FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja przygoda z tłumikami Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 1:03, 31 Gru 2010 Powrót do góry

Dźwięk całkiem ciekawy, inny niż ten co miałeś w Kaliszu Smile
Ciekaw jestem tylko czy zrobiłeś już regulacje gaźników czy to dopiero będziesz robił jak złożysz całość?
Mi do takich zabaw samemu niestety brakuje spawary ale pewnie się kupi jak będzie okazja np na urodziny w czerwcu Very Happy trochę kasy się zbierze trochę dorzuci i będzie jak z kaskiem który leży ale jeszcze w nim nie śmigałem bo był w grudniu kupowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pią 1:49, 31 Gru 2010 Powrót do góry

Przyznam się bez bicia, że gaźniki jeszcze niewyregulowane i potrafi na zimnym strzelić ogniem w rury Embarassed (raz tak się zdarzyło).

Najpierw chcę ponownie wyregulować zawory (poprzednie regulacja ok. 2 000 km temu i słychać już, że w przednim cylindrze się odzywają), a później kompleksowo zająć się gaźnikami. Po tym zostanie już tylko wymiana przedniego przewodu hamulcowego i może jakaś kosmetyka (polerka). Mam nadzieję, że zdążę to wszystko załatwić zanim pogoda zacznie ponownie sprzyjać motocyklistom Rolling Eyes

Co do spawarki - to nowy nabytek mojego ojca (również motocyklisty). Cały czas pomaga mi przy tych tłumikach i nie ukrywam, że to właśnie on zajął się spawaniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Pią 2:12, 31 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Czw 11:34, 20 Sty 2011 Powrót do góry

Odważnie, pracowicie i z oddaniem dla maszyny - godne pochwały Smile
SuMo napisał:

- załatać wspomniany wcześniej ubytek w kolanku.

Bardzo jestem ciekaw, jak sobie z tym poradzisz, widziałem próby spawania tego tematu w Marauderze, spełzło na niczym, ale pewnie dlatego, że "dupowe elektrody" były użyte, albo spawacz kiepski, spaw zakłócił przepływ spalin i w krótkim czasie "przeżarło" go...
Napisz koniecznie jak z tym klejem,
pozdrawiam
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mgrucka




Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Pon 1:32, 24 Sty 2011 Powrót do góry

Miło poczytać jak ciężko pracujesz , mnie też to drażniło. Na zlocie u Niemców posłuchałem jak szaleją w tuneli przy tamie , wyciągając wyciszacze. Sam też chciałem ulepszyć swojego vx-a .
Założyłem Rainharty za strumiennicami brzmienie jan na V przystało .
Filmik zamieszczę wiosną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 22:36, 25 Sty 2011 Powrót do góry

Shrequ - kolanko jest już załatane klejem. Nic nie blokuje przepływu spalin, więc powinno być ok, ale czy tak się stanie, to już czas pokaże.

Tłumiki zostały już rozłączone, tzn. w łączniku wstawiony został elemnt, który powinien blokować przepływ spalin pomiędzy tłumikami.

Powoli robota dobiega końca. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to w najbliższy weekend nagram kolejny filmik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon 0:07, 31 Sty 2011 Powrót do góry

W ciągu ostatnich 2 dni wydech był montowany, zdejmowany ... i ponownie montowany Wink

Rozłaczyłem wydechy wkładając zaślepkę wewnątrz łącznika, ale uzyskany dźwięk nie bardzo mi pasował. Przede wsyzstkim był nieco za bardzo "narwany" Każdy cylinder było słychać bardzo dobrze, jednak zdecydowanie brakowało basu i jednak takie brzmienei nie bardzo pasowało mi do stylistyki motocykla.

Po pozbyciu się zaślepki moto zyskało nieco niższe brzmienie, chociaż na wyższych obrotach dźwięk zaczyna się zlewać (nakładanie spalin). To jeszcze nie koniec roboty, pomyślę nad tym jak zwiększyć bas.

Jutro postaram się wrzucić filmik. Nie wytrzymałem i musiałem przejechać pareset metrów mimo temperatury bliskiej 0 Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Pon 0:08, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon 23:26, 31 Sty 2011 Powrót do góry

A oto i obiecane filmiki:

http://www.youtube.com/watch?v=hTBSQzuI4s8

http://www.youtube.com/watch?v=zHQQCjP9OH4

Nie jest to jeszcze takei brzmienei jakei chciałem uzyskać - brakuje mi troche basu. Także postaram się coś jeszze wykombiniwać. Wrzuciłem temat na forum Intruder Polska, tam sporo osób grzebało przy wydechach, więc może mi coś poradzą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 19:19, 01 Lut 2011 Powrót do góry

Dźwięk całkiem przyjemny ale czegoś w nim faktycznie jeszcze trochę brakuje.
Jak dla mnie mógłby być trochę bardziej "bulgoczący" jak na V2 przystało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 22:05, 01 Lut 2011 Powrót do góry

Co do bulgotania domyślam się, że chodzi Ci o bulgotanie na biegu jałowym.
Mi to osobiście nie pasuje, ale o gustach nie ma co dyskutować Smile

Przede wszystkim myślę nad jakimś dodatkowym wytłumieniem, które dodało by nieco basu do brzmienia i wyciszyło prace przy mocniejszym odkręceniu manetki, bo wtedy potrafi nieźle ryknąć Shocked

Aktualnie licytuję sonometr, więc jeśli uda mi się wygrać aukcję, to postaram się zrobić jakieś pomiary hałasu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:19, 01 Lut 2011 Powrót do góry

Oby się udało wygrać to na spotkanie w maju może przywieziesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 13:26, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

Dawo nic tu nie pisałem, a troche rzeczy się zmieniło...

Po pierwsze - konieczne było spawanie prawego kolanka (od zewnątrz), w którym niestety pojawiły się dziury. Ładnego chromu w tym miejscu już pewnie nigdy mieć nie będę Sad Nie jest to zwiazane z przeróbkami wydechu - juz wcześniej kolanko miało ubytek w wewnętrznej warstwie, a wcześniejsza próba łatania nie przeszła próby czasu.

Po drugie - dorobiłem demontowalne wytłumienie. Początkowo do wytłumienia używałem... metalowych gąbek do zmywania ! To dosyć dobry patent, jednak niestety nie wystarczał na długo - mimo wielu sposobów montowania w wydechu pedzej czy później zostały wydmuchiwane (po kawałku).

Ostatecznie wykorzystałem metalow szczotki do czyszczenia pieców Smile Wyglądają mniej więcej tak:
Image

Po prawie 1000 km szczotki nadal są na swoim miejscu Smile
Efekt - dźwięk na wyższych obrotach jest zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha. Niestety na biegu jałowym stracił nieco na swojej wyrazistości.

Jak będe miał taką mozliwośc, to porobię fotki wytłumienia i postaram się wrzucić jakiś filmik.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 23:09, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

Ludzie kombinowali ze zmywakami do naczyń ale je przepalało i jak mówisz wylatywały w kawałkach. Z tą szczotką to niezły pomysł bo musi być w końcu odporna na temperaturę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Czw 21:28, 16 Cze 2011 Powrót do góry

Ale odlotowe eksperymenty. Biedny ViX...
Ja uwazam ze najladniejszy dzwiek ma na orginalach. Ale jesli szukasz basow to trzeba tlumic. Same spaliny nie basuja prawie. To grubosc (pojemnosc) tlumika sprawia basy.

Czy ktos w koncu ma sposob na wypelnianie pdgryzionych rurek ?

Moje tez sa zjedzone od srodka ale nie lataja, spokojnie siedza. Czy te dziury moga zaszkodzic funkcjonowaniu silnika czy tylko farbuja rure ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 22:16, 16 Cze 2011 Powrót do góry

Bardzo przyjemnie brzmią oryginały ale przewiercone. Kto był na zlocie mógł się przekonać. 4 dziurki w miejscach nitów i przebite przegrody. Ładny basowy dźwięk i do tego nie za głośny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 1:28, 18 Cze 2011 Powrót do góry

elvis napisał:
Biedny ViX...

Nie wydaje mi się, aby był biedny - motocykl na przerobionych tłumikach złapał drugi oddech, co potwierdzają wyniki z hamowni Wink

elvis napisał:
Ale jesli szukasz basow to trzeba tlumic. Same spaliny nie basuja prawie.

Tutaj się z Tobą zgodzę, ale ja przecież tłumię spaliny - i to w 2 miejscach.

Swoją drogą - dzięki tym tłumikom miałem szanse na wygranie kurtki podczas motocyklowej niedzieli na BP - konkurencja na najgłośniejszy motocykl. Niestety stałem wtedy w kolejce do hamowni. A szkoda, bo w konkurencji startowały same rzędówki, a żadna nie potrafi tak porządnie ryknąć jak dobra V'ka Wink (miałem okazję się temu przysłuchiwać).

Może następnym razem się uda - muszę tylko udoskonalić system szybkiego wyjmowania wytłumienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin