FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Elektryczna pompa paliwa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:16, 31 Maj 2011 Powrót do góry

Witam!

Powracając do dyskusji nad pompą paliwa Irka, znalazłem już taką, tzn. odpowiednią do gaźników. Różni się tym od tej do układu z wtryskiem paliwa, że ma mniejsze ciśnienie, producent podaje około 0,2 bara i nie potrzebuje powrotu.

Jeżeli się zdecyduje ma test dam znać jak poszło i czy to dobra alternatywa dla serii (w sytuacji awarii membrany itp.).

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 15:40, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pią 19:07, 22 Cze 2012 Powrót do góry

Hej griba teraz ja powracam do tego tematu. Powiedz mi jaką ty pompe znalazłeś odpowiednią do naszych gaźników co to był za model i jaki to był jej koszt


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 23:16, 22 Cze 2012 Powrót do góry

Jest to pompa QAP do gaźników. Kupiona przez Allegro (odbiór miałem na miejscu). Koszt około 80 zł.

Taka jak tu > [link widoczny dla zalogowanych]

Teraz jej nie widzę na żadnej aukcji. Na razie jeździ jako zapas. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Sob 2:43, 23 Cze 2012 Powrót do góry

Możesz podać nr katalogową tej pompy i podpowiedzieć mi w którym miejscu ją zainstalować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
owsik




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 9:48, 23 Cze 2012 Powrót do góry

A pompa od Intrudera 800 nie byłaby dobra?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 1:13, 24 Cze 2012 Powrót do góry

Owsik a intruz 800 w ogóle ma pompę elektryczną? 1400 ma na 100% ale 800 ma taką jak my tzn podciśnieniem sterowaną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
owsik




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 8:25, 24 Cze 2012 Powrót do góry

Tak, 800 również mają elektryczne i wydaje mi się, że parametry tych pomp najbardziej odpowiadałyby do naszych gaźników.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Nie 12:35, 24 Cze 2012 Powrót do góry

A może coś takiego podpasuje [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MAX




Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie

PostWysłany: Sob 21:47, 11 Lip 2015 Powrót do góry

Witam
Odświeżże temat czy ktoś ma założoną taka pompę elektryczną i jak to sie sprawuje
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 23:35, 11 Lip 2015 Powrót do góry

Też myślałem o takim rozwiązaniu jednak ma ono także minus, mianowicie pompa może pracować na sucho jeśli mamy kranik podciśnieniowy, który bez kręcenia nie poda paliwa! Trzeba na to uważać. Z tego co kojarzę to w Bieszczadach pompa została sprawdzona i wstępnie proponowana okazała się mieć za dużą wydajność ale to niech Griba potwierdzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:39, 12 Lip 2015 Powrót do góry

Właśnie taką pompę mam na zapas. Jak ją kupowałem to myślałem, że wystarczy założyć i już. Wink

Podłączaliśmy ją u Yaśka w Bieszczadach. Niestety w tylnym gaźniku przelewało - iglica nie wytrzymywała naporu paliwa.

Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie wydatku pompy - w szereg żarówka 5W lub 10W. Może dysza na wyjściu. Wtedy mogłoby się udać, chodź nie wiadomo, czy pompa nie dawałaby za mało paliwa.

Sprawdzałem potem bez podłączania do motocykla z ograniczeniem prądu, wydatek mniejszy, ale pompa przy 5W w szereg nie zawsze sama ruszała. Więc ogólnie nie za bardzo - trzeba by pokombinować.

Lepsza byłaby pompa z innego motocykla. Takie zazwyczaj mają membranę i pracują pulsacyjnie - w cyklu podobnym do pompy podciśnieniowej. Jak ciśnienie paliwa w układzie wzrasta to membrana się nie cofa i styki rozłączają zasilanie elektromagnesu pompy. Tak to mniej więcej działa.

No a kranik - tak jak Dis napisał - najlepiej byłoby wypatroszyć, żeby cały czas podawał na pompę paliwo. Wtedy potrzebny były jeszcze po drodze do gaźników elektrozawór, bo pompa sama w sobie też może puszczać paliwo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 22:49, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
MAX




Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok Siemienia, Lubelskie

PostWysłany: Nie 18:44, 12 Lip 2015 Powrót do góry

Wielkie dzięki, teraz trzeba będzie poszukać w jakich motocyklach występuje elektryczna pomka membrano i ją zaadoptować do VX. Moze ma ktoś jakieś sugestie w jakim sprzęcie występuje bo ja znalazłem takie coś ale nie wiem czy to membranowa
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:31, 12 Lip 2015 Powrót do góry

XRV 750 lub któryś Intruder - duży miał chyba elektryczną pompę.

Na 100% pewny nie jestem, ale te pompy co znalazłeś chyba też by pasowały. Jeżeli przeznaczone są do wersji gaźnikowych i działają bez przewodu powrotnego paliwa do zbiornika - a tak pewnie jest w większości motocykli - to powinny się nadawać.

Ważne też, żeby wydajność była wystarczająca do silnika 800 ccm, ale wydaje mi się, że te pompy od 600 ccm mają zapas i też dałyby radę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 22:52, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Ireneusz




Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klecko

PostWysłany: Pią 15:36, 28 Kwi 2023 Powrót do góry

Temat mocno odgrzewany ,ale może komuś się przyda.Po zimie vx nie ożył okazało się że padła pompa paliwa .Wymontowałem i dylemat żadnych oznaczeń na pompie .Kierowałem się wyglądem i wspólnym silnikiem z vx-em.Na aukcji znalazłem coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Zamontowana Vx cyka jak zegarek.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:48, 03 Maj 2023 Powrót do góry

Cenna informacja! Dobrze wiedzieć! Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin