Autor |
Wiadomość |
bigosadam1
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:39, 10 Lut 2014 |
|
Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum (jeszcze czekam za mailem aktywacyjnym). Niestety nie jestem biegły w mechanice dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc.
W połowie ubiegłego sezonu nabyłem VX'a, zdążyłem wymienić mu już świece (tylny cylinder nie pracował po 3 tygodniowej przerwie silnika). Problem się ponowił dlatego chciałbym dojść z motocyklem do ładu.
Zacznę od filtrów:
Nie mam obudowy filtra powietrza. W tej chwili mam założone bezpośrednio 2 filtry stożkowe na które naciągnięty jest jakiś materiał. (Tak go nabyłem, nie jest to moja konstrukcja)
Chciałbym skompletować cały układ do gaźników, ale ginę w natłoku informacji i własnej niewiedzy....
Na allegro znalazłem:
AIR BOX AIRBOX OBUDOWA FILTRA SUZUKI VX 800
oraz
Filtr Powietrza Obudowa suzuki vx800 (nie mogłem wkleić linków jako niezarejestrowany użytkownik)
Rozumiem, że muszę mieć 2 obudowy do filtrów. Czy przednia i tylna obudowa są takie same? Co jeszcze powinienem nabyć?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Adam |
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 22:49, 10 Lut 2014 |
|
Adamie, obie obudowy filrtów powietrza są inne. Z przodu jest mniejsza z tyłu natomiast większa.
Nie wiem czy przy przednim masz kolanko od gaźnika do filtra czy też nie i jak to wygląda w tylnym. Jeśli łączniki są to potrzebujesz tylko obudowy i filtry a także "kolanka" na filtry:
przenia obudowa wraz z kolankiem wlotowym ( na zdjęciu z prawej) [link widoczny dla zalogowanych] i łącznik z gaźnikiem [link widoczny dla zalogowanych]
tylna obudowa [link widoczny dla zalogowanych] ( ma już kolanko wlotowe do filtra i jest chyba także wyjście w filtra do gaźnika).
Jak widać znalezienie części nie jest problemem jednak trzeba lepiej poszukać bo na bank można taniej znaleźć, ja szukałem na szybko byle było.
Potrzebny będzie też przewód łączący oba filtry - kompansujący różnice podciśnienia -oryginał [link widoczny dla zalogowanych] lecz możan teżinnym przewodem usztywnionym w środku połączyć filtry.
Jeśli sprzęt chodzi dobrze a tylko świece uwala to sprawdź czy przy odpalaniu jej nie przylewa np. przez zbyt bogatą mieszankę bo często przy przylaniu mi świece przebijało, zwłaszcza NGK. Jeśli jeździ ok a przylewa i załatwia świece tylko przy rozruchu to z filtrami nie musisz kombinowaćnarazie a jedynie z ustawieniami gaźników. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 11:43, 11 Lut 2014 |
|
A ten materiał na stożkach to dorobiony jest?
Być może przy stożkach mieszanka jest za uboga i ktoś w ten sposób się ratował.
Jeszcze jedno - jeżeli tylny cylinder nie rusza to warto sprawdzić linkę, czy na pewno dobrze wyciąga tłoczek ssania w gaźniku. Czasem o 1-2 mm wyciągnięte cięgno powoduje problem. wtedy wystarczy coś podłożyć pod pancerz w tej plastikowej kopułce przez który przechodzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bigos
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:38, 11 Lut 2014 |
|
Dis, Griba bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi. Dis, teraz już wiem co jest co. (Swoją drogą pozdrawiam z Kostrzyna Wlkp, może będę miał kiedyś okazję zobaczyć porządnie zrobionego Vx'a )
Części zamówię ponieważ chciałbym żeby było "po bożemu".
Griba, materiał jest dorobiony. Wrzucam zdjęcia, tylni jest zdecydowanie bardziej zabrudzony. Co do samych stożków i materiału, dowiedziałem się od sprzedającego, że na samym filtrze dostawał za dużo powietrza dlatego powstałą ta konstrukcja. W sklepie motoryzacyjnym dowiedziałem się też, że przy tych stożkach spalanie może być większe o +/- 2 L/100. Więc może faktycznie dostaje do gaźników za dużo paliwa?
