Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 10:03, 02 Cze 2010 |
|
Gdzieś mam zdjęcia rozebranego gaźnika jak nie wykasowałem to wstawię po południu bo teraz nie mam na tym kompie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
waffen99
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Śro 12:56, 02 Cze 2010 |
|
Kolego,pod tymi zaślepkami powinny być śruby do regulacji.Skoro są zaślepki w takim stanie jak opisujesz to podejrzewam że od nowości nikt ich nie ruszał co świadczy o tym że nie powinny być bardzo rozbabrane gażniki. Na Twoim miejscu ściągnął bym gażniki,rozebrał i porządnie przeczyścił a potem zrobił rególacje i synchro. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kacper18
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:15, 02 Cze 2010 |
|
W miejscu gdzie u Was sa śruby regulacyjne, u mnie sa oryginalnie zaślepki, pod nimi napewno nie ma srub regulacyjnych. Na piatek jestem umowiony z fachowcem wiec jak tylko sie czegos dowiem to napewno napisze. Pzdr! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 21:41, 02 Cze 2010 |
|
Chcesz zdjęcie przedniego czy tylnego rozebranego i które elementy chcesz rozebrane całość czy np komore pływakową bo membrana nie wygląda jakoś specjalnie skomplikowanie. Mam zdjęcia obu rozebranych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kacper18
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:49, 02 Cze 2010 |
|
Wstrzymam sie z tym jeszcze bo i tak pojutrze jedzie do serwisu. Kolega mnie nastraszyl ze jest mozliwosc ze jeden cylinder nie ma kompresji;/ Sam juz nic nie bede w nim grzebal raczej. Ale dzieki za chec wyslanie fotek, jak beda potrzebne to sie zglosze;) Jezeli okaze sie ze to brak kompresji to najprawdopodobniej sprzedam vx na czesci bo remont raczej bedzie nieoplacalny. Pzdr serdecznie! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Śro 21:53, 02 Cze 2010 |
|
Szkoda , że nie zrobiłeś Karol zdjęć swoich gaźników wiele mogło by to wyjaśnić co Ty tam masz. Spotkałem się już z gaźnikami , które mają zaślepki na śrubach regulacyjnych składu mieszanki ( wykonane były najczęściej z mosiądzu lub ołowiu i często na nich wybijano cechę fabryczną ). Skład mieszanki ustawiony jest fabrycznie i ograniczasz się wtedy przy czyszczeniu do przedmuchania pod ciśnieniem otworów , dysz , kanałów , filtrów paliwowych o ile takowe są w twoim gaźniku. Nie powinno się ruszać tych zaślepek w tego typu gaźnikach bo w nich nie przewidziano regulacji składu mieszanki. Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Śro 21:54, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 21:59, 02 Cze 2010 |
|
Remont wbrew pozorom może być opłacalny jeśli chcesz dłużej pojeździć i być pewny tego co masz w silniku. Ja robiłem (a właściwie jeszcze robię)wymianę tłoka z pierścieniami uszczelniaczy z obróbką gniazd i nie jest tak tragicznie cenowo jeśli poszukasz okazji z nowymi tłokami choć używane kosztują i tak mniej niż komplet nowych opon. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 22:00, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kacper18
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:59, 03 Cze 2010 |
|
a zdradzisz mi ile wyniósł Cie taki remont?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bogdan-27
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Czw 13:54, 03 Cze 2010 |
|
Witam. Prośba do "dis"- jeśli możesz umieścić zdjęcia rozebranych gaźników to bardzo bym cię prosił. Mam jakieś opory przed rozebraniem swoich, a myślę, że zdjęcia bardzo by mi pomogły.
Pozdrawiam, Bogdan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 21:40, 03 Cze 2010 |
|
Ok zdjęcia wstawię jeszcze dziś tylko troszkę później bo tylko na chwilkę wpadłem zajrzeć po 23 bede mial wiecej czasu jak położy się małego.
Remont to uszczelniacze zaworowe niecałe 8zł za szt razy 8 sztuk. Wymiana zaworów planowanie głowic i obróbka gniazd zaworowych 200zł w sumie za 2 głowice. Komplet 2 tłoków z pierścieniami to 318zł (sprowadzane ze stanów z ebaya koszt tłoków +przesyłki) z tym że była to jednorazowa aukcja gdyż chyba na sklepie zalegało i trzeba podkreślić że są to tłoki nominał gdyż cylinder w idealnym stanie. jak cylinder miał by rysy lub progi to trzeba by brać nadwymiar i robić szlif. Normalnie da radę znaleźć komplet 2 tłoków z pierścieniami za ok 750zł ale też trzeba z zagranicy kupować bo w serwisie to koszt ok 1200zł.
Do tego trzeba doliczyć uszczelki pod głowicę i cylinder to ok 200 za komplet. To z silnika to tyle ale remont mnie więcej wyniesie bo piaskowanie i malowanie proszkowe ramy z mocowaniami silnika setów podnóżków stopek półek lampy i kilku innych detali troche kosztowało a jeszcze myślę o oponkach nowych jak da radę i chce jeszcze tłumiki i amory tylne wyczyścić i jakoś przemalować.
W późniejszym terminie malowanie zbiornika plastików i kto wie co jeszcze
Zdjęcia gażników przedstawiam na przykładzie przedniego gaźnika bo dla tylnego niestety nie robiłem tylu zdjęć bo to sprawa analogiczna jak przedni gaźnik. Zdjęcia nie obrazują całego rozebranego gaźnika tylko poszczególne elementy wymontowane obok miejsca z którego zostały wyjęte. Mam nadzieję że trochę zainteresowanym pomoże.
Nie wiem jak nazywać poszczególne elementy więc będę opisywał gdzie się znajdują.
Pierwsze 2 zdjęcia przedstawiają element z prawej strony gaźnika pod którym jest membrana a pod nią znajduje się dysza pokazana na zdjęciu 2
Poniższe zdjęcie przedstawia dyszę w gardzieli ale by ją wyciągnąć należy odkręcić śrubkę w komorze pływakowej
Poniższe zdjęcie przedstawia to co znajduje się pod pokrywą komory pływakowej wraz z brudem który tam zastałem
Tak wygląda pływak z końcówką odcinającą dopływ paliwa. Całość po odczepieniu od korpusu czyli po wyjęciu takiego pręcika na którym się ten element trzyma i porusza.
Na tym zdjęciu pokazane jest to co znajduje się pod zaworkiem pływaka czyli element z siateczką filtrującą paliwo wpływające do komory - ten element też się trochę zasyfił i trzeba go dobrze wyczyścić.
No to już ostatnie zdjęcie przedstawiające membrankę pod którą jest tłoczek z iglicą. Ten element normalnie da sie wysunąć natomiast mocując go ponownie należy zwrócić szczególną uwagę by nie przytrzasnąć membrany pokrywą.
Mam nadzieję że to chociaż trochę wam pomoże. W gażniku są jescze dysze od góry gaźnika i te w komorze pływakowej które można normalnie wykręcić i przeczyścić a jak nie to chociaż przedmuchać sprężonym powietrzem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 23:16, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
robewa01
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdynia
|
Wysłany:
Pon 7:11, 11 Paź 2010 |
|
Witam koledzy , mam pytanie na drugim zdjęciu widać dwa krućce do podłączenia przewodów z prawej strony jest miejsce do podłączenia przewodu paliwowego a z lewej widać mosiężną rurkę pod kątem 45 stopni moje pytanie - co powinno być tam podłączone jaki przewód z czym się łączy , to samo jest w tylnym gaźniku czy to powinno być połączone jakoś razem .Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
ps . może jakieś zdjęcie lub schemat co z czym powinno być połączone ktoś ma było by bardzo pomocne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 9:28, 11 Paź 2010 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
To są króćce odpowietrzające komory pływakowe.
Na tym zdjęciu wyżej oznaczone strzałką jeden i dwa.
Na nie są założone takie krótkie przewody i skierowanie ku górze.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|