Autor |
Wiadomość |
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 9:18, 13 Lut 2011 |
|
Witam. Czy z regulacją gażników w VX jest jakiś problem? W jednym z serwisów (a może pseudo-serwisów) w Rzeszowie mechanik powiedział mi że gażniki w VX są dziwnie połączone linkami i ciężko je wyregulować, on oczywiście da rade ale zażyczył sobie za taką usługę 300 PLN!!!! Co wy na to? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 9:41, 13 Lut 2011 |
|
mariusz1209 napisał: |
Witam. Czy z regulacją gażników w VX jest jakiś problem? W jednym z serwisów (a może pseudo-serwisów) w Rzeszowie mechanik powiedział mi że gażniki w VX są dziwnie połączone linkami i ciężko je wyregulować, on oczywiście da rade ale zażyczył sobie za taką usługę 300 PLN!!!! Co wy na to? |
Szkoda , że tak daleko mieszkasz .
Zrobiłbym Ci " mariusz1209 " za friko oraz pokazałbym Ci jak to zrobić samodzielnie i na co zwrócić trzeba uwagę i jeszcze postawiłbym Ci browara .
Co Ty na to ?
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 9:46, 13 Lut 2011 |
|
Niestety do Mrągowa narazie się nie wybieram. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 9:54, 13 Lut 2011 |
|
Jeśli nie masz w okolicy kto mógłby Ci pokazać jak to się robi , to szukaj tańszego mechanika.
Ta usługa wykonywana jest od 100 do 150 złotych max w warsztatach firmowych.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Nie 12:02, 13 Lut 2011 |
|
Stefan propozycje mam. Przyjadę wiosną z kamerą i nagramy wszystko, potem wrzuce tutorial na stronkę. Co ty na to? Ja wykorzystam sytuację |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 12:05, 13 Lut 2011 |
|
Ale czy ta regulacja jest naprawdę taka trudna? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 12:09, 13 Lut 2011 |
|
A jeszcze tak poza tematem. Za regulację zaworów ten sam ''mechanik'' zażyczył sobie 250PLN!!!!!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 12:21, 13 Lut 2011 |
|
czarny napisał: |
Stefan propozycje mam. Przyjadę wiosną z kamerą i nagramy wszystko, potem wrzuce tutorial na stronkę. Co ty na to? Ja wykorzystam sytuację |
"czarny" mam lepszą propozycję.
Przyjedziesz z żoną latem ( sobota niedziela ) ja załatwię jacht u kolegi spędzimy parę godzin nad wodą zamiast siedzieć w tym ponurym garażu.
Nie wykluczony nocleg , jest możliwość pływania z dzieckiem
Co ty na to ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 12:27, 13 Lut 2011 |
|
Mechanika masz takiego że nie daj się z cenami. Ja proponuję wziąć na spotkanie w maju sprzęt podstawowy do takich rzeczy i zrobi się szkolenie na żywo z nagraniem filmiku i się wstawi.
Mariusz zawory jak i synchronizacja nie są jakieś bardzo wymagające i trudne przy czym za pierwszym razem trzeba trochę czasu na to poświęcić by się z tym oswoić i wykonać to precyzyjnie. Nie mniej osoba bez jakiś umiejętności mechanicznych jest w stanie wykonać to sama.
Porady jak zrobić synchro i regulacje zaworów znajdziesz w temacie jak dobrze pamiętam " VX piersza krew" czy jakoś tak. Na pewno na forum jest temat dotyczący i pokazujący jak to zrobić samemu.
Regulacja zaworów z synchronizacja to jest koszt razem ok 300zł max jeśli chcesz to robić w jakimś warsztacie. Sama synchronizacja jest banalna rzekł bym więc nie wiem czemu aż takie ceny chcą wyciągnąć od ciebie.
Jak co to możesz popytać czy może ktoś z twoich okolic nie pomógł by tobie tego zrobić bo w twoich okolicach (w promieniu ok 150km) są użytkownicy VX ów aktywni na forum. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 12:29, 13 Lut 2011 |
|
mariusz1209 napisał: |
Ale czy ta regulacja jest naprawdę taka trudna? |
Sama synchronizacja gaźników to naprawdę nic trudnego i wykona ją naprawdę każdy bo to są bardzo proste czynności i nie wiele jest do zapamiętania.
Ale z reguły najczęściej wiąże się ta operacja z czyszczeniem i regulacją dwóch gaźników.
I tu można się trochę pogubić jak się wykonuje po raz pierwszy korzystając tylko z serwisówki.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 12:55, 13 Lut 2011 |
|
Pisząc regulacja mam na myśli, czyszczenie, ustawienie poziomu paliwa, regulację składu mieszanki no i potem synchronizację. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Nie 13:06, 13 Lut 2011 |
|
U nas w pseudo warsztacie (gdzie pracuje mój młodszy "kolega" a wcale nie kojarzył mi się jako mechanik prędzej piekarz ) biorą do 150 za dwa gaźniki a za 4 głodne mordy do 250zł
Jak piszą koledzy lepiej wykonaj samemu nauczysz się na przyszłość jak to się robi i na co uważać . a kasę zachowasz na paliwko
Lewa ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 13:23, 13 Lut 2011 |
|
mariusz1209 napisał: |
Pisząc regulacja mam na myśli, czyszczenie, ustawienie poziomu paliwa, regulację składu mieszanki no i potem synchronizację. |
"masriusz1209" Powiem tak wykonanie regulacji zaworów oraz czyszczenia , regulacji i synchronizacji gaźników ( łącznie z ustaleniem wielkości zużycia paliwa dla poszczególnego cylindra w różnych zakresach obrotów , tych czynności nie wykonuje praktycznie żaden warsztat . Do tych czynności przy zasilaniu każdego cylindra w czasie regulacji i synchronizacji służą mi wyskalowane strzykawki 200 ml ) i podkreślam chcę to wykonać dla siebie potrzebuję praktycznie całego dnia.
Ile za taką robotę można żądać od klienta nie wiem i na to pytanie Ci nie odpowiem.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Nie 13:59, 13 Lut 2011 |
|
Dla osób takich jak ja, czyli prawie w ogóle nieobeznanymi z mechaniką, to jest to możliwe samemu do wykonania. Jednak polecam najpierw podpatrzeć jak ktoś to robi ten pierwszy raz. Ktoś ogarnięty dosyć w mechanice pewnie i sam sobie od razu poradzi.
Stefan, moja żonka tupie z radości Trzymam za słowo Regulację przerzucamy na zlot |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Nie 14:13, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 15:10, 13 Lut 2011 |
|
czarny napisał: |
Dla osób takich jak ja, czyli prawie w ogóle nieobeznanymi z mechaniką, to jest to możliwe samemu do wykonania. Jednak polecam najpierw podpatrzeć jak ktoś to robi ten pierwszy raz. Ktoś ogarnięty dosyć w mechanice pewnie i sam sobie od razu poradzi.
Stefan, moja żonka tupie z radości Trzymam za słowo Regulację przerzucamy na zlot |
Ja "czarny" na tym zlocie filmuję a Ty na swoim moto demonstrujesz wszystkim zainteresowanym jak powinno się podchodzić do wyżej wymienionego tematu.
W końcu jesteś w te tajniki już wprowadzony .
Trzymam za Ciebie kciuki i powodzenia.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|