Jeszcze jeden objaw o którym nie wspomniałem. Przed pierwszą wymianą świec. Chciałem sprawdzić jej możliwości na autostradzie. Przy około 150 km/h drastycznie spadła moc, domyślam się, że tylny cylinder przestał pracować. Po obniżeniu prędkości i przejechaniu może 2km wszystko wróciło do normy. Po wymianie świec postanowiłem podjąć drugą próbę. Silnik pracował bez zarzutu. Maksymalną prędkość którą z niej wydobyłem to 160 km/h - nie chciała więcej. (I dobrze )
Jakiś czas później miałem podobną historię, ale przy normalnych prędkościach. Wtedy zatrzymałem się, odczekałem. I wszystko wróciło do normy. Dojechałem do domu, odstawiłem Suzę na około 2 tygodnie. Po odpaleniu znowu pracuje jeden cylinder. Jestem przekonany, że jeżeli wymienię świecę historia zatoczy pełne koło...
(dołączę linki do zdjęć jak już będę mógł- na razie poszły na PW do zainteresowanych)
Edit.
Będę mógł przy niej pogrzebać dopiero na początku przyszłego tygodnia jeżeli nie spadnie śnieg. Przyjdą części i nowy akumulator
Zainteresowani są wszyscy więc wstawiam linki (Dis)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bigos dnia Wto 14:45, 11 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 15:11, 11 Lut 2014 |
|
Przy 150 może mulić bo dostaje jeszcze więcej powietrza z tyłu - podobny objaw jak źle ustawione kolanko wlotowe w oryginalnym airboksie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 19:24, 11 Lut 2014 |
|
No nie wygląda to najlepiej - niezły bajzel ktoś narobił.
Stożki same w sobie nie są złe, ale przy gaźnikach wymagają innych dysz i regulacji. W zasadzie nie wiem też czego można by się spodziewać po ich zainstalowaniu w motocyklu takim jak VX. Raczej spektakularnych rezultatów bym się nie spodziewał jeżeli chodzi o poprawę osiągów.
Wydaje mi się, że lepiej wrócić do oryginału (przynajmniej ja bym tak zrobił). Te co masz można wyczyścić i sprzedać - może ktoś je wykorzysta.
Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bigos
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:53, 11 Lut 2014 |
|
Faktycznie wygląda to kiepsko, ale ten moto będzie miał jeszcze drugą młodość
Zrobię tak jak piszecie. Zamówiłem właśnie tylny airbox, rurę łączącą obydwa boxy oraz przy okazji nóżkę centralną (komplet). Sprawdzanie poziomu oleju tylko z boczną stopą było kłopotliwe. Walczę jeszcze z przednim airboxem jutro mam dostać odpowiedz czy mają na stanie.
Cytat: |
Jak widać znalezienie części nie jest problemem jednak trzeba lepiej poszukać bo na bank można taniej znaleźć, ja szukałem na szybko byle było. |
Dis- Udało mi się znaleźć po 40 od sztuki. Jeżeli uda się dorwać przedni airbox to za cały układ zapłacę 120 zł (bez filtrów) + około 40 zł za dwie przesyłki.
Cytat: |
Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a.
|
Ok, sprawność i bezpieczeństwo są najważniejsze. Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 22:15, 11 Lut 2014 |
|
bigos napisał: |
Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum ) |
Technologie informacyjne (Skype) wkraczają na forum VX'a - myślę, że jest to jak najbardziej możliwe.
