FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Synchronizacja gaźników Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
stalagnat




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:35, 23 Mar 2007 Powrót do góry

Witam, czy ktoś robił synchro we własnym zakresie??
Serwisy działają mi trochę na nerwy (terminy, ceny za wykonanie usługi no i robienie z tego wielkiego misterium, jakby to było skomplikowane)więc chciałbym to zrobić sam. Chodzi o jakieś praktyczne rady itd. Resztę znajdę w manualu.
Pozdrawiam Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
stalagnat




Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:03, 10 Kwi 2007 Powrót do góry

Witam, ponieważ nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (nawet jakiejkolwiek próby Smile) ) sam przeprowadziłem stosowne regulacje w myśl zasady "że to co się rozbierze to da się złożyć z powrotem, przecież gorzej już być nie może". Chodzi oczywiście o czyszczenie gaźników i regulacje. Korzystając ostatecznie z elementarnych praw fizyki (niewiele inwestując w jakieś dziwne chińskie vakuometry) - pełna satysfakcja (podwójna): zaoszczędzone pieniądze i czas. Koszt takiej usługi w zależności od serwisu- 50 do 160 PLN, czas: - od 4 godzin do 2 dni Smile) Tyle się dowiedziałem w serwisach. Pozdrawiam Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Czw 14:45, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

witam.ja u siebie robilem synchor i gdzies na forum powinno byc napisane co i jak. w sumei zadna filozofia, a "najtrudniejsza" rzecza jest podlaczenie podcisnieniowego kranika razem z waku..przynajmniej u mnie bo musialem kombinowac trojnik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skanky




Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:12, 15 Kwi 2007 Powrót do góry

Hej. W artykule: "VX - pierwsza krew /bieżący serwis/" (gdzieś poniżej) znajdziesz szczegółowy opis zapodany przez kolegów, a odnoszący się do regulacji zaworów i synchronizacji gaźników. Rozumiem, że nieco spóźniłem się z tą podpowiedzią, ale przynajmniej możesz się upewnić czy poszedłeś w dobrym kierunku .. heheheheee. Pozdro i nara !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Wto 20:27, 27 Mar 2012 Powrót do góry

Witam
Robię cztero-zegarowy przyrząd do synchronizacji gaźników. Moje wątpliwości budzi długość przewodów pomiarowych a dokładnie maksymalna ich długość. Chodzi o to że chcę zastosować system rurek i węży o długości ok 1m lub nawet 1,5m i nie wiem czy ich długość ma wpływ na dokładność (szybkość) pomiaru. Macie jakieś doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:38, 27 Mar 2012 Powrót do góry

Nie powinno mieć wpływu. Daj w przewody dysze, żeby wskazówki nie drgały za bardzo.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zefir




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie

PostWysłany: Czw 16:29, 06 Cze 2013 Powrót do góry

czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jakie podciśnienie powinny pokazywać vacuometry ? Czy ma to jakieś znaczenie czy po prostu musi być taka sama wartość na obu przyrządach ?
U mnie ustawiłem póki co na równo na ok. -0,2. Czy tak jest ok, czy powinno być więcej ?
Jeżeli powinno być więcej to jak to zmienić ?

Druga sprawa, co poza regulacją linek gazu przy gaźnikach ma wpływ na szybsze 'startowanie' gaźników? Mam tak że jeden startuje nieznacznie szybciej i ni jak nie mogę tego zniwelować poprzez naciąganie/poluźnianie linek gazu na gaźnikach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:56, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Ważne, żeby były równo - chodź -0,2 jest raczej popularną wartością.

Oprócz synchro regulujesz start przepustnic - zwykle wystarczy podciągnąć / spuścić nieco linkę przy przednim gaźniku.

Popatrz dokładnie na materiały z działu "Zrób to sam" - tam jest to pokazane.

Na reakcję gaźnika ma też wpływ odkręcenie śruby składu mieszanki. Również znajdziesz info w tym samym dziale.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zefir




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie

PostWysłany: Czw 21:15, 06 Cze 2013 Powrót do góry

tak, właśnie start przepustnic regulowałem i ciągle jedna była szybsza.
Mam w planach (prawdopodobnie na jutro) regulacje składu mieszanki bo na ssaniu faktycznie strzela wydech. Do tego jeszcze wymiana filtrów powietrza i wtedy ponowne sprawdzenie synchro.

Dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 21:33, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Na ssaniu może strzelać bo linki ssania nie mają regulacji i ich idealnie nie zrównasz jedynie można kompensować podkładkami. Jak bez ssania jest ok i przy dodawaniu gazu też równo idą to tak trzeba zostawić. Jak nie idzie równo doregulować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zefir




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie

PostWysłany: Czw 22:04, 06 Cze 2013 Powrót do góry

Ok.
Ładne wyjaśnienie. Czyli póki co zostawiam tak jak jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 0:25, 07 Cze 2013 Powrót do góry

Ale wlasnie podkladkami pod ssanie mozna strzaly zlikwidowac i nalezy, bo w zimne dni moze byc problem, zeby strzelajacy cylinder zaskoczyl. Sruba skladu mieszanki tez ma wplyw na prace ssania, ale tu regulujemy pod bieg jalowy (wedlug opisu).

Co do startu przepustnic zobacz linke gazu przy tylnym gazniku czy otwiera do konca i jest dobrze skontrowana.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 7:53, 07 Cze 2013 Powrót do góry

Griba ale mówił, że na ssaniu mu prycha więc resztę zapewne ma wyregulowaną- jałowe i przepustnice. Podkładki to dobra rada z tym, że idealnie tego nie dopasujesz. Można się bawić podkładając różnej grubości podkładki i sprawdzać synchro na otwartym ssaniu (widać czy jest lepiej czy gorzej). Jak dobierzesz odpowiednie podkładki to powinno podciśnienie być w miarę równe.
U mnie w planach jest modyfikacja linki tak by miała płynną regulację przez śrubę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:37, 08 Cze 2013 Powrót do góry

Hej Dis, chodziło mi o to, że wszystko dobrze wyregulowane, a ssanie nadal nie działa prawidłowo. I wtedy dajemy podkładki. Na ssaniu podciśnienia bym nie regulował bo i po co, po prostu tłoczki mają się całkowicie wysuwać. Wtedy będzie dobrze łapał na oba cylindry.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin