FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Filtr paliwa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
owsik




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 22:32, 09 Maj 2010 Powrót do góry

Na początku chciałem się ze wszystkimi przywitać, gdyż na forum jestem nowy a VXa mam od tygodnia.

Zauważyłem, ze przewód paliwowy przechodzący obok akumulatora, bezpośrednio z kranika strasznie poci się paliwem i jest ona jakiś jakby z wmontowana metalową rurką łącząca dwie części. Odległość pasuje idealnie na filtr paliwa. Jak to wygląda oryginalnie? jest jeden cały przewód paliwowy wychodzący z kranika czy faktycznie jest tam filtr paliwa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 8:35, 10 Maj 2010 Powrót do góry

w naszych sprzętach nie ma takiego przeciętnie znanego filtra paliwa. być może ktoś przed Tobą miał własnoręcznie zaistalowany jakiś filtr i go zdemontował, a w jego miejsce zaamontował jakiś łącznik, który słabo trzyma.. trudno powiedzieć, może i jakiś pseudo filter masz zamontowany.. zdjęcie wyjaśniłoby zapewne sprawę Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
owsik




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 20:15, 10 Maj 2010 Powrót do góry

Nie no właśnie chodziło mi o to czy fabrycznie jest filtr paliwa czy nie. Czyli rozumiem, tam idzie jeden jednolity przewód paliwowy od kranika do pompki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Wto 7:46, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Zgadza się w naszym moto jest tylko filtr paliwowy przy kraniku. Jak odkręcisz kranik to go zobaczysz i przy okazji oczyścisz. Często się zapycha jak zbiornik od środka jest pokryty korozją. I jeszcze jedno "owsik" dobrze rozumiesz przewód jest z kranika do pompy paliwowej jednolity z pompy do najbliższego gażnika oraz z tego gażnika do następnego gażnika też jest w jednym kawałku. Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 11:09, 11 Maj 2010 Powrót do góry

Jest jeszcze jeden element czyszczący paliwo a mianowicie drobna siateczka druciana w każdym gaźniku na wlocie paliwa do komory pływakowej pod zaworkiem (kto czyścił porządnie gaźniki wie o czym mówię)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 10:58, 29 Kwi 2015 Powrót do góry

STEFAN napisał:
Zgadza się w naszym moto jest tylko filtr paliwowy przy kraniku.

Wciąż nurtuje mnie temat założenia dodatkowego filtra. Z tego, co pisze STEFAN mamy już filtr, jednak wiele osób narzeka na zapychanie się gaźników i zakłada dodatkowy filtr. Czy ten fabryczny przy kraniku nie spełnia swojego zadania, czy też istnieją jakieś inne powody takiego stanu rzeczy. Question
Na razie nie mam podobnych problemów, jednak od dłuższego czasu zastanawiam się na założeniem dodatkowego filtra...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zyjon dnia Śro 10:59, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:49, 29 Kwi 2015 Powrót do góry

Zakładaj!

Mimo sitek w zbiorniku syf się wydostaje. Widzę to po moim filtrze w którym jest szklana obudowa - paprochy zostają na siatce filtrującej.

Lepiej czyścić filtr niż gaźnik. Wink

Taki filtr jak tu masz pokazany dostaniesz np. w Larsson za około 20-30 zł (kiedyś tyle za niego dałem) -
[link widoczny dla zalogowanych].

Króciec ma mieć 8 mm i najlepiej, żeby końcówki filtra były metalowe.

Jest i filtr - [link widoczny dla zalogowanych]. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 12:56, 29 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 8:03, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

griba napisał:
Zakładaj!

Zakładam Exclamation
Mam jednak 2 pytania laika:
1. Dlaczego szklany - czy nie ma ryzyka, że się rozbije? Patrzyłem na miejsce montażu - jest dość ciasno i w pobliżu metalowe elementy. Czy luźno drgający szklany filtr nie jest ryzykowny (z motorowerów pamiętam filtry z tworzywa).
2. Przy cięciu przewodu skrócić go o długość korpusu filtra, czy też starać się go "upchać"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:00, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

Zyjon napisał:
griba napisał:
Zakładaj!

1. Dlaczego szklany - czy nie ma ryzyka, że się rozbije? Patrzyłem na miejsce montażu - jest dość ciasno i w pobliżu metalowe elementy. Czy luźno drgający szklany filtr nie jest ryzykowny (z motorowerów pamiętam filtry z tworzywa).
2. Przy cięciu przewodu skrócić go o długość korpusu filtra, czy też starać się go "upchać"?


  1. Ten akurat był solidniejszy niż plastikowy i miał metalowe końcówki. Zaletą jest to, że widać czy zebrał się syf. Nie ma szans, żeby tak się "rozbujał", że się zbije - to grube szkło. Ale możesz dać inny - ważne, żeby miał metalowe króćce - plastiki ciężko uszczelnić.
  2. Ja wymieniłem cały przewód na dwa nowe odcinki. Jak tniesz oryginalny to trochę będziesz musiał skrócić. Przy okazji warto sprawdzić stan wszystkich przewodów paliwowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 14:10, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

Ja zakładałem plastikowy i też nie ma problemu za to szklany mi się rozkręcał i przez to nie trzymał szczelności. Ogólnie mówiąc nie ma znaczenia jaki wybierzesz byle był. Rurki z siatką w kraniku nie zawsze mają siatkę dobrze spasowaną i dlatego syf czasem idzie bokiem do gaźników. Wydatek duży to nie jest a zawsze może zaoszczędzić roboty na czyszczenie gaźników. Tak wiec jak Griba pisze zakładaj!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Czw 23:20, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

Ja mam plastikowy założony na trrrrytki i też sprawuje się bez zastrzeżeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:59, 01 Maj 2015 Powrót do góry

Odradzałem filtr z plastikowymi końcówkami, bo kiedyś Flinster ćwiczył właśnie taki i jakoś nie mógł dociągnąć opasek, żeby nie ciekło. Ale może miał zmęczone przewody albo słabe opaski i dlatego tak było? Wink

Ten szklany to faktycznie jest chyba rozbieralny, ale ja nie rozkładałem go jeszcze. Od nowości trzyma dobrze. Może niektóre trafiają się słabo skręcone czy coś. Wink

W sumie najważniejsze chyba jest to, żeby filtr był na króciec 8 mm i przeznaczony do zbliżonej lub większej pojemności silnika niż 0,8l. Reszta (wygląd, kształt) jak kto woli. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 10:24, 06 Maj 2015 Powrót do góry

No i filterek założony Very Happy . Miałem przez chwilę stresa, gdyż po przecięciu przewodu stwierdziłem, że się "rozwarstwia". Okazało się jednak, że przewód gumowy był dodatkowo włożony w "plastikową koszulkę" i to ona odchodziła i się marszczyła na załamaniach. Mocowania zabezpieczyłem metalowymi opaskami (ze ślimakiem) i nie widać / nie czuć paliwa - działa OK. Dziękuję za motywację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin