Autor |
Wiadomość |
diablo177
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 23:01, 26 Cze 2007 |
|
Witam wszystkich.Jestem tu nowy,dopiero co nabyłem VX-a.Sprowadziłem go z niemiec.W brifie było napisane że ma 25 KW i ograniczenie prędkości do 151km/h.Wie ktoś z doświadczonych użytkowników czy da się to jakoś przeskoczyć,jeżeli tak to jak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
pablo70
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Śro 17:34, 27 Cze 2007 |
|
61 PS Standardmäßige Auslieferung bis Ende 1995, keine Drosselung, Vergaserkennung 45C50
60 PS standardmäßige Auslieferung der VX800 T (ab ca. 1996), Vergaserkennung 45C50, der Leistungsverlust wurde infolge strengerer Geräuschgrenzwerte Sad umgesetzt.
Durch einen kleinen Killschalter am vorderen Vergaser wird die Leistung(-sspitze) reduziert.
50 PS Erfolgte die Auslieferung ab Werk mit 50 PS, trägt der Vergaser die Kennung 45C60 und die VX heisst VX800 UM - UT.
Kleine Kunststoffröhren reduzieren des Weg des Gasschiebers. Der Vergaser hat größere Hauptdüsen.
Die VX ist ohne zusätzliche Teile entdrosselbar.
34 PS Hier gibts zwei Methoden:
1. zusätzlich zur 50 PS-Drosselung reduzieren Drosselblenden die Vergaserdurchlässe. (als Nachrüstsatz erhältlich). Die VX ist ohne zusätzliche Teile entdrosselbar.
2. Modifizierte Gasschieber mit reduziertem Hub geben nur rund 1/3 des verfügbaren Strömungsquerschnitts im Vergaser frei. Für die Entdrosselung müssen die Schieber komplett getauscht werden.
Bei beiden Varianten sind die Düsen größer.
Jeszcze tylko musisz znaleźć kogoś znającego niemiecki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Sob 12:50, 01 Mar 2008 |
|
Też mam ten problem.... Masz pierwszy brief? Ja mam któryś kolejny z informacją że poprzedni został skasowany. Jeśli masz to napisz co jest w pozycji 25 napisane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Nie 12:23, 02 Mar 2008 |
|
Ja ten text rozumiem tak:
61 KM standard do końca 1995, bez dławienia, oznaczenie gaźnika 45C50
60 KM standard VX800 T (od mniej więcej 1996), oznaczenie gaźnika 45C50, spadek mocy został wprowadzony w skutek surowszych norm hałasu. Osiągnięte zostaje przez mniejsze okno wlotowe gaźników (redukuje szczytową moc).
50 KM - kolejne wydanie, oznaczenie gaźnika 45C60 i VX nazywa się VX800 UM - UT.
Rurki z tworzywa sztucznego redukują drogę przepustnic. Gaźnik ma większe dysze główne.
VX jest do oddławienia bez dodatkowych części.
34 KM dwie metody:
1. Dodatkowo z 50KM ograniczeniem, redukujące przesłony gaźników. (dostępne jako dodatkowe wyposażenie). VX jest do oddławienia bez dodatkowych części.
2. Zmodyfikowane przepustnice ze zredukowanym skokiem zostawiają tylko około 1/3 będącego do dyspozycji przekroju poprzecznego przepływu w gaźniku. Przepustnice muszą zostać wymienione dla całkowitego oddławienia. Dysze są przy obojga wariantach większe.
To nie jest dosłowne tłumaczenie, ale chyba oddaje sens.
P.S. We Wrocławiu w serwisie Suzuki Sześćset parę złotych kosztuje jedna (!) przepustnica, ale podobno jest to do przerobienia warsztatowego.
Generalnie to chyba najlepiej wykręcić jeden gaźnik, poruszać manetką gazu i zobaczyć co mu blokuje przepływ. W najgorszym wypadku całe gaźniki do wymiany ale wg mnie możliwe jest do osiągnięcia w przydomowym warsztacie 50KM, a dysze może nawet zegarmistrz dorobić jeśli mamy coś na wzór. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Nie 21:54, 02 Mar 2008 |
|
jest ok!!!!
Mam zdławienie do 34 koni 2 sposobem, który choć powinien być trudniejszy do odblokowania lub też niemożliwy do zrobienia bez kupowania części jest banalnie łatwy.
A teraz do rzeczy.
Trzeba:
1. Zdjąć bak.
2. Odkręcić króciec pomiędzy airboxem a gaźnikiem przednim.
3. Jeżeli przepustnica nie może otworzyć przelotu całkowicie (sprawdzić palcem), oznacza to że że tu leży pies pogrzebany.
4. Zdjąć pokrywki górne gaźników - [link widoczny dla zalogowanych] jest workshop manual, w pliku fuel and lubrication system na stronach 5 i 6 pozycja 19.
5. Wyjąć sprężynę i przepustnicę.
6. Przepustnica w tym przypadku jest inna niż powinna (strona 9). Po śladach tarcia na przepustnicy widać, że trzeba aby się otwierała 16,5-17mm więcej. Ja swoje przetoczę o 16,5mm, a następnie zrobię jeszcze raz takie 4 nacięcia jakie są teraz na górze (1mmx3mm).
7. Złożyć i się cieszyć z 50 konnej Zuzi VX800.
P.S. jak będzie mało to zajmę się tym później [/url] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arbooz dnia Nie 22:32, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 22:00, 02 Mar 2008 |
|
Witaj!
Mój też tak samo w briefie miał 25 kW.
Sprawdź najpierw jakie masz gaźniki, bo może w briefie jest wpisana mniejsza moc, a gaźniki są ok.
Nie wiem czy w najsłabszej wersji chodzi o inne przepustnicę (niestety nie rozkładałem gaźników ze zdławionej wersji), czy też może o kryzę lub płytkę za gaźnikiem, która zmniejsza przepływ. Wtedy zostaje likwidacja tych płytek i wymiana dyszy na taką jak w 45C50. Może też chodzić o ograniczenie skoku tłoczka zmieniającego przekrój gardzieli gaźnika. Może on być sztucznie blokowany.
Jeżeli coś się nie zgadza w tym co napisałem to proszę bardziej doświadczonych kolegów o sprostowanie.
Dysze można bez problemu wykręcić i wymienić po zdjęciu komory pływakowej. Są na nich nr identyfikacyjne.
Ostatnio widziałem gaźniki na allegro za 150 złych sztuka. Podobno 45C50.
Gdybyś miał jakieś pytania przy rozbieraniu gaźników to daj znać. Właśnie jestem na bieżąco po rozbiórce obu.
Jeżeli chcesz rozpiskę parametrów gaźników to daj znać na priv (można znaleźć w necie, mam ściągnięte).
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 22:05, 02 Mar 2008 |
|
He, he - siedliśmy w tym samym momencie do kompa.
Więc chodzi o tłoczek, który zmienia przekrój gardzieli?
A drugi gaźnik?
Powodzenia w przeróbce.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Nie 22:38, 02 Mar 2008 |
|
drugi gaźnik ma identyczny tłoczek (problem), jutro dam info czy przeróbka działa.
P.S.
Mam zdjęcia, chcesz? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arbooz dnia Nie 22:39, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Pon 22:07, 03 Mar 2008 |
|
No i się stało.
Zasadnicza różnica po przeróbce jest widoczna od 5000rpm, wcześniej tak jakby "cichła" od tych obrotów a teraz tam jest największy moment i ciągnie równo ponad 7000rpm - dalej się bałem bo jest ciemno i padało.
Przeróbka to - obcięcie na tokarce 16,5mm tulei plastykowych nad przepustnicami tłoczkowymi i odtworzenie wycięć tak jak oryginalnie tam się znajdowały.
Polecam gorąco - nie ten motor! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arbooz dnia Pon 22:09, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Nie 13:03, 09 Mar 2008 |
|
sprawdziłem wczoraj vmax, 180 km/h z kuferkiem, dalsze przeróbki nie konieczne ale dlaczego nie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arbooz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudno - Nowa Sól
|
Wysłany:
Nie 12:59, 22 Lut 2009 |
|
witam ponownie, co do przeróbek opisanych wyżej - okazało sie że motor pali trochę za dużo (większa dysza główna), ale udalo mi się kupić za 150pln odblokowane gaźniki.
Wyszły przy okazji dodatkowe różnice - rura wlotowa do filtra powietrza jest dłuższa w środku - wymienić filtry i kolanko gumowe przez które powietrze wpada do filtra miało połowę (!!!!) prześwitu zaślepione - do wycięcia ostrym nożykiem.
BTW - kończę w tym roku studia inżynierskie i tematem mojej pracy dyplomowej jest dostosowanie hamowni podwoziowej do sprawdzania motocykli. Za pół roku wrzucę na neta wyniki mojego vx'a, ciekawe ile kucy uzyskałem... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|