Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 12:04, 22 Cze 2012 |
|
czyli co z tego wynika? że kranik nie trzyma i pompa nie trzyma?
zeszło całe paliwo z butelki? jeśli tak, to wygląda to na usterkę jak wyżej..
ja już więcej nie pomogę, spadam na Rumunię.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 14:34, 22 Cze 2012 |
|
Jeżeli paliwo było poprowadzone bezpośrednio z butelki a nie ze zbiornika poprzez kranik ( nie podciśnieniowy) który to o dziwo trzyma bo mam ścignięty bak który leży z boku motocykla i nic z niego nie wycieka, z tym że to też może być błędne skojarzenie bo mam bardzo mało paliwa w zbiorniku i może siła opadowa na kranik jest zbyt mała. Ale wracając do meritum to wynika z tego że pompa nie domaga tj nie trzyma (pewnie membrana jest walnięta czego nie wiem bo tak domniemam a nie znam budowy tej naszej pompy) I tak jest teraz że przez ten wężyk który idzie od pompy paliwa do króćca na kolanku gumowo plastikowym przedniego cylindra gdzie jest wytwarzane podciśnienie pchające powietrze z gaźnika (cylindra) i po wyłączeniu zapłonu paliwo pod wpływem podciśnienia jest zasysane tym wężykiem do cylindra i zalewa mi świece i rozradza olej paliwem w silniku.
Nie wiem czy dobrze to wszystko rozumuje ale pomimo że np.(przypuszczalnie) kranik był by sprawny to i tak paliwo poprzez usterkę tej pompy przedostawało by się do cylindra zalewając świece.
Jak możecie proszę o informacje czy dobrze sobie to wszystko poukładałem i może jakieś pomysły jak zregenerować tą naszą pompkę paliwa lub jakiś inne informacje na temat jej budowy i jak ją najszybciej wytargać z motocykla albo pomysł na sprawdzenie jej sprawności. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 18:20, 22 Cze 2012 |
|
Aby ją wyciągnąć trochę sobie powykręcasz bo ona znajduje się pod aku i dostęp tam jest marny. Jak wykręcisz łatwo sprawdzić co i jak tzn. podłączasz wszystkie przewody (tylko końcówki i sprawdzasz czy podając paliwo wylatuje bez wytworzenia podciśnienia. Kranik może być nawet ok bo zawsze w przewodach i samej pompie zostanie paliwo po wyłączeniu silnika choć takie ilości to akurat pod wpływem temperatury silnika powinny odparować. W takim wypadku dobrze zalać bak na max i sprawdzić też czy kranik mimo wszystko nie puszcza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 18:35, 22 Cze 2012 |
|
dis jezeli bedzie tak jak piszesz tj. (podłączasz wszystkie przewody tylko końcówki i sprawdzasz czy podając paliwo wylatuje bez wytworzenia podciśnienia) to bco bedzie oznaczało że pompa jest sprawna czy zepsuta???? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 18:44, 22 Cze 2012 |
|
Jak podasz paliwo i bez podciśnienia będzie lecieć to pompa do naprawy bo tam podciśnienie powoduje przepływ (pompowanie) paliwa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 18:45, 22 Cze 2012 |
|
A da rady ją jakoś naprawić????? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 18:53, 22 Cze 2012 |
|
Nie wiem nie rozbierałem jej. Nie mniej są one bardzo tanie na allegro bo nie schodzą
Można też załatwić sobie pompę paliwa sterowaną elektronicznie a nie podciśnieniem i będzie to działało jak elektrozawór lub nawet lepiej bo zawsze po postoju napompuje paliwo do gaźników przed odpaleniem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 19:27, 22 Cze 2012 |
|
dzwoniłem do jednego to koszt 80 zł razem z wysyłką . Ale może foktycznie rozejrze się za elektryczną |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:20, 22 Cze 2012 |
|
Pompa sprawna będzie puszczać paliwo jak ją zalejesz bez podciśnienia - taki jest w niej układ zaworów.
Kupuj elektryczną - będzie lepiej działać niż oryginał.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|