Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 8:09, 25 Wrz 2009 |
 |
tak mi się przypomniało, jak znajomy oddał samochód do warsztatu między innymi w celu wymiany oleju (standardowa osobówka, silnik mieszczący około 4,2 L oleju). do wymiany samochód wpadł w ręce młodzika, który oddając samochód stwierdził z wyraźnym zadowoleniem "5 litrów zmieściłem"  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 9:40, 25 Wrz 2009 |
 |
Panowie mi się wydaje że to nie bedzie kranik bo z tego co mi koledzy tłumaczyli to jak zaworki iglicowe był by sprawne to paliwo nie miało by prawa dostać sie do oleju w tym miejscu zacytuje jednego z kolegów z innego forum:
,,co by nie było z kranikiem, to i tak masz do serwisu gaźniki
Sprawny zaworek iglicowy nie przepuści paliwa, nawet jeśli będzie ono podawane pod ciśnieniem" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tyger dnia Pią 9:41, 25 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Pon 20:12, 28 Cze 2010 |
 |
odświeżę nieco temat. Otóz parę tygodni temu sam zmieniałem olej , filtr i pierdoły. Poziom oleju miałem na 3/4. I tak się utrzymywało do przedwczoraj. Nagle mi się zrobiło ciut poniżej połowy. Że oleju wcześniej wlałem 2,7l dolałem setę. Podniosło mi się do górnej kreski. Następnego dnia po przejechaniu 70 km poziom spadł do połowy :/ No i nieco się zaniepokoiłem. Pod motorem zero plam, oglądnąłem wszystko, wszędzie czysto. Spojrzałem, że stoi na ciut nierównej powierzchni. Przesunąłem tam gdzie wydawało mi się równiej - poziom wzrósł do 3/4. No i szczęśliwy dziś pojechałem do pracy. Postawiłem moto na centralce, patrzę po 4 godzinach poziom poniżej połowy :/ (???????) Tym razem wydaje mi się, że jest równo. Łącznie oleju weszło mi już 2,8l. Teraz moje pytanie kolejne z serii "jestem jasnozielony" jak konkretnie powinno się sprawdzać poziom oleju? Czy na centralce, czy na kołach? Czy są aż takie różnice w okienku jak powierzchnia jest ciut nierówna? Mam z poziomicą latać szukać miejsca do sprawdzenia oleju? :/ Dodam , że moto chodzi bez problemu, dwa gary palą, chodzi raczej równo, nie dymi, i jak się zapomniałęm przy wyprzedzaniu, to miałem 170 na liczniku, mimo że manetka nie rozkręcona do końca. Zgłupiałem. Help
Edit: Nie dawało mi to spokoju, wziąłem kumpla i sprawdziłem coś. Leciutkie przechylenie moto na prawą stronę i poziom idzie o pół okienka w górę Cholera chyba muszę się zaopatrzyć w poziomicę. I teraz inne pytanie: czy jak mam oleju równo na górnej kresce, to nie mam się czym martwić? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Pon 20:55, 28 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 22:45, 28 Cze 2010 |
 |
Odnośnie ostatniego pytania to oleju powinno być pomiędzy dolną i górną kreską i wtedy jest ok i nie ma się czym martwić. Gorzej jak jest go za dużo lub za mało.
Z własnego doświadczenia wiem że w VX minimalnie przechylony motocykl daje bardzo duże różnice we wskazaniach w okienku. Jak postawisz og nawet na równym terenie na centralce to olej spływa tobie do przodu i z tyłu gdzie jest okienko jest oleju poprostu mniej. Jeśli już postawisz na równym terenie na centralce to podłóż coś pod przednie koło by się ciut uniosło albo najprostsza metoda postaw na centralce na miękkim piasku wtedy centralna zapadnie się w piasek troche ale będzie trzymać maszynę i motocykl będzie stał na obu kołach wspierany przez centralkę i powinien stać prosto wtedy  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Pon 23:13, 28 Cze 2010 |
 |
tylko czy ziemia będzie równa Nie myślałem, że tak małę różnice, mogą powodować tak duże zmiany w odczycie poziomu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Wto 11:04, 29 Cze 2010 |
 |
Czarny jeśli masz kranik paliwowy podciśnieniowy nie musisz się obawiać przedostania się paliwa do oleju. I z poziomicą co chwila latać nie trzeba.
Ja sprawdzam poziom oleju w ten sposób , że nie stawiam go na żadne stopki bo uważam , że w tym przypadku ( konstrukcja silnika VX-sa ) to jest błąd .
Na oko określam równy teren , na którym chcę określić poziom oleju .
Motocykl stoi na kołach ja stoję po prawej jego stronie prawą ręką staram się utrzymać taką równowagę moto , że stoi prawie sam i zerkam w wizjer i to tyle na ten temat.
Dodam jeszcze tylko tyle , że utrzymywać trzeba wyższy stan oleju bo te typy tego wymagają.
I już na prawdę na koniec .
Przy dłuższej i ostrej jeździe potrafią łyknąć trochę więcej niż zwykle oleju co może w nas wzbudzić pewien niepokój .
Jest to normalne . Większość konstrukcji silników z tego okresu produkcji suzuki i nie tylko z tego okresu tak mają.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Pią 11:08, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Wto 13:09, 29 Cze 2010 |
 |
dzięki jestem spokojniejszy Poziom się utrzymuje ok.... jak stoi prosto ;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 19:02, 15 Wrz 2016 |
 |
Witam, jestem załamany wyprowadziłem dzisiaj moto z garażu ujechałem kawałek a odpowietrznikiem od spodu wywaliło paliwo z olejem do tego oczko oleju miałem w połowie pełne a teraz jest full. To co się leje to paliwo z czarnym olejem. Co robić w takim razie jak już macie ogarnięty temat...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 19:46, 15 Wrz 2016 |
 |
Góri,
wygląda na to, że kranik puścił i paliwo zleciało podczas postoju przez tylny gaźnik do silnika.
Trzeba naprawić kranik albo dodać elektrozawór, który będzie odcinał dopływ paliwa przy wyłączonym zapłonie.
Potem wymienić olej i jeździć.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 20:26, 15 Wrz 2016 |
 |
Dzięki za odpowiedz, zastanawia mnie czy to ze czyscilem przedni gaznik i tam cos sie stalo, doszlo do wlania paliwa do bloku. Chociaz wczoraj przejechalem 100km i bylo ok a dzis taka niemila niespodzianka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 22:20, 15 Wrz 2016 |
 |
Raczej zły trop. Mogłoby tak ewentualnie być, gdybyś uszkodził w tym gaźniku zaworek iglicowy lub pływak, ale wtedy silnik nie pracowałby normalnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 16:42, 16 Wrz 2016 |
 |
Generalnie, żeby sprawdzić kranik to jak zdejmę węża to będzie samo cały czas lecieć? Są gdzieś na forum schematy jak poprowadziłeś przewody od elektrozaworu, ewentualnie na czym polega naprawa jakimś zestawem naprawczym bo mignęło mi gdzieś, że Stefan coś robił przy tym. Nie rozbieralem w sumie tego nigdy a czasu mam bardzo mało obecnie, żeby za dużo rozmyślać i szukać więc wybacz za upierdliwość  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 10:43, 17 Wrz 2016 |
 |
Góri,
tutaj jest podane od czego pasuje membrana - post Stefana.
Poniżej zdjęcie w jaki sposób można zamontować eletrozawór.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pod lewą cewką na przewodzie idącym od pompy do tylnego gaźnika.
Podłączenie zasilania. Na stałe do masy śrubą montażową cewki i do plusa na cewce przez konektor rozgałęziający. Elektrozawór otwiera się, gdy włączysz stacyjkę i czerwony przycisk na prawej manetce. Kupisz taki lub podobny zaworek na allegro lub w sklepie z alarmami samochodowymi.
Pytaj jak coś nie będzie jasne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|