Autor |
Wiadomość |
jadeMotorem
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce
|
Wysłany:
Śro 18:18, 23 Kwi 2014 |
|
Witam.
Ostatnio z czystej ciekawości zdjąłem przednie szczęki, żeby zobaczyć w jakim stanie są klocki, mają około 3mm i są oryginalne co mnie zadziwiło Narazie je zostawię, tylko, że po założeniu ich z powrotem hamulec zachowuje się jakby mocniej odbijał i właśnie nie wiem co mogłem zrobić przy ich założeniu. I pomyślałem, że może trzeba je teraz odpowietrzyć (tylko nie wiem jak to zrobić przy motorze)? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jadeMotorem dnia Śro 18:22, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 19:51, 23 Kwi 2014 |
|
Hej!
Tak jak w samochodzie.
Wygodnie jak jedna osoba pompuje i zatrzymuje klamkę wciśniętą, a druga spuszcza płyn odkręcając odpowietrznik. Klamka spada, zakręcamy odpowietrznik. I znów pompujemy. I tak kilka razy.
Zauważyłem, że po zakręceniu odpowietrznika trzeba kilka razy nacisnąć klamkę, żeby pompa zaciągnęła płyn i była twarda. Płyn trzeba uzupełniać podczas odpowietrzania. Ten, który spuszczasz najlepiej kierować przez rurką do jakiegoś pojemnika.
BTW - przez samo wyjęcie klocków i włożenie nie powinno się nic zmienić. Również ruszanie tłoczkami nie powoduje zapowietrzenia układu. Sprawdź czy wszystko dobrze złożyłeś. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 19:53, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
judam
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany:
Śro 20:20, 23 Kwi 2014 |
|
Może po prostu musisz kilka razy nadusić na hamulec aby tłoczki z powrotem się ułożyły do grubości klocków. Po każdorazowym ruszeniu tłoczków np podczas wymiany klocków taki efekt zawsze się robi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
katoga64
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: -Bognor Regis UK
|
Wysłany:
Czw 21:14, 24 Kwi 2014 |
|
U mnie ta operacja odpowietrzania po wymianie przewodow hamulcowych na Hella w oplocie i klockow trwala prawie godzine .Latwo nie bylo ale po obaleniu szesciopaka tlen ustapil i teraz heble mam jak nigdy dotad. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jadeMotorem
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce
|
Wysłany:
Pią 2:33, 25 Kwi 2014 |
|
Wystarczyło pojeździć chwilkę i pohamować. Sprawdziłem przy okazji jak szybko ze 140 zahamuję i wyszło około 90m, nie wiem czy dobry wynik ale mało co na przednim kole jechałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 7:37, 25 Kwi 2014 |
|
Ze 100 byś hamował to można by się odnieść do obecnych sprzętów. Niestety wzrost prędkości wydłuża drogę hamowania nieliniowo więc ciężko powiedzieć czy dobrze czy nie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
judam
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany:
Pią 8:42, 25 Kwi 2014 |
|
Cytat: |
Wystarczyło pojeździć chwilkę i pohamować. |
Czyli tak jak pisalem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 18:27, 09 Mar 2024 |
|
Cześć. Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc chyba tutaj mój problem będzie pasował. W zeszłym roku kilka razy musiałem odpowietrzać tylny hamulec. Nie było to zbyt często, więc się tym nie przejmowałem. Jak zostawiłem moto na zimę hamulec działał. Jak końcem lutego rozpocząłem sezon okazało się, że pedał całkiem spada w dół. Odpowietrzylem i zrobiłem że 100 km - było ok na trasie i podczas wstawienia do garażu. Dzisiaj znowu wsiadam i pedały znowu spada w dół. Co może być przyczyną zapowietrzania się układu nawet podczas postoju. Pompa do regeneracji/wymiany czy może być problem w czymś innym? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Pon 15:26, 11 Mar 2024 |
|
A ubywa Ci płynu? Jakieś wycieki zaobserwowałeś? Szczególnie przy pompie i zacisku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 10:12, 13 Mar 2024 |
|
skorat napisał: |
A ubywa Ci płynu? Jakieś wycieki zaobserwowałeś? Szczególnie przy pompie i zacisku. |
No właśnie nie potrafię znaleźć żadnego wycieku. Do zbiorniczka mam wrażenie, że wlewam to, co upuszczę przy odpowietrzaniu. Jest to dość prosty i "krótki" układ i nie mam pomysłu co to może być. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Śro 11:24, 13 Mar 2024 |
|
Tak sobie myślę, że może masz coś nie tak z tłoczkiem pompy. Miałem takie coś z pompą sprzęgłową. Ja bym wymienił elementy gumowe pompy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 18:43, 14 Mar 2024 |
|
Czyli regeneracja... 🥴 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|