FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 tylni hamulec - nie działa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:29, 23 Sie 2015 Powrót do góry

Nawet nie wiem kiedy, bo rzadko używam Smile
Nie jest zapowietrzony, płynu jest dużo, nigdzie nie cieknie.
Pedał wciskam, idzie leciutko, nie ma dużych oporów, nie hamuje wcale, klocki ani drgną. Jak odkręciłem śrubę zęby sprawdzić zapowietrzenie to normalnie płyn leci hamulcowy gdy pompuje nogą
Ostatnio otwierałem dekielek zbiornika z płynem, może za słabo dokręciłem. To chyba nie przez to?

Może tłoczek który pompuje gdzieś przepuszcza... ale nic nie leci, wszystko cacy

Nie używałem hamulca bo po użyciu musiałem odbić klucki bo zaciskały się na tarczy. Ewidentnie trzeba zregenerować cały zacisk. Ale to chyba nie ma wpływu że wcale nie działa.

Co radzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_olsztyn dnia Nie 23:54, 23 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Wto 0:32, 25 Sie 2015 Powrót do góry

Jeśli dźwignia idzie lekko a tłoczki zacisku się nie wysuwają to pompa nie działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 0:54, 25 Sie 2015 Powrót do góry

No tak, co dalej? Naprawiać? Wymieniać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 1:09, 25 Sie 2015 Powrót do góry

tomek_olsztyn napisał:
...po użyciu musiałem odbić klucki bo zaciskały się na tarczy. ...

Nie jestem mechanikiem ale zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia zacisków. Jak zmieniałem u siebie klocki rozbierałem zaciski, wyjmowałem tłoczki i po wyczyszczeniu całości złożyłem. Może po prostu zapiekły Ci się tłoczki w zaciskach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 1:13, 25 Sie 2015 Powrót do góry

No tak, ale jakby się zapiekły to bym chyba z taką lekkością nie naciskał hamulca. Tak?



Oczywiście że muszę rozebrać zacisk i przeczyścić, ale końcówka sezonu i chce jeszcze poświecić czas na jeżdżenie a nie rozbieranie zacisku, zrobię to zimą.
Póki co zastanawiam się czy co jeszcze mogło się popsuć co szybko naprawię i jeszcze pojeżdżę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 8:25, 25 Sie 2015 Powrót do góry

Przy opisanych objawach obstawiam nieszczelną pompę hamulcową. Przy oporze czyli zamkniętym odpowietrzniku będzie pracować ale nie będzie pompowała ze względu na opór, natomiast przy otwartym odpowietrzniku będzie wypływał płyn bo opory przepływu są na tyle małe, że pompa jeszcze daje radę.
Tym samym skłaniam się ku wypowiedzi Szuwara.
Jeśli chodzi o naprawę pompy to są zestawy naprawcze dostępne na rynku więc nie trzeba wiele kombinować tylko otworzyć pompę, zmienić i latać.
Ja zmieniałem w pompie z przodu i tam sama wymiana to ok 5 minut więc żadna filozofia. Z tyłu sądzę że może być podobnie z niewielką różnicą więc w pół godziny powinieneś się zamknąć z robotą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 11:11, 25 Sie 2015 Powrót do góry

Dzięki chłopaki, tak zrobię. Ale pojawia się kolejne pytanie:
Czy kupić zestaw naprawczy za 79zł czy całą pompę ze zbiornikiem za 39zł?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 13:45, 25 Sie 2015 Powrót do góry

To jest odwieczny dylemat u nas gdyż czasem zestaw naprawczy jest droższy od używki z tym tylko, że zestaw naprawczy jest nowy i uzunie przyczynę a używka nie wiadomo jak długo pociągnie i czy za chwilę nie trzeba będzei jej znów zmieniać.
Decyzja należy zawsze do użytkownika ale należy pamiętać że półśrodki prowadzą zwykle do ćwierć rezultatów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 17:08, 29 Mar 2016 Powrót do góry

Pół roku mi to zajęło, ale rozebrałem hamulec.
Pompa pompuje, jednak to zacisk był zablokowany, i teraz pytanie: czy ten zacisk do czegoś się nadaje?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:46, 29 Mar 2016 Powrót do góry

Tłoczki to chyba bezpośrednio bez klocków hamowały. Razz

Może korpus jest do uratowania. Ale tłoczki musisz nowe dać - można dotoczyć u tokarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:55, 29 Mar 2016 Powrót do góry

Tłoczyć te co mam?
A ten środek nie powinien być niedziurawy? Smile

A może za 40-50 zł kupić cały zacisk na allegro?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:17, 29 Mar 2016 Powrót do góry

Są dwie opcje:
- naprawić tzn wymienić tłoczki na nowe i tu kupiłbym raczej cały komplet naprawczy zacisku który zawiera same tłoczki jak i uszczelnienia
- kupić sprawdzony zacisk w cenie chyba nawet niższej niż zestaw naprawczy z tym, że nigdy nie wiadomo co się trafi.

Wybór należy do Ciebie.

A tak swoją drogą to zacisk a dokładniej tłoczki wyglądają tragicznie, korpus nie jest zjechany więc pewnie do odratowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:33, 30 Mar 2016 Powrót do góry

dis napisał:
cały komplet naprawczy zacisku który zawiera same tłoczki jak i uszczelnienia

Dis, z ciekawości - gdzie można coś takiego dostać? Larsson, serwis? Brałeś może dla siebie? Autofren z tego co wiem to chyba nie robi do moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 13:59, 30 Mar 2016 Powrót do góry

No właśnie, przeszukałem cały Internet, zapisałem go na dyskietkę a potem jeszcze raz przeszukałem i nie mogę nic znaleźć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 16:41, 30 Mar 2016 Powrót do góry

Larsson zwykle miał na tył i część przodu bo na przód są dwie wielkości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin