|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
piter
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 2:01, 13 Cze 2006 |
|
Witam forumowiczow nabyłem niedawno maszyne z 92 roku od helmuta,wycyckany motorek,sprawuje sie bez zarzutów,jest jednak mały problem-moze duzy.Skrzypi cos w kole z tyłu jakby gumowa uszczelka,cos z tym robic czy poki sie cos nie urwie to sie nie przejmowac .Jeszcze jedno olej do silnika moze byc taki jak samochodowy 10w-40 czy uzywac specjalistycznych do motocykli? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
langer
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
|
Wysłany:
Wto 19:35, 13 Cze 2006 |
|
Co do skrzypienia- nie jestem w stanie za dużo doradzić - w moim tak się nie dzieje. Może wystarczy zdjąć koło, wyczyścić okolice wielowypustu, spróbuj, to prosta i nieskomplikowana czynność.
Jeśli mowa o oleju- tu należy być stanowczym i do silnika lać olej przeznaczony do motocykli. Wynika to z innej konstrukcji zespołu napędowego katamarana i większości motocykli ( w tym VX-a): sprzęgło w motocyklu jest z reguły mokre i wlanie oleju samochodowego prawie na pewno pogorszy warynki pracy sprzęgła. Sprzęgło będzie się po prostu ślizgało na niewłaściwym oleju. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
langer
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
|
Wysłany:
Wto 19:36, 13 Cze 2006 |
|
Co do skrzypienia- nie jestem w stanie za dużo doradzić - w moim tak się nie dzieje. Może wystarczy zdjąć koło, wyczyścić okolice wielowypustu, spróbuj, to prosta i nieskomplikowana czynność.
Jeśli mowa o oleju- tu należy być stanowczym i do silnika lać olej przeznaczony do motocykli. Wynika to z innej konstrukcji zespołu napędowego katamarana i większości motocykli ( w tym VX-a): sprzęgło w motocyklu jest z reguły mokre i wlanie oleju samochodowego prawie na pewno pogorszy warynki pracy sprzęgła. Sprzęgło będzie się po prostu ślizgało na niewłaściwym oleju. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:20, 16 Cze 2006 |
|
|
|
|
marjan
Gość
|
Wysłany:
Sob 12:35, 24 Cze 2006 |
|
piter napisał: |
Witam forumowiczow nabyłem niedawno maszyne z 92 roku od helmuta,wycyckany motorek,sprawuje sie bez zarzutów,jest jednak mały problem-moze duzy.Skrzypi cos w kole z tyłu jakby gumowa uszczelka,cos z tym robic czy poki sie cos nie urwie to sie nie przejmowac .Jeszcze jedno olej do silnika moze byc taki jak samochodowy 10w-40 czy uzywac specjalistycznych do motocykli? |
Sprawdź klocki hamulcowe z tyłu. W sumie opis pisku wiele nie mówi - nie wiemy czy jest to przy hamowaniu, przy jeździe z górki, czy może niezależnie od prędkości ten sam dźwięk. Po kupnie zmieniamy płyn chłodniczy, hamulcowy, olej w silniku i przekładni i sprawdzamy klocki. Zrobiłeś to już?
O stosowaniu oleju samochodowego wylano już hetolitry tuszu i wysłano gigabajty danych - a wnisoki nadal nie są jednoznaczne. Nie byłbym taki pewien, czy przez wlanie samochodowego oleju sprzęgło się zacznie ślizgać. Mi np. zaczęło się ślizgać po wlaniu motula 5100 10w40 - czyli motocyklowego oleju o zalecanej gęstości. O czym to świadczy? Że olej jest do bani? NIE - że czas wymienić sprzęgło, albo przynajmniej sprężyny.
PZDR |
|
|
|
|
piter
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 1:14, 27 Cze 2006 |
|
jestem zielony nie znam sie na obsłudzie zabardzo,powoli dochodze,jest to moja pierwsza maszyna,do tej pory byłem samochodziarzem,powoli przesiadam się na dwa koła.wiem na pewno ze klocki sa dobre płyn hamulcowy tez,był wymieniony tuz przed kupnem.olej w silniku i filtr sam wymieniłem,nie wiem gdzie wymienia sie w przekładni olej i jaki sie stosuje,prosze o podpowiedz,nie mam instrukcji.płyn chłodniczy taki jak do samochodow,jak stary wylac?zaworka nie zauwazyłem,z weza? Dalej co do skrzypienia,dzwiek jest słyszalny tylko przy bardzo powolnej jezdzie na prostej drodze,koło nie ma zadnych luzow. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marjan
Gość
|
Wysłany:
Wto 14:57, 27 Cze 2006 |
|
piter napisał: |
jestem zielony nie znam sie na obsłudzie zabardzo,powoli dochodze,jest to moja pierwsza maszyna,do tej pory byłem samochodziarzem,powoli przesiadam się na dwa koła.wiem na pewno ze klocki sa dobre płyn hamulcowy tez,był wymieniony tuz przed kupnem.olej w silniku i filtr sam wymieniłem,nie wiem gdzie wymienia sie w przekładni olej i jaki sie stosuje,prosze o podpowiedz,nie mam instrukcji.płyn chłodniczy taki jak do samochodow,jak stary wylac?zaworka nie zauwazyłem,z weza? Dalej co do skrzypienia,dzwiek jest słyszalny tylko przy bardzo powolnej jezdzie na prostej drodze,koło nie ma zadnych luzow. |
[link widoczny dla zalogowanych] - tam jest angielska instrukcja i książka serwisowa. Zassaj i wiesz wszystko.
PZDR |
|
|
|
|
piter
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Śro 13:01, 28 Cze 2006 |
|
dzieki marjan,wczoraj pozagladałem i wiem co jest co. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Sob 22:27, 01 Lip 2006 |
|
to moze napiszesz nam wszystkim co tak skrzypialo?tak zeby wiedziec na przyszlosc gdyby np mi zaczelo skrzypiec ;)pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piter
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Pon 18:49, 03 Lip 2006 |
|
wymiana oleju ztyłu troszke przeczysciłem jak Langer wyzej napisał i jest juz OK |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
freex
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg
|
Wysłany:
Nie 15:01, 29 Paź 2006 |
|
marjan napisal: "O stosowaniu oleju samochodowego wylano już hetolitry tuszu i wysłano gigabajty danych - a wnisoki nadal nie są jednoznaczne. Nie byłbym taki pewien, czy przez wlanie samochodowego oleju sprzęgło się zacznie ślizgać. Mi np. zaczęło się ślizgać po wlaniu motula 5100 10w40 - czyli motocyklowego oleju o zalecanej gęstości. O czym to świadczy? Że olej jest do bani? NIE - że czas wymienić sprzęgło, albo przynajmniej sprężyny. "
tu bym sie sprzeczal. olej samochodowy nie jest przystosowany do smarowania sprzegla i skrzyni biegow!!, a motocyklowy musi byc. z tym sprzeglem to sprawdz czy ten motul nadaje sie do motocykli ze sprzeglem mokrym!!..podejrzewam ze nie...sa rozne rodzaje oleju motocyklowego!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marjan
Gość
|
Wysłany:
Śro 11:17, 01 Lis 2006 |
|
freex napisał: |
tu bym sie sprzeczal. olej samochodowy nie jest przystosowany do smarowania sprzegla i skrzyni biegow!!, a motocyklowy musi byc. z tym sprzeglem to sprawdz czy ten motul nadaje sie do motocykli ze sprzeglem mokrym!!..podejrzewam ze nie...sa rozne rodzaje oleju motocyklowego!! |
Sprzęgło po wymianie sprężyn i podkładek na tym samym oleju się nie ślizga. Myślę,że to rozwiewa wątpliwości w temacie czy TEN: [link widoczny dla zalogowanych]
olej nadaje się do motocykli. Tak czy owak, po ostatniej zmianie jaka mi została z zapasów tego motula, przesiądę się na semi albo full synth 10w40, a jeśli uda się taniej znaleźć 5w albo 0w, to tym chętniej.
Wychodzę z założenia, że olej SILNIKOWY jest olejem silnikowym. Nie zachęcałem nikogo do lania oleju innego typy. Spójrz w instrukcje obsługi - "engine oil". Nie "motorcycle", bo silnik to silnik. Leję zalecany przez producenta i wszystko OK.
Skoro temet poruszony to może jeszcze o minerałach kontra semi/fullsynthetic?
Im lepszy olej tym lepiej, jedyne czego nie zaleca się do motocyklowych silników z mokrym sprzęgłem to olejów z napisem "energy aver" i tym podobnych - one faktycznie zawierają dodatki poślizgowe, które mogą utrudnić nieco życie.
--
etz 150e
vx 800
Jeśli wyszło Ci raz, spróbuj raz jeszcze. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|