FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Klocki hamulcowe przód, wymiana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 15:31, 12 Lut 2014 Powrót do góry

W '96 to wygląda tak, że (chyba Exclamation) jeden klocek ma uszko, przez które przechodzi ośka, a drugi (chyba Exclamation) nie ma.

U mnie (zdjęcie powyżej) ten z uszkiem jest na pewno od strony tłoczków. Drugi słabo widać. Musiałbym podejść i sprawdzić bo nie pamiętam. Question Wink

Rozumiem, że u Ciebie jest odwrotnie? Ten bez uszka jest dopasowany do tłoczka? Czy o to chodzi?

Sprawa dość ciekawa, ja miałem klocki Tokico Toyo (pierwszy montaż?) 2x, teraz EBC i zawsze okładzina była tak samo.

BTW - zapodaj foto tych klocków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 15:35, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zefir




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie

PostWysłany: Śro 19:36, 12 Lut 2014 Powrót do góry

Klocki do rocznika -96

Image

Klocki od rocznika 96-

Image

Jak widać w roczniku od 96 w jednym klocku jest dodatkowe uszko..
Przerabiałem temat, bo mam VX '96 kupiłem klocki do rocznika 96, a okazało się że mam starsze zaciski i musiałem klocki wymieniać na te bez dodatkowego uszka..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 16:25, 13 Lut 2014 Powrót do góry

zefir napisał:

Klocki od rocznika 96-

Dzięki koledzy. zefir - mam 96 rocznik i klocki z 2 fotki. Numer polega na tym, że obrys obu klocków jest identyczny z tymi, które wyjąłem z zacisku, tylko okładziny są z odwrotnej strony. W międzyczasie dotarłem już do mojego moto i stwierdziłem, że nie ma możliwości tych klocków zamienić stronami. Czeka mnie więc jeszcze jednak wizyta w sklepie, gdyż Pan sprzedawca ewidentnie się pomylił. Pewnie Suzuki w maruderze zrobiło zaciski z odwrotnym mocowaniem klocków o takim samym kształcie. Dziękuję za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 17:30, 13 Lut 2014 Powrót do góry

Wystarczy że maruder ma tarczę z drugiej strony, wtedy zacisk jest odbiciem lustrzanym i klocki też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
leśnik




Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zDolny Śląsk - Głogów

PostWysłany: Wto 8:22, 25 Mar 2014 Powrót do góry

Witam
A czy ktoś mógłby mi napisać jak ten mniejszy klocek ze zdjęcia nr 1( VX do 96 roku) jest trzymany w zacisku.
Czy powinien być jakoś zabezpieczony w zacisku?

Regenerowałem zacisk i zapomniałem zrobić zdjęcie przed rozbiórką. Teraz jak go złożyłem i włożyłem klocki, to ten mniejszy(od strony tłoczków) mi trochę lata i mam wrażenie że podczas jazdy wypadnie :/
Po 96 jest prosto bo klocek ten ma oczko i wszystko jest jasne.

Jakieś zdjęcie by mi bardzo pomogło

Tak wgóle to po przeczytaniu tego wątku mam wrażenie, że coś mam z tym zaciskiem pomieszane. Czym się różni zacisk do 96 od tego po 96?
U mnie m.in tłoczki są różnej wielkości

Z góry dzięki. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leśnik dnia Wto 8:37, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 12:07, 25 Mar 2014 Powrót do góry

Hej!

Po '96 tłoczki mają taką sama średnicę.

Przed '96 jest chyba taka możliwość, że zużyty klocek może wypaść - kiedyś rozmawiałem o tym z Lacjo na zlocie. Więc raczej jest on tylko trzymany w zacisku i blokowany z drugiej strony przez tarczę.

Tak mi się wydaję, ale na 100% pewny nie jestem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 19:05, 25 Mar 2014 Powrót do góry

Omawiany klocek wchodzi w swoje miejsce i jest dociskany od spodu blaszką idącą przez prawie całą szerokość. Dodatkowo zastosowane są 2 małe blaszki po bokach.
Jak dziś może złożę 2 zacisk to zrobię foty z tym, że będzie to odbicie lustrzane twojego zacisku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Czw 18:44, 18 Wrz 2014 Powrót do góry

Ja dziś wymieniałem klocki z przodu ( TOKICO na EBC FA129). Nie mogłem założyć ich na tarcze bo za dużo okładziny było, a cylinderki nie chciały więcej wejść. Kombinowałem co tu zrobić i odkręciłem śrubkę przy zaciskach... poleciała kapka płynu hamulcowego:D Zakręciłem z powrotem i zacząłem pompować rączką przy kierownicy te cylinderki, żeby wyszły jak najwięcej, wtedy zobaczyłem, że na samej górze na tych cylinderkach jest sporo czarnego nalotu (pewnie ze zdartej starej gorącej okładziny), wyczyściłem to WD40, potem rozpuszczalnikiem, żeby się mi nic tam nie ślizgało bo te WD40 takie oleiste jest jak ktoś nie wie:)
Pojeździłem chwilkę i jakiejś rewelacji nie ma ze 100km/h droga hamowania 100m, albo te WD40 jeszcze gdzieś tam jest niedomyte albo te klocki takie lipne, bo na starych klockach to ze 100km/h dużo mniejsza droga hamowania była, tylko że tam już miałem przy rączce ustawione na 4 a na nowych ma 1. Teraz jakoś dziwnie daleko od palców się zrobiła ta rączka, w weekend pośmigam i zobaczę jak te EBC się spisują na mieście i na prostych:)
A może ktoś sprawdzał jaką ma drogę hamowania ze 100km/h ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 22:41, 18 Wrz 2014 Powrót do góry

A pomyślałeś może o spokojnym zjechaniu początkowej warstwy na klocku przez spokojne hamowanie? Jeśli nie i od razu będziesz na max heblował to po pierwsze klocki mogą się zeszklić a po drugie muszą się ułożyć do tarczy, której z klockami zapewne nie zmieniałeś i idealnie gładka też nie jest. Przeleć ze 100-200km spokojnie hamując i później przy ostrym hamowaniu powinieneś czuć już znacznie lepiej hamulce


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
jadeMotorem




Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pełczyce

PostWysłany: Pią 2:45, 19 Wrz 2014 Powrót do góry

pierwszy raz wymieniałem, to nie wiedziałem, że tak trzeba. Dzięki za pomoc:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:40, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

EBC raczej dobre, powinny dobrze hamować.

Jak odkręcałeś odpowietrznik lub śrubę przy przewodzie zacisku to może układ się zapowietrzył? Warto by było to sprawdzić - pompujesz kilka razy, trzymasz klamkę a potem odkręcasz odpowietrznik (dobrze założyć na niego przewód), potem zakręcasz, puszczasz klamkę. I tak kilka razy. W ten sposób usuniesz powietrze z przewodu i zacisku, które mogło się tam ewentualnie dostać.

Reszta j. w. - Dis ma rację - klocek musi się trochę ułożyć, zwłaszcza, jak tarcza już nie jest równa. No i pierwsze hamowania raczej powinny być z tych "delikatniejszych".

Druga uwaga, regulacja przy klamce nie powinna w zasadzie mieć nic wspólnego z klockami. To jest tylko dla wygody kierowcy i zależy od długości dłoni itd. To dziwne, że klamka jest teraz inaczej ustawiona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lukszk6518




Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb. woj.łódzkie

PostWysłany: Śro 16:41, 03 Kwi 2019 Powrót do góry

Witajcie..
Podziele sie i Ja swoaja wojaczka z zaciskiem przednim...
kazdy z Nas pisze co i jak i wogole, wszystko fajnie
tylko problem jest z czsciami zamiennymi,natrafilem na przypadek ze zamowiony zestaw naprawczy zaisku wg katalogi i nr ramy okazal sie do bani.
Posiadam VX z 96r. i komus zaosczzsdze problemow...
zestaw naprawczy to.BCF 405 wpisujac na allegro
a przewod w oplocie stalowym wszyscy sa za Hell... ok ale po co tak tyle placic skor piszac ATV 900mm na allegro...wyjdzie spora roznica ...sami zobaczcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin