Autor |
Wiadomość |
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:14, 28 Lip 2016 |
|
Kupiłem VX o którym już dłuższy czas marzyłem, niestety jak to bywa po kupnie wynikło kilka problemów. Największy jest taki, że moto kręci max do 5 tysięcy obrotów podczas jazdy, no chyba, że całkowicie zasłonie wlot powietrza (ten przedni za zaślepką) , wtedy zbiera się do 7 tysięcy i da się jakoś jechać.
wymieniłem : filtry powietrza, świece, olej.
sprawdziłem : szczelność dolotu (na oko wszystko ok
gaźniki były czyszczone i miały synchro.
mieszankę ustawiam na 2 - 2,5 obrotu na jednym i drugim gaźniku. na postoju chodzi pięknie, odpala od strzała na ssaniu .
na tym łączeniu tłumików była dziura, odciąłem więc to łączenie i zaspawałem dziury. chodzi tak samo jak chodził.(tylko dźwięk jest lepszy)
gdzie szukać przyczyny? lewe powietrze? ale w którym miejscu?
dziękuję z góry za pomoc |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ellandisan dnia Czw 19:15, 28 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 8:34, 29 Lip 2016 |
|
Mowa oczywiście o tylnym filtrze powietrza, bo przedni wlot ma schowany pod zbiornikiem.
Jak piszesz wkręcanie nie jest możliwe podczas jazdy, pytanie czy na postoju jest możliwe. Czasem bywa, ze wlot powietrza w tylnym gaźniku jest zwrócony nie w tą stronę i może to powodować opisane problemy. Wlot tylnego filtra powietrza powinien być skierowany ku tyłowi ku górze. W samym wlocie na łuku kolanka jest mały otworek i ten otworek powinien być skierowany na dół (wtedy wlot jest z tłu u góry).
Lewe powietrze jak by było łapane to też od dołu obrotów a nie tylko w górnym zakresie. Nie mniej można sprawdzić przewody podciśnieniowe czy nie są uszkodzone bo od nich wiele zależy.
Skład mieszanki na biegu jałowym nie będzie miał wpływu na wkręcanie się na obroty w górnym zakresie, gdyż za to odpowiedzialna jest już iglica w gaźniku i można jedynie sprawdzić czy jest na dobrej wysokości jeśli zabawa z króćcem wlotowym powietrza nie pomoże.
Jak sprawdzisz powyższe można lecieć dalej jeśli nie pomoże. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:29, 29 Lip 2016 |
|
pisałem o przednim wlocie tym pod zbiornikiem, ale tylny też sprawdzę, teraz jest z tego co pamietam skierowany na dół,
na postoju kręci się do max jak jest zasłonięty przedni wlot .
jak go odsłonie to na postoju max 7 tys obr,
no nic działam dalej.
dziekuje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 13:15, 29 Lip 2016 |
|
W pierwszym Poście było, że podczas jazdy stąd też były pytania jak na postoju.
Jeśli miałby łapać lewe powietrze to pierwszym miejscem jakie bym obstawiał to kruciec w który wpięte jest podciśnienie. Kruciec znajduje się po prawej stronie w kolanku łączącym gaźnik z cylindrem. Element ten jak nie był odpowiednio (stosunkowo delikatnie) obsługiwany to lubi się wyrwać z kolanka i wtedy podciśnienie stamtąd też wpłynie na pracę silnika. Sprawdź czy ten element jest dobrze zamocowany i czy gdzieś nie puszcza. Mała rzecz a ważna.
Co do przedniego wlotu powietrza do filtra to on też na w kolanku małą dziurkę która musi znajdować się na dole, wtedy bodajże kolanko jest skierowane w lewo lekko ku górze. Gdyby do kolanek dostała się woda ma właśnie tymi otworkami ściekać ( to tak poza tematem bo ten fragment nie będzie miał wpływu na pracę.
Jeśli możesz sprawdź też czy ktoś nie wycinał w twoich kolankach połówek zaślepiających wlot powietrza. Niektóre maszyny to posiadają a inne nie lecz jeśli są i się je wywali to maszyna zaczyna dziwnie pracować. Będziesz w kolanku widział czy jest wycięte (po środku w każdym jest prosta "belka" w połowie otworu.
Jak sprawdzisz i dasz znać co jest będziemy szukali dalej. Ja przez weekend nie będę miał neta więc może inni kiledzy w tym czasie pomogą . |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 0:37, 30 Lip 2016 |
|
Ellandisan, wygląda na to, jakby gaźnik dostawał za dużo powietrza. Ale to już wiesz.
Airbox - przedni i tylny - mają rurki do odprowadzenia skroplin. Czy w przednim airbox jest ona założona i zamknięta na dole? Ma tam być rurka z takim samo zamykającym się rozcięciem, albo korek z małą dziurką.
Czy przewód kompensacji łączący oba airbox'y jest szczelny?
Sprawdź też oznaczenia gaźników. Niektóre z nich musiały mieć zaślepione w połowie kolanko dolotowe.
Jaka jest reakcja przedniego gaźnika na przepustnice? Chodzi mi o sytuacje, gdy nie zatykasz dolotu airbox'u. Dławi się, kicha, czy płynnie wchodzi na obroty?
