FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 filtr pwietrza Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
bigosadam1
Gość






PostWysłany: Pon 20:39, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum (jeszcze czekam za mailem aktywacyjnym). Niestety nie jestem biegły w mechanice dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Smile

W połowie ubiegłego sezonu nabyłem VX'a, zdążyłem wymienić mu już świece (tylny cylinder nie pracował po 3 tygodniowej przerwie silnika). Problem się ponowił dlatego chciałbym dojść z motocyklem do ładu.

Zacznę od filtrów:
Nie mam obudowy filtra powietrza. W tej chwili mam założone bezpośrednio 2 filtry stożkowe na które naciągnięty jest jakiś materiał. (Tak go nabyłem, nie jest to moja konstrukcja)
Chciałbym skompletować cały układ do gaźników, ale ginę w natłoku informacji i własnej niewiedzy....

Na allegro znalazłem:

AIR BOX AIRBOX OBUDOWA FILTRA SUZUKI VX 800
oraz
Filtr Powietrza Obudowa suzuki vx800 (nie mogłem wkleić linków jako niezarejestrowany użytkownik)

Rozumiem, że muszę mieć 2 obudowy do filtrów. Czy przednia i tylna obudowa są takie same? Co jeszcze powinienem nabyć?
Bardzo proszę o pomoc. Smile

Pozdrawiam,
Adam
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:49, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Adamie, obie obudowy filrtów powietrza są inne. Z przodu jest mniejsza z tyłu natomiast większa.
Nie wiem czy przy przednim masz kolanko od gaźnika do filtra czy też nie i jak to wygląda w tylnym. Jeśli łączniki są to potrzebujesz tylko obudowy i filtry a także "kolanka" na filtry:
przenia obudowa wraz z kolankiem wlotowym ( na zdjęciu z prawej) [link widoczny dla zalogowanych] i łącznik z gaźnikiem [link widoczny dla zalogowanych]
tylna obudowa [link widoczny dla zalogowanych] ( ma już kolanko wlotowe do filtra i jest chyba także wyjście w filtra do gaźnika).

Jak widać znalezienie części nie jest problemem jednak trzeba lepiej poszukać bo na bank można taniej znaleźć, ja szukałem na szybko byle było.

Potrzebny będzie też przewód łączący oba filtry - kompansujący różnice podciśnienia -oryginał [link widoczny dla zalogowanych] lecz możan teżinnym przewodem usztywnionym w środku połączyć filtry.

Jeśli sprzęt chodzi dobrze a tylko świece uwala to sprawdź czy przy odpalaniu jej nie przylewa np. przez zbyt bogatą mieszankę bo często przy przylaniu mi świece przebijało, zwłaszcza NGK. Jeśli jeździ ok a przylewa i załatwia świece tylko przy rozruchu to z filtrami nie musisz kombinowaćnarazie a jedynie z ustawieniami gaźników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:43, 11 Lut 2014 Powrót do góry

A ten materiał na stożkach to dorobiony jest?

Być może przy stożkach mieszanka jest za uboga i ktoś w ten sposób się ratował.

Jeszcze jedno - jeżeli tylny cylinder nie rusza to warto sprawdzić linkę, czy na pewno dobrze wyciąga tłoczek ssania w gaźniku. Czasem o 1-2 mm wyciągnięte cięgno powoduje problem. wtedy wystarczy coś podłożyć pod pancerz w tej plastikowej kopułce przez który przechodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bigos




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:38, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Dis, Griba bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi. Dis, teraz już wiem co jest co. (Swoją drogą pozdrawiam z Kostrzyna Wlkp, może będę miał kiedyś okazję zobaczyć porządnie zrobionego Vx'a Wink )

Części zamówię ponieważ chciałbym żeby było "po bożemu".

Griba, materiał jest dorobiony. Wrzucam zdjęcia, tylni jest zdecydowanie bardziej zabrudzony. Co do samych stożków i materiału, dowiedziałem się od sprzedającego, że na samym filtrze dostawał za dużo powietrza dlatego powstałą ta konstrukcja. W sklepie motoryzacyjnym dowiedziałem się też, że przy tych stożkach spalanie może być większe o +/- 2 L/100. Więc może faktycznie dostaje do gaźników za dużo paliwa?
Jeszcze jeden objaw o którym nie wspomniałem. Przed pierwszą wymianą świec. Chciałem sprawdzić jej możliwości na autostradzie. Przy około 150 km/h drastycznie spadła moc, domyślam się, że tylny cylinder przestał pracować. Po obniżeniu prędkości i przejechaniu może 2km wszystko wróciło do normy. Po wymianie świec postanowiłem podjąć drugą próbę. Silnik pracował bez zarzutu. Maksymalną prędkość którą z niej wydobyłem to 160 km/h - nie chciała więcej. (I dobrze Wink)
Jakiś czas później miałem podobną historię, ale przy normalnych prędkościach. Wtedy zatrzymałem się, odczekałem. I wszystko wróciło do normy. Dojechałem do domu, odstawiłem Suzę na około 2 tygodnie. Po odpaleniu znowu pracuje jeden cylinder. Jestem przekonany, że jeżeli wymienię świecę historia zatoczy pełne koło...

(dołączę linki do zdjęć jak już będę mógł- na razie poszły na PW do zainteresowanych) Smile

Edit.
Będę mógł przy niej pogrzebać dopiero na początku przyszłego tygodnia jeżeli nie spadnie śnieg. Przyjdą części i nowy akumulator Smile

Zainteresowani są wszyscy więc wstawiam linki (Dis)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bigos dnia Wto 14:45, 11 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 15:11, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Przy 150 może mulić bo dostaje jeszcze więcej powietrza z tyłu - podobny objaw jak źle ustawione kolanko wlotowe w oryginalnym airboksie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:24, 11 Lut 2014 Powrót do góry

No nie wygląda to najlepiej - niezły bajzel ktoś narobił.

Stożki same w sobie nie są złe, ale przy gaźnikach wymagają innych dysz i regulacji. W zasadzie nie wiem też czego można by się spodziewać po ich zainstalowaniu w motocyklu takim jak VX. Raczej spektakularnych rezultatów bym się nie spodziewał jeżeli chodzi o poprawę osiągów.

Wydaje mi się, że lepiej wrócić do oryginału (przynajmniej ja bym tak zrobił). Te co masz można wyczyścić i sprzedać - może ktoś je wykorzysta.

Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bigos




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:53, 11 Lut 2014 Powrót do góry

Faktycznie wygląda to kiepsko, ale ten moto będzie miał jeszcze drugą młodość Wink
Zrobię tak jak piszecie. Zamówiłem właśnie tylny airbox, rurę łączącą obydwa boxy oraz przy okazji nóżkę centralną (komplet). Sprawdzanie poziomu oleju tylko z boczną stopą było kłopotliwe. Wink Walczę jeszcze z przednim airboxem jutro mam dostać odpowiedz czy mają na stanie.

Cytat:
Jak widać znalezienie części nie jest problemem jednak trzeba lepiej poszukać bo na bank można taniej znaleźć, ja szukałem na szybko byle było.

Dis- Udało mi się znaleźć po 40 od sztuki. Jeżeli uda się dorwać przedni airbox to za cały układ zapłacę 120 zł (bez filtrów) + około 40 zł za dwie przesyłki.

Cytat:
Prędkością i osiągami się na tą chwilę nie przejmuj - musisz najpierw ogarnąć temat filtrów, potem regulacja i wtedy dopiero można coś będzie powiedzieć o kondycji Twojego VX'a.


Ok, sprawność i bezpieczeństwo są najważniejsze. Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania Very Happy (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:15, 11 Lut 2014 Powrót do góry

bigos napisał:
Jeżeli chodzi o regulację to chyba będziemy musieli zrobić jakąś konferencje na Skype podczas samego regulowania Very Happy (Chociaż pewnie znajdę instrukcję na forum Wink )


Technologie informacyjne (Skype) wkraczają na forum VX'a - myślę, że jest to jak najbardziej możliwe.

