FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 przebarwione kolanko Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Sob 23:58, 14 Cze 2008 Powrót do góry

witam od niedawna jeżdżę vx-em i niedawno zarejestrowałem się na forum. Zrobiłem na nim około 300 km i zauważyłem że kolanko zaraz na wyjściu z przedniego cylindra zrobiło się lekko żółte. No pamiętam ale kiedy go kupowałem to chyba tego nie było. Dodam że jeżdżę spokojnie gdyż wiem że ten silnik nie lubi wysokich obrotów.Rozmawiałem z kolega, który też jeździ vx i mówi że tylni cylinder ma gorsze chłodzenie i że on bardzo ostro jeździ i u niego to dopiero wydech ma kolor.Ale przecież tutaj jest chłodzenie ciecza . Jesli ktoś może wie co może być tego przyczyna to proszę o informację ( motocykl jest rocznik 93 i ma przebieg 39000 - potwierdzony).Czy może to być zła regulacja gaźników? Motocykl miał rozwiercone tłumiki tzn. wyciągnięte te końcowe dekielki i nawiercone dodatkowe cztery otwory. Ja zanitowałem wszystkie bo dla mnie był za głośny, ale to się stało przed tą operacją dlatego nie mam pojęcia w czym rzecz. Czytałem że mogła przerdzewieć środkowa rura i może sie dlatego tak dziać ale pewności nie ma.
ps. znam się trochę na mechanice, ale nie tak bardzo dlatego z góry przepraszam za obecne i przyszłe słownictwo zbyta mało fachowe.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Pon 10:15, 16 Cze 2008 Powrót do góry

Witam kolego!! Najprawdopodobniej wina lezy w złym składzie mieszanki paliwowo-powietrznej. Najlepiej to przepucuj sobie gazniory wyreguluj zaworki i gazniory.Moze byc rowniez tak ze zawor wydechowy ma za mały luz (jest podwieszony) i całe to ku...skie ciepło ze spalania wydostaje sie przez nieszczelny zawór do wydechu i powstaja kolorowe kolanka. Dodam ze w moim Vxie robiłem remont przy 50tys km.I łancuchy wymieniłem pierscienie tez juz były zuzyte a dwa zawory nadpalone!!! Tak wiec pilnuj luzow zaworowych! Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Pon 23:07, 16 Cze 2008 Powrót do góry

Wielkie dzięki. Motocykl mam od niedawna więc nie zdążyłem wszystkiego przy nim porobić - normalne po zakupie używanego sprzętu. Ale niestety to są koszty a wiadomo że jak się kupuje pierwszy poważniejszy sprzęt to zazwyczaj wydaje się cała kasę i potem zaczyna jej brakować. Ale jeśli to tak istotne to zrobię to w pierwszej kolejności ażeby ustrzec się przed poważniejszą naprawą. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zajonc




Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 20:27, 17 Cze 2008 Powrót do góry

Jeżeli było dłubane przy wydechach, czyli zmieniany był przelot przez nawiercanie to "prawie napewno" Wink zmienił się skład mieszanki - zbyt uboga, przez co większa temperatura spalania i przebarwione kolanka. Regulacja gaźników się sprzętowi należy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Śro 0:12, 18 Cze 2008 Powrót do góry

Witam tak też zrobię . Znalazłem gościa który ma potrzebny sprzęt, jeździ i puszką i motocyklem, jest mechanikiem i za ok.200 PLN zrobi mi i zawory i gaźniki tym bardziej że teraz znowu jest praktycznie powrót do fabrycznego stanu wydechu. Mieszkam w niedużym mieście ( Turek między Koninem i Kaliszem) i trudno jest znaleźć kogoś sensownego kto pomoże a nie spierd...i. Korzystając z okazji może ktoś wie co powoduje taki ,, metaliczny świst,, przy dodaniu gazu w vx z całkowicie fabrycznym wydechem. Mnie osobiście to sie bardzo podoba ale już u siebie chyba tego nie zdołam uzyskać. Z tym samym gościem rozmawiał mój brat ( ma cbr900r), kupił do niej tłumik przelotowy i gość też mu polecił zrobić regulację gdyż mogą mu się zawory powypalać a szkoda cbry bo ma bardzo zdrowy piec i chodzi niesamowicie ale nie ma to jak nasze vx. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Robol




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włoszczowa/Warszawa

PostWysłany: Śro 20:34, 25 Cze 2008 Powrót do góry

Ten metaliczny świst to efekt przepalonych tłumików. Standardowa sprawa w VXach, często również występuje w innych sprzętach, np Kawa ER5. Więcej na ten temat w którymś z postów o świerszczu w tłumiku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Śro 21:50, 25 Cze 2008 Powrót do góry

Witam no jeśli to jest faktycznie wina przepalonych tłumików to dam sobie spokój z uzyskiwaniem tego efektu. Pytałem dlatego że jestem nowym członkiem na forum i vx-a mam od niedawna więc nie znam wszystkich jego bolączek. Po prostu ciekawiło mnie to gdyż mam kumpla, który ma vx - a z tego samego roku, z większym przebiegiem i kupił go tydzień po mnie od tego samego gościa ( zresztą sam mu go znalazłem), ma całkowicie fabryczny wydech i u niego ten efekt jest a u mnie przy zanitowanych tłumikach, które wcześniej były rozwiercone , tego nie ma. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jack874




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: turek

PostWysłany: Sob 9:30, 23 Sie 2008 Powrót do góry

Witam kolegów. Może ktoś z Was wie gdzie można kupić tłumiki do Vx w dobrym stanie nieprzerdzewiałe i bez rys i wgniotów( patrząc na allegro nie wiem czy takie znajdę) a nawet może całe wydechy razem z kolankami za rozsądną cenę. Wkurza mnie już to rzężenie, grechotanie itp. A mam jeszcze pytanie jest jeszcze na forum anioł ciemności z turku ( ja też jestem z turku) - kiedyś co pisał o wymianie wydechów w vx. Chętnie pogadałbym na ten temat i może coś zobaczył na żywo no bo to prawie po sąsiedzku. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiecho




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow

PostWysłany: Pon 23:43, 25 Lut 2013 Powrót do góry

Witam Panowie po dwuch miesiacach odpalilem,ZUZANNE, mile zaskoczenie za drugim razem przemuwila,ale zaskoczylo mnie zjawisko grzania kolanka ,drugiego wydechu.Mozna byloby okreslic to ze zlapalo temperature w ciagu dwuch sekund.Sprawdzajac pierwszego roznica ogromna przez chwile myslalem ze jedynka nie pracuje,ale wszystko oky.Czytajac na ten temat na forum czeka mnie jednak regulacja zaworow ,mozna by powiedziec ze to mam juz obcykane dzieki Waszym poradom.napewno czeka mnie teraz regulacja gaznikow .Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 0:10, 26 Lut 2013 Powrót do góry

Jak po 2 sekundach wydech jest bardzo ciepły to nie będzie wina gaźników bo nawet najmocniej rozregulowane tak szybko nie podniosą temperatury kolanka. Według mnie możesz mieć dziurkę/dziurę w pierwszej, wewnętrznej rurze i przez to zewnętrzna się tak szybko nagrzewa. Czasem taka sytuacja ma miejsce. A tak p.s. temat ładnie odgrzałeś sprzed 5 lat Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiecho




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow

PostWysłany: Pon 13:24, 18 Mar 2013 Powrót do góry

Witam Kolegow; dzis zemontowalem wydechy ,oczywiscie urwana sruba obejmy nie bylo szans po kilku razowym dawkowaniu wd 40 Samo zdjecie poszlo prostym sposobem odkrecilem pierwsze kolano 2 cylindra tj, od strony hamulca ,oraz przy stopce pasazera ,odciagajac od cylindra poruszylem kilka razy ,i gotowe dla pamiec przymocowac flansze tasma by nie zjechala .Mozna porysowac silnik .drugie kolanko poszlo spoko .Chce wrocic do tematu jak juz pisalem,barzo szybko laalo temperature kolanko cylindra 1ego .Duzo dalo mi do myslenia wasze rady sklad mieszanki ,zawory itp.Ale gdzies na naszym forum nie pamietam imienia kolega pokazal wspaniale zdjecie rozwarstwione rury ,identyczna szczelina . I juz wiadomo dlaczego szybko lapalo temperature .Nie neguje kolegow porad co do zaworow i mieszanki tez wazne.teraz poprosze o pomoc jaki zastosowac materjal na uszczelnienie ,wiadomo temperatura i jakies cisnienie powstaje przy wydmuchu .Spawanie odpada.Dodam jeszcze po poruszaniu wydechem chlupie woda pomiedzy rurami ,efekt palenia w niskiej temperaturze .Wydechy ogolnie sa w miare wiadomo lata robia swoje.pozdrawiam iczekam na pomoc Wiecho


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pon 15:11, 18 Mar 2013 Powrót do góry

Też już kiedyś myślałem nad tym problemem. Jeden pomysł jaki mi przyszedł do głowy to zwinąć z blachy żaroodpornej tulejkę z małym kołnierzem i wcisnąć ją w kolanko na masę wysokotemperaturową. pozostaje kwestia wyprofilowania tulejki tak, żeby chroniony był odcinek zewnętrzny kolanka. Drugi pomysł to dorobić maskownice kolanka z kwasówy a trzeci to opanować technikę gięcia rury w rurze i dorabiać innym kolana za kasę a przy okazji sobie też zrobić jeden komplet:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuwar dnia Pon 15:12, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Olo_opole




Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:17, 03 Maj 2013 Powrót do góry

Mój VX ma na liczniku 56 tysięcy, z czego 8 należy do mnie. Pewnie przebieg ma większy ale oba kolanka są w porządku i się nie przebarwiły nigdzie. Rozmawiałem tez na ten temat z moim kolega, który też ma VX i stwierdził, że one tak mają jak ktoś dobrze daje w p…. maszynie. I po krótkim zastanowieniu stwierdziłem, że to może być faktycznie przyczyna. Metal bardzo mocno się przecież przegrzewa. A ja nie kręcę silnika ponad 6000, bo i po co? VX nie jest demonem prędkości ani przyśpieszenia.
--
Image

A jak ktoś jest zainteresowany bliższym poznaniem to na YOUTUBIE są 3 filmiki tej maszynki:
http://www.youtube.com/watch?v=S-PnEVijP9o
http://www.youtube.com/watch?v=ZzdqrVyp728


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Olo_opole dnia Pią 10:59, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kami




Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec woj.śląskie

PostWysłany: Pią 17:34, 03 Maj 2013 Powrót do góry

wyjaśnij mi jak to robisz że nie kręcisz silnika do 6 tyś a piszesz że jezdzisz przelotowo 140-150 http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-elementy-nadwozia,21/szyby-do-vx,639.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Pon 0:55, 06 Maj 2013 Powrót do góry

takie przebarwienie to właściwie żadne przebarwienie...

kup sobie pastę techniqll to emalii w castoramie. Zdziała cuda Wink

PS. jakbyś miał "pęknięty" chrom na wydechu i na nim będą się robić przebarwienia to też ta pasta zdejmie to, ale przy takim uszkodzeniu problem powróci.

Kolano w lewym wydechu nie jest tak wystawione na chłodzenie powietrzem jak prawe, więc zawsze będzie szybciej się przebarwiać.
Ja mam w planach owijkę jak u Zyskiego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin