Autor |
Wiadomość |
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Czw 23:15, 15 Kwi 2010 |
|
Witam. jestem posiadaczem VXa od zeszlego sezonu i jest to moje pierwsze moto, wiec jestem zielony. muszę wymienić uszczelniacze w zawieszeniu z przodu, lecz nie mam pojęcia jak. Czy może ktoś napisać mi krok po kroku co i jak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
WilQW
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany:
Pią 7:34, 16 Kwi 2010 |
|
poszukaj sobie manuala do Vx-a tam jest wszystko krok po kroku opisane, a jak dalej nie będziesz mógł ogarnąć tematu to pisz w czym problem, jest to bardzo prosta czynność, ale oczywiście jak się to robi pierwszy raz to się wydaje że to kosmos
pzdr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 10:16, 16 Kwi 2010 |
|
Wbrew pozorom nie jest to takie trudne nawet za 1 razem.
Ustawiasz motocykl na centralnej po czym ściągasz zacisk hamulca odkręcasz z prawej strony w lagach śrubę na dole przy ośce i wykręcasz ośkę po czym ściągasz koło (prosta czynność). Następnie trzeba wyciągnąć lagi z półek do czego odkręcasz śruby w półkach i wysuwasz lagi i golenie ku dołowi. Możesz też ściągnąć teraaz błotnik lub wcześniej po ściągnięciu koła.
Dalej opiszę czynność dla pojedynczej lagi (analogicznie robisz drugą).
Odkręcasz śrubę u góry rury - ta która była równo z górną półką tylko ostrożnie bo pod nią jest sprężyna która może spowodować odskoczenie tej nakrętki. Po odkręceniu wyciągasz sprężynę i możesz też zlać olej. Do następnej czynności potrzebny jest "specjalny" długi klucz ja zrobiłem taki z grzechotki i 3 przedłużek to niej na końcu nasadka spora bo chyba 24 (na forum jest dokładnie jaka) i w nasadkę nakrętka łączeniowa czyli taka nakrętka na 3-4 długości zwykłej nakrętki (jak będzie potrzeba zrobię zdjęcia). Jak masz spawarkę to można zrobić taki klucz z długiego prętu na końcach którego z jednej strony spawasz śrubę z drugiej kolejny pręt jako ramię (wychodzi litera T). Wkładasz taki klucz do rury (tam gdzie była sprężyna) a od dołu wkładasz imbus i odkręcasz śrubę (potrzebne 2 klucze bo inaczej nie odkręcisz). Jak je odkręcisz możesz rozłączyć już rury i lagi. Gdy masz rozłączone już te elementy to ściągasz osłonki przeciw kurzowe czy pyłkowe (nie pamiętam jak się dokładnie nazywają) i pod nimi masz uszczelniacze. Musisz jeszcze tylko ściągnąć taki drucik zabezpieczający na obwodzie przed wysunięciem uszczelniacza i potem wyciągasz sam uszczelniacz. Na miejsce starego wsuwasz nowy (tylko równo) i składasz w odwrotnej kolejności. Jeśli chcesz najpierw przed włożeniem uszczelniacza możesz połączyć rurę teleskopu z lagą i następnie mocować uszczelniacz choć w tym przypadku zabezpieczenie uszczelniacza mocuje się nieco gorzej (odrobinkę trudniej).
To by było tyle podobnie postępujesz z drugą połówką i jak zrobisz obie to składasz do kupy i wszystko gra. Gdy już będziesz miał wszystko złożone to od góry każdej lagi wlewasz olej coś około 398ml jak się nie mylę ale warto sprawdzić tą wartość w serwisówce bo ja nie gwarantuję czy tą wartość dobrze pamiętam.
Mi pierwszy raz jak wymieniałem to było akurat w suzuki rg80 ale wszystko robiło się dokładnie tak samo i czynność ta zajęła ok 4h spokojnej pracy (pierwszy raz robi się wolniej i delikatniej). W VX też zmieniałem i zajęło to ok 1,5-2h jako całość (rozłożenie i złożenie wszystkiego).
Miłej pracy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 12:09, 16 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Wto 21:56, 20 Kwi 2010 |
|
Dziękuję bardzo, ja tylko bede miał w końcu troche czasu (teraz mam matury:D) to zrobię jakoś ten klucz i się tym zajme. Nie brzmi to skomplikowanie, wiec powienienem dać radę. Zaoszczędzę na serwisie no i przy okazji poznam troche budowe moto:D |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Wto 22:09, 20 Kwi 2010 |
|
|
|
|
ropa2
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo
|
Wysłany:
Śro 10:01, 21 Kwi 2010 |
|
w/w lin nie działa...niestety |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Śro 14:51, 21 Kwi 2010 |
|
|
|
|
asma1313
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Wto 13:46, 17 Lip 2012 |
|
Dzisiaj byłem w serwisie, zeby zakupić uszczelniacze do zawieszenia, sprzedawca po sprawdzeniu w bazie danych stwierdzil, ze do VX byly 2 rozmiary uszczelniaczy. wie ktos więcej o tym? jak to sprawdzić?
EDIT:
sprawdzałem na larssonie, tam też są 2 rozmiary. 41x53 i 41x53,1. Srednica zewnętrzna różni się o 0,1mm? czy to az tak duża różnica? Rozkładać zawieszenie i mierzyć, czy kupić większe i po prostu wcisnąć je mocniej? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez asma1313 dnia Wto 15:09, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 19:56, 17 Lip 2012 |
|
Pierwsze słyszę ale cóż jak są na stronie wykłócać się nie będę. Z tego co mi wiadomo w zawieszeniu nie było zmian więc tym bardziej dziwią 2 rozmiary. Zwątpiłem więc najlepiej nic nie doradzać. Robiłem swoje 2 razy i raz Rafała i nie było nigdy tego dylematu. Szedłem do larssona mówiłem model rok i były odpowiednie przede mną do zakupu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 10:12, 21 Lut 2013 |
|
podpowie może ktoś jakiej firmy uszczelniacze kupić? nie chodzi tu o cene, a o jakość.ostatnie jakie miałem wytrzymały ledwo 5tys. km. |
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 13:05, 21 Lut 2013 |
|
Oryginał z serwisu?
Być może problem nie leży w uszczelniaczach, może uszkodzone lagi, krzywe lub powierzchnia zdarta?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Czw 13:09, 21 Lut 2013 |
|
W zeszłym roku kupowałem w Larssonie, Dis chyba też. Moje mają 10000km i jest ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 13:52, 21 Lut 2013 |
|
Z lagami jest wszystko w porządku,ale dzięki.poprostu myśle że te uszczelniacze które miałem były zwyczajnie słabej jakości. |
|
|
|
|
Tomek37
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
|
Wysłany:
Czw 11:00, 11 Kwi 2013 |
|
Witam .
Podpowie mi ktoś może jaki olej się stosuje do LAG i jaka ilość tego oleju powinna być w w lagach?, oraz jakie uszczelniacze zamówić(z kapturkami czy bez). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek40
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie
|
Wysłany:
Czw 11:13, 11 Kwi 2013 |
|
olej amortyzatorowy SAE 15 motul, do kazdej lagi 390 ml. uszczelniacze sa dobre firmy Ariete lub Tourmax |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek40 dnia Czw 15:20, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|