Autor |
Wiadomość |
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pią 17:53, 24 Sie 2018 |
|
Siemka dawno mnie tu nie było i musze sie doradzić
Sprawa wygląda tak że po wymianie zestawu naprawczego pompy cieczy chłodzącej dalej cieknie z otworu na dole karteru wszystko zrobiłem zgodnie ze sztuką i teraz Powiedzcie mi panowie gdzie popełniłem błąd lub co może być przyczyną |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 7:12, 27 Sie 2018 |
|
Powiedz mi co w pompie wody podmieniałeś?
Rozbierając silnik też sprawdzałem gdzie ten otwór idzie i byłem bardzo zdziwiony jego zakończeniem bo nie jest ono dostępne od strony płynu tylko pod uszczelką pompy od strony części olejowej. Mi to wygląda tak jakby ten otwór był przelewem w przypadku uszkodzenia uszczelki pod pompą wody. Mogę to jeszcze zweryfikować bo wszystko wraz z pompą wody mam wyjęte z silnika. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pon 20:33, 27 Sie 2018 |
|
wymieniłem kolego zestaw naprawczy pompy wody tu link [link widoczny dla zalogowanych] moim zdaniem otwór jet po to że jak uszczelniacz nie trzyma i dostaje sie za wirnik pompy to płyn wydostaje sie na zewnątrz na pompie jest jeszcze oring i on nie pozwala dostać sie płynowi do leju. też rozbierałem silnik jak pamiętasz a nawet 2 razy mam też kartery i przyglądałem sie temu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 15:47, 28 Sie 2018 |
|
plak1989 napisał: |
moim zdaniem otwór jet po to że jak uszczelniacz nie trzyma i dostaje sie za wirnik pompy to płyn wydostaje sie na zewnątrz na pompie jest jeszcze oring i on nie pozwala dostać sie płynowi do leju. |
Dokładnie, o to chodzi.
Hm, krzywy, uszkodzony wałek pompy? Luz na łożysku wałka pompy? Strzelam, bo nie rozbierałem tego jeszcze. Tyle mi do głowy przychodzi co z rysunku w książce serwisowej mogę wyczytać (Cooling System, s. 5-7).
Pamiętam, że Flinster wymieniał i też miał tam jakiś kłopot. Postaram się dowiedzieć i dam znać.
BTW - W tym zestawie masz dwa uszczelniacze? Jeden olejowy, drugi wodny? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 15:50, 28 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Wto 22:34, 28 Sie 2018 |
|
nie kolego tylko uszczelniacz pompy wody w zestawie nie ma uszczelniacza olejowego. był bym wdzięczny jak byś dowiedział sie jak Flinster sie z tym uporał. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 7:47, 29 Sie 2018 |
|
Plak wszystko ok twój zestaw uszczelnił wałek. nie mniej korpus w którym wałek pracuje jest też mocowany do bloku silnika i pod nim jest uszczelnienie, które również jak pójdzie to będzie ciekło z otworu. Mowa tu o części nr 11 na obrazku poniżej. Jeżeli ta uszczelka jest uszkodzona to też może być wyciek gdyż pusty otwór w korpusie (część pomiędzy 5 i 9 na rysunku) wychodzi akurat przy otworze w karterze wychodzącym pod silnik z którego cieknie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 7:50, 29 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Śro 21:03, 29 Sie 2018 |
|
czyli kolego nowa uszczelka albo silikon. zastosuje silikon i zobacze co sie będzie działo. dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 7:57, 30 Sie 2018 |
|
Problem w tym, że trzeba to wykręcić a te śruby a dokładniej łby nie są zbyt chętne do współpracy. Ja u siebie wykrętakami usuwałem śruby ale może Tobie uda się bez tego. Uszczelkę dorabiałem na wymiar. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
flinster
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 22:39, 30 Sie 2018 |
|
u mnie był ten przypadek o którym pisze Dis - problem z uszczelką (nr 11)
pomógł sylikon pod uszczelką i przy śrubach.
warto tez pamiętac by dobrze odpowietrzyc układ(odpowietrznikiem na ramie),
bo płyn potrafi tez poleciec gdy płyn sie nadmiernie nagrzeje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pią 19:00, 31 Sie 2018 |
|
dzięki chłopaki u mnie śrubki ładnie sie wykręcają, na razie nie będe tego rozbierał bo nie ma czasu ale jeszcze raz dziękuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|