Autor |
Wiadomość |
xzoomx
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany:
Pią 11:45, 04 Maj 2012 |
 |
Witam. Mam problem ponieważ mój vx pali PRAWIE 10L . Wiecie co może być tego przyczyną?. Dodam iż odpala bez ssania.
Proszę o szybką odp. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 12:39, 04 Maj 2012 |
 |
A wcześniej palił dobrze (mniej)?
Może ssanie cały czas otwarte skoro odpala bez ssania?
Czy na jałowym trzyma normalne obroty czy podwyższone?
Zacznij od sprawdzenia wyglądu świec - czarna i osmolona wskaże na gaźnik, który daje za dużo paliwa. Jeżeli to nie ssanie to być może zaworek iglicowy wymaga wymiany, bo puszcza cały czas paliwo.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
xzoomx
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany:
Pią 13:12, 04 Maj 2012 |
 |
Ze ssaniem jest wszystko w porządku.
Tak, na biegu jałowym utrzymuje normalne obroty.
Przed chwilą sprawdziłem świece, i tak jak kolega mówi są "czarne i osmolone".
Mam jeszcze takie pytanie na ile obrotów powinny być wykręcone śrubki powierza?. Nie wiem czy dokładnie o tych mówię ale u mnie są one powykręcane na 4,5 obrotu.
Czy to może być przyczyna takiego spalania?
Pozdrawiam i z góry dziękuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Pią 13:21, 04 Maj 2012 |
 |
mój ulubiony temat... o-ring na zaworze pływakowym na 99% |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 14:12, 04 Maj 2012 |
 |
4,5 obrotu to trochę sporo
serwisówka w zależności od rodzaju gaźnika podaje mniej więcej od 1 do prawie dwóch obrotów. te wartości przez lata użytkowania i czyszczeń/regulacji może się zmieniać, ale czy aż tak to nie wiem..
to może być przyczyna, ale może też być coś z gaźnikiem (jak Ikis pisze), jeśli na bardziej wkręconej śrubce będzie gasł.. mi się tak wydaje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
xzoomx
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany:
Pią 14:57, 04 Maj 2012 |
 |
Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 554 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pią 21:44, 04 Maj 2012 |
 |
xzoomx napisał: |
Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek. |
"xzoomx"
Jeśli nie sprawdzisz dokładnie układu zasilania to jest :
- sprawdzenie , regulacja, synchronizacja gaźników.
- sprawdzenie wszystkich linek ( gazu i ssania)
- wszystkich węży zasilających ( paliwowych ) i podciśnieniowych
- filtrów powietrza ( czystość wkładów )
- szczelności łączników kolektorów dolotowych ( tych czarnych wykonanych z tworzywa, do których mocujesz gaźniki )
To sama regulacja składu mieszanki biegu jałowego niczego nie zmieni w zużyciu paliwa Twego moto.
Regulacja składu mieszanki paliwa biegu jałowego silnika ( o ile jest prawidłowo przeprowadzona ) ma wpływ na zużycie maksymalnie od 0,5 do 1,5 litra w zależności od pojemności silnika.
Jak sam widzisz te Twoje kręcenie nie wiele wnosi do tego co piszesz.
I na koniec jeszcze jedna uwaga , o której nie wspomniałeś .
Świece to się sprawdza po przejechaniu chociaż piętnastu kilometrów jednym ciurkiem.
A czemu ?
A no dla tego żeby silnik mógł osiągnąć prawidłową temperaturę pracy to po pierwsze, a po drugie miał czas na dostosowanie się do wszelkich zmian w zasilaniu silnika ( a mianowicie tych , które będziesz sam wprowadzał ).
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 11:59, 05 Maj 2012 |
 |
Xzoomx, śruby składu mieszanki odpowiadają za pracę gaźników na biegu jałowym i na średnich obrotach.
To normalne, że przelany silnik chodzi w miarę dobrze i odpala bez ssania.
Proponowałbym regulację wg następującego schematu (zakładam, że mamy synchro zrobione i jak zostało wspomniane pozostałe elementy zasilania i dolotu są ok).
Silnik rozgrzany.
Wybieramy gaźnik. Skręcamy śrubę mieszanki tak długo, aż obroty zaczną maleć. Powinno tak być. Zaczynamy ją odkręcać powoli. Obroty wzrosną od pewnego momentu i przestaną dalej się zwiększać. To mniej więcej jest dobre ustawienie mieszanki. Tak samo postępujemy z drugim gaźnikiem. Czyli zakręcamy go, a potem powoli odkręcamy, aby znaleźć moment w którym obroty zaczną rosnąć.
Potem kontrolujemy czy oba gaźniki ładnie reagują na gaz (z osobna otwierając lekko przepustnicę przy każdym gaźniku). Jeżeli brak płynności przy gazowaniu lub gaźnik się dławi i kaszle to jeszcze trochę odkręcamy śrubę regulacyjną. No a potem obserwujemy jeszcze świece.
Pozdrowienia,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Wto 9:42, 08 Maj 2012 |
 |
xzoomx napisał: |
Przed chwilą ustawiłem na 2 obroty i nie czuć dużej różnicy w pracy silnika.
Ikis- gdyby to był ten o-ring to dotyczyło by to 1 gaźnika, czyli 1 świeca była by bardziej "osmolona , czarna" , a oby dwie właśnie takie są. No nic narazie nie będę sie bawił w rozbieranie gaźników, zobaczymy czy spalanie zmieni się po regulacij tych śrubek. |
Zakładając, że oba gażniki mają taki sam stopień zużycia nie można wykluczyc że usterka o której pisałem nie wystapiła w obu jednocześnie. U mnie zużycie paliwa spadło z 10 ltr/100km do 6,5/4,6 (w zależności od stylu jazdy) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ENYS
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan
|
Wysłany:
Pią 19:20, 11 Maj 2012 |
 |
Ikis napisał: |
mój ulubiony temat... o-ring na zaworze pływakowym na 99% |
Witam! Czy przy uszkodzonym o-ringu występuje także objaw taki że paliwo wycieka tym odprowadzeniem pod silnikiem (sorry za amatorski opis:) nawet jeśli silnik jest zgaszony?
Zauważyłem że zostawiam kałuże, i nie wiem czy przypadkiem nie jest to wina kraniku paliwowego lub podciśnienia. Proszę podsuńcie jakiś pomysł.
Dla jasności kilka faktów:
-synchro gaźników zrobione
-wymienione zaworki iglicowe
- kopci na czarno przy odpaleniu
- pali około 10L(a raczej pewnie połowe wywala) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Pią 20:30, 11 Maj 2012 |
 |
Jednym z pierwszych objawów problemów z gaźnikiem były właśnie wycieki z tego odpływy. Co dziwniejsze pierwsze wiosenne odpalenie odbyło się wzorcowo a problem powrócił podczas kolejnego wyjazdu. Szukałem rozwiązania ale ono nasuneło się samo podczas czyszczenia gaźnika. Po odkręceniu wkrętu mocującego korpus zaworku pływakowego ten poprostu wysunął się z korpusu gaźnika. Jakby co to poszukaj w necie katalogu części do Suzi VX. O-ring o którym mówię jest na stronie 12 pozycja 23. Od wymiany przejechałem już 1200 km i po usterce ani śladu. Aha... po usunięciu usterki wymień olej. U mnie został nieco rozcieńczony i może a w zasadzie skróci to życie silnika... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ENYS
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan
|
Wysłany:
Sob 10:25, 12 Maj 2012 |
 |
Z góry dzięki, z dostępnością tego o-ringa nie ma większego problemu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Nie 7:37, 13 Maj 2012 |
 |
Najmniejszego, ja swój wziąłem z marketowego zestawu o-ringów za raptem 4 zł pieniądze żadne a nie raz ratował mi... Przy dobieraniu weź taki który po nałożeniu lekko wystaje ponad korpus zaworu. Do montażu w gaźniku (już po nałożeniu na ten mosiężną tuleję zaworu) posmaruj go olejem silnikowym co ułatwi montaż i zabezpieczy przed ścięciem o krawędź gaźnika. Kupując O-ring pamiętaj że podaje się średnicę wewnętrzną x grubość np 10x1 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:06, 13 Maj 2012 |
 |
Enys, kranik też bym sprawdziła. Jeżeli na postoju wywala paliwo aż do filtra to istnieje ryzyko, że część trafia też do cylindra. Sprawdź czy paliwo nie dostaje się w ten sposób do oleju.
Wg mnie (obserwacje własne) nawet przy sprawnym zaworku iglicowym, przy otworzonym kraniku paliwo będzie powoli wybijać na tylnym gaźniku.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ENYS
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan
|
Wysłany:
Pon 15:32, 14 Maj 2012 |
 |
Wychodzi na to że o-ring odpada, nie sądziłem że tez był wymieniany przy okazji zaworków iglicowych. W zestawie naprawczym były- moja niewiedza. Jutro będę sprawdzał kranik, i stąd moje pytanie, czy przypadku wyrobionej membrany jest możliwość jej wymiany, czy w grę wchodzi nowy kranik? Dzieki za pomoc Gdybym nie kochał tej maszyny to bym się zniechęcił Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|