FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zabić świerszcza w tłumiku Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Rafał




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:15, 03 Gru 2006 Powrót do góry

Zbliża się zima i chciałbym usunąć świerszcza z tłumika ponieważ trochę drażni ucho (szczególnie jak sięę rozgrzeje) vx jest z roku 1990 więc fabryczna wada daje o sobie znać-Może ktoś rozbierał tłumik i może mi powiedzieć jak to w środku wygląda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Iwansky




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Czw 18:39, 07 Gru 2006 Powrót do góry

Ja lubiłem swojego świerszczyka. Tak fajnie doprowadzał mnie do szału Smile. Pamiętam że rozebranie tłumików w vxie jest dostć ciężkie, bo po rozwierceniu nitów pokrywka trzyma się dalej.
Pozdrawaiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rafał




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:09, 08 Gru 2006 Powrót do góry

I co dałeś spokój czy rozbierałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Iwansky




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Pią 12:58, 08 Gru 2006 Powrót do góry

Zostało tak do końca, bo nigdy nie miałem czasu żeby to zrobić. Pamiętam że znalazłem jakieś materiały na ten temat na Niemieckim forum i wniosek płynął z nich taki że jest to czynność trudna i wcale nie łatwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rafał




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:12, 08 Gru 2006 Powrót do góry

Dzięki - poczekam jeszcze może ktoś kiedyś rozbierał bo na siłę nic nie zrobię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guti




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:36, 03 Mar 2007 Powrót do góry

2 sposoby które znam jeden zrobiłem drugi ma kolega oba sie sprawdzają i dają rade na dłoższą mete jak sa solidnie zrobione . Niestety (lub stety bo zyskamy pieknydzwięk) żeby to usunąć trzeba rozebrać (na częsci pierwsze i zrobić własny wkład tlumiacy ) lub kupic wydechy przelotowe akcesoryjne (koszt niestety) . Swierszcz jest ponieważ wnetrzości korodują i się sie luzuje cały element tłunimiacy i jest to gwiżdzenie czy jak kto tam sobie nazwie . Rozebralem tlumiki i zrobiłem własne tłumienie (rurka gęsto nawiercona wiertło 4mm owinieta kocem strażackim na ciasno wszstko wznocniłem zeby sie nie luzowało i wspawałem w obudowe tłumika -Efekt nic nie gwizdze i jest bas piekny dzwiek (jak dla mnie ) drugie wyjscie bardzie kosztowne to albo kupujemy tłumiki przelotowe akcesoryjne wtedy trzeba dac podkładke pomiędzy tłumikiem a kolektorem wydech zmniejszająca srednice przelotu o 25% zeby wytworzyć podcisnienie i nie wymieniać dysz i nie podnosić poziomów paliwa , lub kupic akcesoryjne tłumiki do Vx z tłumieniem (ale takich jeszcze nie widziałem wiem ze są ale nie spotkałem) . Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pietrucha77




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:16, 09 Sty 2008 Powrót do góry

Witam w zwiazku z chwilowa przerwa w sezonie postanowilem sie zajac swierszczem, przy okazji chromowania wydechow. Mam na obu pamiatki po szlifach, ktore przezyj moj bajk. Sa na nich ryski i male wgnioty , ktore czesciowo zeszlifuje , napawam MAGiem a reszte polutuje srebrem. Zastanawiam sie czy nie mozna byloby od razu ponawiercac tlumnikow i przez te otwory pospawac solidnie tuby z wkladami. Ciekawi mnie czy swierszcz sie pozniej odezwie po takiej ingerencji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietrucha77 dnia Śro 19:22, 09 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rafał




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:06, 09 Sty 2008 Powrót do góry

No i zlokalizowałem świerszcza.mieszka on nie tam gdzie myślałem - nie w tłumiku lecz to rura wydechowa dzwoni.Jako ,że jest to pierwszy sygnał do tego ze kolanka mogą zacząć nabierać kolorów tęczy chcę to zrobić jak najszybciej.Postanowiłem w niewidocznym miejscu zewnętrznej rury zrobić małą dziurkę i wstrzyknąć jakiś klej odporny na wysoką temperaturę.W nowym sezonie 2008 napiszę jak to się sprawuje.pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vitek




Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 8:04, 04 Lut 2014 Powrót do góry

Witam.. Świerszczy w prawym kolanku po rozgrzaniu, jeszcze nie rozbierałem, ja jakies pomysły jak usunąć ten problem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 12:06, 04 Lut 2014 Powrót do góry

Sprawdź czy nie masz wewnętrznej ścianki gdzieś pękniętej przy wyjściu z cylindra, jeśli tak to mały spaw od środka i może się poprawić. Dziwi mnie tylko, że w kolanku bo zwykle świerszcz pojawia się na skutek przepalenia przegród w tłumiku!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Sob 2:16, 08 Lut 2014 Powrót do góry

Odradzam zabawy z wstrzykiwaniem kleju. Szkoda zachodu, wibracje, temperatura i prędkość wylotowa spalin szybko wykruszą masę. Ceramiczny spiek pewnie byłby najlepszym lekarstwem na nasze kolanka ale to w domowym wykonaniu raczej nie wchodzi w grę. Jeśli znajdziesz miejsce ubytku możesz spróbować poszukać kogoś kto wspawa wewnątrz łatkę ze stali kwaso-żaro-odpornej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sob 19:56, 08 Lut 2014 Powrót do góry

vitek napisał:
Witam.. Świerszczy w prawym kolanku po rozgrzaniu, jeszcze nie rozbierałem, ja jakies pomysły jak usunąć ten problem ?


Z ciekawości, jakie były by objawy niedomykającego się lub wypalonego zaworu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Nie 12:55, 09 Lut 2014 Powrót do góry

A propos zaworu - wyjdzie Ci słabe sprężanie na cylindrze jeśli będzie nadpalony i bardzo słabe albo brak przy nie domykającym się


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 13:07, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Ikis napisał:

Z ciekawości, jakie były by objawy niedomykającego się lub wypalonego zaworu ?


Prawdopodobnie utrudniony rozruch, wolniejsze nagrzewanie się cylindra, odczuwalnie zmniejszenie osiągów.

Co do dźwięku - w samochodzie (1,2, 8V) nie było nic słychać, ale jeden wydech był. Tu może coś by było, kto wie?

A w przypadku diagnozowania dokładnie jak Szuwar podał - kompresja siądzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
vitek




Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 8:54, 07 Kwi 2014 Powrót do góry

Troche to trwało ale w koncu zabrałem sie za swierszcza w kolanku wydechowym, był tam gdzie myslałem, czyli wewnnętrzna rura pękła i świerszczyła, na szczescie dało sie pospawać i po sprawie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin