Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 9:33, 13 Lut 2014 |
 |
Ja niestety nie miałem potrzeby wykonywania procedury czyszczenia baku i nie wiem gdzie w okolicy można takie coś wykonać. Nie każdy zakład zajmujący się piaskowaniem będzie w stanie wyczyścić bak od środka. Trzeba niestety powołać się na wujka googla który prawdę powie i poszukać firmy zajmującej się tym jeśli sam nie chcesz zrobić tego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Matys0
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Czw 15:34, 02 Kwi 2015 |
 |
Panowie jak wydostać filtr który znajduję się pod bakiem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 670 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Czw 19:16, 02 Kwi 2015 |
 |
Hej
Generalnie na tych stronach masz wszystko rozrysowane:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Łopatologicznie to:
1) Zdemontuj bak - odkręć 2 śruby mocujące bak do ramy z blachą do której wsuwa się zaczep siedzenia
2) Poodpinaj węże od baku i zdemontuj bak wysuwając go do tyłu.
3) Następnie warto odkręcić plastikowe boczki (trójkąciki) na podanej stronie te elementy mają nr 21 - będziesz miał lepszy dostęp do obudowy filtra powietrza
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
5) Poodkręcaj obejmy zaciskowe i poodpinaj wszystkie dochodzące do obudowy filtra węże (na rys. 4, 6, 7, 14).
6) Delikatnie zdemontuj gumowy króciec łączący obudowę filtra z gaźnikiem (na rys. 5)
7) Następnie wysuwasz obudowę filtra pamiętając zasadę NIC NA SIŁĘ! Delikatnie odsuń szczególnie linki ssania.
8 ) Pamiętaj o zabezpieczeniu wlotu do gaźnika, żeby tam nic nie wpadło - najlepiej czymś zasłonić.
9) Potem już puszka na stół, odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
10) Odkręcasz 4 śruby (na rys. 10) i wyciągasz filtr. Warto wyczyścić środek puszki i przedmuchać go sprężonym powietrzem.
11) Montaż w odwrotnej kolejności.
Może brzmi skomplikowanie ale to nic trudnego skoro ja dałem radę, to Ty też DASZ Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorat dnia Czw 20:58, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:00, 02 Kwi 2015 |
 |
Fajny opis.
Pozwolę sobie dodać trzy grosze od siebie.
skorat napisał: |
4) Odkręć śruby mocujące obudowę filtra do ramy (na rys. nr 11 i 12)
|
Uwaga - tam są tulejki dystansowe, które lubią wypaść.
skorat napisał: |
odkręcasz zakrzywiony króciec dolotowy (na rys. 8 ). Zapamiętaj jego ustawienie!!!
|
Po prostu ustaw kolanko dolotu tak, żeby silnik przez filtr miał skąd ciągnąć powietrze - najlepiej na bok - w kierunku klapki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Pią 17:12, 06 Paź 2017 |
 |
Koledzy w którą stronę powinny być ustawione te gumowe kolanka zasysające powietrze do filtrów. Do góry czy na dół?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
daniel75
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kruszwica
|
Wysłany:
Sob 4:59, 07 Paź 2017 |
 |
Dzięki! Byłem ciekaw jak to powinno być bo u mnie obydwa skierowane były na dół. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 10:55, 07 Paź 2017 |
 |
Przedni airbox - kolanko w bok (do lewej klapki).
Tylny - wlotem do góry na godzinę 2.
Tak jest pokazane w książce serwisowej (część nr 9, s. 9-12).
Ja jednak daję tylne kolanko w dół i też jest dobrze.
Jak kolanko jest do góry to moim zdaniem woda, która mogłaby się do niego dostać, miałaby możliwość przedostać się dalej.
BTW - Jakiś czas jeździłem bez kolanek i gaźniki działały normalnie.  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 11:00, 07 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 11:41, 09 Paź 2017 |
 |
W każdym kolanku masz dziurkę która powinna być na najniższym punkcie. W ten sposób jeśli jakaś woda dostała by się do kolanka, właśnie przez ten otworek mogła by zostać usunięta. Gdy te otworki są w najniższym punkcie to oba kolanka ułożone są tak jak opisał powyżej Griba (rozpatrujemy opcję według serwisówki) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|