FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Tydzień walki z mieszanką, proszę o pomoc Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:14, 28 Lip 2016 Powrót do góry

Kupiłem VX o którym już dłuższy czas marzyłem, niestety jak to bywa po kupnie wynikło kilka problemów. Największy jest taki, że moto kręci max do 5 tysięcy obrotów podczas jazdy, no chyba, że całkowicie zasłonie wlot powietrza (ten przedni za zaślepką) , wtedy zbiera się do 7 tysięcy i da się jakoś jechać.

wymieniłem : filtry powietrza, świece, olej.
sprawdziłem : szczelność dolotu (na oko wszystko ok

gaźniki były czyszczone i miały synchro.

mieszankę ustawiam na 2 - 2,5 obrotu na jednym i drugim gaźniku. na postoju chodzi pięknie, odpala od strzała na ssaniu .

na tym łączeniu tłumików była dziura, odciąłem więc to łączenie i zaspawałem dziury. chodzi tak samo jak chodził.(tylko dźwięk jest lepszy)

gdzie szukać przyczyny? lewe powietrze? ale w którym miejscu?


dziękuję z góry za pomoc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ellandisan dnia Czw 19:15, 28 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 8:34, 29 Lip 2016 Powrót do góry

Mowa oczywiście o tylnym filtrze powietrza, bo przedni wlot ma schowany pod zbiornikiem.
Jak piszesz wkręcanie nie jest możliwe podczas jazdy, pytanie czy na postoju jest możliwe. Czasem bywa, ze wlot powietrza w tylnym gaźniku jest zwrócony nie w tą stronę i może to powodować opisane problemy. Wlot tylnego filtra powietrza powinien być skierowany ku tyłowi ku górze. W samym wlocie na łuku kolanka jest mały otworek i ten otworek powinien być skierowany na dół (wtedy wlot jest z tłu u góry).
Lewe powietrze jak by było łapane to też od dołu obrotów a nie tylko w górnym zakresie. Nie mniej można sprawdzić przewody podciśnieniowe czy nie są uszkodzone bo od nich wiele zależy.
Skład mieszanki na biegu jałowym nie będzie miał wpływu na wkręcanie się na obroty w górnym zakresie, gdyż za to odpowiedzialna jest już iglica w gaźniku i można jedynie sprawdzić czy jest na dobrej wysokości jeśli zabawa z króćcem wlotowym powietrza nie pomoże.
Jak sprawdzisz powyższe można lecieć dalej jeśli nie pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:29, 29 Lip 2016 Powrót do góry

pisałem o przednim wlocie tym pod zbiornikiem, ale tylny też sprawdzę, teraz jest z tego co pamietam skierowany na dół,

na postoju kręci się do max jak jest zasłonięty przedni wlot .
jak go odsłonie to na postoju max 7 tys obr,

no nic działam dalej.

dziekuje!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 13:15, 29 Lip 2016 Powrót do góry

W pierwszym Poście było, że podczas jazdy stąd też były pytania jak na postoju.
Jeśli miałby łapać lewe powietrze to pierwszym miejscem jakie bym obstawiał to kruciec w który wpięte jest podciśnienie. Kruciec znajduje się po prawej stronie w kolanku łączącym gaźnik z cylindrem. Element ten jak nie był odpowiednio (stosunkowo delikatnie) obsługiwany to lubi się wyrwać z kolanka i wtedy podciśnienie stamtąd też wpłynie na pracę silnika. Sprawdź czy ten element jest dobrze zamocowany i czy gdzieś nie puszcza. Mała rzecz a ważna.
Co do przedniego wlotu powietrza do filtra to on też na w kolanku małą dziurkę która musi znajdować się na dole, wtedy bodajże kolanko jest skierowane w lewo lekko ku górze. Gdyby do kolanek dostała się woda ma właśnie tymi otworkami ściekać ( to tak poza tematem bo ten fragment nie będzie miał wpływu na pracę.
Jeśli możesz sprawdź też czy ktoś nie wycinał w twoich kolankach połówek zaślepiających wlot powietrza. Niektóre maszyny to posiadają a inne nie lecz jeśli są i się je wywali to maszyna zaczyna dziwnie pracować. Będziesz w kolanku widział czy jest wycięte (po środku w każdym jest prosta "belka" w połowie otworu.
Jak sprawdzisz i dasz znać co jest będziemy szukali dalej. Ja przez weekend nie będę miał neta więc może inni kiledzy w tym czasie pomogą .


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 0:37, 30 Lip 2016 Powrót do góry

Ellandisan, wygląda na to, jakby gaźnik dostawał za dużo powietrza. Ale to już wiesz. Wink

Airbox - przedni i tylny - mają rurki do odprowadzenia skroplin. Czy w przednim airbox jest ona założona i zamknięta na dole? Ma tam być rurka z takim samo zamykającym się rozcięciem, albo korek z małą dziurką.

Czy przewód kompensacji łączący oba airbox'y jest szczelny?

Sprawdź też oznaczenia gaźników. Niektóre z nich musiały mieć zaślepione w połowie kolanko dolotowe.

Jaka jest reakcja przedniego gaźnika na przepustnice? Chodzi mi o sytuacje, gdy nie zatykasz dolotu airbox'u. Dławi się, kicha, czy płynnie wchodzi na obroty?

