FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Elektryczna pompa paliwa Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
+WODZU+




Dołączył: 02 Paź 2023
Posty: 8
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Sob 20:34, 20 Sty 2024 Powrót do góry

Dzis oddalem VX-a na synchronizacje i w trakcie wyszlo ze pompa walnieta tzn. moj magik powiedzial ze bylo widac w niej paliwo w miejscu gdzie nie powinno go byc. (nieszczelna membrana)

Pytanie czy są gdzies w sieci dostepne zestawy naprawcze pompy podcisnieniowej

Pytanie 1: znalazlem cos takiego ale nie wiem czy ten zestaw bedzie pasowal bo na mojej pompie nie ma zadnych numerów...
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pytanie 2: jak i gdzie podłączyc pompe elek. o ktorej Ireneusz wspomnial i jak rozwiazac sprawe z moim kranikiem podcisnieniowym?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez +WODZU+ dnia Sob 20:39, 20 Sty 2024, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 14:54, 21 Sty 2024 Powrót do góry

Mając pompę elektryczną na kranik są 2 opcje:
-zostawic oryginał ale trzeba od razu po podaniu napięcia na pompę odpalać by podało paliwo
- wyjac z kranika membranę i wtedy będzie leciało cały czas wiec trzeba by wstawić jeszcze elektrozawór.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
+WODZU+




Dołączył: 02 Paź 2023
Posty: 8
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Nie 15:38, 21 Sty 2024 Powrót do góry

czyli z elek. pompą bedzie wiecej roboty...
Zostaje mi szykac zestawu naprawczego do mojej pompy a z tym jest problem, albo wrzucic pompe z Vl800. (ma inny kształt obudowy ale zasada dzialania taka sama)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michu




Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 109
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 10:22, 22 Sty 2024 Powrót do góry

Można jeszcze (co mam w planie) zmodyfikować kranik pod elektryczną pompę paliwa.
Nabywamy kranik od GN125 (taki jak na foto), przekładamy "kręciołek" od kranika z VX'a aby pasował do pokrętła i mamy kranik bez podciśnienia z funkcją OFF

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 01 Kwi 2023
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: grójec

PostWysłany: Pon 20:03, 22 Sty 2024 Powrót do góry

nie wiem czy z elektryczną pompą , jest to gra warta zachodu, jeśli chodzi o koszty-pompa + kranik+ ew. elektrozawór-, to też tanio nie wyjdzie. Membrana wytrzymuje średnio 25lat, czyli to inwestycja na lata. Ja wymieniłbym membranę - ale to tylko moje zdanie.

Jeszcze mam pytanko- jak to jest z działaniem pompy elektrycznej, bo np.zauważyłem w yamaha xj600 i drag star650 , że pompa załącza się po przekręceniu kluczyka w przypadku kiedy gaźniki są puste, natomiast gdy w gaźnikach jest już paliwo, to pompy nie słychać. więc wnioskuję że gdy napompuje jakieś tam odpowiednie ciśnienie to przestaje pracować...? czy jestem w błędzie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 01 Kwi 2023
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: grójec

PostWysłany: Śro 20:38, 24 Sty 2024 Powrót do góry

Już wiem!

przeczytałem cały temat (z lenistwa wcześniej nie czytałem)i coś tam skojarzyłem i faktycznie elektryczna pompka dedykowana do gaźników jest membranowa i wyłącza się samoczynnie po nabiciu ciśnienia w układ. i jeszcze mi się przypomniało że owe pompy nie puszczają paliwa w czasie gdy mają odcięty dopływ prądu( mowa o fabrycznych, bo nie wiem jak w zamiennikach z PRC), więc elektrozawór odcinający paliwo jest zbędny. niewątpliwa zaleta takiej pompy to bezproblemowe uruchomienie VX-a po długim postoju.

co do kranika od GN125, to dobry pomysł, bo wybebeszając kranik od VX-a, pozbywamy się opcji rezerwy.

A np. w GS500, czy GS450(którego jeszcze mam w posiadaniu) w kraniku ą 3 położenia
-rezerwa
-otwarty
-otwarty na maxa bez podciśnienia- przydatne przy zalewaniu pustych gaźników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 01 Kwi 2023
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: grójec

PostWysłany: Śro 20:53, 24 Sty 2024 Powrót do góry

i jeszcze przypomniało mi się że na przykład w XJ600 pomimo elektrycznej pompki był też podciśnieniowy kranik .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 1:23, 27 Sty 2024 Powrót do góry

Wybebeszajac kranik vxa z membrany nie pozbywasz się opcji rezerwy. Paliwo leci przez dopływ bezpośrednio do wyjścia a jeśli nie ma poziomu trzeba i tak przełączyć na rezerwę bo wtedy paliwo bierze z "obu dopływów ". Wiem bo rozbebeszylem swoją i została mi po nim membrana tak a propo jak by ktoś potrzebował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
+WODZU+




Dołączył: 02 Paź 2023
Posty: 8
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Sob 17:41, 03 Lut 2024 Powrót do góry

Dzis odebralem moto od mechanika.

Wykonal regulacje/synchronizacje i teraz zupełnie inaczej chodzi niz od momentu jak go kupilem.

Temat nieszczelnej pompy paliwa rozwiazany...
Nie trzeba ryzykowac i kupowac uzywanej pompy od VX-a lub VL800...

Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.
Co prawda nie bylo bardzo jak sprawdzic mocy i bo padał deszcz jak odbierałem motor i sie balem ze gdzieś zalicze glebe ale na wolnych chodzi zupełnie inaczej (rowniej i tak fajniej)

Polecam sklep motoryzacyjny [link widoczny dla zalogowanych] super obsluga. Zanim kupilem u nich zestaw rozmawialem ze sprzedawca ktory przed zakupem poprosil mnie o dane motocykla i foto pompy po czym kontaktował sie z jakąś firma ktora potwierdzila mu mailowo ze ten zestaw na 100% jest zgodny i pasuje do mojego motocykla wiec nie kupowałęm w ciemno...
Link do zestawu jak by ktos potrzebował
[link widoczny dla zalogowanych]

Moze cos o kosztach:
-zestaw uszczelek i membran MikuniDF-62 (120zl z wysylką)
-synchronizacja/regulacja + demontaż i regeneracja pompy (300zl)


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 0:33, 18 Lut 2024 Powrót do góry

+WODZU+ napisał:

Zestaw naprawczy Mikuni DF-62 do pampy pasuje idealni i wszystko dziala jak nalezy.

Cenna informacja. Ok!

Może się przydać. Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin