Autor |
Wiadomość |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Wto 8:01, 24 Maj 2011 |
 |
pumex napisał: |
Witam.
Borygo ma również inne zastosowanie  |
Za oknem ciepło się zrobiło więc przerzuciłem się na czystą(' ')
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Wto 10:26, 24 Maj 2011 |
 |
Dziekuje,moze dzisiaj pokupuje plyny i jak Najwyzszy pozwoli to na przyszla srode zjedzie do domu,zazdroszcze wam zlotu,no coz nie wyrobi sie czlowiek,ale Czarny Hel jest aktualny-pamietam.Panowie prosba - moge was prosic o oznaczenie swiec do VX? Wtej chwili nie moge ich wykrecic,a wybieram sie do sklepu-pomozecie:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
pumex
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:31, 24 Maj 2011 |
 |
NGK DPR-8 EA-9 cena ok 18zł |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 10:48, 24 Maj 2011 |
 |
Denso lepsze są symbol X24EPR-U9 koszt realny 12-15zł. A NGK to normalnie są w takich samych cenach. po 18 zł jeszcze świec nie spotkałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Wto 11:09, 24 Maj 2011 |
 |
maciej792
Masz jeszcze i tu :
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Wto 11:47, 24 Maj 2011 |
 |
Dziekuje panowie ,zapisalem sobie ,powymienia sie swiece bo przy zimnym silniku lubi chodzic na jeden gar(pirewszy),nie zawsze ale w Virago tak mialem i tu pomogly kable chociaz serwis dal nowe ,dlatego przyczyny szukalem i szukalem i jak trzymalismy fajke kluczem to iskra ladnie uciekala bokiem wiec wyszlo na kabel a co do swiec - Denso czy NGK zobacze jakie beda,Wasze opinie przychylaja sie tak 50:50 wiec co bedzie to kupie,jeszce raz dziekuje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Wto 20:23, 24 Maj 2011 |
 |
Jak coś mam od początku NKG i są ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Śro 20:40, 25 Maj 2011 |
 |
wlozylem dzisiaj NGK i miodzio,silnik troszke sie wyciszyl-jest dobrze,wymienilem tez plyn chlodniczy(prosta robota),braklo czasu na plyn hamulcowy-kiedy indziej,ale wymienie.Panowie zaobserwowalem przykre zjawisko w przednim zawieszeniu,od predkosci 50 wzwyz podskakuje kierownica,myslalem wina kola(opony),ale puszczone w ruch nie wykazuje bic,to sprawa lag?Lagi sa suche,chcialoby sie wiedziec ile bedzie kosztowalo haha |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 21:22, 25 Maj 2011 |
 |
A olej w lagach w ogóle masz? Sprężyny mogą być też zużyte jeśli dobijasz zawieszenie na postoju. Sprężyny niecałe 400zł olej do lag jak jest sucho ok 30-50zł zależnie od marki i najlepiej wymienić też uszczelniacze (ok 100zł razem z osłonkami przeciwkurzowymi) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Śro 21:35, 25 Maj 2011 |
 |
Mialem na mysli suche lagi tzn,niema wyciekow,pewnie p mechanik bedzie musial sie zabrac za to,moge tylko napisac ze zawiesznie b latwo :dobic: , |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Czw 7:13, 26 Maj 2011 |
 |
maciej792 napisał: |
wlozylem dzisiaj NGK i miodzio,silnik troszke sie wyciszyl-jest dobrze,wymienilem tez plyn chlodniczy(prosta robota),braklo czasu na plyn hamulcowy-kiedy indziej,ale wymienie.Panowie zaobserwowalem przykre zjawisko w przednim zawieszeniu,od predkosci 50 wzwyz podskakuje kierownica,myslalem wina kola(opony),ale puszczone w ruch nie wykazuje bic,to sprawa lag?Lagi sa suche,chcialoby sie wiedziec ile bedzie kosztowalo haha |
Jeśli lagi są suche w czasie użytkowania moto , to są tylko w takich przypadkach dwie opcje:
Masz dobre uszczelniacze.
Brak oleju w lagach.
Zaczął bym od sprawdzenia tej drugiej opcji czyli od oleju ( jeśli coś nawet zleci to te coś porównałbym z serwisówką odnośnie ilości ).
Tak czy siak to i tak nie obędzie się bez rozebrania przedniego zawieszenia.
Bo nawet jeśli tego oleju nie ma, lub jest go za mało to coś musiało być na rzeczy , że go tam tyle jest i demontaż jest nieunikniony.
Musisz być bardzo ostrożny jeżdżąc a zwłaszcza na zakrętach na nierównej nawierzchni możesz mieć uślizg przedniego koła .
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
elvis
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ
|
Wysłany:
Czw 20:56, 16 Cze 2011 |
 |
Aby sprawdzic olej w lagach mozesz to zrobis dosyc prosto.
Postaw motor na srodkowa noge.
Podloz pod filtr oleju samochodowy podnosnik (masz tam taka blaszke) i podnies tak aby przod wisial w powietrzu. Z umiarem...
Wtedy sprezyny sa na luzie? Mozesz odkrecic gore (moze lekko podskoczyc od sprezyny tak ze przytrzymaj) i zobacz ile tego oleju tam jest. Powinno byc az do gory okolo 1-2cm od brzegu (dokladnie nie pamietam), ale conakmniej zobacz czy nie spadl ci mocno poziom.
Good luck |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 22:13, 16 Cze 2011 |
 |
Elvis chyba żeś trochę przesadził! Jak by oleju było pełno i sięgał by 1-2cm od krawędzi to zawieszenie w ogóle by nie pracowało bo zalany olej nie jest ściśliwy i nie miał by się gdzie przemieszczać w chwili gdy miało by mieć miejsce ściśnięcie sprężyny. Olej tłumi bezwładność sprężyny a nie amortyzuje sam w sobie dlatego też nie może go być pełno. Jest go niecałe 400ml w ladze a ona ma dość sporą objętość. Jak się przeliczy skok zawieszenia i pomnoży przez powierzchnię poprzeczną lagi to wyjdzie ile powinno być wolnej przestrzeni (wartość minimalna). Jak byś miał nalany jak piszesz to skok zawieszenia nie miał by nawet 2cm bo gaz też ma granicę ściśliwości a dodatkowo koło było by spuszczone luźno w dół czyli wolna objętość jeszcze by wzrosła i w sumie miała by ona wynosić do 2cm wysokości???!!!
Jeśli masz tak u siebie to radził bym sprawdzić czy nie masz go aby za dużo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 22:17, 16 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|