Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Śro 10:50, 30 Mar 2011 |
|
gratuluję zakupu. mógłbyś zmierzyć grubość takiej nowiutkiej tarczy? będziesz chyba pierwszym, kto poda stan rzeczywisty |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:56, 30 Mar 2011 |
|
Nie ma problemu, we czwartek wieczorem lub piątek przed południem podam wymiar, bo aktualnie jestem na studiach.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:40, 03 Kwi 2011 |
|
Witam
Niestety nie mam suwmiarki, ale tarcza ma około 6.5mm.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pon 15:13, 04 Kwi 2011 |
|
hmm.. jak na przednią tarcze to całkiem sporo.. minimum wg serwisówki z przodu to 5,0 mm.. dzięki za info, trochę mnie zasmuciło, ale ok |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 15:16, 04 Kwi 2011 |
|
Jak na przód to bardzo gruba bo chyba tyle to ma seria z tyłu a z przodu jest zdecydowanie cieńsza. Oby się wolno zużywała i dobrze hamowała. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Pią 9:46, 26 Sie 2011 |
|
Odświeżam temat - Arti - mógłbyś jeszcze spróbować skombinować suwmiarkę i dokładnie zmierzyć grubość swojej tarczy?
Planuję dorabiać u kogoś i pasowałoby wiedzieć pewny wymiar grubości,
pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:44, 26 Sie 2011 |
|
Witam serdecznie.
W tej chwili nie mogę tego zrobić, bo jestem z Anglii i wracam dopiero za 3 tygodnie, ale napiszę do domu i napewno ktoś to zmierzy dokładnie.
A tak na marginesie po założenu tarczy nowych łożysk okazało się, że jest bicie przy hamowaniu, po dokładniejszym obejżeniu koła podczas jazdy widać jak delikatnie jest krzywa felga. Dlatego też przymierzam się do zakupu innej. Chyba że da się to jakoś zrobić, macie sugestie? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arti dnia Pią 15:47, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 0:05, 27 Sie 2011 |
|
Gumowy młotek... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 1:47, 30 Sie 2011 |
|
Witam
Tarcza ma dokładnie 5,5mm, także przysłowie się sprawdziło, że "Na oko to chłop w wszpitalu umarł" i od razu przepraszam za błędne dane wcześniej.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arti dnia Wto 1:48, 30 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Czw 12:36, 22 Wrz 2011 |
|
thx, Arti,
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Nie 22:09, 25 Wrz 2011 |
|
Czemu pytałem, otóż planuję dorobienie nowej tarczy. A że będzie robiona na zamówienie przez profesjonalistów, to zamieram zmodyfikować hampel mojego bolida przez zdecydowane zwiększenie jej średnicy, co znacząco zwiększy siłę hamowania.
Projekt widzicie poniżej. Kreskowany okrąg to jak zapewne się domyślacie granica powierzchni hamującej.
Wzór jest tylko i wyłącznie mojego autorstwa i jak widzicie różni się nieco od oryginału. Sądzę, że jest nieźle Planowana średnica to 380mm w miejsce obecnych 310mm. Oczywiście wiąże się to ze zdystansowaniem zacisku, ale to już formalność.
Na razie jeszcze szukam oznaczenia stali z jakiej to będzie robione, mam to przedyskutować z fachowcem od ulepszania stali i potem puszczam proces w ruch. Planuję wyrobić się do wiosny
Na bieżąco będę zapodawał info w tej sprawie.
W planie jeszcze jedna poważna wizualna przeróbka, ale o tym później
Pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:20, 25 Wrz 2011 |
|
Shrequ a czy jakikolwiek motocykl (poza buellem) ma fabrycznie tarczę większą niż 320mm??? Buell ma mocowaną do zewnętrznego rantu felgi to może mieć taką. Średnica faktycznie może mieć wpływ na siłę hamowania ale czy warto aż tak dużą tarczę robić?? Zaciski w takim przypadku także przydały by się inne, o większej powierzchni klocków i dociskających je tłoczków. Dystanse do zacisku na taką tarczę musiały by być precyzyjnie zrobione bo najmniejszy luz i lądujesz na klacie przygnieciony przez maszynę!! Nie mniej powodzenia i jak się dobrze sprawdzi zapewne więcej osób spróbuje uskutecznić hample u siebie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Wto 23:43, 27 Wrz 2011 |
|
dis, pierwsza sprawa, zacisk zostaje ten sam, bo na większym ramieniu potrzebna jest mniejsza siła do tak samo skutecznego hamowania, tym samym - ten sam zacisk będzie tutaj znacznie skuteczniejszy niż teraz
co do średnicy, rzeczywistość zweryfikowała mój plan, średnica wyniesie 370mm i jedynym jej minusem będzie przymusowe odkręcenie tarczy przy wymianie klocków - inaczej tarcza nie zejdzie z zacisku, mimo to podejmuję temat i do wiosny zamierzam go zrealizować,
pozdrawiam
shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pon 3:46, 03 Paź 2011 |
|
A nie prościej jest założyć koło z gs500 o mniejszej średnicy ? i tarcze z Vx'a tarcza pasuje bez problemu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 9:58, 03 Paź 2011 |
|
David no chyba trochę przesadziłeś. GS ma koło z tarczą na prawą stronę a nie na lewą i w dodatku ma tarczę pływającą z małym otworem na ośkę a VXowa tarcza jest stała i ma znacznie większy otwór środkowy!! Już na 1 rzut oka widać że tarcza z VXa nie podpasuje do koła od GSa!! W GS licznik jest jak w VX z lewej! Zmiana koła = zmiana zacisku i lag i tarczy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|