Póki co materiały znajdziesz w dziale "Zrób to sam". Opisy powinny być w miarę przystępne, sama książka napraw to już całkiem wystarczające źródło wiedzy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
bigos
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:22, 12 Lut 2014 |
|
Griba, dział zrób to sam jest genialny. Niebawem sprawdzę zawory i może uda mi się przeczyścić gaźniki... Jak się okazało w baku mam pełno syfu w postaci złuszczonej farby( oraz takich pozwijanych papierków?) Znalazła się też sprężynka... Na chwilę obecną jestem lekko zdruzgotany tym co zobaczyłem. Czytałem już o betoniarce i śrucie, ale chyba oddam bak komuś kto posiada do tego sprzęt, albo po prostu dysponuje wiedzą i zdolnościami manualnymi. Nie wyobrażam sobie wyciągania śrutu z baku jak niezwykle upierdliwe było wylewanie benzyny z baku podczas przepłukiwania...
Czy ktoś z Poznania lub okolic orientuje się gdzie można przeprowadzić akcje czyszczenia wnętrza baku oraz konserwacje? I ile to może kosztować? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:31, 12 Lut 2014 |
|
bigos napisał: |
Griba, dział zrób to sam jest genialny. |
Hm, chwilowo możesz zastosować filtr paliwa, który będzie zaporą dla tego syfu, który masz w baku.
Jednak jeżeli sytuacja jest aż tak tragiczna, to trzeba by się jednak zastanowić nad renowacją. Są zakłady zajmujące się piaskowaniem i malowaniem felg. Może tam trzeba by zasięgnąć języka? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:32, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 9:33, 13 Lut 2014 |
|
Ja niestety nie miałem potrzeby wykonywania procedury czyszczenia baku i nie wiem gdzie w okolicy można takie coś wykonać. Nie każdy zakład zajmujący się piaskowaniem będzie w stanie wyczyścić bak od środka. Trzeba niestety powołać się na wujka googla który prawdę powie i poszukać firmy zajmującej się tym jeśli sam nie chcesz zrobić tego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matys0
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Czw 15:34, 02 Kwi 2015 |
|
Panowie jak wydostać filtr który znajduję się pod bakiem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Czw 19:16, 02 Kwi 2015 |
|
Hej
Generalnie na tych stronach masz wszystko rozrysowane:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Łopatologicznie to:
1) Zdemontuj bak - odkręć 2 śruby mocujące bak do ramy z blachą do której wsuwa się zaczep siedzenia
2) Poodpinaj węże od baku i zdemontuj bak wysuwając go do tyłu.
3) Następnie warto odkręcić plastikowe boczki (trójkąciki) na podanej stronie te elementy mają nr 21 - będziesz miał lepszy dostęp do obudowy filtra powietrza
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
5) Poodkręcaj obejmy zaciskowe i poodpinaj wszystkie dochodzące do obudowy filtra węże (na rys. 4, 6, 7, 14).
6) Delikatnie zdemontuj gumowy króciec łączący obudowę filtra z gaźnikiem (na rys. 5)
7) Następnie wysuwasz obudowę filtra pamiętając zasadę NIC NA SIŁĘ! Delikatnie odsuń szczególnie linki ssania.
8 ) Pamiętaj o zabezpieczeniu wlotu do gaźnika, żeby tam nic nie wpadło - najlepiej czymś zasłonić.
9) Potem już puszka na stół, odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
10) Odkręcasz 4 śruby (na rys. 10) i wyciągasz filtr. Warto wyczyścić środek puszki i przedmuchać go sprężonym powietrzem.
11) Montaż w odwrotnej kolejności.
Może brzmi skomplikowanie ale to nic trudnego skoro ja dałem radę, to Ty też DASZ Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Czw 20:58, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:00, 02 Kwi 2015 |
|
Fajny opis.
Pozwolę sobie dodać trzy grosze od siebie.
skorat napisał: |
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
|
Uwaga - tam są tulejki dystansowe, które lubią wypaść.
skorat napisał: |
odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
|
Po prostu ustaw kolanko dolotu tak, żeby silnik przez filtr miał skąd ciągnąć powietrze - najlepiej na bok - w kierunku klapki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 17:12, 06 Paź 2017 |
|
Koledzy w którą stronę powinny być ustawione te gumowe kolanka zasysające powietrze do filtrów. Do góry czy na dół?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|