Autor |
Wiadomość |
ellandisan
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:34, 08 Sie 2016 |
|
dobra ostatnie pytania :
kranik : odłączam wąż od paliwa przekręcony na pozycję środkową - paliwo i tak leci
na moje rozumowanie to kranik podcisnieniowy, w obojętnie jakiej pozycji jeśli nie ma w wężyku z gaźnika ciśnienia, paliwo nie powinno lecieć - dobrze rozumiem ?
pompa paliwa stara ciekła , wymieniłem na inną bez zmian.
za to teraz moto oszalało, odpalam wkręca się na obroty sam i trzyma 5 tys, przedni gar jakby zalany, jak dodam gazu strzela ogniem z rury niezależnie od ustawienia śruby mieszanki ...
powoli tracę siły. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Wto 12:09, 09 Sie 2016 |
|
Podciśnieniowy kranik bez podciśnienia nie powinien puszczać w żadnej pozycji.
Wygląda na za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej albo puszczający zaworek iglicowy w przednim gaźniku. Nie załamuj się, wystarczy polubić się z maszyną a potem już będzie śmigać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 23:36, 09 Sie 2016 |
|
Dokładnie jak Szuwar napisał.
Dodam jeszcze, że kranik podciśnieniowy jeżeli ma podciśnienia zawsze puszcza paliwo - niezależnie od położenia pokrętła. Jak podciśnienia nie ma to nic nie ma prawa lecieć. Taki nieszczelny kranik potrafi zalać silnik paliwem podczas postoju przez tylny gaźnik - iglica nie powstrzyma benzyny.
Pompa ciekła i wymieniłeś na inną. Czy przypadkiem nowa pompa też nie puszcza paliwa tylko, że przez rurkę podciśnienia, do kolanka za gaźnik? Chodzi mi o rurkę, która daje podciśnienie na membranę pompy.
Inna opcja to jak wspomniał Szuwar - coś z iglicą lub poziomem paliwa w komorze pływakowej. Przy dobrej pompie być może uwidoczniły się usterki związane z tymi elementami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sebagizycko
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:53, 11 Sie 2021 |
|
Udało się usunąć i zdiagnozować usterkę? Mam to samo powyżej 6 tys obrotów strzela,nie chce się wyżej wkręcać,przerywa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Śro 21:55, 11 Sie 2021 |
|
Sprawdź, czy nie masz osłabionej sprężyny bocznej nóżki. Jeśli ma większy luz może odcinać zapłon przy wysokich obrotach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Michu
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Czw 9:01, 12 Sie 2021 |
|
griba napisał: |
BTW - łączenie wydechów jest nie bez powodu. Nie sądzę, żeby to było przyczyną problemów, ale gaźniki są czułe na takie rzeczy. |
Właśnie, po kiego te wydechy są połączone? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 10:31, 12 Sie 2021 |
|
Michu napisał: |
Właśnie, po kiego te wydechy są połączone? |
Dzięki połączeniu jest inna cyrkulacja spalin i ciśnienia zwrotnego/ łatwości usuwania spalin. Połączenie to sprawia też, że VX ma inny dźwięk niż z rozdzielonymi tłumikami.
Oczywiście można je rozłączyć, co niektórzy też robią. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 10:34, 12 Sie 2021 |
|
sebagizycko napisał: |
Udało się usunąć i zdiagnozować usterkę? Mam to samo powyżej 6 tys obrotów strzela,nie chce się wyżej wkręcać,przerywa. |
Seba, strzela czy odcina zapłon? Odcięcie zapłonu widać na obrotomierzu w formie sporego spadku obrotów. W takim przypadku jak pisał Szuwar sprawdź stopkę boczną. Można ją przywiązać mocno na stałe na jazdę testową. Jak będzie ok to sprężyny stopki bocznej do wymiany.
Jak test ze stopką nie przyniesie rezultatów to trzeba szukać przyczyn w układzie zasilania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sebagizycko
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:04, 12 Sie 2021 |
|
Padła kolejna świeca... Kolejna bo o pierwszej która padła pisałem w innym temacie. Dwie nowe świece rozwiązały dwie z pozoru inne usterki. Dzięki za pomoc Ps. Jak to mówi stare chińskie przysłowie zaczynaj diagnozę naprawy od najprostszych rzeczy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebagizycko dnia Czw 21:05, 12 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 22:45, 18 Sie 2021 |
|
I wymień świece na denso, sa o wiele trwalsze i odporne na zalanie niż ngk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|