Autor |
Wiadomość |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Czw 22:32, 31 Mar 2016 |
 |
Zabieram się w sobotę za czyszczenie z bardziej doświadczonym kolegom.
Ważne pytanie: w którym kroku łatwo coś spieprzyć? Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek_olsztyn dnia Czw 22:34, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 8:43, 01 Kwi 2016 |
 |
Przy rozbieraniu to dobrze dociskać śrubokręt przy wykręcaniu dysz i tyle. Warto też dobrać właściwy śrubokręt przy zdejmowaniu śrub od pokrywy membrany i komory pływakowej bo te śruby krzyżakowe łatwo zjechać i wtedy trzeba kombinować z ich odkręceniem. Ja zmieniłem u siebie wszystkie na imbusy.
Przy składaniu natomiast trzeba uważać by nie dokręcać za mocno śrub wchodzących w korpus, zwłaszcza w komorze pływakowej bo łatwo w aluminium urąbać gwint przy zbyt dużej sile. Oprócz tego warto pilnować przy składaniu by membrany były ułożone jak należy i by się nie przesunęły podczas mocowania pokrywy bo przyciskając membranę pokrywą można doprowadzić do jej uszkodzenia.
To by było chyba na tyle z moich obserwacji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pią 10:17, 01 Kwi 2016 |
 |
No właśnie uszkodziłem śruby przy odkręcaniu. Na szczęście flexa i śrubokręt płaski rozwiązał problem
Nie rozumiem tylko jednego, rozkręcam to wszystko i co? Każdą część po kolei czyszczę?
Wszędzie są instrukcję jak rozkręcić i skręcić ale nie wiem co wyczyścić  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Pią 10:55, 01 Kwi 2016 |
 |
ja w tym roku zrobiłem tak, że każdą możliwą dyszę wykręciłem i przeczyściłem [link widoczny dla zalogowanych] do czyszczenia dysz.
Plus wzrokowa inspekcja czy jest wszystko ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 12:01, 01 Kwi 2016 |
 |
Każdą dyszę możesz wyczyścić bądź specjalnym przyrządem (tu trzeba uważać by i tak nie rozkalibrować dysz) bądź przedmuchać sprężonym powietrzem i przejżeć czy nic w dyszach nie zalega.
Ja tak sobie myślę, że swoje gaźniki wezmę i wsadzę przy następnym czyszczeniu do myjni ultradźwiękowej którą mamy na uczelni  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zefir
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 332 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew / Pomorskie
|
Wysłany:
Sob 14:34, 02 Kwi 2016 |
 |
dis, ja nawet swojego czasu myślałem żeby sobie kupić taką małą myjkę żeby do niej gaźnik wszedł - koszt ~1200 pln z tego co pamiętam  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Sob 18:54, 02 Kwi 2016 |
 |
Wyczyściłem pierwszy. Było troszkę brudu. Ale żałuje że się za to zabrałem. Roboty kupa, czasu jeszcze więcej.
Znalazłem gościa który za 200zł czyści, ustawia i synchronizuje. Wiem że to spora kasa, ale licząc ilość godzin i brak umiejętności uważam że to się opłaca. Co sądzicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 23:15, 02 Kwi 2016 |
 |
Ja raz przed zlotem w 2h wyciągnąłem rozebrałem i złożyłem gaźniki mocując je w sprzęt. Niestety było bardzo późno więc synchro w 20min zrobiłem następnego dnia z samego rana.
W sumie w 2,5h da radę zrobić całość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 12:47, 03 Kwi 2016 |
 |
Ale łącznie z czyszczeniem?
Oczywiście odkręcam gaźniki i co? W moim gaźniku śruba o której piszecie (tam gdzie "igła" membrany wchodzi) nieoryginalna. Co ciekawe, gość który ją zerwał sam przerobił i zrobił nową. Zwykła śruba, wywiercona w środku
Koleś który mi pomagał mówił że u siebie też zerwał. Także widzę problem powszechny z tą śrubką.
Podobno można ją zamówić w salonie suzuki. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek_olsztyn dnia Nie 16:09, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 16:33, 03 Kwi 2016 |
 |
2h z czyszceniem szybkim wewnątrz. Śrubka jest delikatna głównie przy dokręcaniu i wtedy trzeba uważać by jej nie zerwać a do dostania to oczywiście jest. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 21:19, 27 Sie 2016 |
 |
Witam, po kolejnej wymianie urwanej linki gazu przyszła pora na synchro i co się okazało... Paliwo dochodzi do przedniego gaźnika jednak świeca jest sucha, a po otwarciu przepustnicy słychać tylko przedmuch. Podejrzewam zatkaną dyszę. Jak z waszymi opiniami? Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|