniu wyciągasz sprężynę i możesz też zlać olej. Do następnej czynności potrzebny jest "specjalny" długi klucz ja zrobiłem taki z grzechotki i 3 przedłużek to niej na końcu nasadka spora bo chyba 24 (na forum jest dokładnie jaka) i w nasadkę nakrętka łączeniowa czyli taka nakrętka na 3-4 długości zwykłej nakrętki (jak będzie potrzeba zrobię zdjęcia). Jak masz spawarkę to można zrobić taki klucz z długiego prętu na końcach którego z jednej strony spawasz śrubę z drugiej kolejny pręt jako ramię (wychodzi litera T). Wkładasz taki klucz do rury (tam gdzie była sprężyna) a od dołu wkładasz imbus i odkręcasz śrubę (potrzebne 2 klucze bo inaczej nie odkręcisz). Jak je odkręcisz możesz rozłączyć już rury i lagi. Gdy masz rozłączone już te elementy to ściągasz osłonki przeciw kurzowe czy pyłkowe (nie pamiętam jak się dokładnie nazywają) i pod nimi masz uszczelniacze. Musisz jeszcze tylko ściągnąć taki drucik zabezpieczający na obwodzie przed wysunięciem uszczelniacza i potem wyciągasz sam uszczelniacz. Na miejsce starego wsuwasz nowy (tylko równo) i składasz w odwrotnej kolejności. Jeśli chcesz najpierw przed włożeniem uszczelniacza możesz połączyć rurę teleskopu z lagą i następnie mocować uszczelniacz choć w tym przypadku zabezpieczenie uszczelniacza mocuje się nieco gorzej (odrobinkę trudniej).

To by było tyle podobnie postępujesz z drugą połówką i jak zrobisz obie to składasz do kupy i wszystko gra. Gdy już będziesz miał wszystko złożone to od góry każdej lagi wlewasz olej coś około 398ml jak się nie mylę ale warto sprawdzić tą wartość w serwisówce bo ja nie gwarantuję czy tą wartość dobrze pamiętam.

Mi pierwszy raz jak wymieniałem to było akurat w suzuki rg80 ale wszystko robiło się dokładnie tak samo i czynność ta zajęła ok 4h spokojnej pracy (pierwszy raz robi się wolniej i delikatniej). W VX też zmieniałem i zajęło to ok 1,5-2h jako całość (rozłożenie i złożenie wszystkiego).

Miłej pracy Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 12:09, 16 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
asma1313




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 21:56, 20 Kwi 2010 Powrót do góry

Dziękuję bardzo, ja tylko bede miał w końcu troche czasu (teraz mam matury:D) to zrobię jakoś ten klucz i się tym zajme. Nie brzmi to skomplikowanie, wiec powienienem dać radę. Zaoszczędzę na serwisie no i przy okazji poznam troche budowe moto:D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Wto 22:09, 20 Kwi 2010 Powrót do góry

asma1313!

Czytaj, Chłopie, tematy!
Tu jest cała długa i świetlana historia na ten temat, łącznie z opisem i zdjęciem klucza, który musisz sobie zmontować:
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-zawieszenie,3/zawiecha-zmiana-bo-syf-byl,89.
Czytać, jeszcze raz cyztać, bo na tym forum też jest dużo wieeeeedzy!

Pozdro i do nauki maturzysto!
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ropa2




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Śro 10:01, 21 Kwi 2010 Powrót do góry

w/w lin nie działa...niestety


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 14:51, 21 Kwi 2010 Powrót do góry

brakuje tylko "html" na końcu Wink
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-zawieszenie,3/zawiecha-zmiana-bo-syf-byl,89.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
asma1313




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 13:46, 17 Lip 2012 Powrót do góry

Dzisiaj byłem w serwisie, zeby zakupić uszczelniacze do zawieszenia, sprzedawca po sprawdzeniu w bazie danych stwierdzil, ze do VX byly 2 rozmiary uszczelniaczy. wie ktos więcej o tym? jak to sprawdzić?

EDIT:
sprawdzałem na larssonie, tam też są 2 rozmiary. 41x53 i 41x53,1. Srednica zewnętrzna różni się o 0,1mm? czy to az tak duża różnica? Rozkładać zawieszenie i mierzyć, czy kupić większe i po prostu wcisnąć je mocniej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez asma1313 dnia Wto 15:09, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 19:56, 17 Lip 2012 Powrót do góry

Pierwsze słyszę ale cóż jak są na stronie wykłócać się nie będę. Z tego co mi wiadomo w zawieszeniu nie było zmian więc tym bardziej dziwią 2 rozmiary. Zwątpiłem więc najlepiej nic nie doradzać. Robiłem swoje 2 razy i raz Rafała i nie było nigdy tego dylematu. Szedłem do larssona mówiłem model rok i były odpowiednie przede mną do zakupu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 10:12, 21 Lut 2013 Powrót do góry

podpowie może ktoś jakiej firmy uszczelniacze kupić? nie chodzi tu o cene, a o jakość.ostatnie jakie miałem wytrzymały ledwo 5tys. km.
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:05, 21 Lut 2013 Powrót do góry

Oryginał z serwisu?

Być może problem nie leży w uszczelniaczach, może uszkodzone lagi, krzywe lub powierzchnia zdarta?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Czw 13:09, 21 Lut 2013 Powrót do góry

W zeszłym roku kupowałem w Larssonie, Dis chyba też. Moje mają 10000km i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 13:52, 21 Lut 2013 Powrót do góry

Z lagami jest wszystko w porządku,ale dzięki.poprostu myśle że te uszczelniacze które miałem były zwyczajnie słabej jakości.
Tomek37




Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Czw 11:00, 11 Kwi 2013 Powrót do góry

Witam .
Podpowie mi ktoś może jaki olej się stosuje do LAG i jaka ilość tego oleju powinna być w w lagach?, oraz jakie uszczelniacze zamówić(z kapturkami czy bez).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek40




Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie

PostWysłany: Czw 11:13, 11 Kwi 2013 Powrót do góry

olej amortyzatorowy SAE 15 motul, do kazdej lagi 390 ml. uszczelniacze sa dobre firmy Ariete lub Tourmax


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek40 dnia Czw 15:20, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin