Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 19:16, 31 Maj 2011 |
|
Witam!
Powracając do dyskusji nad pompą paliwa Irka, znalazłem już taką, tzn. odpowiednią do gaźników. Różni się tym od tej do układu z wtryskiem paliwa, że ma mniejsze ciśnienie, producent podaje około 0,2 bara i nie potrzebuje powrotu.
Jeżeli się zdecyduje ma test dam znać jak poszło i czy to dobra alternatywa dla serii (w sytuacji awarii membrany itp.).
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 15:40, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Pią 19:07, 22 Cze 2012 |
|
Hej griba teraz ja powracam do tego tematu. Powiedz mi jaką ty pompe znalazłeś odpowiednią do naszych gaźników co to był za model i jaki to był jej koszt |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 23:16, 22 Cze 2012 |
|
Jest to pompa QAP do gaźników. Kupiona przez Allegro (odbiór miałem na miejscu). Koszt około 80 zł.
Taka jak tu > [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz jej nie widzę na żadnej aukcji. Na razie jeździ jako zapas.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Sob 2:43, 23 Cze 2012 |
|
Możesz podać nr katalogową tej pompy i podpowiedzieć mi w którym miejscu ją zainstalować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
owsik
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
|
Wysłany:
Sob 9:48, 23 Cze 2012 |
|
A pompa od Intrudera 800 nie byłaby dobra? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 1:13, 24 Cze 2012 |
|
Owsik a intruz 800 w ogóle ma pompę elektryczną? 1400 ma na 100% ale 800 ma taką jak my tzn podciśnieniem sterowaną. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
owsik
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
|
Wysłany:
Nie 8:25, 24 Cze 2012 |
|
Tak, 800 również mają elektryczne i wydaje mi się, że parametry tych pomp najbardziej odpowiadałyby do naszych gaźników.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tyger
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia
|
Wysłany:
Nie 12:35, 24 Cze 2012 |
|
A może coś takiego podpasuje [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MAX
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie
|
Wysłany:
Sob 21:47, 11 Lip 2015 |
|
Witam
Odświeżże temat czy ktoś ma założoną taka pompę elektryczną i jak to sie sprawuje
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 23:35, 11 Lip 2015 |
|
Też myślałem o takim rozwiązaniu jednak ma ono także minus, mianowicie pompa może pracować na sucho jeśli mamy kranik podciśnieniowy, który bez kręcenia nie poda paliwa! Trzeba na to uważać. Z tego co kojarzę to w Bieszczadach pompa została sprawdzona i wstępnie proponowana okazała się mieć za dużą wydajność ale to niech Griba potwierdzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 15:39, 12 Lip 2015 |
|
Właśnie taką pompę mam na zapas. Jak ją kupowałem to myślałem, że wystarczy założyć i już.
Podłączaliśmy ją u Yaśka w Bieszczadach. Niestety w tylnym gaźniku przelewało - iglica nie wytrzymywała naporu paliwa.
Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie wydatku pompy - w szereg żarówka 5W lub 10W. Może dysza na wyjściu. Wtedy mogłoby się udać, chodź nie wiadomo, czy pompa nie dawałaby za mało paliwa.
Sprawdzałem potem bez podłączania do motocykla z ograniczeniem prądu, wydatek mniejszy, ale pompa przy 5W w szereg nie zawsze sama ruszała. Więc ogólnie nie za bardzo - trzeba by pokombinować.
Lepsza byłaby pompa z innego motocykla. Takie zazwyczaj mają membranę i pracują pulsacyjnie - w cyklu podobnym do pompy podciśnieniowej. Jak ciśnienie paliwa w układzie wzrasta to membrana się nie cofa i styki rozłączają zasilanie elektromagnesu pompy. Tak to mniej więcej działa.
No a kranik - tak jak Dis napisał - najlepiej byłoby wypatroszyć, żeby cały czas podawał na pompę paliwo. Wtedy potrzebny były jeszcze po drodze do gaźników elektrozawór, bo pompa sama w sobie też może puszczać paliwo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 22:49, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
MAX
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie
|
Wysłany:
Nie 18:44, 12 Lip 2015 |
|
Wielkie dzięki, teraz trzeba będzie poszukać w jakich motocyklach występuje elektryczna pomka membrano i ją zaadoptować do VX. Moze ma ktoś jakieś sugestie w jakim sprzęcie występuje bo ja znalazłem takie coś ale nie wiem czy to membranowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:31, 12 Lip 2015 |
|
XRV 750 lub któryś Intruder - duży miał chyba elektryczną pompę.
Na 100% pewny nie jestem, ale te pompy co znalazłeś chyba też by pasowały. Jeżeli przeznaczone są do wersji gaźnikowych i działają bez przewodu powrotnego paliwa do zbiornika - a tak pewnie jest w większości motocykli - to powinny się nadawać.
Ważne też, żeby wydajność była wystarczająca do silnika 800 ccm, ale wydaje mi się, że te pompy od 600 ccm mają zapas i też dałyby radę. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 22:52, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Ireneusz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klecko
|
Wysłany:
Pią 15:36, 28 Kwi 2023 |
|
Temat mocno odgrzewany ,ale może komuś się przyda.Po zimie vx nie ożył okazało się że padła pompa paliwa .Wymontowałem i dylemat żadnych oznaczeń na pompie .Kierowałem się wyglądem i wspólnym silnikiem z vx-em.Na aukcji znalazłem coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Zamontowana Vx cyka jak zegarek. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 21:48, 03 Maj 2023 |
|
Cenna informacja! Dobrze wiedzieć! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|