Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 10:00, 31 Mar 2011 |
|
Wojciech napisał: |
Tyle czasu mnie to nurtowało i chyba wychodzi na to,że mam też przekręcone pokrętło o 180 stopni,bo u mnie po lewej stronie jest napis OFF na którego to nie trafia strzałka z napisem FULL,ponieważ na ON przekręcam zgodnie z ruchem wskazówek zegara,a na res w przeciwnym!!! To chyba trzeba zmienić rawda???Pozdrawiam Wojciech |
czyli prawdopodobnie masz obrócony również kranik, nie tylko samo pokrętło. zdażyło Ci się używać już rezerwy? zgodnej z Twoim opisem? prawdopodobnie nie, bo nie zwracając uwagi na te napisy, MUSISZ pamiętać, że w prawo (ze wskazówkami) kręcimy na rezerwę. jeśli miałoby być inaczej, kranik musiałby być odwrócony tyłem do przodu hehe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:44, 12 Maj 2012 |
|
a ja mam takie pytanie, jak to jest że jak mam kranik tzn to pokrętło ustawione w poziomie czyli teoretycznie na OFF to VX normalnie odpala i jeździ ? Tak jakby to pokrętło nie miało znaczenia w jakiej jest pozycji. Wyjaśni mi to ktoś ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1534 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 22:46, 12 Maj 2012 |
|
Możliwe ,że kręcisz samą pokrywką a kranik ciągle jest w tej samej pozycji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:22, 13 Maj 2012 |
|
a jeśli mam kranik podciśnieniowy to jest możliwość jazdy gdy pokrętło jest w poziomie ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Nie 13:32, 13 Maj 2012 |
|
kamilxxv napisał: |
a jeśli mam kranik podciśnieniowy to jest możliwość jazdy gdy pokrętło jest w poziomie ? |
Zarówno kranik podciśnieniowy i ten wcześniejszy w VX-sie posiadają te same położenia.
To jest strzałką do dołu otwarte , do góry rezerwa a poziomo zamknięte paliwo.
Tu masz zwykły kranik:
[link widoczny dla zalogowanych]
W podciśnieniowym jest jeszcze z tyłu króciec do podciśnienia i poza tym żadnej różnicy w położeniu nie ma .
Może być tak , że masz od czegoś innego podpięty kran.
Pozdrawiam Stefan. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
peter
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie/Bielsko-B
|
Wysłany:
Nie 22:57, 13 Maj 2012 |
|
Kamixxv
mam sytuację identyczną jak Twoja. Przy kraniku pociśnieniowym mogę jeździć z poziomym położeniem pokrętła /teoretycznie zamknięte/- i tak jeżdżę. Na początku jeszcze nim kręciłem tzn zamykałem na dłuższy postój, ale pewnego razu po jeździe chciałem go zamknąć, a był już zamknięty, też się zdziwiłem i przestałem go otwierać.
Niestety nie sprawdziłem jeszcze czy przy poziomym położeniu pokrętła nie wypali też paliwa, które powinno zostać na rezerwę, ponieważ z przyzwyczajenia tankuję wg wskazań licznika dziennego po przejechaniu 220-250 km i to co pozostaje w zbiorniku to więcej niż rezerwa.
Kranik wygląda na oryginalny /taki jak w serwisówce/- pokrętło do niego idealnie pasuje.
Mój VX jest z końca roku 1990, a ma kranik pociśnieniowy i mam wątpliwości czy był on montowany fabrycznie, czy też założył go poźniej poprzedni właściciel - i ma wewnątrz inną konstrukcję.
PS a może mamy dodatkowo PRI - muszę to sprawdzić przy okazji.
pozdrawiam
peter |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:13, 13 Maj 2012 |
|
Witam!
Żeby ustalić co dokładnie się dzieję trzeba by przeanalizować schemat kranika, którego przekrój też został pokazany w instrukcji serwisowej. Wg mnie pozycja pozioma nie odcina to przepływu paliwa przez kranik podciśnieniowy.
Jeżeli taki kranik jest ustawiony pokrętłem w poziomie, to część paliwa jest brana z dłuższej rurki (od pozycji ON), część z drugiej krótszej (tej od pozycji RES). Mam na myśli rurki znajdujące się w zbiorniku paliwa, ciągnące benzynę z różnych poziomów baku (widać je na schemacie układu paliwowego).
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1534 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 8:31, 14 Maj 2012 |
|
Też właśnie slyszałem o tych kranikach ,które mają pozycje podczas której zasysają więcej paliwa przy rozruchu (zamiast off) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 12:24, 14 Maj 2012 |
|
On nie zasysa więcej paliwa, po prostu otwiera światło do obu rurek.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 22:46, 14 Maj 2012 |
|
A może mają założone te zestawy naprawcze w naszych kranach podciśnieniowych :
GSF 600 i 1200, kawasaki KLR 650 , VN1500 , ZR 550 i 1100 , ZR-7 750, ZX-10 tomcat .
Symbol zestawu naprawczego to : FCK - 21 Nr. katalogowy : 5.4000.340.
W takich przypadkach nie będzie położenia "off" w naszym kranie.
Podwójna membrana ma tak wykonane otwory , że przy "off" będzie leciało paliwo w czasie pracy silnika.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:26, 28 Lip 2012 |
|
nie zależnie czy mam pełny czy połowę przejechane jakieś 150km od "pod korek" i zgaszę moto i zostawię na 15 min w upale 30 stopniowym to jesli mam pokrętło na full czy na res to muszę chwile pokręcić zanim zapali jeśli natomiast jest w poziomie nie ma tego problemu bo pali od dotyku. Gadałem z gościem co ma intruza i mówi że to jest właśnie przyczyną bo gdy moto stoi z kranikiem na ful czy res to wyparowuje paliwo z gaźników o dlatego muszę kręcić. I powiedział mi żebym przed rozruchem dał na poziomy na chwile gdy ubieram np kask odpalił i przełączył na odpowiednią pozycję w zależności od ilości posiadanego paliwa. Powiedział że poziome położenie to jest PRI (zalewanie gaźników przed rozruchem ) tak mi to wyjaśnił i rzeczywiście chyba miał racje po problem z odpalaniem zniknął tak szybko jak się pojawił gdy zacząłem ruszać tym pokrętłem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4412 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 18:29, 29 Lip 2012 |
|
Jeśli masz kranik podciśnieniowy to niezależnie od pozycji bez podciśnienia nic ci nie poleci paliwa ze zbiornika - sprawdzane doświadczalnie na moim zbiorniku. W intruzie 1400 na bank jest elektroniczna pompa paliwowa nie dam głowy czy w 800 też i tam zaciąga paliwo do gaźników po zapodaniu prądu. U nas tego nie ma, bo sterowanie jest podciśnieniem a elektronicznie. Można kręcić kranikiem ale mi się wydaje że to jest efekt bardziej psychologiczny niż praktyczny przy odpalaniu. Mi po 15 minutach postoju w upale zapala z miejsca, niezależnie od tego w jakim położeniu mam kranik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:14, 30 Lip 2012 |
|
ja mam taki kranik jak serwisówce ktoś podawał linka. Czyli przeciwnie do ruchów zegara jest na on (krecić w stronę kierownicy) a zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli rezerwa (kręcić w stronę zadupka ) tak ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 22:47, 30 Lip 2012 |
|
Hej!
Generalnie jak zdejmiesz pokrętło to na trzpieniu kranika jest taka strzałka w kształcie trójkąta, która pokazuje w której jest pozycji. Dzięki niej nie sposób się pomylić przy zakładaniu pokrętła.
Co do kierunków nie pamiętam, może ktoś inny podpowie.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kamilxxv
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 10:30, 01 Sie 2012 |
|
No tal tylko że u mnie na kraniku po zdjeciu plastików nie ma żadnych oznaczeń;/ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|