Autor |
Wiadomość |
jaroo_oo
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 21:53, 24 Maj 2012 |
|
Witam ponownie.
Przeszukałem forum i nie mogę nigdzie znaleźć gdzie się znajduje śruba regulacyjna składu mieszanki. Czy jest jedna na oba gażniki? (z mechaniki jestem zielony ) To co potrafiłem to już zrobione (wymieniłem filtry, płyny, olej w silniku, doprowadziłem motocykl do normalnego wyglądu) i co dalej? Chyba powinienem wyregulować zawory, zsynchronizować gaźniki (sa mokre świece - w przednim cylindrze bardziej), ale nie wiem jak to zrobić. Model VS51B z 94 r., Nr na gaźniku jest 45C50. Może ktoś z kolegów jest w okolicach Warszawy co mógłby to zrobić i ogólnie przejrzeć maszynę czy jej coś jeszcze dolega a przy okazji wytłumaczyć, pokazać i poduczyć podstawowej obsługi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 22:39, 24 Maj 2012 |
|
Co do synchro gaźników na forum jest wstawiony link do filmiku z 1 zlotu gdzie była przedstawiona regulacja tegoż właśnie elementu (podczas faktycznej regulacji) a także pokazane jest gdzie są elementy pomocne przy regulacji zaworów.
A tak do tematu każdy gaźnik ma swoją oddzielną śrubę składu mieszanki. W tylnym znajduje się ona nieco powyżej przepustnicy w takim wgłębieniu, natomiast w przednim patrząc z boku od lewej strony znajduje się określił bym to na godzinie 2:00-3:00 od od przepustnicy też we wgłębieniu.
Po jeździe świeca raczej mokra nie powinna być a jedynie czarna co świadczy o zbyt bogatej mieszance. Jak jest mokra to tak jak by nie było zapłonu mieszanki. Mokra może się zdarzyć przy odpalaniu jak przyleje cylinder i nie zaskoczy on. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jaroo_oo
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 21:43, 28 Maj 2012 |
|
Dzięki za pomoc.
Obejrzałem filmik i synchro nie będzie chyba już problemem.
Czy robiąc synchro muszę tez zrobić regulacje zaworów? czy najpierw zawory a potem synchro?czy na razie zawory zostawić w spokoju.
Gdzie mogę znaleźć jakieś rys. lub foto gaźników, na których widać śruby regulacyjne składu mieszanki? bo nad przepustnicą to mi nic nie mówi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 22:21, 28 Maj 2012 |
|
Nie musisz robić zaworów jeśli są ok a jedynie coś nie tak z synchro. Nie mniej aby przeprowadzić regulację zaworów trzeba zdjąć przedni gaźnik i wtedy wiąże się to ze sprawdzeniem synchro. Jutro z pracy postaram się wrzucić schemacik bo net coś mi w domu wolno chodzi i strony długo mi się otwierają. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 17:09, 01 Cze 2012 |
|
|
|
|
jaroo_oo
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 21:25, 03 Cze 2012 |
|
Witam ponownie.
Spróbowałem dzisiaj po raz pierwszy samodzielnie zrobić synchro.
Zamiast wakuometrów użyłem u-rurki wypełnionej olejem, jako tłumiki zastosowałem igły 0,4 mm. Miałem trochę problemów, jak nie w jedną to w drugą stronę. jak zgrałem gaźniki to okazało się że wolne obroty za niskie lub za wysokie, jak przestawiłem obroty to olej w u-rurce nie trzymał poziomu.
Czy najpierw ustawiam wolne obroty? czy robię to w trakcie jak synchronizuję gaźniki. Czy wolne obroty powinny lekko falować ok. +- 50-100, bo u mnie falują. I stąd może miałem problem żeby równo ustawić poziom oleju w u-rurkach. Jutro trochę pojeżdżę to sprawdzę czy mi się udało.
Czy ustawiając skład mieszanki wg instrukcji podanej powyżej skręcam śrubę aż zacznie przerywać, a następnie odkręcam (to rozumiem), ale głupie pyt. z mojej strony, czy odpalam każdy cylinder z osobna czy normalnie silnik i nasłuchuję przy regulacji (z tym mam problem bo nawet nie odróżniam czy pali na oba)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:15, 03 Cze 2012 |
|
Przy synchro trzeba ustawić wolne obroty mniej więcej przed synchro a następnie wyrównać podciśnienia i jak są równe a obroty za niskie to trochę podkręcić je śrubą regulacji obrotów biegu jałowego przy tylnym gaźniku. Po podniesieniu obrotów należy ponownie sprawdzić czy podciśnienia są takie same i jak co skorygować je lekko. Nie zapominaj o ustawieniu przepustnic.
Przy sposobie Griby na regulację składu mieszanki oba cylindry normalnie pracują i wtedy skręcasz jeden i nasłuchujesz na biegu jałowym. Moment w którym silnik zaczyna inaczej pracować jest dobrze słyszalny wiec na bank w niego trafisz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:29, 04 Cze 2012 |
|
Witam!
Jaroo, tak jak Dis piszę, wstępnie ustaw obroty biegu jałowego. Przy synchro zmienią się. Wtedy podreguluj je znów i to normalne, że synchro się nieco rozjedzie. Znów podreguluj synchro - w końcu trafisz na odpowiednie obroty.
Nie zapomnij wyregulować reakcji na gaz, żeby linki równo ciągnęły obie przepustnice - lekko odkręcaj manetkę i patrz, czy podciśnienie równo idzie, jak nie to reguluj linką gazu przy przednim gaźniku.
Obroty trochę mogą falować ale +/- 100 to dość duże falowanie. Sprawdź czy nie ma fałszywego powietrza - czy przewody powietrza szczelne i opaski przy gaźnikach dokręcone.
Uruchamiasz normalnie silnik - nie zdejmujesz fajek ze świec w żadnym wypadku. Skręcając śruby składu mieszanki usłyszysz, że silnik zwalnia i zobaczysz na obrotomierzu.
Pozdrawiam,
griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|