Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 3:06, 25 Lut 2015 |
|
Pomocy! posiadam vx z 94 r mam problem z silnikiem. problem przejawia się tak: silnik odpala dobrze, zaczynając jazde jest w miarę ok do około 2,500 obrotów powyżej jeden cylinder przestaje pracować, nieraz sinik ma dobrą fale i pracuje normalnie ( gdy jest dużo paliwa ) ale nieraz nawet przy pełnym baku pojawia sie ten problem. dałem moto do mechanika włożyłem 1000 zł na regulacje zaworów czyszczenie gaźników i kilka innych napraw i nic to praktycznie nie dało. zauważyłem że w baku jest rdza, został zdjęty bak i wyczyszczony + kranik też. kranik działa bo sprawdzałem podciśnienie jest doprowadzone do kranika , sprawdzałem , świece nowe ... nie mam pojęcja co jeszcze moge zrobić |
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 8:16, 25 Lut 2015 |
|
Pierwsze pytanie jest takie czy tak masz od początku czy po pewnym czasie się to zaczęło.
Można sprawdzić czy przy wyższych obrotach na cylindrze który gaśnie jest wciąż iskra a jeśli tak to trzeba by sprawdzić kwestie paliwowe. Piszesz, ze gaźniki były przeczyszczone ale czy dobrze ustawione, bo jeśli np. pływak jest źle ustawiony to może być w komorze zbyt mało paliwo co starcza na jazdę przy niższych obrotach a przy wyższych nie ma paliwa ale tu pojawia się pytanie który cylinder gaśnie bo przez tylny idzie paliwo do przedniego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 10:00, 25 Lut 2015 |
|
Sprawdź pompę paliwa - może nawala i nie daje rady zasilić gaźnika nr 2. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 10:25, 25 Lut 2015 |
|
Trafna uwaga!
a tak p.s. Griba od czego elektroniczna podpasuje bo miałeś na zlocie i chyba Yasiek ją teraz ma bo mu nawaliła? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zur123
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany:
Śro 11:32, 25 Lut 2015 |
|
od samego początku czyli od jakichś 2 lat tyle że zrobie w sezonie może z 2000 km i tyle. zapomniałem dodać że silnik pobiera sporo oleju ... tzn na 1000 km jakies 0,5 l |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zur123
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany:
Śro 11:37, 25 Lut 2015 |
|
w jaki sposób sprawdzić pompe paliwa i tą iskre na wysokich obrotach ? a co do elektrycznej pompki to dalibyście link do aukcji odpowiedniej pompki ?. czytałem temat o tej pompce ale konkretów tam nie było co kupić i jak to zamontować . ostatnio próbowałem ominąć kranik i podałem paliwo z bańki umieszczonej na wysokosci, gazniki wywalały nadmiar paliwa ale po odpaleniu wydawało mi sie że pracuje na oba gary. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 16:19, 25 Lut 2015 |
|
zur123 napisał: |
w jaki sposób sprawdzić pompe paliwa
|
Załóż przeźroczysty przewód do paliwa pomiędzy gaźnikami.
zur123 napisał: |
i tą iskre na wysokich obrotach ?
|
Zobacz czy (w zaciemnionym garażu zobaczysz iskry z przewodów) nie ma przebić z fajek i przewodów na masę. Sprawdź stan przewodów WN (zwłaszcza na końcach lubią się upalić / zaśniedzieć, BTW przewody są wkręcane), fajek, świec.
zur123 napisał: |
a co do elektrycznej pompki to dalibyście link do aukcji odpowiedniej pompki |
Na razie doprowadź serię do użytku, potem zmieniaj. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 16:39, 25 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Śro 16:23, 25 Lut 2015 |
|
Gaźniki wywalały paliwo na zewnątrz jak podłączyłeś bańkę? Jeśli tak, to masz coś nie tak z regulacją poziomu paliwa w gaźnikach albo zaworki nie trzymają i może Ci zalewać świecę. Nie napisałeś który cylinder przestaje chodzić. Z olejem czasem tak bywa jak motor więcej stoi niż jeździ. Spróbuj opanować kwestię paliwa a potem spróbuj znaleźć przyczynę znikania oleju. Jeśli nie ma wycieków zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach, może będzie można coś więcej powiedzieć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 16:35, 25 Lut 2015 |
|
dis napisał: |
a tak p.s. Griba od czego elektroniczna podpasuje bo miałeś na zlocie i chyba Yasiek ją teraz ma bo mu nawaliła? |
Dis, ja kupiłem, na szybko pod zapas w trasę, pompkę do silnika z gaźnikiem - coś takiego - [link widoczny dla zalogowanych].
U Yaśka nie było wiadomo co się dzieje (ostatecznie winny był zgięty pod bakiem przewód podciśnienia do kranika) i pompę podłączyliśmy. Okazało się, że daje za duże ciśnienie - wywalało nam paliwo przez tylny gaźnik - iglica nie dawała rady (chodź raczej była sprawna).
Myślałem, że taka pompka będzie ok. ale wygląda na to, że ma za duży wydatek jak na nasze gaźniki - pompa cały czas podaje paliwo, nie przerywa, gdy ciśnienie wzrośnie w układzie. W domu kombinowałem, żeby dać w szereg z pompką żarówkę 5W lub 10W - to mogłoby zadziałać (niższe obroty pompy, mniejszy wydatek i ciśnienie), ale nie chciało mi się podłączać do moto, żeby sprawdzić czy jest ok. Może w tym roku jak będę robił regulację to sprawdzę.
Pompka raczej musiałaby być od innego motocykla, membranowa z przerywaczem (a nie rotacyjna), czyli rozłączająca się jak ciśnienie wzrośnie - może od Intrudra lub XRV 750 - przy czym w tych z kolei występują problemy ze stykami (ale to można łatwo poprawić tj. przerobić - dać tranzystor lub ew. zewnętrzny przekaźnik). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 13:01, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 16:39, 25 Lut 2015 |
|
szuwar napisał: |
Gaźniki wywalały paliwo na zewnątrz jak podłączyłeś bańkę? Jeśli tak, to masz coś nie tak z regulacją poziomu paliwa w gaźnikach albo zaworki nie trzymają i może Ci zalewać świecę.
|
Też racja - na bańce podwieszonej raczej "wywalać" nie powinno. Może się ewentualnie sączyć jakby całą noc postał, ale nie przelewać, tak że leci z odpowietrzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 18:24, 25 Lut 2015 |
|
fajki i przewody są nowe, spróbuje sprawdzić ta pompke zobaczymy |
|
|
|
|
zur123
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany:
Wto 22:06, 21 Kwi 2015 |
|
znalazłem co go boli sory że tak długo.. nie ma sprężania w przednim cylindrze, to tez tłumaczy znikanie oleju... teraz pozostaje pytanie czy zawory czy pierscienie... ktoś ma pomysł jak to sprawdzić >?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 22:25, 21 Kwi 2015 |
|
A sprężanie masz zerowe czy jakieś jest?
Zwykle nalewa się trochę oleju do cylindra, który nie trzyma ciśnienia i powtórz próbę. Jak ciśnienie wzrośnie, to pierścienie.
Tak czy inaczej do remontu będziesz musiał zdjąć głowicę. Wtedy zawory będzie można sprawdzić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zur123
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany:
Wto 22:33, 21 Kwi 2015 |
|
nie mierzyłem tego żadnym przyżądem poprostu chciałem sprawdzić swiece kolejny raz i zaczynam od przodu, wyjmuje świece, przykładam do cylindra i badam iskre, iskra jest ale odgłosu powietrza nie słychać ....zakręcam ją z powrotem, odkręcam drugą i robię tak samo i słychać głośny świst powietrza i czuć wiatr pod łapą ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zur123
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów
|
Wysłany:
Wto 22:35, 21 Kwi 2015 |
|
jak zabrać sie do tej naprawy może mi ktoś udzielić rady krok po kroku ? jakie będą koszta tego przedsięwzięcia, bo mnie żona z domu wygoni hehe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|