Autor |
Wiadomość |
tomek40
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie
|
Wysłany:
Nie 18:15, 12 Lip 2015 |
|
Witam, wczoraj zapomniałem otworzyc kranik i ruszyłem w trasę ....powinno paliwo się wypalic i silnik zgasnąć ja jednak jechałem i jechałem, okazało się że kranik w pozycji off puszcza paliwo, teraz boję się zostawiać go na noc w takim położeniu (off) i zostawiam tak jak jezdzę w,,on" ....co robić? nowy kranik czy zestaw naprawczy, patrzyłem na allegro ale nie ma do vx 800....od jakiego moto pasuje a może zostawic tak jak jest bo podcisnienie chyba trzyma. Proszę o radę i dziękuję |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Nie 20:46, 12 Lip 2015 |
|
Jak masz podciśnieniowy to tak to właśnie działa i jest prawdopodobnie ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:41, 12 Lip 2015 |
|
Najłatwiej to sprawdzić odpinając przewód paliwa w zbiorniku, jeśli nie leci w off i on to jest podciśnieniowy a potwierdzi to dodatkowo jak zassasz powietrze przez przewód idący do tylnego gaźnika. Jak wtedy poleci to na bank podciśnieniowy i nie ma się o co martwić gdyż jest szczelny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:43, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:41, 12 Lip 2015 |
|
To jeszcze ja coś dorzucę od siebie.
Kraników były dwa typy. W starszych wersjach motocykla sterowany wyłącznie pokrętłem - z pozycją ON, OFF i RES.
W nowszych montowany był kranik podciśnieniowy bez pozycji OFF. Kranik taki paliwo puszcza wtedy, gdy dostanie podciśnienie dodatkowym przewodem z tylnego gaźnika.
Na boczku w opisie pokrętła możesz mieć pozycję OFF mimo, że kranik jest podciśnieniowy. Kranik taki przy poziomie paliwa powyżej rezerwy podaje paliwo w dowolnym położeniu pokrętła, gdy silnik pracuje i do kranika dociera podciśnienie.
Sprawdź jaki masz kranik. Będziesz wiedział jak ustalisz, czzy dochodzi do niego przewód podciśnienia z tylnego gaźnika. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 23:44, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tomek40
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie
|
Wysłany:
Pon 10:10, 13 Lip 2015 |
|
Witam i dziękuję wszystkim za wiadomości....mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 10:33, 13 Lip 2015 |
|
Nie ma to znaczenia jak zostawisz kranik jeśli masz podciśnieniowy. W dół jest otwarty normalnie w górę rezerwa. Ja mam podciśnieniowy i zawsze mam na on chyba, że kończy mi się paliwo i jest rezerwa to mam res. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maniek
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA
|
Wysłany:
Pon 10:37, 13 Lip 2015 |
|
tomek40 napisał: |
mam motocykl z 1990 roku a mój kranik jest podcisnieniowy ( ma dwa wyjscia , paliwo i wężyk podciśnienia, który prowadzi do jednego z gazników) paliwo leci tylko kiedy motocykl pracuje, jezeli silnik jest wyłączony to paliwo nie leci, ale myślałem, że w pozycji off jest całkowicie odcięty dopływ benzyny. Rozumiem, że u mnie jest wszystko dobrze ....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie? |
Cześć.
Jak sam zauważyłeś i napisałeś masz kranik podciśnieniowy. Więc jest w nim ustawialna pozycja ON i RES. OFF jest na zgaszonym bez znaczenia jak jest ustawione pokrętło.
Można dla tzw. bezpieczeństwa zostawiać na ON, bo w razie gdyby zaworek podciśnieniowy zaczął przepuszczać, to nie stracisz całego paliwa z baku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:28, 13 Lip 2015 |
|
tomek40 napisał: |
....a jak zostawiac kranik podczas dłuższego postoju w poz off czy on, ma to w takim przypadku jakies znaczenie? |
Bez znaczenia - nie ma w tym kraniku czegoś takiego jak dodatkowe OFF. Brak podciśnienia = brak przepływu paliwa przez kranik.
Jedno jest pewne - im mniej się nim kręci tym dłużej taki kranik pożyje.
Jak kranik nawali, a paliwa dużo w baku, to przez tylny gaźnik iglica przepuści je do silnika.
Dlatego zawsze warto sprawdzić poziom oleju po dłuższym postoju. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 13:42, 13 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tomek40
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie
|
Wysłany:
Pon 20:54, 13 Lip 2015 |
|
Dziękuję ....teraz już wiem wszystko o kraniku , a swoją drogą to powinno być takie całkowite zamknięcie paliwa np. na okres zimowania i w razie czego gdyby zaczął kranik puszczać. Niebezpieczna sprawa z tym paliwem w silniku.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|