Póki co materiały znajdziesz w dziale "Zrób to sam". Opisy powinny być w miarę przystępne, sama książka napraw to już całkiem wystarczające źródło wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bigos




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:22, 12 Lut 2014 Powrót do góry

Griba, dział zrób to sam jest genialny. Niebawem sprawdzę zawory i może uda mi się przeczyścić gaźniki... Jak się okazało w baku mam pełno syfu w postaci złuszczonej farby( oraz takich pozwijanych papierków?) Znalazła się też sprężynka... Na chwilę obecną jestem lekko zdruzgotany tym co zobaczyłem. Czytałem już o betoniarce i śrucie, ale chyba oddam bak komuś kto posiada do tego sprzęt, albo po prostu dysponuje wiedzą i zdolnościami manualnymi. Nie wyobrażam sobie wyciągania śrutu z baku jak niezwykle upierdliwe było wylewanie benzyny z baku podczas przepłukiwania...

Czy ktoś z Poznania lub okolic orientuje się gdzie można przeprowadzić akcje czyszczenia wnętrza baku oraz konserwacje? I ile to może kosztować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:31, 12 Lut 2014 Powrót do góry

bigos napisał:
Griba, dział zrób to sam jest genialny.
Very Happy

Hm, chwilowo możesz zastosować filtr paliwa, który będzie zaporą dla tego syfu, który masz w baku.

Jednak jeżeli sytuacja jest aż tak tragiczna, to trzeba by się jednak zastanowić nad renowacją. Są zakłady zajmujące się piaskowaniem i malowaniem felg. Może tam trzeba by zasięgnąć języka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 22:32, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 9:33, 13 Lut 2014 Powrót do góry

Ja niestety nie miałem potrzeby wykonywania procedury czyszczenia baku i nie wiem gdzie w okolicy można takie coś wykonać. Nie każdy zakład zajmujący się piaskowaniem będzie w stanie wyczyścić bak od środka. Trzeba niestety powołać się na wujka googla który prawdę powie i poszukać firmy zajmującej się tym jeśli sam nie chcesz zrobić tego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 15:34, 02 Kwi 2015 Powrót do góry

Panowie jak wydostać filtr który znajduję się pod bakiem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Czw 19:16, 02 Kwi 2015 Powrót do góry

Hej
Generalnie na tych stronach masz wszystko rozrysowane:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Łopatologicznie to:
1) Zdemontuj bak - odkręć 2 śruby mocujące bak do ramy z blachą do której wsuwa się zaczep siedzenia
2) Poodpinaj węże od baku i zdemontuj bak wysuwając go do tyłu.
3) Następnie warto odkręcić plastikowe boczki (trójkąciki) na podanej stronie te elementy mają nr 21 - będziesz miał lepszy dostęp do obudowy filtra powietrza
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
5) Poodkręcaj obejmy zaciskowe i poodpinaj wszystkie dochodzące do obudowy filtra węże (na rys. 4, 6, 7, 14).
6) Delikatnie zdemontuj gumowy króciec łączący obudowę filtra z gaźnikiem (na rys. 5)
7) Następnie wysuwasz obudowę filtra pamiętając zasadę NIC NA SIŁĘ! Delikatnie odsuń szczególnie linki ssania.
8 ) Pamiętaj o zabezpieczeniu wlotu do gaźnika, żeby tam nic nie wpadło - najlepiej czymś zasłonić.
9) Potem już puszka na stół, odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
10) Odkręcasz 4 śruby (na rys. 10) i wyciągasz filtr. Warto wyczyścić środek puszki i przedmuchać go sprężonym powietrzem.
11) Montaż w odwrotnej kolejności.
Może brzmi skomplikowanie ale to nic trudnego skoro ja dałem radę, to Ty też DASZ Smile Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Czw 20:58, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:00, 02 Kwi 2015 Powrót do góry

Fajny opis. Wink

Pozwolę sobie dodać trzy grosze od siebie.

skorat napisał:

4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)


Uwaga - tam są tulejki dystansowe, które lubią wypaść. Exclamation

skorat napisał:

odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!


Po prostu ustaw kolanko dolotu tak, żeby silnik przez filtr miał skąd ciągnąć powietrze - najlepiej na bok - w kierunku klapki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
daniel75




Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica

PostWysłany: Pią 17:12, 06 Paź 2017 Powrót do góry

Koledzy w którą stronę powinny być ustawione te gumowe kolanka zasysające powietrze do filtrów. Do góry czy na dół??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin