FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 co jest nie tak z tylną oponą Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Pią 9:40, 01 Lip 2011 Powrót do góry

co jest z tylną oponą?
mam w swoim założone metzeler lasertec z tyłu 150/70 i zauważyłem że lewa strona opony - rant płaszcza jezdnego jest zaokrąglony tak jak by ocierał o wał, a faktycznie szczeliny pomiędzy oponą a wałem praktycznie nie ma wcale.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 10:45, 01 Lip 2011 Powrót do góry

Czucz wstawiaj linki do zdjęć które chociaż wyświetla!

Nie jest możliwością by dobrze założone koło ocierało o wał. Z lewej strony limituje to sam dyferencjał. Warto by było sprawdzić czy ktoś zakładając koło nie zapomniał o tulejce na oście która zapewnia odpowiednią odległość koła od wału (robi za tulejke dystansową). Sprawdź też z prawej strony czy masz wszystkie elementy założone tak jak należy. Warto wspierać się przy tym schematami z alpha-sport.com
Zrób zdjęcie prawej i lewej strony i wstaw tak by można zobaczyć zdjęcia pod linkiem i będzie można coś więcej powiedzieć.
Jeśli przy montażu koła wszystko jest ok to może wahacz krzywy (np. miał strzała w tył).
Sprawdź czy maszyna jest prosta stawiając ją na prostym równym terenie z przednim kołem ustawionym prosto. Przyłóż proste deski bądź pręty równolegle do koła wzdłuż osi i będziesz dzięki temu widział czy maszyna jest prosta czy też są przesunięcia w którąś stronę. w przypadku gdy jest prosta przednie koło powinno być równo pośrodku deseczek z prawej i lewej strony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 17:00, 01 Lip 2011 Powrót do góry

możesz jeszcze ustawić Zuzie na centralnej i zakręcić kołem powinno obracać się z lekkim oporem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Pią 17:37, 01 Lip 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 19:55, 01 Lip 2011 Powrót do góry

o ła.. ładnie ci ociera.. hm w vx na pewno są 150mm z tyłu ? bo ja nie pamiętam. nie może to tylko złe dobrana wysokość bieżnika i balon się zrobił ? zrób jak pisał Dis. ja sprawdził bym czy aby na pewno jest dystans między kardanem a piastą koła. sprawdź tez czy koła nie ma odczuwalnych luzów na boki (na centralnej stopce) może wywaliło ci łożysko jeśli to wina uderzenia w tył motocykla powinieneś odczuć to podczas jazdy ,takie głupie wrażenie jak by ci dupa uciekała na bok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Pią 21:40, 01 Lip 2011 Powrót do góry

właśnie że prowadzi się super - przynajmniej mi się tak wydaje, nie odczuwam żadnych niepokojących zniosów ani kołatania tylnym kołem być może że istotnie któryś z wcześniejszych właścicieli nie założył dystansu tak jak to powinno iść. Mam nadzieję że nie jest walnięty wahacz no bo rama raczej nie na to wpływu. Nie mam zbytnio czasu zaglądać do garażu dopiero za tydzień rozbroję koło i porównam z rozpiską. przed tym zabiegiem sprawdzę również równoległość kół według porady "dis-a"
dzięki za wszystkie porady, jak coś ustalę , dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 22:16, 01 Lip 2011 Powrót do góry

Ociera dość mocno. Opona na bank jest 150 a wysokość profilu nie ma wpływu na szerokość papcia. Szerokość laczków może się nieznacznie różnić nawet przy tym samym rozmiarze czyli kupując 150 na kole można mieć 155 jak również 145 zależnie od firmy i opony. Taka różnica nie powinna jednakże powodować tak dużego tarcia opony. Sprawdź równoległość przodu i tyłu i będziemy szukali przyczyn na odległość.

Image
Możesz sprawdzić czy masz tulejkę nr. 18 u siebie, jest ona od strony wału i robi za dystans pomiędzy wałem a kołem. Jak tego nie masz może to być przyczyna przesunięcia choć nie wiem czy wtedy nie rozleciał by się szybciej układ zębatek w kole i wale.
Pomiary powiedzą co się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Pią 22:26, 01 Lip 2011 Powrót do góry

"dis" dzięki za super rysunek, czysty przejrzysty i bardziej konkretny jak mój...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 22:32, 01 Lip 2011 Powrót do góry

Czucz schematy są właśnie na alpha-sport.com i są tam praktycznie wszystkie maszyny suzuki po rocznikach. Jak byś chciał się zorientować w cenie danego elementu w aso w Polsce będzie ona zbliżona bardzo do tej która jest na stronie (trzeba tylko przeliczyć waluty obce na nasze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Śro 20:46, 06 Lip 2011 Powrót do góry

dziś byłem w garażu: poczyniłem kilka sprawdzeń wg waszych wskazówek;
1.postawiłem na centralną i zmierzyłem równoległość kół tylnego z przednim - niby wszystko ok - ale pomiar raczej mało wiarygodny choćby z uwagi na wytarty jednostronnie rant tylnej opony,
2.sprawdziłem trzymanie koła czy nie padło łożysko - też ok
- nie rozbierałem koła bo nie mam czasu, a wiem że jak rozbiorę będę walczył z problemem do końca.
farba na wahaczu fabryczna - czyli naprawiany nie był
ALE:
zauważyłem że jest różnica w szczelinie pomiędzy felgą a płaszczem piasty wału (nie wiem czy tak to się nazywa) z tyłu jest około 2,5mm z przodu około 0,5mm
wnioskuję że może być ugięta oś,
ale to się okaże po jej wyciągnięciu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 7:35, 07 Lip 2011 Powrót do góry

oś chyba nie tak łatwo wygiąć.. może właśnie brakuje tej tulei, to mogłoby spowodować wygięcie osi lub po prostu luz jaki widzisz, a oś może jest prosta. nie ma rady, musisz rozebrać koło. radziłbym po rozebraniu zawieźć je gdzieś do wyważenia. jeśli oś jest krzywa, nie wyważą za cholerę.. choć nie wiem jak na wyważaniu zachowa się przy prostej osi, ale braku tulei, być może tak samo.. no trzeba rozebrać.. musisz znaleźć te 2 h.. (dla wprawnego pewnie mniej)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mariusz1209




Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:51, 07 Lip 2011 Powrót do góry

Przecież koło wyważa się na wyważarce a nie na motocyklu i nie używa sie do tego orginalnej osi oraz dystansów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pią 7:31, 08 Lip 2011 Powrót do góry

prawda, mój błąd! dobrze że naprostowałeś moje bzdury Wink w ten sposób można sprawdzić tylko czy łożysko trzyma się kupy..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Pią 11:06, 08 Lip 2011 Powrót do góry

czucz1 - pytanie:
Czy nie masz wsadzonej jakiejś lewej wkładki między wahacz a obudowę dyfra w miejscu gdzie się łączą - skręcane trzema śrubami?
Mi się to nasunęło, bo gdyby ta wkładka/uszczelka była dorabiana lub z innego motocykla, to tu może być zonk. Dla każdego motocykla indywidualnie, fabrycznie, ta wkładka jest wpasowywana, luknij tam.
Pozdrawiam
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czucz1




Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dukla - podkarpackie

PostWysłany: Pią 20:29, 08 Lip 2011 Powrót do góry

dzięki shrequ, popatrzę i tam, masz rację że tam może być jakaś przyczyna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin