Autor |
Wiadomość |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 23:29, 23 Sie 2015 |
|
Nawet nie wiem kiedy, bo rzadko używam
Nie jest zapowietrzony, płynu jest dużo, nigdzie nie cieknie.
Pedał wciskam, idzie leciutko, nie ma dużych oporów, nie hamuje wcale, klocki ani drgną. Jak odkręciłem śrubę zęby sprawdzić zapowietrzenie to normalnie płyn leci hamulcowy gdy pompuje nogą
Ostatnio otwierałem dekielek zbiornika z płynem, może za słabo dokręciłem. To chyba nie przez to?
Może tłoczek który pompuje gdzieś przepuszcza... ale nic nie leci, wszystko cacy
Nie używałem hamulca bo po użyciu musiałem odbić klucki bo zaciskały się na tarczy. Ewidentnie trzeba zregenerować cały zacisk. Ale to chyba nie ma wpływu że wcale nie działa.
Co radzicie? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek_olsztyn dnia Nie 23:54, 23 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Wto 0:32, 25 Sie 2015 |
|
Jeśli dźwignia idzie lekko a tłoczki zacisku się nie wysuwają to pompa nie działa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 0:54, 25 Sie 2015 |
|
No tak, co dalej? Naprawiać? Wymieniać? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 1:09, 25 Sie 2015 |
|
tomek_olsztyn napisał: |
...po użyciu musiałem odbić klucki bo zaciskały się na tarczy. ... |
Nie jestem mechanikiem ale zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia zacisków. Jak zmieniałem u siebie klocki rozbierałem zaciski, wyjmowałem tłoczki i po wyczyszczeniu całości złożyłem. Może po prostu zapiekły Ci się tłoczki w zaciskach? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 1:13, 25 Sie 2015 |
|
No tak, ale jakby się zapiekły to bym chyba z taką lekkością nie naciskał hamulca. Tak?
Oczywiście że muszę rozebrać zacisk i przeczyścić, ale końcówka sezonu i chce jeszcze poświecić czas na jeżdżenie a nie rozbieranie zacisku, zrobię to zimą.
Póki co zastanawiam się czy co jeszcze mogło się popsuć co szybko naprawię i jeszcze pojeżdżę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 8:25, 25 Sie 2015 |
|
Przy opisanych objawach obstawiam nieszczelną pompę hamulcową. Przy oporze czyli zamkniętym odpowietrzniku będzie pracować ale nie będzie pompowała ze względu na opór, natomiast przy otwartym odpowietrzniku będzie wypływał płyn bo opory przepływu są na tyle małe, że pompa jeszcze daje radę.
Tym samym skłaniam się ku wypowiedzi Szuwara.
Jeśli chodzi o naprawę pompy to są zestawy naprawcze dostępne na rynku więc nie trzeba wiele kombinować tylko otworzyć pompę, zmienić i latać.
Ja zmieniałem w pompie z przodu i tam sama wymiana to ok 5 minut więc żadna filozofia. Z tyłu sądzę że może być podobnie z niewielką różnicą więc w pół godziny powinieneś się zamknąć z robotą. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 11:11, 25 Sie 2015 |
|
Dzięki chłopaki, tak zrobię. Ale pojawia się kolejne pytanie:
Czy kupić zestaw naprawczy za 79zł czy całą pompę ze zbiornikiem za 39zł? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 13:45, 25 Sie 2015 |
|
To jest odwieczny dylemat u nas gdyż czasem zestaw naprawczy jest droższy od używki z tym tylko, że zestaw naprawczy jest nowy i uzunie przyczynę a używka nie wiadomo jak długo pociągnie i czy za chwilę nie trzeba będzei jej znów zmieniać.
Decyzja należy zawsze do użytkownika ale należy pamiętać że półśrodki prowadzą zwykle do ćwierć rezultatów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 17:08, 29 Mar 2016 |
|
Pół roku mi to zajęło, ale rozebrałem hamulec.
Pompa pompuje, jednak to zacisk był zablokowany, i teraz pytanie: czy ten zacisk do czegoś się nadaje?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 17:46, 29 Mar 2016 |
|
Tłoczki to chyba bezpośrednio bez klocków hamowały.
Może korpus jest do uratowania. Ale tłoczki musisz nowe dać - można dotoczyć u tokarza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Wto 21:55, 29 Mar 2016 |
|
Tłoczyć te co mam?
A ten środek nie powinien być niedziurawy?
A może za 40-50 zł kupić cały zacisk na allegro? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 23:17, 29 Mar 2016 |
|
Są dwie opcje:
- naprawić tzn wymienić tłoczki na nowe i tu kupiłbym raczej cały komplet naprawczy zacisku który zawiera same tłoczki jak i uszczelnienia
- kupić sprawdzony zacisk w cenie chyba nawet niższej niż zestaw naprawczy z tym, że nigdy nie wiadomo co się trafi.
Wybór należy do Ciebie.
A tak swoją drogą to zacisk a dokładniej tłoczki wyglądają tragicznie, korpus nie jest zjechany więc pewnie do odratowania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 12:33, 30 Mar 2016 |
|
dis napisał: |
cały komplet naprawczy zacisku który zawiera same tłoczki jak i uszczelnienia |
Dis, z ciekawości - gdzie można coś takiego dostać? Larsson, serwis? Brałeś może dla siebie? Autofren z tego co wiem to chyba nie robi do moto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Śro 13:59, 30 Mar 2016 |
|
No właśnie, przeszukałem cały Internet, zapisałem go na dyskietkę a potem jeszcze raz przeszukałem i nie mogę nic znaleźć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 16:41, 30 Mar 2016 |
|
Larsson zwykle miał na tył i część przodu bo na przód są dwie wielkości. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|