Autor |
Wiadomość |
jack874
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek
|
Wysłany:
Sob 23:58, 14 Cze 2008 |
|
witam od niedawna jeżdżę vx-em i niedawno zarejestrowałem się na forum. Zrobiłem na nim około 300 km i zauważyłem że kolanko zaraz na wyjściu z przedniego cylindra zrobiło się lekko żółte. No pamiętam ale kiedy go kupowałem to chyba tego nie było. Dodam że jeżdżę spokojnie gdyż wiem że ten silnik nie lubi wysokich obrotów.Rozmawiałem z kolega, który też jeździ vx i mówi że tylni cylinder ma gorsze chłodzenie i że on bardzo ostro jeździ i u niego to dopiero wydech ma kolor.Ale przecież tutaj jest chłodzenie ciecza . Jesli ktoś może wie co może być tego przyczyna to proszę o informację ( motocykl jest rocznik 93 i ma przebieg 39000 - potwierdzony).Czy może to być zła regulacja gaźników? Motocykl miał rozwiercone tłumiki tzn. wyciągnięte te końcowe dekielki i nawiercone dodatkowe cztery otwory. Ja zanitowałem wszystkie bo dla mnie był za głośny, ale to się stało przed tą operacją dlatego nie mam pojęcia w czym rzecz. Czytałem że mogła przerdzewieć środkowa rura i może sie dlatego tak dziać ale pewności nie ma.
ps. znam się trochę na mechanice, ale nie tak bardzo dlatego z góry przepraszam za obecne i przyszłe słownictwo zbyta mało fachowe.pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Pon 10:15, 16 Cze 2008 |
|
Witam kolego!! Najprawdopodobniej wina lezy w złym składzie mieszanki paliwowo-powietrznej. Najlepiej to przepucuj sobie gazniory wyreguluj zaworki i gazniory.Moze byc rowniez tak ze zawor wydechowy ma za mały luz (jest podwieszony) i całe to ku...skie ciepło ze spalania wydostaje sie przez nieszczelny zawór do wydechu i powstaja kolorowe kolanka. Dodam ze w moim Vxie robiłem remont przy 50tys km.I łancuchy wymieniłem pierscienie tez juz były zuzyte a dwa zawory nadpalone!!! Tak wiec pilnuj luzow zaworowych! Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jack874
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek
|
Wysłany:
Pon 23:07, 16 Cze 2008 |
|
Wielkie dzięki. Motocykl mam od niedawna więc nie zdążyłem wszystkiego przy nim porobić - normalne po zakupie używanego sprzętu. Ale niestety to są koszty a wiadomo że jak się kupuje pierwszy poważniejszy sprzęt to zazwyczaj wydaje się cała kasę i potem zaczyna jej brakować. Ale jeśli to tak istotne to zrobię to w pierwszej kolejności ażeby ustrzec się przed poważniejszą naprawą. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zajonc
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 20:27, 17 Cze 2008 |
|
Jeżeli było dłubane przy wydechach, czyli zmieniany był przelot przez nawiercanie to "prawie napewno" zmienił się skład mieszanki - zbyt uboga, przez co większa temperatura spalania i przebarwione kolanka. Regulacja gaźników się sprzętowi należy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jack874
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek
|
Wysłany:
Śro 0:12, 18 Cze 2008 |
|
Witam tak też zrobię . Znalazłem gościa który ma potrzebny sprzęt, jeździ i puszką i motocyklem, jest mechanikiem i za ok.200 PLN zrobi mi i zawory i gaźniki tym bardziej że teraz znowu jest praktycznie powrót do fabrycznego stanu wydechu. Mieszkam w niedużym mieście ( Turek między Koninem i Kaliszem) i trudno jest znaleźć kogoś sensownego kto pomoże a nie spierd...i. Korzystając z okazji może ktoś wie co powoduje taki ,, metaliczny świst,, przy dodaniu gazu w vx z całkowicie fabrycznym wydechem. Mnie osobiście to sie bardzo podoba ale już u siebie chyba tego nie zdołam uzyskać. Z tym samym gościem rozmawiał mój brat ( ma cbr900r), kupił do niej tłumik przelotowy i gość też mu polecił zrobić regulację gdyż mogą mu się zawory powypalać a szkoda cbry bo ma bardzo zdrowy piec i chodzi niesamowicie ale nie ma to jak nasze vx. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Robol
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włoszczowa/Warszawa
|
Wysłany:
Śro 20:34, 25 Cze 2008 |
|
Ten metaliczny świst to efekt przepalonych tłumików. Standardowa sprawa w VXach, często również występuje w innych sprzętach, np Kawa ER5. Więcej na ten temat w którymś z postów o świerszczu w tłumiku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jack874
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek
|
Wysłany:
Śro 21:50, 25 Cze 2008 |
|
Witam no jeśli to jest faktycznie wina przepalonych tłumików to dam sobie spokój z uzyskiwaniem tego efektu. Pytałem dlatego że jestem nowym członkiem na forum i vx-a mam od niedawna więc nie znam wszystkich jego bolączek. Po prostu ciekawiło mnie to gdyż mam kumpla, który ma vx - a z tego samego roku, z większym przebiegiem i kupił go tydzień po mnie od tego samego gościa ( zresztą sam mu go znalazłem), ma całkowicie fabryczny wydech i u niego ten efekt jest a u mnie przy zanitowanych tłumikach, które wcześniej były rozwiercone , tego nie ma. Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jack874
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek
|
Wysłany:
Sob 9:30, 23 Sie 2008 |
|