BTW - łączenie wydechów jest nie bez powodu. Nie sądzę, żeby to było przyczyną problemów, ale gaźniki są czułe na takie rzeczy. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 10:12, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:17, 30 Lip 2016 |
|
Czesc, przewód łączący airboxy wygląda na szczelny,
te przewody do skraplania gdzie powinny byc ?
moto jak ma odsłonięty wlot przedni to wkręci się do pewnego pułapu i zaczyna strzelać/przymulać itp
gdzieś łapie to lewe powietrze tylko nie moge znaleźć gdzie :/ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 21:00, 30 Lip 2016 |
|
Przedni airbox - zobacz pod trójkątną klapką przy główce ramy po prawej stronie motocykla. Przewód wychodzi z króćca na dole airbox'u i idzie w dół wzdłuż ramy po lewej stronie chłodnicy.
Tylny airbox - króciec pod spodem puszki airbox'u, wychodzi z innymi przewodami (odpowietrzeniami akumulatora i baku oraz przelewem płynu chłodzącego) na dole po prawej stronie motocykla.
Przyjrzyj się zdjęciu poniżej. Widać wspomniane króćce. Przy czym w tylnym airbox jest również widoczny drugi króciec, który służy podłączeniu do odmy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 1:37, 31 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:23, 31 Lip 2016 |
|
Jeden i drugi jest ok, tzn wygladają na oryginalne zakończone są zwężką , siedzą sztywno, nie mają uszkodzeń.
a wracając do śruby regulacji mieszanki, to odkręcając ją zwiększam ilość paliwa czy paliwa+powietrza?
bo może ustawie przedni gaźnik na większą ilość paliwa niż tylni? czy muszą być identycznie ustawione?(ta sama ilość obrotów śruby?) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 11:36, 31 Lip 2016 |
|
Śrubą ustawiasz przepływ mieszanki, a nie paliwa.
W każdym gaźniku regulacji dokonujesz niezależnie. Najpierw skręcasz. Obroty powinny zmaleć, a gaźnik słabo reagować na gaz. Potem odkręcasz stopniowo śrubę. Obroty powinny wzrastać. Kończysz regulację, gdy obroty przestaną iść w górę. Sprawdzasz, czy po regulacji gaźnik płynnie reaguje na gaz.
Jaka jest reakcja przedniego gaźnika na przepustnice? Samego przedniego gaźnika, gdy trochę otwierasz tylko jego przepustnicę. Chodzi mi o sytuacje, gdy nie zatykasz dolotu airbox'u. Dławi się, kicha, czy płynnie wchodzi na obroty? |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 11:40, 31 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:30, 01 Sie 2016 |
|
hej, postanowiłem jeszcze raz przyjrzeć się krućcowi ssącemu tym razem z bliska i go wyciągnąć,
i przy odkręcaniu śrub 10tek w cylindrze zauważyłem, że jedna była luźna i kruciec nie był dociągnięty,
juz sie wystraszyłem, że może być zerwany gwint w cylindrze , ale wkręciłem na sucho śrubo i przy dociągnięciu wydaje się ok,
czy między krućciem a cylindrem powinna być jakaś uszczelka?
tam nic nie było tylko w krućcu taki gumowy oring, to wystarczy ? czy ta luźna śruba mogła być przyczyną zassyania lewego powietrza? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 17:50, 01 Sie 2016 |
|
Tak - jest możliwe, że w ten sposób cylinder łapał fałszywe powietrze.
Jako uszczelnienie jest tam tylko oring. Dociągnij z wyczuciem kolanko i sprawdź czy coś się poprawiło.
Daj znać. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 17:51, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:51, 01 Sie 2016 |
|
no i niestety bez zmian nagrałem film jak chodzi ten gar kiedy podnoszę przepustnicę na nim.
link :
https://youtu.be/FncAGzGUT0w |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 8:57, 02 Sie 2016 |
|
Wygląda, że bez obciążenia kręci się spoko.
Gaźnik rozbierałeś? Membrana na pewno cała? Dysze nie zatkane? Może sprawdź jeszcze poziom paliwa w komorze pływakowej.
Na razie brak dalszych pomysłów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:11, 02 Sie 2016 |
|
dzisiaj rozebrałem gaźnik, membrana jak na ten rocznik git, w gsxie 550 miałem w gorszym stanie membrany a latał jak szalony.
jak nic nie wymyślę to oddaje w przyszłym tygodniu do magika. ręce mi już opadają. jutro sprawdzę komorę pływakową.
jest gdzieś recepta jaki poziom tam powinien być? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:02, 03 Sie 2016 |
|
Znajdziesz w książce serwisowej gdzieś tutaj - [link widoczny dla zalogowanych]. Były tam na pewno podane "nastawy" regulacyjne dla położenia pływaka.
Na motocyklu sprawdzisz co się dzieje zakładając przeźroczystą rurkę na króciec u dołu komory pływakowej. Po poluzowaniu śruby na końcu tego króćca, na zasadzie naczyń połączonych, będziesz mógł obserwować poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|