Autor |
Wiadomość |
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Pią 9:40, 01 Lip 2011 |
|
co jest z tylną oponą?
mam w swoim założone metzeler lasertec z tyłu 150/70 i zauważyłem że lewa strona opony - rant płaszcza jezdnego jest zaokrąglony tak jak by ocierał o wał, a faktycznie szczeliny pomiędzy oponą a wałem praktycznie nie ma wcale.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 10:45, 01 Lip 2011 |
|
Czucz wstawiaj linki do zdjęć które chociaż wyświetla!
Nie jest możliwością by dobrze założone koło ocierało o wał. Z lewej strony limituje to sam dyferencjał. Warto by było sprawdzić czy ktoś zakładając koło nie zapomniał o tulejce na oście która zapewnia odpowiednią odległość koła od wału (robi za tulejke dystansową). Sprawdź też z prawej strony czy masz wszystkie elementy założone tak jak należy. Warto wspierać się przy tym schematami z alpha-sport.com
Zrób zdjęcie prawej i lewej strony i wstaw tak by można zobaczyć zdjęcia pod linkiem i będzie można coś więcej powiedzieć.
Jeśli przy montażu koła wszystko jest ok to może wahacz krzywy (np. miał strzała w tył).
Sprawdź czy maszyna jest prosta stawiając ją na prostym równym terenie z przednim kołem ustawionym prosto. Przyłóż proste deski bądź pręty równolegle do koła wzdłuż osi i będziesz dzięki temu widział czy maszyna jest prosta czy też są przesunięcia w którąś stronę. w przypadku gdy jest prosta przednie koło powinno być równo pośrodku deseczek z prawej i lewej strony. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pią 17:00, 01 Lip 2011 |
|
możesz jeszcze ustawić Zuzie na centralnej i zakręcić kołem powinno obracać się z lekkim oporem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Pią 17:37, 01 Lip 2011 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pią 19:55, 01 Lip 2011 |
|
o ła.. ładnie ci ociera.. hm w vx na pewno są 150mm z tyłu ? bo ja nie pamiętam. nie może to tylko złe dobrana wysokość bieżnika i balon się zrobił ? zrób jak pisał Dis. ja sprawdził bym czy aby na pewno jest dystans między kardanem a piastą koła. sprawdź tez czy koła nie ma odczuwalnych luzów na boki (na centralnej stopce) może wywaliło ci łożysko jeśli to wina uderzenia w tył motocykla powinieneś odczuć to podczas jazdy ,takie głupie wrażenie jak by ci dupa uciekała na bok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Pią 21:40, 01 Lip 2011 |
|
właśnie że prowadzi się super - przynajmniej mi się tak wydaje, nie odczuwam żadnych niepokojących zniosów ani kołatania tylnym kołem być może że istotnie któryś z wcześniejszych właścicieli nie założył dystansu tak jak to powinno iść. Mam nadzieję że nie jest walnięty wahacz no bo rama raczej nie na to wpływu. Nie mam zbytnio czasu zaglądać do garażu dopiero za tydzień rozbroję koło i porównam z rozpiską. przed tym zabiegiem sprawdzę również równoległość kół według porady "dis-a"
dzięki za wszystkie porady, jak coś ustalę , dam znać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 22:16, 01 Lip 2011 |
|
Ociera dość mocno. Opona na bank jest 150 a wysokość profilu nie ma wpływu na szerokość papcia. Szerokość laczków może się nieznacznie różnić nawet przy tym samym rozmiarze czyli kupując 150 na kole można mieć 155 jak również 145 zależnie od firmy i opony. Taka różnica nie powinna jednakże powodować tak dużego tarcia opony. Sprawdź równoległość przodu i tyłu i będziemy szukali przyczyn na odległość.
Możesz sprawdzić czy masz tulejkę nr. 18 u siebie, jest ona od strony wału i robi za dystans pomiędzy wałem a kołem. Jak tego nie masz może to być przyczyna przesunięcia choć nie wiem czy wtedy nie rozleciał by się szybciej układ zębatek w kole i wale.
Pomiary powiedzą co się dzieje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Pią 22:26, 01 Lip 2011 |
|
"dis" dzięki za super rysunek, czysty przejrzysty i bardziej konkretny jak mój... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 22:32, 01 Lip 2011 |
|
Czucz schematy są właśnie na alpha-sport.com i są tam praktycznie wszystkie maszyny suzuki po rocznikach. Jak byś chciał się zorientować w cenie danego elementu w aso w Polsce będzie ona zbliżona bardzo do tej która jest na stronie (trzeba tylko przeliczyć waluty obce na nasze) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Śro 20:46, 06 Lip 2011 |
|
dziś byłem w garażu: poczyniłem kilka sprawdzeń wg waszych wskazówek;
1.postawiłem na centralną i zmierzyłem równoległość kół tylnego z przednim - niby wszystko ok - ale pomiar raczej mało wiarygodny choćby z uwagi na wytarty jednostronnie rant tylnej opony,
2.sprawdziłem trzymanie koła czy nie padło łożysko - też ok
- nie rozbierałem koła bo nie mam czasu, a wiem że jak rozbiorę będę walczył z problemem do końca.
farba na wahaczu fabryczna - czyli naprawiany nie był
ALE:
zauważyłem że jest różnica w szczelinie pomiędzy felgą a płaszczem piasty wału (nie wiem czy tak to się nazywa) z tyłu jest około 2,5mm z przodu około 0,5mm
wnioskuję że może być ugięta oś,
ale to się okaże po jej wyciągnięciu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 7:35, 07 Lip 2011 |
|
oś chyba nie tak łatwo wygiąć.. może właśnie brakuje tej tulei, to mogłoby spowodować wygięcie osi lub po prostu luz jaki widzisz, a oś może jest prosta. nie ma rady, musisz rozebrać koło. radziłbym po rozebraniu zawieźć je gdzieś do wyważenia. jeśli oś jest krzywa, nie wyważą za cholerę.. choć nie wiem jak na wyważaniu zachowa się przy prostej osi, ale braku tulei, być może tak samo.. no trzeba rozebrać.. musisz znaleźć te 2 h.. (dla wprawnego pewnie mniej) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Czw 21:51, 07 Lip 2011 |
|
Przecież koło wyważa się na wyważarce a nie na motocyklu i nie używa sie do tego orginalnej osi oraz dystansów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 7:31, 08 Lip 2011 |
|
prawda, mój błąd! dobrze że naprostowałeś moje bzdury w ten sposób można sprawdzić tylko czy łożysko trzyma się kupy.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Pią 11:06, 08 Lip 2011 |
|
czucz1 - pytanie:
Czy nie masz wsadzonej jakiejś lewej wkładki między wahacz a obudowę dyfra w miejscu gdzie się łączą - skręcane trzema śrubami?
Mi się to nasunęło, bo gdyby ta wkładka/uszczelka była dorabiana lub z innego motocykla, to tu może być zonk. Dla każdego motocykla indywidualnie, fabrycznie, ta wkładka jest wpasowywana, luknij tam.
Pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czucz1
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie
|
Wysłany:
Pią 20:29, 08 Lip 2011 |
|
dzięki shrequ, popatrzę i tam, masz rację że tam może być jakaś przyczyna |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|