Witam kolegów. Może ktoś z Was wie gdzie można kupić tłumiki do Vx w dobrym stanie nieprzerdzewiałe i bez rys i wgniotów( patrząc na allegro nie wiem czy takie znajdę) a nawet może całe wydechy razem z kolankami za rozsądną cenę. Wkurza mnie już to rzężenie, grechotanie itp. A mam jeszcze pytanie jest jeszcze na forum anioł ciemności z turku ( ja też jestem z turku) - kiedyś co pisał o wymianie wydechów w vx. Chętnie pogadałbym na ten temat i może coś zobaczył na żywo no bo to prawie po sąsiedzku. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Pon 23:43, 25 Lut 2013 |
|
Witam Panowie po dwuch miesiacach odpalilem,ZUZANNE, mile zaskoczenie za drugim razem przemuwila,ale zaskoczylo mnie zjawisko grzania kolanka ,drugiego wydechu.Mozna byloby okreslic to ze zlapalo temperature w ciagu dwuch sekund.Sprawdzajac pierwszego roznica ogromna przez chwile myslalem ze jedynka nie pracuje,ale wszystko oky.Czytajac na ten temat na forum czeka mnie jednak regulacja zaworow ,mozna by powiedziec ze to mam juz obcykane dzieki Waszym poradom.napewno czeka mnie teraz regulacja gaznikow .Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 0:10, 26 Lut 2013 |
|
Jak po 2 sekundach wydech jest bardzo ciepły to nie będzie wina gaźników bo nawet najmocniej rozregulowane tak szybko nie podniosą temperatury kolanka. Według mnie możesz mieć dziurkę/dziurę w pierwszej, wewnętrznej rurze i przez to zewnętrzna się tak szybko nagrzewa. Czasem taka sytuacja ma miejsce. A tak p.s. temat ładnie odgrzałeś sprzed 5 lat |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiecho
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow
|
Wysłany:
Pon 13:24, 18 Mar 2013 |
|
Witam Kolegow; dzis zemontowalem wydechy ,oczywiscie urwana sruba obejmy nie bylo szans po kilku razowym dawkowaniu wd 40 Samo zdjecie poszlo prostym sposobem odkrecilem pierwsze kolano 2 cylindra tj, od strony hamulca ,oraz przy stopce pasazera ,odciagajac od cylindra poruszylem kilka razy ,i gotowe dla pamiec przymocowac flansze tasma by nie zjechala .Mozna porysowac silnik .drugie kolanko poszlo spoko .Chce wrocic do tematu jak juz pisalem,barzo szybko laalo temperature kolanko cylindra 1ego .Duzo dalo mi do myslenia wasze rady sklad mieszanki ,zawory itp.Ale gdzies na naszym forum nie pamietam imienia kolega pokazal wspaniale zdjecie rozwarstwione rury ,identyczna szczelina . I juz wiadomo dlaczego szybko lapalo temperature .Nie neguje kolegow porad co do zaworow i mieszanki tez wazne.teraz poprosze o pomoc jaki zastosowac materjal na uszczelnienie ,wiadomo temperatura i jakies cisnienie powstaje przy wydmuchu .Spawanie odpada.Dodam jeszcze po poruszaniu wydechem chlupie woda pomiedzy rurami ,efekt palenia w niskiej temperaturze .Wydechy ogolnie sa w miare wiadomo lata robia swoje.pozdrawiam iczekam na pomoc Wiecho |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Pon 15:11, 18 Mar 2013 |
|
Też już kiedyś myślałem nad tym problemem. Jeden pomysł jaki mi przyszedł do głowy to zwinąć z blachy żaroodpornej tulejkę z małym kołnierzem i wcisnąć ją w kolanko na masę wysokotemperaturową. pozostaje kwestia wyprofilowania tulejki tak, żeby chroniony był odcinek zewnętrzny kolanka. Drugi pomysł to dorobić maskownice kolanka z kwasówy a trzeci to opanować technikę gięcia rury w rurze i dorabiać innym kolana za kasę a przy okazji sobie też zrobić jeden komplet:) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szuwar dnia Pon 15:12, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Olo_opole
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:17, 03 Maj 2013 |
|
Mój VX ma na liczniku 56 tysięcy, z czego 8 należy do mnie. Pewnie przebieg ma większy ale oba kolanka są w porządku i się nie przebarwiły nigdzie. Rozmawiałem tez na ten temat z moim kolega, który też ma VX i stwierdził, że one tak mają jak ktoś dobrze daje w p…. maszynie. I po krótkim zastanowieniu stwierdziłem, że to może być faktycznie przyczyna. Metal bardzo mocno się przecież przegrzewa. A ja nie kręcę silnika ponad 6000, bo i po co? VX nie jest demonem prędkości ani przyśpieszenia.
--
A jak ktoś jest zainteresowany bliższym poznaniem to na YOUTUBIE są 3 filmiki tej maszynki:
http://www.youtube.com/watch?v=S-PnEVijP9o
http://www.youtube.com/watch?v=ZzdqrVyp728 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Olo_opole dnia Pią 10:59, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kami
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec woj.śląskie
|
Wysłany:
Pią 17:34, 03 Maj 2013 |
|
|
|
|
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Pon 0:55, 06 Maj 2013 |
|
takie przebarwienie to właściwie żadne przebarwienie...
kup sobie pastę techniqll to emalii w castoramie. Zdziała cuda
PS. jakbyś miał "pęknięty" chrom na wydechu i na nim będą się robić przebarwienia to też ta pasta zdejmie to, ale przy takim uszkodzeniu problem powróci.
Kolano w lewym wydechu nie jest tak wystawione na chłodzenie powietrzem jak prawe, więc zawsze będzie szybciej się przebarwiać.
Ja mam w planach owijkę jak u Zyskiego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|