BTW - łączenie wydechów jest nie bez powodu. Nie sądzę, żeby to było przyczyną problemów, ale gaźniki są czułe na takie rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 10:12, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:17, 30 Lip 2016 Powrót do góry

Czesc, przewód łączący airboxy wygląda na szczelny,


te przewody do skraplania gdzie powinny byc ?

moto jak ma odsłonięty wlot przedni to wkręci się do pewnego pułapu i zaczyna strzelać/przymulać itp
gdzieś łapie to lewe powietrze tylko nie moge znaleźć gdzie :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 21:00, 30 Lip 2016 Powrót do góry

Przedni airbox - zobacz pod trójkątną klapką przy główce ramy po prawej stronie motocykla. Przewód wychodzi z króćca na dole airbox'u i idzie w dół wzdłuż ramy po lewej stronie chłodnicy.

Tylny airbox - króciec pod spodem puszki airbox'u, wychodzi z innymi przewodami (odpowietrzeniami akumulatora i baku oraz przelewem płynu chłodzącego) na dole po prawej stronie motocykla.

Przyjrzyj się zdjęciu poniżej. Widać wspomniane króćce. Przy czym w tylnym airbox jest również widoczny drugi króciec, który służy podłączeniu do odmy.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 1:37, 31 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:23, 31 Lip 2016 Powrót do góry

Jeden i drugi jest ok, tzn wygladają na oryginalne zakończone są zwężką , siedzą sztywno, nie mają uszkodzeń.
a wracając do śruby regulacji mieszanki, to odkręcając ją zwiększam ilość paliwa czy paliwa+powietrza?
bo może ustawie przedni gaźnik na większą ilość paliwa niż tylni? czy muszą być identycznie ustawione?(ta sama ilość obrotów śruby?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:36, 31 Lip 2016 Powrót do góry

Śrubą ustawiasz przepływ mieszanki, a nie paliwa.

W każdym gaźniku regulacji dokonujesz niezależnie. Najpierw skręcasz. Obroty powinny zmaleć, a gaźnik słabo reagować na gaz. Potem odkręcasz stopniowo śrubę. Obroty powinny wzrastać. Kończysz regulację, gdy obroty przestaną iść w górę. Sprawdzasz, czy po regulacji gaźnik płynnie reaguje na gaz.

Question Jaka jest reakcja przedniego gaźnika na przepustnice? Samego przedniego gaźnika, gdy trochę otwierasz tylko jego przepustnicę. Chodzi mi o sytuacje, gdy nie zatykasz dolotu airbox'u. Dławi się, kicha, czy płynnie wchodzi na obroty?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 11:40, 31 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:30, 01 Sie 2016 Powrót do góry

hej, postanowiłem jeszcze raz przyjrzeć się krućcowi ssącemu tym razem z bliska i go wyciągnąć,
i przy odkręcaniu śrub 10tek w cylindrze zauważyłem, że jedna była luźna i kruciec nie był dociągnięty,
juz sie wystraszyłem, że może być zerwany gwint w cylindrze , ale wkręciłem na sucho śrubo i przy dociągnięciu wydaje się ok,

czy między krućciem a cylindrem powinna być jakaś uszczelka?

tam nic nie było tylko w krućcu taki gumowy oring, to wystarczy ? czy ta luźna śruba mogła być przyczyną zassyania lewego powietrza?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 17:50, 01 Sie 2016 Powrót do góry

Tak - jest możliwe, że w ten sposób cylinder łapał fałszywe powietrze.

Jako uszczelnienie jest tam tylko oring. Dociągnij z wyczuciem kolanko i sprawdź czy coś się poprawiło.

Daj znać. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 17:51, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:51, 01 Sie 2016 Powrót do góry

no i niestety bez zmian Sad nagrałem film jak chodzi ten gar kiedy podnoszę przepustnicę na nim.

link :

https://youtu.be/FncAGzGUT0w


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 8:57, 02 Sie 2016 Powrót do góry

Wygląda, że bez obciążenia kręci się spoko.

Gaźnik rozbierałeś? Membrana na pewno cała? Dysze nie zatkane? Może sprawdź jeszcze poziom paliwa w komorze pływakowej.

Na razie brak dalszych pomysłów. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ellandisan




Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:11, 02 Sie 2016 Powrót do góry

dzisiaj rozebrałem gaźnik, membrana jak na ten rocznik git, w gsxie 550 miałem w gorszym stanie membrany a latał jak szalony.
jak nic nie wymyślę to oddaje w przyszłym tygodniu do magika. ręce mi już opadają. jutro sprawdzę komorę pływakową.

jest gdzieś recepta jaki poziom tam powinien być?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 0:02, 03 Sie 2016 Powrót do góry

Znajdziesz w książce serwisowej gdzieś tutaj - [link widoczny dla zalogowanych]. Były tam na pewno podane "nastawy" regulacyjne dla położenia pływaka.

Na motocyklu sprawdzisz co się dzieje zakładając przeźroczystą rurkę na króciec u dołu komory pływakowej. Po poluzowaniu śruby na końcu tego króćca, na zasadzie naczyń połączonych, będziesz mógł obserwować poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin